30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wow Doosje, dat is echt niet grappig meer...
    Hier had je eerder nog geen last van toch?

Elleke, doe het rustig aan en als je weer wat beter voelt zien we wel weer een berichtje verschijnen. Sterkte!

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Elleke, doe lekker wat prettig voelt. Fijn dat je het wel even komt melden, want zoals je weet worden we hier anders na een tijdje ongerust. Ik hoop dat je verbetering gaat merken. Sterkte!

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Succes Elleke! Goed dat je aan jezelf denkt!

Wow Doosje....pff ik heb tijdens de zw van Tim ook zulke dikke voeten / enkels gehad en toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was dus wist echt niet wat er aan de hand was. Het deed toen trouwens best pijn. Heb nog een paar avonden met m'n voeten in een bak met ijs gezeten en dat hielp wel wat.

Hier is gister de vk nog geweest...ik was zo beroerd en had zo'n hoofdpijn dat ze het zekere voor het onzekere wilde nemen en ff bloeddruk gemeten heeft en urine getest om zeker te weten dat ik niet een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen ben. Gelukkig was dat allemaal goed dus was gewoon puur de warmte...vandaag gaat het gelukkig wat beter..zometeen maar weer ff een frisse douche nemen het badje hier buiten is helaas in zon en dat gaat ook niet echt lekker.

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hihi dank voor het medeleven meiden! Ik had het idd nog niet, het is gisteren begonnen en hield eigenlijk niet meer op..het doet geen pijn, maar het is wel wat onhandig in je schoentjes. Gelukkig heb ik net nieuwe wit lakleren birkenstocks en slippers.

Elleke: heel veel sterkte/succes...ik hoop dat het snel wat beter met je gaat meid. Echt.
    Citroen; fijn dat alles goed is!

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Citroen: fijn dat alles goed was.
    Ik heb ook meer kwaaltjes door de hitte en ben gister even tussendoor bij de vk geweest omdat ik maandag van mn stokje ging en 2 dagen duizelingen had. M'n onderdruk was laag maar niet te en moest goed drinken en eten en mocht wat meer zout.

@Elleke: wens je heel veel kracht toe. Hou je taai meid. Dit weer maakt je idd echt niet gelukkiger, dus hopelijk wat verkoeling voor ons allen.

@mijn bericht op het kippenhok: ik wilde dat al een maand geleden eens doen. Gewoon om echt te laten weten dat het kan. In mijn tijd hier op zp, vanaf 2006, waren er ook meiden die dit deden en dat was fijn. Dus nu kan ik het teruggeven. En idd, wellicht omdat mijn verhaal ook niet zo simpel is zeg maar..., maar wél met een succes tot nu toe, kan dat misschien wat helpen.

Moet nog zoveel doen.... voor het tuinfeest maar ik ga nu echt niet staan stofzuigen enzo.. Dan maar niet. Morgen nog de laatste verse boodschappen. Het mag van mij vanavond gaan onweren en verkoelen. Maar dat zit er niet in helaas... Zie al tegen vannacht op..
    Gelukkig hebben we nu maar besloten om over 2 weken een airco unit te laten plaatsen in de slaapkamer. Kijk er naar uit!!

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroentje, jee, schrikken zeg, maar wat fijn dat ze dan wel gelijk afkomen en je bloeddruk en urine testen. Geeft wel een fijn gevoel volgens mij.

Elleke, ik hoop dat je de rust voor jezelf kan vinden en je dip niet erger wordt. Maar je moet inderdaad aan jezelf denken! Je voelt zelf aan je eigen lichaam hoe het gaat en vind het fijn dat je laat weten dat je er eventjes niet bent om te reageren. Hoop je toch snel weer te zien met reacties en hoe het met je gaat!

Doosje, jee, wat een enkels....bij mij deed het ook echt pijn, kon soms mijn voeten niet eens meer een stukje naar boven buigen... Hoop dat je snel wat verbetering hebt en ze weer wat minder dik zijn. Ja... met de voetjes in een teiltje koud water, ik heb ook gesmeerd met kneipp voetencreme, zit iets met verkoeling in, is ook heel lekker

Sky, ik duim dat het morgenavond droog is!!!! Heel veel plezier alvast met de bbq!

