Ik hoop dat je lekker hebt kunnen uitrusten en weer wat opgeknapt bent. Ik woon in Zweden, heb hier ruim twee jaar gewoond maar met zo'n kleine op komst begon het toch te kriebelen om een beetje in de buurt van vrienden en familie te wonen.
@ Babs: superrrrrr zeg, gefeliciteerd!!! Ik kan me voorstellen dat zoiets van 3 jaar geleden een enorme impact heeft gehad. Er zijn hier meerdere meiden die iets heftigs hebben meegemaakt, dus je kan altijd je hart luchten hier. Maar ik ben heel erg blij voor je!! Als je het leuk vindt kan je de lijst hieronder copy-paste doen en je bevaldatum en belangrijke afspraken erin zetten. Als je wilt hoor. Anytime. @ Sky: hoe ging je controle? @ Hellie: wat voor werk zoek je? En waar? Wie weet wanneer 1 van ons opeens een leuke vacature weet of hoort...U never know!! Precies een jaar geleden is mijn vriend ook ontslagen vanwege een faillissement en het was idd wel even pittig (inmiddels werkt ie weer). Hopelijk heb je recht op WW en lukt het je om snel weer iets te vinden. Een zwangerschap is lastig, maar hoeft niet perse een obstakel te zijn hoor. Als ze je graag willen, dan hebben ze daar geen problemen mee. Als ik kan helpen of meedenken hoor ik het graag! @ Allen: is het misschien een idee om de 'gewone' afspraken met de verloskundige niet in het rijtje te zetten? Zo wordt ie wel erg lang nl....maar wat jullie willen hoor, ik vind het prima. @ Citroen: Coole foto zeg!! Mocht je nog een goed adres hebben dan hoor ik het heel graag. Ik moet inmiddels snel zijn haha! 28-06-'10 Canna: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje 11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje 03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje 12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje 22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje 15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje 17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje 26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje 05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje 11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje 24-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje 30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje Bevallen: Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10) Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!) Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5) Belangrijke data: 16 juni: Sky VK controle 17 juni: Hartediefje VK controle 19 juni: Hartediefje pretecho op 17wk 19 juni: Citroentje fotoshoot V&D 21 juni: Hellie liggingsecho 22 juni: snoet 20 weken echo 23 juni 09.30: Femke vwp 24 juni: Doosje77 groeiecho 24 juni: Glimworm intake en termijnecho met 9 weken 26 juni: Citroentje pretecho op 30 wk 29 juni: Citroentje contole vk 30 juni: snoet vk controle 30 juni: Hartediefje hartje luisteren 30 juni: Jettje 1ste controllen VK 07 juli: Doosje77 bevalplan maken 12 juli: Hartediefje 20wk echo bij VK 16 juli: Citroentje bellypaint en daarna fotoshoot 22 juli: Hartediefje 20wk echo bij Gyn. 05 aug: Hartediefje Vk controle 07 aug: Hartediefje pretecho bij 25 wk N.b.: Iglo heeft me vandaag gebeld. Ik moet het steentje opsturen haha!
Doosje..de lijst wordt door mij volgens mij wel erg lang...ik mag om de twee weken... Maar als er meerdere zijn die het te lang vinden, dan gooi je de "gewone" afspraken er maar af hoor!!! Dan vertellen we het wel in ons verhaal als we weer moeten hahahahaha. Vandaag weer het hartje van ons wondertje gehoord, heerlijk... het liefst zou ik er een half uur naar blijven luisteren hahahahaha. De verloskundigen denken ook allemaal verschillend hoor, deze zei nu of het niet een goed idee was als ik zelf zo'n angelsound zou hebben...pfffff... heb het nog maar even uit mijn hoofd gezet, anders word ik helemaal gek ben ik bang. Zaterdag mogen we al om half tien naar ons kleintje kijken!!! Ik kan bijna niet wachten... laat de tijd maar snel gaan, want ik wil mijn kindje op scherm zien hahahahaha @Babs, welkom hier! Is ook heftig wat je hebt meegemaakt zeg...pfff... maar fijn dat je nu weer zwanger bent. Hoe beleef je het dit keer? Want ik kan me voorstellen dat die eerste 16 weken voor jullie ook heel dubbel zullen zijn. Hoe kwamen jullie er zo vroeg al achter dat jullie meisje de ziekte van Turner had? Als je er niet over wilt praten, moet je dat niet doen hoor!!! @Hellie, wat een vervelend nieuws zeg... is toch een groot impact op je leventje @ Sky, hoe was je controle?????
