30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb mijn kraamdoos van cz nog helemaal nieuw over alleen het alchohol is eruit .
    Tja krijg je als je met 34 weken bevalt en in het ziekenhuis moet blijven
    Dus stress je niet als je ineens naar het ziekenhuis moet en je geen tas heb want alles komt dan ook wel in orde
    Ik ben alleen met een potje urine naar het ziekenhuis gegaan om er met me kindje uit te komen
    Ik had neit een me tas of mobiel bij me .
    Dus het is natuurlijk wel erg fijn als je alles klaar hebt maar niet erg als het niet zo is.

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Wat goed die lijstjes!!!
    Tenx dames!

@Citroen: WOOHOO!!! 30 weken mijlpaal! Lekker zeg!
    Oh en dank je voor 't aanbieden van de babybelt. Maar....heb jij niet een kleiner maatje dan ik.... ;):D
    Mijn confectiemaat is 48 namelijk.

@Glimworm: Heerrrrlijk! Gefeliciteerd met je fijne echo! :D

about me: Veel last van de warmte en benauwdheid. Krijg er ook een gespannen buik van en dat voelt heel akelig. Tenminste, ik dénk dat het daar mee te maken heeft.
    Die gekke verdoofde handen (carpaal tunnel syndr) is ook wat zeg. Pijnlijk en slaap er nog eens extra slecht door naast die gekke plekken op m'n benen. Dus probeer maar wat uit te slapen als het kan. Heb ik nu ff geluk dat ik niet al kindjes heb. Anders slaap je nooit uit natuurlijk. ;)

Vandaag weer druk aan de was en strijk. Moeten nog verven maar met die warmte is dat niks en schildert ook niet lekker trouwens. Misschien maar in de avonduren doen deze week..?
    Jammer dat er weinig wind hier is, ventileert het ook niet zo fijn.

Gisteren een mooie houten box van iemand overgenomen. Die wil ik ook nog ff licht opschuren en lakken. Dan is weer als nieuw!
    Volgend weekend een tuinfeest om te vieren dat we beiden dit jaar 40 zijn/worden. Er komt 30 man en we gaan ook barbecuen. Dus veel voorbereiding en tuin netjes maken en boodschappen doen en overal stoelen lenen enzo. pffff... Dus deze week weinig klussen. Moet ook nog werken!
    Oh, kijk zó uit naar het moment dat het meeste gedaan is!!! (ja sorry hoor, blijf hier over zeuren...);)

Nou, ik ga weer even verder strijken!
    Fijne dag allen!

P.s: ik wil ook zó graag weten hoe het met Femke is. Maak me echt wel een beetje ongerust. Ze zou normaal gesproken toch hier wel wat laten weten lijkt me....

3. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Oja, heb Femke een pb gestuurd. Hoop dat we snel positief bericht horen...

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Euh ik ook 46 / 48 hoor......

Kom zo nog ff terug met de echofoto's!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah goed zo Snoet, hou ons maar op de hoogte...

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ff spammen...

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo meiden, weertje he, ik ben nu een echt avondmens, savonds opruimen etc ben dus druk an de keutel, ben alleen snel afgeleid, ben tafel aan afruimen zie een cadeau papier liggen en denk oh ja! inpakken vervolgens naar boven voor plakband en dan bedenken dat de was nog uit de droger moet....

niets voor mij... maar ik noem het keutelen. ik kan alleen niet uitstaan dat ik een rolletje blauw lint kwijt ben voor de kraammand voor mijn neefje..... heb het toch echt ergens....

ik erger me soms aan snoeteman die het allemaal zo'n vaart niet laat lopen...... maar hij MOET echt eea gaan doen. heb deadline met 'm afgesproken van 1e week sept dan kan hij zelf beslissen hoe hij het af gaat maken..... maar hij is zelfs oost indisch doof..... huh? zei je wat.......:x wordt daar weer boos over.....

en buik gaat goed... heb soms last van pijn onderin mijn buik maar dat wijt ik aan trage darmen...

doosje, je bedoelt sky die ons op de hoogte houdt...

sky jij klinkt ook druk! wij hebben volgende week ook feest, ik 34 snoetman 39 ook bbq...

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow! citroen, wat gaaf!!!!! wat kan je goed zien hoe beebje er uit ziet!!!!! wat oneglofelijk lief!!!!!!!! lekkere bolle toet al, en dan dat neusje......

