luchtdicht zijn ze niet helemaal, als ze bijna vol zitten begin het wel te ruiken. rose: heel makkelijk te zeggen als je geen kinderen kan krijgen dat je je er dan in berust als je kinderen hebt! Het is gewoon zo dat je elke keer toch een stapje verder gaat voor je wens! mijn idee is dat je deze uitspraak nooit mag doen als je via de natuurlijke weg kinderen kan krijgen. Je hebt namelijk geen idee wat voor verdriet het met zich meebrengt! En hoe zwaar het is. Een stortbevalling is dat je van niks in een keer volop weeen heb zonder eigelijk een tussenpauze (dus 2 sec ofzo) ik wilde geen pijnbestrijding, maar in het ziekenhuis zeiden ze gelijk dit is voor jou niet te houden, zal ik informeren wat nog mogelijk is! En inderdaad de pijn was niet te houden,maar ging zo snel dat ruggeprik onmogelijk meer was, ik kon vanaf de eerste wee (onder de douche me niet meer aankleden, lopen echt niks....zo zijn we naar het ziekenhuis gegaan en ze schrokken zich kapot, omdat ik ze half uur daarvoor gewoon nog aan de telefoon had gehad. Ons kind is binnen 4 uur geboren, dankzij zuurstof die ik heb gekregen en sander zijn we normaal en leven we nog! Dus helaas met ademhalingsoefeningen is er niks aan te redden. dit heeft niks te maken met ivf, maar gewoon hoe je bevalt, de een doet er 30 uur over en de andere nog geen 4 uur vanaf de eerste wee. Ik proef een beetje dat je ivf kinderen risicokinderen vind! Dat is tot heden niet bewezen! Maar iedereen heeft kans op defecten! Ik ben ook niet gezond, je mag best weten dat ik het hele niet medische traject ben afgeweest, tot op heden heeft het me helaas niet gebracht wat ik gehoopt hebt! Ik sta er niet negatief tegenover, maar je moet oppassen dat je niet te ver doordraaft. Jij vind gek dat je een verloskundige niet vergoed krijg, blijkbaar is ze niet aangesloten geweest! Dus niet te controleren op kwaliteit, dan heb je dus kans dat het niet vergoed wordt. En om eerlijk te zijn ben ik daar weer voorstander van! het moet controleerbaar zijn en verantwoordelijk zijn. Stel je voor je zorgverzekeraar vergoed het, is het ook verantwoordelijk voor een stuk kwaliteit! Misschien is het verstandig om een eigen topic te openen en meer gelijkgestemde te zoeken. Want je zal het goed bedoelen, maar je stoot me weer tegen mijn borst! groeten, Brenda
Dag 30+ vrouwen, veel liefde, vertrouwen & sterkte toegewenst. hocus pocus pilatus pas.. ik wou dat ik hier weg was POEF!
Moet even zeggen dat ik het bijzonder vind om nu meer van jullie verhalen te lezen. Dat wist ik allemaal nog niet. En er is hier nóg iemand met een prachtig mooi IVF-kindje!!! En iemand met een schitterend ICSI-beebje!!! Het is wat heftig geweest; roze haar uitspraken, maar ik heb jullie er wel beter door leren kennen en dat voelt goed. Wat een dappere sterke vrouwen zijn jullie!!!! Ok, dank je snoet voor de uitleg over de verschillende luieremmers. Hahaha, leuk onderwerp voor een feestje ofzo? Maar nu snap ik die cassettes ook. Ik ga die van de HEMA bestellen! En meteen 3 cassettes erbij. Lekker dat ze nu in de aanbieding zijn. Oja en in mijn volgend leven word ik profvoetballer!
Woehoe, zo fijn!!! Bel net voor m'n uitslag van de suikerbelastingstest en de waarde vóór was 4,1 en de waarde erna ook 4,1!!!!! Gooooeeeeeeeed!!!!!! Ik ben heel blij en de assistente die ik sprak zei dat zij hier ook heel blij mee zijn! Moest ik ff melden...., nu gauw naar m'n werk. Al strompelend als een oud omaatje. Ga aangepast werk vragen want dit is niet te doen zo..., maar das een ander verhaal. Nu blij met de suikerwaarden!!
Pff wat een post al niet teweeg kan brengen zeg.... Ik kan gelukkig niet meepraten over het niet kunnen krijgen van kinderen en over alle nare behandelingen en het verdriet wat erbij komt kijken gewoonweg omdat dat stukje hier wel volgens de natuur gaat maar ook ik schrok wel ff van de post van roze....(idd omdat je hier op het forum toch wel flink wat verhalen leest waarbij het allemaal niet zo natuurlijk is) Het is goed dat tegenwoordig mensen zelf de keuze hebben om wel of niet voor een vruchtbaarheidsbehandelingstraject (goeie voor scrabble..) te kiezen en zo toch de mogelijkheid hebben op een biologisch 'eigen' kindje. (dames ik ben er niet in thuis in het hele verhaal dus mocht ik iets krom verwoorden oid is dit mijn onwetendheid maar dat wil niet zeggen dat ik het niet wil begrijpen...voor zover je dat kunt begrijpen als leek..) En idd zo leer je ineens heel veel meer over je medezwangeren hier in dit clubje...en wat een verdriet hebben sommigen al meegemaakt zeg.....maar jullie zijn 1 voor 1 sterke mama's die alles voor hun kindje over hebben hoor als ik dat zo lees!! Sky wat goed van je suikerwaardes! idd wat een smerig goedje is het toch. Mag ik vragen waarom je dit voor een 2e keer moest doen? (zeker gezien de superwaardes..) Hier niks bijzonders te melden verder eigenlijk.....dus ga ff Tim ophalen op de psz en dan in het zwembad hangen maar...