Dames, ik heb al ong. 2 pagina's terug verteld dat de controle weer helemaal goed was ( ) en dat ik dus wel weer over 2 weken zo'n gore suikertest moet doen. Hopelijk net als de eerste keer goeie waarden. zal dit nog wel een keer moeten doen denk ik...later in de zw.s. Ik had trouwens ook een lading nieuwe data erbij gezet maar dat hebben jullie ergens verloren! Welkom Babs en van harte! heerlijk dat jullie nu weer zwanger zijn. Ik hoop ook van harte dat het deze keer helemaal goed komt. @Hartediefje: ik kan je cht zo'n angelsound aanraden hoor! Ik ben er nu zo gerust mee dat ik nu maar 2 keer per week luister. Maar tijdens de spannenden weken na vooral de vwp vond ik het zo ontzettend fijn. Het heeft me echt er doorheen gesleept. Maar wel met jezelf afspreken dat je relaxed blijft en rustig zoekt als je hem ff niet kan vinden. @kvinna: inderdaad spannenden maanden!! Hoop dat het jullie gaat lukken zodat je wel een beetje rustig de bevalling tegemoet kan gaan. @allen: dank voor jullie reacties op mijn vragen trouwens. Erg fijn. Ik wil ook graag ons jongetje dichtbij hebben (ok, misschien kom ik er van terug, we zien wel) maar zit echt een beetje met die 2 poezedames in m'n maag. Heb info gevraagd aan onze huisarts per mail en kreeg een bijlage met veel info. @Hellie: das zwaar kl&$#!#?! zeg! En zo jammer omdat je het echt naar je zin hebt. Misschien dat we inderdaad mee kunnen kijken naar iets wat je leuk vind zoals Doosje al zegt. Je weet maar nooit. Oh en die grijze haren....hahaha. En nu m'n haar helemaal als een tierelier groeit! Pfff, zit om de 3/4 weken alweer met ruim 1,5 cm uitgroei! @Citroentje: mooiiii die foto! Wil ook nog een mooie buikfoto maar gelukkig ben ik zelf fotografe (wel zo opgeleid maar niet praktizerend professional) en heb wat vrienden die dat zijn dus hoef ik geen godsvermogen neer te leggen voor een paar fraaie kiekjes. @Doosje: Die steen in je eten!!!!! Nog groter dan een kies bijna!! Ik heb ooit wat raars gehad met Stimorol kauwgum (was groen van binnen ipv wit en smaakte erg chemisch... ) en dit opgestuurd en kreeg een leuk pakketje. Oja en met Nivea crème ook, dat rook naar benzine! En ook een leuk pakket gekregen. Maar je vraagt je af hoe zo'n steen in dat eten komt in de fabriek..., toch? Oja nog een vraag: hoe gaan jullie, de werkende moeders, het straks doen met opvang etc? Ik moet er niet aan denken om ons ventje zo klein bij vreemden te laten, maar heb geen dusdanige relatie/band met familie dat ik hem daar kan laten op dit moment. Ouderschapsverlof kan ook nog maar het scheelt erg veel geld en dat kunnen we nog ff niet missen. Vind het maar moeilijk...