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha ja idd Snoet, ik bedoelde Sky!
    Citroen: wat een mooi kindje en idd wat een heerlijke bolle toet! Heb die van mij ook nog even bekeken, maar die van jou is mooi scherp hoor. Dat hebben wij toen niet gehaald. Blijft toch bijzonder hoe je zoiets kunt bekijken he....
    Enne....ik weet dat je het niet zegt, maar ik denk dat het een meisjeshoofd is hihi
    Ik vind trouwens ook dat ie/ze best op Tim lijkt!

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog een vraagje: heeft iemand een goede tip voor een lange zomerjurk? Niet te duur en je moet er niet al te groot in uitzien natuurlijk. Eh...voor zover mogelijk.

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Doosje wij zijn ook een behoorlijke tijd bezig geweest hoor om zo'n mooie foto te kunnen krijgen. Hoesten, draaien, springen, wandelen, duwen enz....een uur (!!) later had dan onze kleine uk eindelijk de handjes voor het gezichtje weg dus kregen we nog ff wat mooie plaatjes mee! Het viel ook nog eens niet mee omdat de kleine in stuit ligt met de voeten ook nog eens bij het gezichtje, het was een drukte van jewelste daarbinnen.

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Bevaltas
    Wat kun je in de tas doen?
    papieren van je verzekering;

een ponsplaatje van het ziekenhuis, als je dat hebt;

je legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs);

geld, voor het parkeren en voor het eten van je partner;

toiletspullen;

ochtendjas

extra kleren voor jezelf; pyama

sokken en slippers

kleren voor je kindje (2 verschillende maten!): een rompertje, truitje, broekje, sokken of maillot, 2 mutsjes, dekentje en misschien een jasje/vestje;

luiers

een fototoestel, met opgeladen batterijen met voldoende geheugen of met een nieuw rolletje.

plastic tas voor vuil wasgoed

MP3/Ipod

mobiele telefoon

Labello

voedingsBH

eten en drinken voor jou en je partner

muntje voor de rolstoel

handspiegel

bril / lenzenspullen

druivensuiker (dextro)

maandverband

aambeienzalf

deo voor je man

Wat moet je verder meenemen?
    Neem een autostoeltje / maxi-cosi mee. Het is verplicht om je kindje in de auto in een autostoeltje te vervoeren.

Denk eraan dat je vanaf week 37 je bed op klossen / kratten moet hebben staan.

Buitenland
    onderzoeken en echo's

bloedgroepkaart

waterspuitbus (spray): in het buitenland mag je soms niets drinken/eten tijdens de bevalling en alleen met een spray spuiten.

paspoort

grote maandverbanden (krijg je niet mee in het ziekenhuis)

(hou er rekening mee dat je wellicht een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven omdat de kraamzorg niet of anders geregeld is)
    netnummer internationaal (voor wanneer je naar huis wilt bellen)

Telefoonlijstje
    Als je zwanger bent, is het handig om een lijstje te maken met belangrijke telefoonnummers. Maak twee dezelfde lijstjes.
    Hang één lijstje op je koelkast of een andere handige plek in je huis.
    Stop één lijstje in je bevaltas. Veel telefoonnummers staan waarschijnlijk in je mobiele telefoon.
    Maar in het ziekenhuis mag je je telefoon niet altijd aandoen. Daarom is het handig om een lijstje te
    hebben. Je kunt het zelf verder aanvullen.

WIE?
    TELEFOONNUMMER
    Verloskundigenpraktijk
    (geen spoed)

Verloskundige
    (bij spoed en bevalling)

Ziekenhuis

Kraambureau (spoed en geen spoed)

Oppas voor je andere kinderen

Taxi

Opa / oma 1

Opa / oma 2

Vriend 1

Vriendin 1

Voor aan actuele uitzetlijst (voor thuis): Hier op Zwangerschapspagina staat een mooie duidelijke lijst.
    Denk ook aan stichting Babyhope (zie site)

EIGEN AANVULLINGEN

Papieren van de verloskundige incl bevalplan!

Zorg voor een volle tank van de auto

Neem evt een zwembroek voor je partner mee dan kan hij mee onder de douche als je daar behoefte aan hebt

Het beschermzeiltje uit je kraampakket kraakt heel erg wanneer je erop ligt, ik heb op de markt een matrasbeschermer gekocht en de onderkant hiervan is van pvc...dit kraakt niet. Kost me €15,- en kan het later gebruiken bij de kleine als die zindelijk gaat worden.

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroentje, wat een geweldige echofoto. Op wie lijkt hij/zij:)?