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow doosje das niet fijn!!!! dames denk erom met koude badjes: je vaten krimpen van de kou en kan het vocht niet weg!!!! beter is om eerst pootjes omhoog te doen en daarna lauw badje voor het lekkere te nemen.... en je matras aan voeteneinde iets hoger als je geen verstelbare bodem hebt leg je gewoon 2 gevouwen badlakens onder je matras en selderij knauwen en groene thee drinken..... etc werkt vochtafdrijvend.

femke ik ben zorgmanager dus sta niet aan het bed.... enkel verpleegkundige zaken kom ik voor bij mensen (kathteriseren, wondbehandeling, sondes) dus mij geen eer toe kennen maar alle harde werkers in de zorg! (en zorg is ook huishoudelijke zorg!!heb meiden gister getrakteerd op ijs en ben met kar met sap rond gegaan.... hou ik tenminste beetje moraal omhoog.... ik werk 24 uur (zeg maar rustig +) maar heb de leukste baan van de wereld

elleke,
    go girl! goed dat je voor jezelf kiest!!!! altijd welkom, of je nu leest of kletst tis gewoon goed, maar beter dat jij voor jezelf kiest!

sky we hebben denk ik redelijk weer voor een feessie!!!!
    ik ga nu schoonmaken en opruimen, snoeteman om boodschappen sturen, taart halen vlees ophalen en dan met ppotjes omhoog wachten op wat komen gaat. heel veel plezier vandaag!!!!!

8. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he snoet, veel plezier vandaag!
    het zal een leuke dag worden.
    nou ja manager of niet ik vind toch dat je een goeie job hebt en ik blijf er respect voor hebben. je bescheidenheid siert je meid!

vandaag lekker fris begonnen. heb hier alles open gezet en het doet deugd.
    misschien tot straks...

9. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Het is een stukje koeler maar nog erg warm en nat hoor hier. Jij zit in Zeeland en daar ist minder warm en je hebt een lekker windje als het god is. Hier niet jammer genoeg.
    Als het maar droog blijft, weersberichten geven hier aan dat het nog af en toe kan regenen, niet hard maar wel nat!

Heb verschrikkelijk slecht geslapen. De warmte, de benauwdheid, lichaam zat ongelooflijk te kloten en kindlief was in buik mega aan het bewegen! En dan fikse onweer, niet eng maar wel herrie zodat ik er wakker van bleef. Pfffffff..... Geef mij maar de andere 3 seizoenen hoor!;):D

Nou, na dit geklaag gaan we er weer voor. Nog wat boodschapjes doen, slingers ophangen, manlief is met de partytent etc bezig en nog wat lichtjes stofzuigen en opruimen. En her en der stoelen vandaan halen want 36 man is wel erg veel.... hahahah!

Veel plezier Snoet!!

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snoet en Sky heel veel plezier op jullie feestdagen vandaag!! Het ziet er voorlopig volgens mij nog heel goed uit, dus het wordt vast een groot succes!

Ik ga even de stad in en een hoop dingen kopen die op de kraamlijst staan. Je weet wel...hydrofiele luiers enzo...dusss

11. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he sky

veel plezier vandaag. ik hoop dat het niet regent. maar ik denk het niet want ze geven niet zoveel regen meer uit.
    geniet en dat koele briesje doet toch deugd he...

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, goed dat je het zegt hahahahaha...ik zou hier dus een hele zomer met mijn voeten in een KOUD bad zitten..... zou ik daar dus mooi met mijn dikke enkels straks blijven zitten hahahahaha

Ik hoop dat het droog is voor jullie vandaag!!!!!!
    Hier vanmiddag een hele grote regenbui, maar wordt nu al wat lichter, dus hopelijk waait het over.

Ik heb vannacht ook vreselijk geslapen, maar dat kwam meer omdat kleine hartemannetje het zo verschrikkelijk warm had (niet verwonderlijk ook op een kamer met 27 graden.....) en heel veel wilde drinken..... geloof dat ik wel vijf keer mijn bed uit ben geweest en voor ik in slaap ben weer. Maar goed, niet klagen........ hahahahaha, het is zomer!!!!!!!

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aan de moeders: ik heb op m'n kraamlijstje-spullen staan: magnetron-sterilisator (o.i.d.), maar ook een flessenwarmer. Maar als ik de fles in de magnetron kan opwarmen, dan hoef ik toch geen flessenwarmer meer?
    Of mis ik iets?

Kneus als ik ben haha.

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Snoet en Sky veel plezier op jullie feestjes! Ik duim voor iig droog weer!

En ben niet de enige die zo slecht geslapen heeft dus lees ik. Werd om 5 uur gewoon doorweekt wakker...droog hempje aan gedaan en ff beneden gezeten, toen weer naar boven en om 9 uur was het weer precies hetzelfde..bah...