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Ik heb idd al gezien dat er hier meer vrouwen zijn die het een en ander al achter de rug hebben en aan de reacties te zien zijn de eerste maanden voor iedereen hier erg laaang. Ik probeer er van te genieten, maar toen ik vanochtend bijvoorbeeld merkte dat mijn borsten ineens niet meer zo gespannen waren, schoot ik meteen in de stress. Nou zijn ze gedurende de dag weer gevoeliger geworden dus ik heb het maar weer van me afgezet, maar dit gaan lange weken worden!! @ hartediefje: Wij zijn er door de eerste echo waarbij de vergrootte nekplooi zelfs met het blote oog te zien was, achter gekomen. Vervolgens kom je in een trajct waarbij er meerdere echo's gemaakt worden, als het dan nog slecht is, een vlokkentest en daar kwam uit dat Puck het syndroom van Turner had. Er zijn overigens vrouwen die hier een heel goed leven mee leiden, maar er was sprake van dat ze ook niet levensvatbaar was door een vlies wat om haar hoofd te zien was, maar dat was niet helemaal duidelijk. Wij zijn toen naar huis gestuurd met de vraag of we de zwangerschap wilden afbreken of wachten hoe het af zou lopen...voor het eerst in mijn leven heb ik ervaren hoe het is als de wereld even voor je stil staat!! Vreselijke tijd..maar uiteindelijk hebben we besloten om de zwangerschap af te breken en op 4 april 2007 ben ik in het ziekenhuis bevallen van Puck middels een cytotec inleiding. We hebben haar mee naar huis genomen en op een mooi plaatsje begraven. Maargoed, nu leuk nieuws dus en 7 juli mogen we voor de eerste echo in het WKZ. Ben ontzettend blij dat ik meteen weer naar het WKZ mag en niet naar de verloskundige bij ons in het dorp. Ben destijds zo super begeleid in het WKZ, echt petje af! @kvinna: Wij hebben 2 ruwharige teckels!! En dan straks nog een kind erbij, ik hoop niet dat hij/zij net zo ondeugend wordt, want dan kan ik m'n lol op, haha!
O, ik zie nu ook een foto'tje bij je profiel staan: schattig!! Wij zitten er ook aan te denken om misschien nog een tweede teckel erbij te nemen, maar daar wachten we nog maar even mee. Het zou idd leuk zijn als een kindje een tikje beter zou luisteren dan een teckel.
Hoi Babs, Welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je teckels hebt, wij hebben drie Cairn terriers. Mijn opa en oma hebben een standaard langhaar gehad en mijn man is erg gecharmeerd van ruwhaar dwergjes. Voorlopig hebben we eerst een kind en dan nog een Cairn erbij (uit een door onszelf nog te fokken nest) "in de planning", maar ik sluit niet uit dat er tzt wel een teckel komt, alleen voel ik meer voor de standaard, lijkt me een betere match met de terriers.
Sky, hahahah..sorry...ik steek het op de hormonen dat we het niet meegekregen hadden. Maar van die suikertest had ik het wel in mijn hoofd nog zitten. Ach...dat zijn de zwangerschapsdingetjes. Mijn kleine man gaat waarschijnlijk na de zomervakantie naar school en dan ben ik vanaf 18 okt. tot begin februari thuis en daarna zal het of de buitenschoolse opvang worden of een deel bij de ouders van mijn ex, maar zal een combinatie zijn denk ik. En de baby gaat dan naar het kinderdagverblijf. Daar heb ik zelf een heel fijn gevoel bij, omdat bij een oppasmoeder je toch maar 1 vrouw hebt waar je kindje mee te maken heeft en op het dagverblijf zijn er 3 leidsters en doen ze echt veel aan verven, plakken, stempelen enzo, vinden kindjes heel erg leuk. Mijn zoontje heeft geen voorkeur, vind ze alledrie lief hahahaha, dus hopelijk gaat de kleine er dan ook graag naar toe. Maar het is wel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt! Babs, wat een verhaal zeg... ik hoop dat je begin juli heel goed nieuws krijgt. Nu liep ik bij de verfwinkel en zag ik me daar toch leuk behang voor een meisje...ooooo... zit ik gelijk weer in twijfel of ik niet zoiets zou doen of toch de muurschildering van nijntje...... TWIJFELSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Eerst maar eens zien wat het gaat worden!!!
Ah verdomme, ik denk 'even neerploffen op de bank' en dit is het resultaat....daar gaat m'n laatste spijkerbroek...
Wahahahaha!!! Dus die kont is TOCH wat groter geworden! Heb je er een short onderzitten? @hartediefje: ja hahaha, dat heb ik ook hoor, dat vergeetachtige... En men zegt dat dat zal blijven!! En de opvang, ja, ik werk zelf in de kinderopvang, wel met kids vanaf 4 jaar, wij hebben geen babygroep, jammerrrr. Maar vind het zo sneu om een baby van een paar maanden achter te laten bij vreemden. En er zijn vaak veel baby's in zo'n groep, dus toch minder aandacht lijkt me. En als er wat gebeurt....en je bent er dan niet zelf bij...brrrr...vind dat idee gewoon eng. Misschien is dat straks wel over hoor, maar nu vind ik het moeilijk.
hihi dat zijn bootjes jongens! een heel schattig boxertje van de Vero Moda haha! Heb 'm inmiddels alweer gemaakt en idd ik moet maar weer shoppen. He, vervelend zeg...