Snoet, als alles goedgaat moet je nog wel even. Misschien is het handig om over de dag verspreid even een paar keer rustig adem te halen? Anders loop je jezelf zometeen heel hard voorbij, ben ik bang.

Sky, wat naar van je handen. Ik heb het alleen als ik echt met een dubbelgeknakte pols heb gelegen, moet er niet aan denken om het voortdurend en in beide polsen/handen te hebben. Nog iets minder dan vier maanden en je lijf is weer van jou!!

Hier gaat het eigenlijk bijzonder goed. Lekker relaxt een beetje pielen met een geboortekaartje, grote meubels koop ik nog niet want ik weet toch nog niet waar we wonen als onze kleine geboren wordt, moeten we straks misschien alleen maar meeslepen. Verder zijn we in onderhandeling over de verkoop van ons huis, dus misschien weten we aan het eind van deze week al meer. We hebben stiekem al een ontzéttend leuk huis gezien in de stad waar we straks willen gaan wonen. Vrijstaand, drie slaapkamers, een apart gebouw met daarin een atelier (om te bouwen tot werkplaats annex garage voor mijn man)/werkruimte (ik werk thuis)/sauna (hebben we hier ook) en dankzij de crisis ligt het ook bíjna binnen ons budget. Maar goed, het is misschien allang weg tegen de tijd dat hier alles rond is en we naar Nederland kunnen komen om te kijken. Tot die tijd maar lekker genieten van het heerlijke weer hier!

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doosje, handig lijstje, ik moet er zo onderhand maar eens aan gaan beginnen;)

Glimworm, gefeliciteerd met je goede echo.

Citroentje, wat een mooie foto. Ik vond het bij ons ook zo bijzonder om te zien, echt al een mensje en je kunt gewoon al zien hoe hij eruit ziet!

Sky, ik zag dat jij ook zo'n last had van het weer, hier nog 1 hoor! Vind het echt verschrikkelijk, doe ook helemaal niks. Ik ben normaal gesproken echt wel van de zomer en vind het heerlijk als het warm is, maar kan het nu niet goed meer hebben. Ik ga zo ff op jacht naar een goede ventilator voor in de woon- en slaapkamer, want het is hier echt niet om te harden en ik moet echt dringend aan de slag hier....

Kvinna, spannend hoor, hoop voor je dat je huis snel verkocht is.

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha doe dat Hellie!
    Het is idd erg warm...Gelukkig kan ik er goed tegen en ook van genieten, maar benauwd is het wel. Vooral 's nachts he. Pffoei.
    Las dat het volgende week ietsje 'koeler' wordt. Graadje of 23 en dat is eigenlijk precies lekker met zo'n dikke buik! Nog een tip: perenijsjes. Van Festini.

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens...mijn kindje is heel erg rustig in de buik als het zo warm is. Hebben jullie dat ook?

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, fijn te lezen... ik heb vorige week de kleine echt goed gevoeld en nu is het ineens bijna niets meer.... Ik heb mezelf toegesproken om rustig te blijven, want ze kunnen ook slapen he... Woensdag mag ik weer even naar het hartje laten luisteren!!
    Misschien toch inderdaad de warmte....wij worden ook lomer he hahahaha...ben niet vooruit te branden... alleen al de trap oplopen word ik moe van hahahahahaha..lijk dan wel een oude vrouwtje met van die zware benen

Vandaag aan het werk, dus daar is het koeler met de airco.

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Pff ben gelukkig niet de enige die de warmte nu al flink beu is...kom echt tot niks en heb regelmatig het idee dat wanneer ik opsta ik onderuit ga..kan het ook niet goed omschrijven eigenlijk hoe het voelt maar het voelt beroerd kan ik je zeggen.

Hier ook rustiger kindje overdag maar 's avonds juist actiever...denk dat het ermee te maken heeft dat je zelf ook wat minder doet idd...moet morgen naar de vk zal het eens vragen.

Kvinna spannend dus....

19. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Hallo Meiden,

Al te laat om me nog aan te melden op jullie forum? Lees dat jullie al een tijdje aan het kletsen zijn....

Ik ben Nienke, 30 jaar en zwanger van de 2e Heb al een zoontje van 3 1/2, Robin. Ben op 30 oktober uitgerekend.

groetjes Nienke

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hoi Nienke, welkom! Leuk om er nog iemand bij te hebben. We hebben een lijst met bevallingsdata (misschien een paar bladzijden terug), daar kun je je op zetten als je wilt.

Deel Deze Pagina