Goedemorgen dames, Ik breek even in zonder reacties terug te lezen: Dinsdag 6 juli om 23.46u is onze schitterende zoon Timotheüs Jochem Johannes, roepnaam Tymo geboren! Over een paar dagen vertel ik uitgebreid over hem en de bevalling, maar nu eerst even een paar dagen goed uitrusten, dat heb ik wel nodig.
meiden voor jullie allemaal diep respect hoor. het voelt nu een beetje alsof we door roze meer vriendinnen zijn geworden of klinkt dat gek?! enne sky, mijn pb is zeeeeeer gemeend niet all of the girls get them!!! het voelde een beetje alsof we in ons vertrouwde clubje thee aan het drinken waren en in een goed gesprek iemand zomaar bij kwam zitten om eiegn verhaal voorop te stellen, sociaal alles behalve handig en zeker als je vrouwen opzoekt waar je het verhaal niet van kent, hoe liefdevol bedoeld gewoon sociale zelfmoord..... daarom vind ik jullie echt netjes gebleven en heb ik respect voor jullie. ik ga was vouwen en moet om 13:00 weg naar cursus, anders had ik werkdag van 7:30 tot 16:00 gehad.
canna! gefeliciteerd!!!! wat goed! een zoon. geniet lekker en rust lekker uit. dubbel en dik verdiend!! goh meiden.....die post van roze he. Ik ben het met iedereen hier eens dat haar post hier niet gepast is. en denk dat zij dat zelf nu wel door heeft. ik heb ooit een vriendin gehad die helemaal in het spirituele zat en ik was heel blij voor haar. waar ik zo vaak moeite mee heb is dat sommige "spirituele' mensen zo graag hun mening doordrukken bij anderen. Dat deed mijn vriendin ook. tot ik gezegd heb en nu is het genoeg. alles moest volgens het spirituele het natuurlijke zeg maar. maar dat werkte niet voor mij. ik vind het jammer dat ik dat nu ook bespeur bij roze. haar eigen mening is veeeeeel belangrijker dan andere meningen en dat snapt zij niet. dat ziet zij ook niet want zij zit helemaal in dat " spiritueel natuurlijke gevoel" . ik noem het altijd een beetje verlies van de werkelijkheid want met 2 benen op de grond kun je dat niet noemen. ik weet dat zij er heilig van overtuigd is dat ze gelijk heeft. en dat gelooft zij ook! maar sky heeft gelijk, daardoor leren we elkaar beter kennen en dat is wel heel erg fijn hier. het is ok om open te praten over hoe je je kids hebt gekregen of hoe ze verwekt zijn. en dat is allemaal super want daar gaat het toch om! ik heb geen spijt van mijn punctie....integendeel! en er mag geen taboe bestaan over hoe je kindjes verwekt zijn geweest. laat dat duidelijk zijn. we zien onze kids allemaal even graag en ze waren allemaal super welkom. "natuurlijk spiritueel" heeft daar niks maar dan ook niks mee te maken. grrrr...wordt daar af en toe zo onnozel van van zulke mensen.... ik ben trots op jullie meiden en jullie kindje in de buik en de kindjes die we al hebben! zo dat is belangrijk.
Canna: Gefeliciteerd! @All: Ik schrok ook wel ff van de post van Roze. Ik heb me ff stil gehouden. Zoals ik al eerder schreef, ging het niet zo lekker. Ik moet enorm hard werken om mezelf positief te houden, maar vond dat ik ook ff moest reageren nu. Ik vind dat iedereen de eigen keuze moet hebben, voor onderzoeken en behandelingen en ga zo maar door. Ik ben blij dat het bij mij zo snel gegaan is, ik leef mee met degenen bij wie het allemaal niet zo makkelijk is geweest. Zo, bij deze dus ff mijn hart onder de riem voor iedereen die het nodig mocht hebben. Groetjes, Elleke
Canna, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!! Leuk hoor en wat een leuke naam!!!! Ik vind ook dat de post van roze echt niet gepast was, maar we daardoor wel heel erg goed beseffen hoe hecht het clubbie hier is en hoeveel we elkaar respecteren en ik vind de laatste woorden van snoet hierover echt heel mooi!!! Ja, ik ben netjes gebleven, maar bij mij kookte mijn bloed bijna zeg maar hahahahaha... We zijn gewoon weer lekker met ons clubbie!!! Niet dat er geen nieuwe 30+ zwangeren bij mogen komen, maar zulke dingen hou ik niet van. Sky, wat goed zeg die suikerwaardes! Wat zal dat een goed gevoel geven. En, goed hoor, voor jezelf opkomen en aangepast werk vragen! Ik ga ook nog even een paar uur aan de slag... heb er geen zin in........