Hoi, Mag me hier(nog)niet aansluiten.Ben 37 jaar en we zijn bezig met een derde wondertje,ik hoop dat ik me heel snel kan aansluiten hier! Gr.Lisa
hallo allemaal, ben weer thuis! heb wel aan jullie gedacht hoor! er was mogelijkheid om te internetten maar vakantie is vakantie dus ook ff geen zp. ben weer aan het bijlezen en zal vast reacties vergeten... maar... @pacific wat ben ik ben blij dat je punctie verder ok is, ondanks dat je nog veel te wachten staat weet je nu een beetje waar je aan toe bent en ben ik erg blij voor je dat het kindje geboren gaat worden. nu hopen dat alles goed zal gaan naar omstandigheden.... keep fingers crossed! @ alle nieuwelingen WELKOM DAMES!!!! @ doosje (dacht ik.....) mijn vriendin heeft ook voorliggende placenta en precies hetzelfde @sky mooi he dat je leven in je voelt en het leuke is jij voelt het en niemand ziet het.... ik vind dat zo'n intiem iets alleen is het jammer dat als manlief er zich mee bemoeit dat beebje denkt, nu stop ik er mee!!!! en wat betreft je katten vraag: ik had 3 katten, 1 die het vreselijk achter zijn ellebogen heeft en je dus goed in de gaten moest houden maar die is vorig jaar onverwachts gaan hemelen, 1 rode poes die een plak-achter-behang exemplaar is en bloed onder je nagels haalt, snel in de maxicosy klimmen, in de box en een oude grote vriend met een oude ziel vreselijk lief en al 17 jaar bij me en veel lief en leed gedeeld. het verdrietige is dat ik me sinds eerste zwangersschap vreselijk snel erger aan de poezen ineens vind ik dat ze alles zo vies maken wat eerder nooit geen issue was. de oude kater past zich vreselijk lief aan. de rode dame is boven verwachting lief voor dochter maar eist haar aandacht op door keihard te mauwen of dingen te doen die niet mogen en eigenlijk valt het ebst mee..... maar ik erger me zo sbnel aan haar.... en voel me daar weer lullig over.... maar ze is echt een bloedzuiger af en toe door heel passief actief te zijn... tip voor wennen aan de box want daar willen ze ook zo graag in, die heb ik aan begin van mijn verlof opgezet en volgelegd met opgeblazen ballonnen in het ebgin knalde er wel eens 1 als mw er in sprong maar dat was snel over en de ballonnen die over bleven heeft manlief opgehangen na geboorte dochter baby gaat ws deze keer wel bij ons slapen (snoetkind slie gelijk op haar kamertje in ledikant) maar nu ws bij ons omdat ik bang ben dat snoetekind wakker gehuild wordt (en dat zal vast wel eens gebeuren....) maar op eigen kamer ben ik er sneller bij ivm voeden. maar zodra het kan gaat beeb op eigen kamer. @ canna kan me helemaal voorstellen at er bepaalde dingen die je ongerust maken zekere gezien de geschiedenis van je zus, hier moet je niet mee rond lopen maar delen hoor! en gelukkig krijg je ook begrip! en als laatse wat een gave foto tips!!! maar wie weet ga ik het zelf proberen dwz snoeteman met een camera. ik moet zeggen dat ik bij eerste zwangersschap iedere maand fotootje van lijf maakte in zelfde pose en die in 9 maanden dagboek plakte (je wil niet weten hoe het op het laatst was.....) maar nu moet ik er echt bij stilstaan....
