@Alexandra: je schrijft ze weet niet half hoe ik moet vechten...Is het misschien een idee om haar dat toch uit te leggen zodat ze misschien wat meer begrip voor jouw situatie heeft? Enn misschien inderdaad met een psycholoog daarover praten. Je geeft aan dat je je vrienden ontwijkt omdat je niet wil zeuren. Nou zo'n psycholoog betaal je dus je mag zeuren wat je wil en die luistert objectief naar jouw verhaal en kan je raad geven. Vooral dat luisterend oor is erg prettig. Heb dat na mijn scheiding 4 jaar geleden ook gedaan en heb daar veel steun aan gehad. Heel veel sterkte.
Tis maar stilletjes hier Iedereen werken, het mooie weer??? Nouja, dan ga ik ook maar weer... Tot snel
@alexandra, misschien inderdaad een idee om via HA naar een psycholoog te gaan. Want te lang blijven hangen in een depressie en vrienden ontwijken lijkt me ver gaan. Wat betreft je familie, je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Enne.. fijn dat je dan hier in ieder geval je hart lucht. Sterkte, ook voor jou gaat de zon weer schijnen... @jollie, jammer van je ongi..
Tjee meiden, wat wordt hier weer veel gekletst.. Heb zelf eigenlijk maar weinig te melden maar wil iig even laten weten dat ik van alles op de hoogte ben en blijf!!
zwangerschapspagina> zwanger zijn> zwangerschap en dan in de eerste of 2e pagina zie je de 30+ zwanger.... (zo heet het...)
he girlzzzzzzzzzz hoe gaat ie? zag wat over dokters en gynaecologen. amai veel problemen hier he. ik hoop dat iedereen die er last van heeft er snel vanaf is. alexandra...ik hoop dat je dat gesprek met je stiefmoeder op een bepaald moment naast je neer kan leggen. want dat is nu niet goed om erbij te hebben. je mag je best down voelen meid. je kan niet altijd er voor iedereen zijn. het is ok om een tijd alleen aan jezelf te denken. geen punt meid! marjolein hoe is het meid. ongi voorbij? wanneer ga jij klussen? ( hoezo persoonlijke vraag hihihhi) sweetvienna...waar is je ei nu? of moet ik me weer kwaad maken vraagje aan de meiden hier.. ik heb gelezen op het internet dat wanneer je 6 maanden bezig bent en nog niet zwanger bent je naar de huisarts moet. omdat ik bijna 35 jaar ben. wat vinden jullie? moet ik gaan? ik begin er stillekes aan te denken maar ik zie het niet zitten om in de medische molen terecht te komen. dat had ik nooit verwacht. sla een beetje aan de twijfel nu. stom he. any advice girlzzz?
oeiiiii ik heb een peuter die de boel afbreekt boven...... maar eiegnlijk moet slapen ben zo terug @ alexandra check je pb ff @femke, volgens mij ziet een HA je pas na een jaar en tempen.... maar heb er geen ervaring mee tot zo!
Leuk dat er nog meer oudere moeders zijn. Ik ben 34 jaar oud en vorig jaar pas van onze eerste moeder geworden. Ik heb zelf ook oude ouders en vond dat vroeger vreselijk, pas op latere leeftijd vond ik het niet erg meer. Ik heb ook altijd gezegd dat ik nooit een oude moeder wil worden, maar ja door allerlei omstandigheden toch uiteindelijk pas na mijn 30e moeder geworden.
@Marjolein, Saskia, MvL Oh ik loop al een tijdje bij PsyQ hoor . Gesprekken met psychologe (al heeft ze de laatste 2 afgezegd), psychiater, lichttherapie, groep voor mensen met negatief zelfbeeld, en al maanden lang op een wachtlijst voor een deeltijdbehandeling voor mijn depresiie. Ik ben gestopt met mijn antidepressivum omdat er een héél klein risico bleek te zijn voor een eventueel ongeboren kind. Op zich gaat het wel beter met me dan een paar maanden geleden, maar soms heb ik een terugval, het blijft een worsteling. Ik probeer het mezelf gewoon zoveel mogelijk naar de zin te maken verder, maar wel ook die dingen proberen te doen die mij op de rails houden. Op tijd opstaan al heb ik daar geen zin in. Voldoende daglicht zien, dat heeft een gunstig effect. Plannen proberen te maken, ook al zijn ze heel klein. Allerlei normale kleine dingetjes, maar die wel een hele grote opgave zijn voor iemand die depressief is. Dank jullie voor jullie reacties Ik ben echt zó blij dat ik dit soort dingen aan jullie kwijt kan!
Alexandra meid....dikke knuffel!! ik weet verder niet goed wat ik nog moet zeggen, de meiden hier hebben al veel gezegd en je doet er zelf ook alles aan lees ik. Dus meid, nogmaals knuffel, dat het zonnetje maar gauw heerlijk gaat schijnen! NathalieH; welkom bij de club! Ik wilde ook wel graag eerder kinderen maarja, inderdaad het moet allemaal maar net zo lopen he. Ik zelf leerde mijn man pas kennen op mn 28e, nou dan ga je ook niet direct aan kinderen beginnen. En mn man twijfelde daarbij ook nog erg of hij ze wel wilde. Gelukkig is hij bijgedraaid en zijn wij nu de trotse ouders van een prachtige zoon van nu bijna 2 Femke, ei nog steeds zoek. Ik ga er maar vanuit dat ik m gemist heb en dat hij stiekum 's nachts voor een LH-piek heeft gezorgd....:x stom ei. En naar de huisarts, tja...moeilijk, als je zelf dat gevoel hebt dan moet je gewoon gaan. Je hoort het dan wel of je doorgestuurd wordt. Je kunt natuurlijk ook een beetje jokken, zeg je dat je al langer bezig bent? (ooooooh wat een fout advies van mij....) Marjolein, heb gebeld maar kreeg ze niet te pakken, nu zijn ze weer met lunchpauze :x schiet lekker op, straks nogmaals proberen....