Canna, super!! Gefeliciteerd met je zoontje, heeft dan toch nog lang geduurd als je maandag ingeleid bent. Gelukkig dat alles goed is gegaan en we wachten zonder ongeduld op een verslagje. Fijn dat je je even kwam melden! En mijn reactie op Roze was expres heel neutraal, zonder mijn eigen mening. Ik heb over mijn afwijking en de ziektes in mijn familie al te vaak opmerkingen in die trant gekregen, tot aan 'dan heb je in een vorig leven waarschijnlijk iets verkeerd gedaan' toe. Ik ga daar niet meer over in discussie en wens die mensen het beste. Goed voor mijn bloeddruk.
Canna: Gefeliciteerd! leuke en zoon! nou rose was wel goed voor mijn bloeddruk, want die is te laag hahahaha Net naar het buro geweest, maak me wel beetje zorgen om mijn zoon. Hij is anderhalf en ze gaven aan dat hij qua ontwikkeling 1 jaar voorloopt. Ik vind dat wel extreem veel en maak me nu wel beetje zorgen. (en dat voor een ivfbaby, of omdat het een ivfbaby isgrapje). Wie heeft er ervaring mee? tips?
Canna, van harte gefeliciteerd met je zoon! Sky, fijn dat de suikertest goed was. Die BI is echt verschrikkelijk he. Ik had daar bij mijn eerste zwangerschap ook al last van, maar nu is het echt verschrikkelijk. Ik hoop dat het na deze bevalling net zo snel weer over is als na de eerste. Maar jij hebt er dus ook flink last van als je niet zwanger bent? Elleke, hoe gaat het nu met je? Brenda, geen tip over de ontwikkeling van je zoontje, maar beter voor als achter lopen denk ik dan maar. En ik nam bepaalde opmerkingen van het CB met een korreltje zout, op de een of andere manier proberen ze mensen toch schrik aan te jagen... Ik weet niet wat dat is en heb het al van meerdere kanten gehoord, dus doe gewoon lekker je ding en zolang jij het idee hebt dat alles goed gaat is het goed toch? Op wat voor een gebied zou hij voor lopen dan? Hebben ze je ook voorbeelden gegeven? Over Roze, ieder zijn mening, maar bedenk even waar je die neer plant en of mensen daar wel op zitten te wachten. Ben blij dat de rust is wedergekeerd, vond het sfeertje hier een beetje ongemakkelijk worden en kreeg het idee dat mensen hier vonden dat ze verantwoording af moesten leggen over vruchtbaarheidsbehandelingen en onderzoeken, terwijl we hier al eerder zeer respectvolle discussies over gevoerd hebben... Hocus pocus, en we zijn weer blij...
Sander liep al erg vroeg (8 mnd en met 10 mnd helemaal los), maar hij gebruik met anderhalf al "zinnen" van 3 woorden. Woordenschat is hoog (mama lult wel de hele dag tegen hem hahaha). maar ook zijn begripvorming zou hoog zijn, zoals bepaalde opdrachten die ik hem geef, bv doe de schuifdeur maar voor bodie open. En dat doe hij gewoon. Als mijn vader slecht loop breng hij krukken enz.... en doe mijn vader na hahaha oeps ze viel om van verbazing.... ik moet zeggen ik vind sander gewoon sander! ik heb wel gezien dat hij wat voor liep als ik kindjes van vriendinnen bekijk, maar ja hij kan toch ook maar zo even stil staan en hun doorschieten.... Vind jaar zo veel! denk hij is pas 1,5. Ik denk maar zo kinderen doen alles op eigen tempo en de een is vlot met dit en andere met dat! En ze zijn zoals ze zijn. maar schrok wel van 1 jaar, vind dat wel erg groot! Ga anders eens kijken wat bij een kind van 2,5 hoort! maar ja ik ga er niks aan veranderen, hij is zoals hij is en kan hem moeilijk remmen (zou niet weten hoe). maar ja beter dan achterlopen. Hij is wel iets kleiner en weeg iets minder dan gemiddeld, dus hij loopt wel ergens in achter hahaha,maar ja ik geef de schuld omdat hij zovroeg liep en veel beweging heeft en je kan niet alles toch? gr brenda
Hoi Meiden, ben hier tijdje niet geweest..kan iemand mij van de lijst afhalen...heb vorige week eerste echo gehad en was niet goed helaas..te klein vruchtje...wacht op mk nu, morgen controle echo om te kijken of het al weg is of dat ik een curretage moet ondergaan...ik ga jullie dus helaas verlaten...hopelijk ben ik er weer over een tijdje met wel een goede zwangerschap... Veel succes allemaal en mooie babies voor jullie!!