30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Skyizthelimit. Wat leuk dat we ongeveer gelijk zijn uitgerekend, voor jullie zal het helemaal spannend zijn zeg. Je bent vast helemaal in de wolken.

Doosje77 gefeliciteerd, leuk dat het een jongetje is.

Snoetetoet, ik ben ook al zo moe, lig ’s avonds echt uitgeteld op de bank.

Blauw 78, gefeliciteerd met de mooie echo.

Doglover76, ook al een goede echo, blij om te horen. Succes met de cyste, hopelijk gaat die niet groeien.

Flapke, gefeliciteerd met je zwangerschap. De eerste zwangerschap was ik de hele dag door een beetje misselijk (zonder over te geven), tot nu toe maar heel af en toe, mijn buik is nu ’s avonds al enorm ik denk dat ik deze keer snel aan de zwangerschapsbroeken moet, nu heb ik veel meer gerommel in mijn onderbuik en steken dan de eerste keer waardoor ik meer onzeker ben of het goed zit.

Michelle77, gefelicteerd, wat onwerkelijk zal het dan nog voor jullie zijn.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Flapke: gefeliciteerd met nummer 2! Hier inmiddels al een eind gevorderd met nummer 2 en deze zwangerschap is voor mij heeeeel anders. Naast het feit dat ik dit keer niet geinvalideerd ben door ernstige rugklachten gaat de tijd ook zoveel sneller. Ik heb gewoon minder tijd om erbij stil te staan EN ach, eigenlijk weet ik het nu allemaal wel. Ook mijn omgeving is er veel minder mee bezig. Ik denk dat ik al bewezen heb dit te kunnen doen hihi.

3. Linny79

Linny79 Lid

6 mrt 2010
    24
    0
    0
    Hoi meiden,

Mag ik me hier ook aanmelden? Ik ben Linda, 31 jaar en zwanger van de 2e. Mijn zoontje word half april 2.

Iedereen iig gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Heb heel ff snel wat berichtjes gelezen, maar gaandeweg zal ik iedereen wel leren kennen.

Groetjes Linda

4. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Hoi Meiden

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap..

Ik meld me ook ff aan bij de 30+ ers.. :D
    Ben 32 jaar en zwanger van de 2e nog ff dan hopelijk laat onze 2 spruit zich zo snel mogelijk zien.. want ik ben er helemaal klaar mee. BI niet slapen noem maar op en een zoontje van 2jaar en 4 maanden waar ik graag iets mee onderneem wat nu helaas niet gaat.. Maar we gaan de mooie dagen weer in dus dan ga ik het straks dubbel en dwars inhalen lekker wandelen met mijn 2 kindjes naar de speeltuin enz heb er zin in!!!!!

Geniet van jullie zwangerschap met hopelijk niet al te veel kwaaltjes...

5. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    allemaal gefeliciteerd!!!

ik wou dat het al 25 maart was (1e echo) ben nu zo onzeker en voel van alles...zucht..

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    @alle nieuwe dames: gefeliciteerd!!!!!
    als je je naam op de lijst wil hebben moet je ff kopieren plakken in reactie,aanpassen en posten....

@michelle, jij kan dan al vlug terecht voor echo?! ik las bij onze verloskundige dat ik met 6 weken aanmeld, en rond 9 weken 1e afspraak krijg... en dan moet echo ook nog afgesproken worden...
    ik voel me ook beetje heen en weer geslingerd tussen zeker en onzeker, doordat dit nu nr 2 wordt heb je ook al zoveel verhalen gehoord en gelezen dat je iets minder onbezorgd de zwangerschap ingaat....

7. Linny79

Linny79 Lid

6 mrt 2010
    24
    0
    0
    cygnet: 37 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 11-05-10
    hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-07-10

doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 11-08-10
    sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend op 16-10-10
    kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-10-10
    Linny79: 31 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 24-10-10
    Tjilpje: 31 jaar, zwanger van 3e kindje uitgerekend 09-11-10

snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 12-11-10

8. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Megamuts: 32jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 20-03-10

9. snoesje79

snoesje79 Lid

18 jan 2010
    16
    0
    0
    Zuid holland
    Megamuts: 32jaar, zwanger van 2e kindje, uitgerekend 20-03-10
    snoesje79: 31 jaar, zwanger van 1e kindje, uitgerekend 22-09-10

10. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    @ snoetetoet..ja we kunnen eerder terecht omdat we al met een half been in de mmm zaten...heb dus direct gebelt toen ik het wist en ivm meer kans op bbz konden we eerder terecht bij de gyn..vandaar uit gaan ze verder kijken, of doorverwijzing vk of ik blijf direct bij de gyn.. Wij lopen ong gelijk he...grappig! Hoe voel jij je? Ben je ook zo onzeker? Pfffff ik voel echt alles haha

11. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Gefeliciteerd aan alle nieuwe meiden!

