Ik heb gehoord dat een jongetje zwarder is als een meisje klopt dat??? Ik hoop het niet dochterlief was echt al zwaar zat met 3500gram.
zoonlief is geboren met 36.1 weken, en had een gewicht van 2625 gram, dochter is geboren met 36,4 weken en had een gewicht van 2870 gram schijnt dat vaak de 2e net wat zwaarder is, in dit geval klopt het
en ligt ook aan de afkomst... geloof dat marokkaanse en nederlandse baby's hetzelfde gemiddelde geboorte gewicht hebben namelijk 3500 gr....en bijv hindoestaanse en surinaamse baby's gemiddeld op 3000 gram zit... enz enz maar de verschilln tussen jongen en meisje zegt natuurlijk ook helemaal niets ik was geboren met 42 wkn 2960 gram ( mn moeder leefde volkomen gezond) mn broertje was 3900 gram (10 jaar later...weer helemaal gezond geleefd mn moeder)
Mijn dochter op 38.4 weken geboren en woog 3490gram dus kan me moeilijk voorstellen dat dat altijd klopt!
Ik hoop het juist wel... Mijn zoontje was bij de geboorte 4295 gram. Dus hoop nu op een schattig klein meisje hahaha
Volgens mij is dat heel erg wisselend, hier een flinke meid van 3830 met de geboorte. @melle, ja dat kan ik me voorstellen hahaha.
de eerste woog 4090 jongen. de tweede woog 3620 jongen. de derde woog 4010 meisje. de vierde woog 3580 jongen. hier was onze dochter dus bijna even zwaar als mijn eerste zoon. alleen de eerste is optijd geboren. de andere zijn na de uitgerekende datum geboren.