Alexandra, misschien een heel persoonlijke vraag en als je hem niet wil beantwoorden, snap ik dat helemaal. Komt het doordat het zwanger worden en kinderen krijgen tot nu toe niet lukt, dat je depressief bent?
sweetvienna...pff wat een stom ei zeg. dat ie zich niet laat zien. ik hoop dat je snel je dokter te pakken krijgt. ik heb eigenlijk ook geen intentie om naar de dokter te gaan hoor want wij hebben al een dochter dus het zou zo moeten lukken. ik las alleen als je 35 jaar bent je eerder aan de bel moet trekken. maar dat zie ik zoooooooo niet zitten he. sorry voor de meiden die dat wel moeten doen. ik hoop zo dat ik het niet hoef schaam me wel voor mijn egoistisch gedrag hoor. ik hoop zo voor je dat je ei er snel aankomt of dat je idd ongi wordt dan kan je verder. je wil geen ongi dat snap ik maar misschien nu wel dan kan je vooruit. had ik ook deze maand aangezien ik overtijd was en duidelijk niet zwanger.
@alexandra, je doet er inderdaad alles aan, en bent zelf duidelijk op de goede weg bezig. Nu hopelijk het voorjaar eens gaat beginnen, zal ook wel meehelpen voor je. Sterkte. Enne.. hier kan je altijd alles kwijt bij ons, dus praat lekker van je af als het nodig is. @femke, ik heb inderdaad op meerdere internetsites gelezen dat er een jaar voor staat, maar boven de 35 jaar een half jaar. Dus je zou het best kunnen proberen bij de HA.
Heel stom ei :x Maar daarvoor ga ik de dokter niet bellen hoor. Wel omdat ik last heb/had van buikpijn. Wil weten of dat bij een schimmel kan horen. Vandaar. Ik heb altijd geroepen 'voor ons geen MMM' maarja, dat was toen ook niet nodig aangezien het in ronde 2 raak was. Ik zou echt niet weten wat wij gedaan zouden hebben als het niet was gelukt...misschien verleg je steeds meer je grenzen bij zoiets. Ik kan t me wel voorstellen hoor dat je niet wil en dat je hoopt dat het niet nodig is. Op dit moment denk ik ook dat als het niet meer wil lukken, dat het dan erg jammer is en dan zal ik het er ook best moeilijk mee hebben maar nu zeg ik nog steeds voor ons geen MMM. Dan moest het gewoon niet zo zijn. Maarja, nogmaals...ik heb al een pracht van een zoon, je weet gewoon niet hoe ver je gaat voor zo'n grote wens....
hey tja toch hoop je erop,!wel balen dikke knuff voor jou .weer volle moed beginnen met de nieuwe maand
Hoi lieve meiden Bedankt voor jullie lieve reacties , ben erg emotioneel kan zowat overal om janken. De operatie van Thomas is goed gegaan. Hij begint nu weer een beetje de oude te worden. Maar wat is dat moeilijk zeg als ze je kindje onder narcose brengen. Dat ging trouwens goed hij was heel rustig, duurde erg lang eer hij sliep. Hij was al wakker toen ik bij hem mocht. Helemaal overstuur was hij en had flinke bloedneus. Ik hoop dit niet nog niet vaker te hoeven meemaken. maar ja dat weet je nooit. Alexandra Bij ons duurde het 5 jaar eer ik zwanger was. 2keer iui ,tese operatie man en icsi. Je krijgt dan flink wat voor je kiezen heel moeilijk. Wat mij hielp is er over praten met familie en collega''s. Wij zijn er altijd open over geweest. Het is ook best fijn om te kunnen huilen bij een collega. Goofy Een nichtje van mij merkte altijd dat ze zwanger was als de borsten begonnen te lekken borstvoeding.
Oh lentebloem, wat een nare ochtend heb jij gehad. En je zoontje ook. Het lijkt me echt heel moeilijk om je zoontje zo te zien...ik hoop echt dat het bij ons nooit nodig zal zijn. Hoe is het nu met hem dan? Ik hoop dat hij snel opknapt en jullie het snel kunnen vergeten! Dikke knuffel meid.
Grmbl...het is nu kwart voor twee en nog staat dat stomme antw.apparaat aan bij de huisarts terwijl er gezegd wordt op het bandje dat ze vanaf half twee weer bereikbaar zijn....sorry ff klagen :x
knuf lentebloem zielig he om je kindje zo te zien liggen. pff wat een nachtmerrie zeg. hoop zo dat hij goed opknapt en laat je tranen maar gaan hoor. doet deugd en je verdriet moet er toch uit. ach meid toch. dikke groepsknuffel hoor!!!