en dan nu nog even over mezelf: leuke vakantie gehad maar met zeer wisselend weer. 2x op strand geweest achter een windscherm maar ook zo'n regen gezien dat we de auto niet uit konden (hoera! op mijn 34e verjaardag!) en daat maakte me dan weer zoooooooo chago en gezien de hromonen mijn emotionele rem hebben verwijderd was dat niet gezellig.... ben wel tante geworden van een schattig neefje! echt een heel mooi kindje! en snoetekind heeft zich uitermate goed vermaakt: "vakansie vakansie!" was haar motto en als je vroeg wat is vakantie dan? dan antwoorde ze "ehmmmmmmmm anna pembad!" ze heeft voor het eerst heel bewust op haar manier vakantie beleefd.... zo schattig! en ze is erg alert op babies en vertelde dan rustig dat mamma baby buik heeft. en zei keurig "bonsjoer! messie (merci), ooievaar" (au revoir) eenmaal thuis begon het karma zich te keren, ik heb in april op 1 dag 2 boetes bij elkaar gesprokkeld, ik kreeg bericht van kdv over uiteindelijk herplaatsing (reorganisatie kdv) van snoetekind in een groep waar ik niet blij mee ben ( 12 dreumessen geschakeld aan 14 peuters........) en bericht dat mijn echo as dinsdag niet doorgaat en daarstond ik dan als een klein meisje te brullen in de woonkamer.... ik ben sowieso erg jankerig en opvliegerig, nieuws is aan mij niet besteed en over het wk heb ik gemengde gevoelens... laten we lekker toeristje uithangen in de townships waar de mensen niet kunnen rondkomen... en ik droom zo bizar maar vreselijk werkelijk.... maar ook over beslissingen die ik in mijn leven heb genomen etc. ook vannacht was ik mijn biologische moeder ter verantwoording aan het roepen waarom ze verslaafd is en nooit voor mij gekozen heeft, vervolgens wordt ik huilend wakker....vind die emoties erg vermoeiend... beebje lijkt iig gezond voel op gezette tijden krachtig plopjes die als ik plat lig ook aaan de buitenkant voel baar zijn. in ieder geval heerlijk om hier weer het wel en wee van jullie te volgen en mijn verhaal met jullie te delen! liefs van mij!
snoet...welkom thuis meis. wat fijn dat jullie zo genoten hebben.vooral ook leuk je verhaal te lezen...hhihi die snoetekind....schattig! en dromen...ja ik doe dat ook heel erg...slaap ook echt slecht daardoor.miss een zwangerschapkwaal? wat fijn dat "de plopjes" bij jou al aan de buitenkant voelbaar is,dat is best snel hoor.heerlijk. en ja de echo dat ik jammer ,had je je zo op verheugd,maar goed dan kom die een andere keer dan maar weer.en de kdv voor je dochter zou ik dan ook echt achteraan gaan als je het daar niet mee eens ben....hoop voor je dat alles weer naar je zin zal zal meis.
Ha Snoet, Welkom weer!! Ik hoop dat je tussendoor wel een beetje hebt kunnen genieten van je vakantie, maar heel leuk ook dat je kind zich al bewust heel vermaakt heeft. Lijkt me ook wel bijzonder. Zeker als ze ook wat Frans spreekt, lache! Kan me voorstellen dat je wat jankerig/emo bent, is heel normaal toch...ik denk maar zo: als het er nu gewoon allemaal uitkomt en je droomt heel heftig e.d., dan wordt het rustiger in je hoofd als je kindje er is en dan ben je weer met hele andere dingen bezig. Ik denk dat iedereen toch een soort van verwerkingsproces doorgaat tijdens een zwangerschap. En dan maakt het niet eens uit of het je 1e, 2e of 5e (want die hebben we hier ook haha) kindje is. Over Afrika: natuurlijk is het een beetje gek/schijnheilig. Maar je moet het maar zo zien: door al die toeristen krijgt de economie daar zo'n geweldige boost, dan heel veel arme Afrikanen en arbeiders daarbij gebaat zijn. Bovendien doen veel voetballers ook iets extra's. Het Nederlands elftal heeft samen een sportveld o.i.d. gekocht voor de kinderen waar ze onbezorgd en gratis kunnen spelen. Daarnaast zal Zuid-Afrika de komende tijd ook een gewild vakantieland zijn en houden de effecten dus nog wel even aan. Hopelijk is het een duwtje in de goede richting. Beter iets doen, dan niets doen....(hoewel ik je wel begrijp). Fijne zondag iedereen!