Ff zeuren hoor....:
    Voel me toch wel vaak erg beroerd. Die misselijkheid is zo akelig en ook regelmatig erg hevig. Dat heeft impact op heel je functioneren en gemoedstoestand. Andere klachten (overstimulatie) zijn zo goed als over, dus dat is erg fijn. Maar die misselijkheid mogen ze van mij ook houden.... En gister de hele dag een fikse migraine... (had ik altijd al wel last van een paar keer per jaar, maar nu mag ik natuurlijk m'n speciale pillen niet slikken, was 's avonds helemaal kapot).

En ik ben raar hoor, ik ben amper 7 weekjes zwanger en wil gewoon al naar oktober!!! Ik wil een kindje! Niet zwanger zijn. ;):D Ik ben debiel, dat weet ik, maar voel dit wel soms zo. Omdat ik nog niet echt lekker zwanger ben geweest, vanaf week 1 complicaties en natuurlijk al een zware periode van de laatste 5 jaar achter de rug wil je wel eens ff rust. Gewoon lekker zwanger zijn en op die roze wolk zitten!
    Ik ben natuurlijk heel erg blij dat het nu gelukt is na zoveel verdriet, dat absoluut hoor. Maar het voelt bij mij gewoon soms zo dat sommige vrouwen er wel he'el veel voor over moeten hebben.
    Zo ongeveer al m'n vriendinnen, collega's en m'n zus hebben heerlijke zwangerschappen gehad, werkelijk niemand die ook maar een seconde misselijk is geweest en natuurlijk niemand die al zo'n ellendige geschiedenis heeft gehad. Gelukkig maar voor hen hoor!
    Maar dan is het soms moeilijk uitleggen hoe het voor mij voelt. Ik ben natuurlijk niet lekker onbevangen spontaan en op jonge leeftijd zwanger geworden zoals de meeste in mijn omgeving wel.
    Het voelt soms als een waasje van een dip, niet echt blij zijn en wél het kindje willen maar níet al die ellende en slecht voelen.
    Snapt iemand dit een beetje?

Ik voel me vaak schuldig om dit te zeggen maar het is wél zo.
    Ik wil die roze wolk!!!!!!! ;)

Dank voor het klagen..lucht wel wat op.

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Sky,
    Ik vind helemaal niet dat je zeurt hoor! En ZEKER niet met zo'n geschiedenis...pfoei! Ik kan me voorstellen dat het dan echt niet zo is van 'yes, ik ben zwanger en nu leun ik lekker achterover'. Misschien heb je zelfs nog wel meer zorgen dan voor de zwangerschap.
    Allemaal heel normaal vind ik. Het is ook eng! (vind ik zelf)
    Stapje voor stapje, of eigenlijk: weekje voor weekje, krijg je wat meer vertrouwen in je lichaam en durf je steeds wat vaker op die roze wolk te gaan zitten. Maar dat heeft even tijd nodig. En dan nog...je blijft onzeker hoor (tenminste ik wel). Nu weer op naar de 20-weken echo, superspannend. Dan weer over de grens van, wat is het.., 26 weken o.i.d. (vroeggeboorte), dan weer hopen dat het maar zo lang mogelijk blijft zitten en gezond is...enz. Maarrrrr, geloof me, er is wel genoeg tijd en plek op de wolk hoor :).

Het komt vanzelf.

Geniet, alles komt goed en gooi al je zorgen en nieuwtjes hier maar neer. ;)

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    N.b.: als iemand het leuk vindt om te kijken (en tijd heeft): ik heb bij 'Vraag de verloskundige' 2 echo's neergezet met de vraag of iemand kan kijken of het een jongetje is. De echoscopiste dacht van wel, maar op de 1 of andere manier heeft ze ons niet helemaal overtuigd.
    Dus als iemand zin heeft...:) Ik hoor het graag.

Iedereen heel veel succes en @ Michelle: het klinkt lekker zwanger hoor, volgens mij zit het hardstikke goed!!

14. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik kan me er alles bij voorstellen gezien spontaan zwanger worden niet echt gebeurd is.... als je dan ook nog klachtjes krijg..... en klagen mag hier he!

@michelle zag dat we idd op de dag af gelijk lopen.
    ik ben moe en twijfel soms over wat ik wil eten, beetje smakeloos allemaal maar geen misselijkheid. ik heb alleen geen zin in koffie, wat ik dan wel wil sta ik over te twijfelen...nou had ik bij snoetekind ook ineens pas bij 6 weken die misselijkheid en daarvoor helemaal nergens last van. ik voel af en toe borsten tintelen maar niet voortdurend... het pijnlijke gevoel is beetje over wordt er zo onzeker van aan de andere kant je hoeft niet perse flinke klachten te hebben mijn schoonzusje is 23 weken zwanger en heeft op veel plassen na helemaal niks nakkes nada aan klachten.

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    "Belangrijk: het wel of niet hebben van zwangerschapsklachten of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt NIETS over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Pas als je heftige buikkrampen hebt in combinatie met veel helderrood bloedverlies heb je kans dat het misgaat."

ziehier het antwoord op mijn onzekerheid..... stond door verloskunige op de pagina geschreven

@doosje, waar kan ik het vinden? vind het wel leuk om te kijken!!! (ben dol op echos!)

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank je Doosje, ik zit met tranen van ontroering door je lieve geruststellende woorden. Erg fijn.

Ik heb naar je echofoto's gekeken maar ik kan het niet zien hoor! Ben zelf nog te onervaren met echo's. Maar een jongetje, leuk!!!!
    Zei tot een paar jaar terug al vanaf mijn tienerjaren dat ik een zoontje wilde hebben. Nu maakt het me natuurlijk geen bal meer uit. Als het maar gezond is.

@Snoetetoet: Ook jij bedankt voor je reactie. Klagen helpt af en toe echt een beetje, iig het uitspreken van bepaalde gedachten.
    Dat je af en toe niks voelt wil dus inderdaad niks zeggen. Sommige vrouwen komen pas na weken erachter dat ze zwanger zijn! Wil niks zeggen. Geniet ervan dat je weinig tot geen klachten hebt. Zo lang er inderdaad geen hele heftige rare pijnen en bloedverlies is is vast alles goed. Maar snap heel goed dat je je zorgen maakt.
    Waren we maar zoals de vrouwen van vroegere jaren, toen wisten we nog niet zo veel en deed men er veel laconieker over.

De echo's van Doosje zocht ik via haar naam en dan bij statistieken haar berichten aanklikken en dan de betreffende topic zoeken "is het een jongen" geloof ik.

17. Sunny76

Sunny76 Lid

16 sep 2009
    43
    0
    0
    hoi allemaal,

ben hier ook weer even, weer lekker beroerd geweest afgelopen dagen... het lijk wel of ik juist avondmisselijkheid heb. In de ochtend gaat het nog wel.. maar zodra ik iets eet, boer ik het op enzo.
    Mijn vriendin die nu ongeveer 16 weken is, heeft nooit ergens last van gehad en geniet al vanaf het begin van de zwangerschap. Ik ben nog echt zoekende om dat te doen en ben alleen maar bezig om iets in mijn maag te houden....

As woensdag heb ik weer een echo, precies 2 weken na de vorige. Dan toch weer even die bevestiging krijgen hoop ik.

@ Sky , je zeurt niet hoor, met jouw verleden snap ik heel goed dat jegewoon wilt dat het zover is !!
    En ik lees ook dat je misselijk enzo bent, dan is het genieten nog gewoon even niet aan de orde. Ondanks dat je natuurlijk wel heel blij bent.
    Het komt gewoon wat later voor ons dan.. zo na de 12 a 14 weken !!!

Mooie dag vandaag... zit al heel de tijd moed te verzamelen om ff nr buiten te gaan. Wie weet lukt het nog...

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Sky, ik kan het me heel goed voorstellen, hoor. Afgezien van het feit dat volgens mij iedereen wel een beetje onzeker is, komt daar bij jou nog eens bij dat je weet dat als het mis zou gaan je niet makkelijk nog een keer zwanger zou worden. Dat maakt het helemaal beladen. Heel veel sterkte en ik hoop uit alle macht dat je je steeds iets zekerder gaat voelen en dat het voor je gevoel snel oktober is:p.

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank jullie wel lieve meiden. Steunt me enorm.
    @Sunny: Jouw zin: ,,Ik ben nog echt zoekende om dat te doen en ben alleen maar bezig om iets in mijn maag te houden....", is precies wat ik ook voel. Voel me inderdaad zoekende naar het genieten. De misselijkheid heeft nu grotendeels de overhand, en de onzekerheden natuurlijk.
    Ik heb het ook het ergst 's avonds, na het avondeten, heel vervelend en dan 's nachts die honger!!
    Ben al niet zo slank van mezelf en als het zo doorgaat.....:D
    Ik hoop met heel m'n hart dat het voor ons snel ook allemaal heerlijk is!!
    Over het naar buiten gaan. Ik had bijna 2 weken binnen gezeten vanwege de complicaties (overstimulatie) maar ben vrijdag en gisteren even heerlijk buiten geweest voor een wandeling. Het was superkoud (!) maar het deed me wel goed; verse lucht in je longen en hoofd. Dus gewoon een klein wandelingetjes proberen zou ik zeker af en toe doen.
    Ik begin morgen weer met werken, werk gelukkig maar 3 dagen en hele fijne collega's dus heb er wel weer zin in.

@kvinna: dat hoop ik ook! Dank je!:)
    En inderdaad speelt dat ook mee (het niet zo weer even zwanger worden als dit niet goed mocht gaan...), maar veel mensen snappen dat toch niet zo. Dus weer erg fijn hier op dit forum.

Vandaag ging het tot nu toe nog wel redelijk. Heb weer wat klusjes in huis kunnen doen! En moet zeggen dat mijn mannetje ook echt wel heel fijn helpt voor zijn doen. Hij is normaal niet zo heel erg meelevend en behulpzaam en maakt nu dan wel grapjes erover en maakt soms opmerkingen, maar hij doet het iig wel! Ik zeg dat ook af en toe tegen hem, dat ik het erg fijn vind en dan maakt ie een suf grapje ;) maar ik weet dat ie het wel waardeert.

Hoe zijn jullie partners in dit verhaal? En hoe gaat het met werk enzo? Ben daar wel benieuwd naar.

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zet de echo's gewoon nog even brutaal hier neer :)

Deel Deze Pagina