Ik had een magnetron sterilisator te leen maar heb dat ding nooit gebruikt, hier was het alles wat nieuw is ff uitkoken en verder was in principe niet nodig dus gewoon in een pannetje gedaan en tussendoor in de vaatwasser. (oke toen Tim spruw had wel alles regelmatig uitgekookt om steeds opnieuw besmetting te voorkomen maar ook dat was in een pannetje net zo makkelijk eigenlijk. Nu hebben wij wel inductie dus ik heb heel snel kokend water) Opwarmen van water was ook niet nodig want ik mocht gewoon warm water uit de kraan gebruiken maar moet zeggen dat ik wel de enige was bij de januari mama's was hier die dat zo geleerd had...maar je zou idd ook in de magntron mogen opwarmen al hebben sommigen het daar ook niet op vanwege de (mogelijke) straling.
    Waar een flessenwarmer misschien wel handig voor is is voor borstvoeding (maar daar ben ik niet in thuis want dat heb ik niet gegeven en ga ik ook niet geven dus daar kan iemand anders vast wel ff aanvullen)
    of voor de nachtvoeding..dan kun je evt op je kamer een flesje maken (maar ook dat kun je anders oplossen door een thermoskannetje warm water en een flesje koud water mee te nemen + de poedermelk)

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

flessenwarmer is erg handig met borstvoeding.

en over het steriliseren van de flessen is de mening verdeeld, ik heb dit dagelijks gedaan tot half jaar, was het advies van onze kraamzorg.
    maar 4 huizen verder was het advies 1x uitkoken en was het wel genoeg!

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Jullie hadden de foto nog tegoed...wij zijn er blij mee!
    (het is foto van foto omdat de scanner nog neit is geinstalleerd)

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb nu van BEABA iets gezien waar ik echt serieus zit te denken om het aan te schaffen. Een soort expresso apparaat. Dan zou je flesvoeding binnen 30 seconden in de fles zitten en op de juiste temperatuur van 37 graden! Je moet dan schijnbaar de flesvoeding in het apparaat doen en water en dan is het zo klaar en achterin het apparaat zit dan een sterilisator voor de flessen en het bovenste gedeelte is dan gelijk ook een opwarmer voor als je ergens naar toe gaat zeg maar.....
    Ik ga toch eens informeren bij de babyspeciaalzaak hier in de buurt.

Citroentje, mooie foto!!!

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden!

hartediefje idd, in zeeland is het kleddernat geweest, lekker binnen gezeten in een warm huis.... maar tegen de tijd van avond eten brak de zon door en alsnog iedereen buiten gezeten

doosje, ik heb een magno sterilisator van de prenatal, ideaal!!!! als je gelijk flesvoeding geeft moet je iedere dag steriliseren en wat later mag het ook 1x per week. maar idd je kan het ook "uitkoken" in een pannetje het voordeel van de sterilisator is dat je flessen er in passen en eenmaal klaar til je het rekje eruit met flessen en spenen tegelijk en zet je het te drogen op schone theedoek, en dan nog een tip het flessen rekje prenatal voor €1,50 ideaal na het afwassen van flessen en spenen ik deed ze niet in de vaatwasser, vond met de hand fijner. tis maar net wat je zelf fijn vind.

flessen warmer heb ik weinig ervaring mee maar idd handig met gekolfde melk. het water voor poedermelk zette ik altijd in de magno, dat gaat sneller als flessenwarmer, en vraag een fijne thermosfles waarin je warm water voor onderweg mee kan nemen. en een poederbakje voor de voedingen in te verdelen is ook heel fijn!

citroen wat een gave foto!!!!!

en hartediefje, ben benieuwd naar dat apparaat van beaba, ga gelijk even googlen

hier een overmoeid snoetekind (is net als haar moeder, zodra er veel drukte is wordt ze chago) ligt nu alweer op bed kwam zelfs vragen "mama ikke bedje toe...... ikke moe......." maar die lag er ook pas om 21:00 in en slaapt niet uit. mijn vriendin met haar dochter was er ook die meiden schelen 3 dagen dus dat was dikke pret, heb ze ook samen in bad gedaan. (ff de drukte van de visite ontlopen hihi)

hier staat een volle schone vaatwasser te wachten om leeg gehaald te worden en gevuld met nog meer vieze vaat die nog op aanrecht staat, vandaag komt de tour de france door onze stad en gezien snoeteman jarig is (39 en hij vind het :$) en dus mag zeggen wat ie wil doen staan wij vanmiddag langs de kant van de weg. ben absoluut niet van de wielrennerij maar toch ook wel uniek dat ze hier langs komen. een lang gekoesterde droom van veel zeeuwen

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ moeders: thanx voor de tips!! Ik moet er nog een beetje wijs uit worden, want ik had het zelf niet helemaal goed ingevuld (wat wat was zeg maar...) haha. Lang leve de Kraamzorg straks!

@ Citroen: mooie foto! Ik vind zwart-wit foto's ook altijd erg mooi.
    @ Hartediefje: hou je me op de hoogte (of ons hier) met de beaba? Ben benieuwd!

Ben zelf nu even aan het bijkomen van de nacht...jeetje wat was het benauwd he!! Heb niet zo heel veel geslapen en net als Citroen midden in de nacht even buiten gezeten. Heerlijk.
    Gelukkig heeft m'n vriend gisteren 3 keer m'n voeten/benen gemasseerd met de gel van de Hema en ze zijn nu (knock on wood) bijna niet meer dik! Yesss
    Iedereen een fijne dag!

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh en Canna: heeeeel veeeeeel succes morgen!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina