30+ meiden... zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sunny76, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

24-07-'10 Hellie: 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    11-08-'10 Doosje: 32 jaar, zwanger van 1e kindje
    03-09-'10 Citroentje: 32 jaar, zwanger van 2e kindje
    12-10-'10 Brenda1976: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    16-10-'10 Sunny: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    18-10-'10 Kvinna: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    21-10-'10 Skyizthelimit: 39 jaar, zwanger van 1e kindje
    22-10-'10 Pacific: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-10-'10 Doglover76: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-10-'10 Nienkuh: 30 jaar, zwanger van 2e kindje
    06-11-'10 Snoetetoet: 33 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-11-'10 maartjecyprus: 40 jaar, zwanger van 3e kindje
    17-11-'10 Pio: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    19-11-'10 Miekiee: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    23-11-'10 Avon: 33 jaar, zwanger van 1e kindje
    26-11-'10 Hartediefje: 33 jaar, zwanger van 3e kindje
    05-12-'10 Shadowcat76: 34 jaar, zwanger van 1e kindje
    11-12-'10 Femke32: 34 jaar, zwanger van 2e kindje
    30-01-'11 Glimworm: 30 jaar, zwanger van 1e kindje
    30-01-'11 Jettje: 33 jaar, zwanger van 2de kindje

Bevallen:
    Megamuts: 32 jaar, 2e kindje, (uitgerekend 20-03-10)
    Melanina: 31 jaar 1e kindje, (6 weken te vroeg, doch gezond!) Zoey
    Flamingo: 33 jaar, 1e kindje, 2-5-'10 (uitgerekend 2-5!)
    Cygnet: 37 jaar, 2e kindje, 6-5-'10 (uitgerekend 11-5)
    Canna: 32 jaar, 1 kindje, 6-7-'10 (uitgerekend 28-6)

Belangrijke data:
    12 juli: Hartediefje 20wk echo bij VK
    14 juli: Sky vk controle
    16 juli: Citroentje bellypaint en daarna fotoshoot
    19 juli: Nienkuh vk controle
    20 juli: Shadowcat76 20 weken echo
    20 juli: Glimworm Nekplooimeting 12 weken
    22 juli: Hartediefje 20wk echo bij Gyn.
    28 juli: Glimworm cotrole vk
    28 juli: snoet vk controle
    31 juli: Sky pretecho
    05 aug: Hartediefje Vk controle
    07 aug: Hartediefje pretecho bij 25 wk
    23 aug: Nienkuh eerste echocontrole vd groei bij gyn
    06 sept: Sky verlof
    20 sept: Nienkuh tweede echo controle vd groei bij gyn
    20 sept: Snoet met verlof:)
    21 sept: Kvinna verlof

Even de lijst aangepast voor Canna en Salcia, verlopen belangrijke data verwijderd.

3. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Zo er is weer veel gebeurd in anderhalve dag :)

Allereerst Canna: gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Geniet maar lekker van de eerste dagen en laat je goed verwennen zodat je lekker kan uitrusten van je bevalling!

@ Salcia, wat naar dat je slecht nieuws hebt gehad bij de echo. Ik hoop dat het je in de toekomst wel gegund is...

@ Kvinna: mijn zoontje is geboren met een zeer uitzonderlijke darmafwijking waarbij zijn darmen niet konden bewegen en dus geen voeding naar buiten konden werken. Daarom kon hij niet zelf eten of sondevoeding krijgen, maar kreeg hij voeding via een infuus, in de bloedbaan dus. Dat ging gepaard met zeer erntige bloedvergiftigingen; hij heeft een paar keer kantje boord gelegen. Na een jaar op de wachtlijst heeft hij vorig jaar een transplantatie gehad van dunne en dikke darm. Als derde kindje pas in Nederland, dus dat was best spannend. Alles is gelukkig goed gegaan en we zitten tegenwoordig nauwelijks meer in het ziekenhuis - heerlijk is dat!

@Luieremmer, ik heb een tommietippee. Ook wel een fijne al zijn de cassettes wel prijzig. Ach ja, hij doet het nog.

@ Suikertest, die krijg ik binnenkort ook. Is dat drankje een beetje te hachelen op je nuchtere maag?

groetjes Nienke

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Salcia, heel veel sterkte.

Nienkuh, heftig hoor, fijn dat het nu goed met hem gaat..

5. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    canna van harte gefeliciteerd met je zoon...mooie naam ook trouwens...ben benieuwd naar je bevallings verhaal! rust lekker uit en geniet ervan!

salcia wat erg meis......wil jou heel veel kracht en sterkte toewensen.

brenda...joh meis..zoalng je mannetje nergens last van heeft...zou ik je geen zorgen maken..idd beter voor lopen als achter.zo zei m'n nichtje al op 1 jarig leeftijd ..waar zij woonde...welke straat..nummer en plaats...iedereen stond versteld....wij zeiden al :nou dat word een snelle later".nou je merk er nou niks van hoor..ze loopt gewoon netjes als ieder 9 jarige mee!

suikertest?ik heb daar nog nooit hier van gehoord!raar is dat...terwijl ik toch een hoge bmi heb...of ligt het daar niet aan!
    wel fijn sky dat hij goed was!

zo ik ga weer verder.....hokus pocus PAF !!!!(HAHA grapje tussen door)

ps:snoet wat ben je toch een heerlijk wijf (niet liefdevol bedoeld..je begrijp me hahah)maar hoe je alles schrijft..je blijft zo rustig...heel wijs en verstandig....

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Canna gefeliciteerd met jullie prachtige zoon..ben wel heel benieuwd naar je verhaal en naar de foto's ;) maar zoals al iemand eerder schreef...we wachten ongeduldig af!:D

Salcia heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk tot snel weer hier met goed nieuws!

(blijft toch vreemd deze 2 berichtjes zo na elkaar...)

Nienkuh jeetje wat een verhaal van je zoontje. Weet je of het iets erfelijks is en jullie 2e spruit dit ook kan hebben?
    Wat betreft die suikertest, ik vond dat drankje echt vies...en dan denk ik ook omdat je het op je nuchtere maag krijgt en het best een hoeveelheid is. Wat mij wel hielp was het idee dat ik het voor een goed doel deed, het is ff smerig maar zorg dat je daarna lekker wat afleiding hebt (boekje meenemen ofzo) dan ben je misschien niet zo bezig met het misselijke gevoel en probeer het echt binnen te houden anders moet je nog een keer (vertelden ze hier)

Miekie, ik heb deze keer voor het eerst de suikertest moeten doen idd vanwege de hoge BMI. Hier vertelden ze dat ie tussen de 24 en (dacht) 26 weken moet dus je hebt nog kans dat ze erover beginnen maar ik vind toch de regeltjes bij de verschillende vk's en gyns zo wisselend dat er ook geen pijl op te trekken is...

Brenda ik zou me idd ook niet zoveel zorgen maken hoor, ieder kind heeft z'n eigen tempo en voorkeuren kan best dat hij nu een spurt heeft en straks wat langzamer gaat. Tim was heel laat met draaien, tijgeren en kruipen enz (pas na 9 maanden ging hij draaien) maar liep vervolgens wel los met 13 mnd. Ik merk nu ook aan hem dat hij soms 'te speels' is om dingen op te pikken dan heeft hij er de concentratie niet voor zeg maar. Aan de andere kant heeft hij het nog steeds over onze vakantie naar amerika in april en dan niet alleen de grote dingen zoals het vliegtuig maar ook over het vrijheidsbeeld dat die 'grote mevrouw' een 'boekje aan het lezen is' waarvan veel mensen zeggen dat hij te jong is om daar dingen van te kunnen onthouden....

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Had hij helemaal geen peristaltische beweging? Dat heb ik in een deel van mijn slokdarm, maar daar doet de zwaartekracht in elk geval nog een deel van het werk en het bovenste deel doet het wel, dus dat gaat bijna altijd goed.
    Wat een spanning zeg, bij zo'n klein mannetje en dan zoiets uitzonderlijks, daar hebben ze dan bijna geen ervaring mee. Geweldig dat alles goed is gegaan en dat jullie nog een tweede aandurven!

8. brenda1976

Nienkuh, heftig hoor, fijn dat het nu goed met hem gaat.. maar wat een heftige tijd

vriendin van mij gebeld, haar neefje had het zelfde en kom nu gewoon goed mee! Dus ga het lekker naast me neerleggen :)

morgen ben ik op vakantie! lekker naar texel! we hebben luxe royaal huis (dus als we ruzie hebben kunnen we nog op 4 andere bedden slapen hahaha grapje)
    en met jaaaaaaa sauna hahahaha

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    weet je hoe ik het consultatiebureau noem??? het consternatie bureau :D heb me zo vaak zenuwachtig gemaakt om hun bevindingen...

maar een jaar voorop is veel en kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, belangrijk is op dit moment of je zoon goed in zijn vel zit en je zal misschien in de gaten moeten houden dat hij voldoende uitdaging blijft houden... maar met 1,5 kan er ook veel gebeuren....

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    och salcia..... wat verdrietig meid!!! ik wens je veel sterkte toe....

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    miekie bedankt voor je compliment....

sky hoe is het met je, ben je je werkdag beetje doorgekomen en goede afspraken omtrent aangepast werk kunnen maken?

ik heb management training gehad waarbij we als opdracht een promotiefimpje moesten maken met het beleid van bedrijf voor ogen hilarisch.... en ik ben zo flauw als een appel vandaag... dus ik had best leuke voorstellen: een blik in de dokterskamer..... oooooh dooookter! wat doet u nou???? wedden dat wervingscampagne succes wordt???? was om 21:00 klaar. morgen weer een hele dag zijn lange maar leuke dagen, en echt een training waar ik iets aan heb... alhioewel dit verhaal anders doet vermoeden....

vond ik ook wel leuk motto: werkdruk???? maak je niet dik!!! en ik wil daar dan best voor poseren hihi (bolly de bol!)

vanochtend kaartenboeken gehaald bij de drukker ik heb namelijk al een heel leuk kaartje gezien en dat krijg ik dan NIET uit m'n hoofd.....

12. brenda1976

#1972 brenda1976, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2010
    ja daarom schrok ik, ik zie ook wel dat hij wat voorloop, vooral in de zwangerschapsgroep zie ik dat hij wat vlotter is.
    Maar vind jaar vooruit erg veel als je anderhalf ben! Daarom schrok ik wel.
    Hij zit prima in zijn vel en vermaakt zich prima alleen, vooral buitenspelen vind hij geweldig!
    En opdrachtjes doen, zoals doe de lamp daar maar aan of pak de witte auto en loop maar om de tafel heen!
    Hij is dan apentrots! Dat ga ik ook niet van hem afpakken!

Ik heb besloten me maar niet te druk te maken! en misschien blijf hij tijdje op dit nivo en valt het allemaal wel mee!
    moest gewoon even kwijt, schrok er behoorlijk van!

zo meneer slaapt vannacht voor het eerst in het grote bed, heeft wat moeite gekost pffffffffffffff
    (hij klom uit zijn bedje, zodoende dat we hem nu al in groot bed hebben gedaan, is niet zo gevaarlijk).

Op buro vroegen ze nog of ik bij de eerste hulp of hap was geweest. Ik nee hoor! hij heeft veel blauwe plekken en schaafwonden, maar niks ernstigs, hij is gewoon erg ondernemend.
    Ik had beter mijn mond kunnen houden hahaha we zijn bij de hap geweest, hij is gevallen bij mijn ouders en had een snee onder zijn oog en was bont en blauw.
    Wij gebeld, toch maar langs komen! gelukkig mochten we tussendoor! (wel lullig met een volle wachtkamer).
    maar het was zo dik en blauw dat plakken niet kon. vooral omdat ze verwachten dat de zwelling toe zal nemen zal het springen en litteken worden.
    we hebben wel wekadvies gekregen, vond beetje overdreven, maar denk dat we toch maar doen!

zo duik mijn bedje in, heb mijn dag wel gehad, slaapkamer werd om 8 uur bezorgd, 10 uur buro, 12 uur ziekenhuis, longfunctietest en arts, thuis verder spullen ingepakt en wat geinternet, toen naar mijn ouders toen naar de hap. Oja en tussendoor man lief geholpen met de kamer opzetten pffffffffffff

leuk he kaarten bekijken! tja ken het, ik had met sander mijn oog laten vallen op een duur kaartje met reportage, heeft veel geld gekost maar ben er nog zo blij mee hihihihi
    En spreek zwangere vrouwen dan niet tegenhahahaha

ooooooooooo ik heb nog geen suikertest gehad. Ik weet zeker dat ik die dan ook wel ga krijgen, ik heb namelijk ook geen laag bmi!

Ondanks ik met bijna 27 weken nog steeds 2 kilo minder weeg dan toen ik zwanger werd. Soms snap ik er echt niks meer van.
    Maar ik neem het er maar van! af en toe chocolaatje haha kan nu hebben.

13. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hoi Dames, ik breek weer even in; maar zonder hokus pocus ;)
    Ik wil alleen even Canna heel hartelijk feliciteren! Leuke naam. Lekker uitrusten nu en genieten. *en breek weer uit* :)

14. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey meiden,

Ff een korte update, het is nog vroeg, ik heb alles gelezen, maar ben het nu al weer vergeten, straks ff reageren.
    Het gaat met mij redelijk goed. Ik ben begonnen met het schilderen van het kamertje,maar het dekt voor geen meter, dus moet alles straks nog een keer (GRRRRRR).
    Gisteravond moesten wij naar het gemeente huis om uittreksels te halen voor de advocaat (lang verhaal, maar K. wordt als het goed is via de rechtbank bij ons geregistreerd) en toen hebben we gelijk de erkenning ff geregeld!!!:):):):):):) Mijn kindje heet dus nu officieel "baby van Boven". Grappig eigenlijk, K. zei, nou, dan is het nu echt een broertje of zusje van mij.........
    We zijn de afgelopen weken ook aan het praten over trouwen, zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik ga vandaag bellen om te kijken of er nog dagen en tijden vrij zijn in september. (wil niet op het gratis tijdstip trouwen als het aan mij ligt, is namelijk op het stadskantoor en dat is kil en onpersoonlijk). Wordt allemaal erg kort dag, maar ik had er zelf zo'n moeite mee dat ik straks anders heet dan het kindje dat ik in mijn armen gelegd krijg.... zie in mijn dromen het naambandje van het kindje al helemaal voor me..... Mijn vriend wilde eigenlijk niet meer trouwen, maar is overstag gegaan (waarom weet ik eigenlijk niet). Ben benieuwd of we nog wat kunnen regelen (nou ja, ik dan...).
    Tot zover ff mijn update, is langer geworden dan ik dacht, maar goed....
    Groetjes,
    Elleke

15. brenda1976

ik hoop dat je het nog geregeld krijg! Gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk.

Ik ben even op vakantie :)

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doglover, wij zijn op drie weken tijd regelen getrouwd!!! Dus het komt vast goed.
    Ik heb toen mijn man gevraagd via mijn kleine man met een t-shirtje en ik had twee datums in mijn hoofd. 3 juli of 31 juli... en het was de eerste geworden en ik was toen 28 weken zwanger.

Ben benieuwd wat jullie datum gaat worden!

17. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    ik ben ook binnen 6 weken getrouwd..gewoon op een vrijdag..met jurk en groot feest en al !moet lukken.haha

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Elleke, wat een geweldig nieuws! Dat regelen gaat helemaal lukken. Dat zal je vast een boost geven, dat je vriend zich aan je wil verbinden. Hoe stom ook, toen ik eenmaal getrouwd was (na zeven jaar, nu bijna drie jaar geleden) had ik toch een iets ander gevoel dan toen we samenwoonden. En wat fijn dat je stiefzoon het leuk lijkt te vinden dat hij er een broertje/zusje bij krijgt. Baby van Boven, geweldig!

Brenda, veel plezier op Texel, jullie krijgen mooi weer, volgens mij.

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik ben 30 dus denk dat ik me wel mag aansluiten hier? Ben zwanger van de eerste en na 2 rondes al positief getest! Vond het erg snel gegaan! Maar 1 keer gemeenschap gehad met vriendlief in juni haha.. kon het niet geloven, aangezien er overal op internet wordt gezegd dat je vruchtbaarheid afneemt op je 30e..nou dan ben ik zeker een uitzondering..en mijn vriendje ook want die is 31..;)

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Liz, welkom hier!!! Wat fijn dat je snel zwanger bent, wat zul je verrast zijn geweest hahahahaha, soms zeggen ze wel eens, ze is al zwanger als je er naar kijkt he !!!
    Gefeliciteerd hoor.

Weet je al wanneer je een echo krijgt?

Deel Deze Pagina