30+ meiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoetetoet, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    @ alexandra....lees nu pas + schaam schaam +
    sorry dat je negatief testte. wat een gedoe he zwanger worden.
    ik wens het jou superveel toe. echt.
    en dat glaasje wijn? drink lekker op. je mag best eens lak hebben aan de wereld. ik hoop dat je toch moed houd om door te gaan!:)

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he marjolein!!!
    wat leuk dat je er bent. nu.
    mijn vorige zwangerschap was ook geen pretje hoor.
    had verhoogde kans op allerlei erfelijke aandoeningen. dus heb punctie gehad en zo. en veel controles. dus ik ken dat dat in spanning zitten ook als je zwanger bent.

maar gelukkig hebben wij allebei een gezonde dochter dus het is ons toch gegund. gelukkig maar!
    nu voor jou een gezond derde kindje en voor mij een gezond tweede kindje.
    ja wij gaan echt wel vrijen hoor met mijn eisprong dat is het niet. ik wil alleen niet om de dag dat verplichte gedoe hebben. na een half jaar even pauze hoor. dat mag wel vind ik.
    ik heb trouwens geen idee wanneer mijn ei er is. zal straks even ovutesten maar he.
    oh meid ik zou het zoooooooo gaaf vinden mochten wij samen hier berichten...wij zijn zwanger! ja super.

3. Femke, dat wist ik niet dat je ook verhoogde kansen had..:( Heb je dat bij een eventueel volgende zwangerschap weer?? Vruchtwaterpunctie is naar he...vond ik tenminste, heb er bij Luna* een gehad. Alleen had ik geen angst dat het daarna mis kon gaan, dat lijkt me nog het allerergste:( Welke kansen op wat heb jij dan???

Oh dus jullie gaan niet helemaal blanco seksen haha! Dat om de dag heb ik ook al afgesproken met mn man dat ik dat niet zo zie zitten. Ja nu had ik gister ineens een beetje een positieve ovulatietest, dus denk dat we het nu toch maar doen, maar niet al een hele week van tevoren. (Had met m afgesproken dat ie maar soms extra lief voor zichzelf moet zijn, om voor hem toch om de dag te laten verversen haha). En ik zit pas in de 3e ronde:$

Maarre is trouwens maar goed dat ik heb laten testen op een eventuele overgang bedenk ik nu, mn cyclus doet wel heel raar de laatste tijd, nu al een positieve ovutest:$

4. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ik denk echt niet dat jij in de overgang zit meid.
    no way! want dan had je al veel meer signalen moeten hebben. uitblijven van ongi, warm voelen, opvliegers, ongi die veel eerder of veel later komt. dus nee dat is het niet volgens mij.
    maar ik test ook zo vroeg posi op de ovulatietesten hoor meid. en wij schelen 1 of 2 dagen dus dat kan hoor. no worries!
    en geniet er maar van dat hij zo vroeg is. heb je iets meer rust daarna wahahahahahahaah.
    manlief zegt ook net dat hij extra lief voor zichzelf zal zijn deze week en volgende week. zodat dat moeten eraf gaat he hahahahahahahahahahahahahha:):)

erfelijke aandoeningen? chromosoomproblemen zeg maar. maar dat is allemaal goed gekomen. en er was geen reden tot paniek. alleen mijn combinatietest was niet zo goed. vandaar de extra controles en punctie...

5. Nou gelukkig is dat helemaal goedgekomen dan! En heb je er bij een volgende zwangerschap geen verhoogd risisco meer op??

Tja overgang... Ik denk het zelf ook niet, maar opvliegers en nachtelijk zweten heb ik dus wel. En in combinatie met mn cyclus die nu toch wel een beetje in de war is (waarschijnlijk door de stress van het zwanger worden hoor, maar toch). Ik ben iig blij dat ze het gaan uitzoeken en ik die onzekerheid (hopelijk) weg kan strepen. Had er vannacht zelfs over gedroomd dat ik in de overgang was, dus blijkbaar ben ik er toch wel veel mee bezig...

ooohhh en wat fijn dat jouw man ook lief is voor zichzelf:D;) Was dat zn eigen voorstel? Pfff zelfs voor de mannen is het al bijna een moeten, is niet goed he. En dat terwijl ik, als ik straks zwanger mag worden, dalijk 9 maanden niet meer wil haha! Ohhh zielig he...

6. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    nee geen extra risico bij een volgende zwangerschap. maar je weet dat nooit he. dus toch zal ik die combinatietest weer doen hoor.

meid je zit niet in de overgang. ik zweet me elke nacht kapot.
    en heb wel es een opvlieger maar dat is totaal anders hoor.
    jij zit niet in de overgang. dat weiger ik te geloven! hahahaahahah zo dat is eruit.8)

ja was manlief eigen idee. hij wil ook even rustig aan doen.
    ach we zien wel. ik ga wel even ovutesten zometeen. weet ik gelijk waar ik sta.

7. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    oh en volgens mij hebben wij een hele pagina volgekletst met ons twee hier WAHAHAHAHAHAAHHA
    goed bezig wij!:)

8. Whaahhaha, en als dat nou het enige was... Kom ik je ook nog eens bij alle andere topics tegen hahahah:D:D:D

Nou ben blij dat jij iig ervan overtuigd bent dat ik niet in de overgang zit. We hebben gyn Bieb en nu ook overgangsdeskundige Femke! Wat een heerlijk forum, voor al uw vragen moet u hier zijn:D;):D

9. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    weet je als je er eigenlijk over nadenkt zijn wij toch hartstikke gek he. al dat geplas over staafjes die ons superblij of heel ongelukkig kunnen maken. pfff het is af en toe lastig vrouw te zijn he.
    hahahah
    maar dan aan de andere kant kan geen man weten hoe het is om een levend wezentje in je buik te hebben. dus ja..
    maar goed ondertussen plassen en klussen wij naarstig verder wahhaha:D:D ik kom hier niet meer bij zeg.
    da's erg..lachen met je eigen humor. hahahahaahah

10. Daar heb ik ook regelmatig last van hoor! Ach, dan lacht er tenminste iemand:D;) maar je hebt gelijk hoor, we zijn gewoon hartstikke gek met zn allen! (Maar dat schijnt ook wel een beetje vrouweigen te zijn...). En ik blijk van binnen nog eens net zo gek te zijn.. weet je eigenlijk sta ik er niet eens van te kijken hahaha:D

11. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he meid...dank je wel voor een super gezellig gesprek.
    ik moet ervandoor. dochterlief wakker en gaan boodschappen doen.
    thanks meid.
    op naar de hcg zeg ik dan!

12. Mijn dochtertje ook wakker! Tot snel weer, was gezellig:D

13. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    He marjolein. Ach kwaaltjes, soms..... Ik heb echt het idee dat mijn lijf een spelletje met me speelt. Mijn ongi vorige maand was al niet echt overtuigend. Heb deze maand veel "gerommel" onder in m'n buik, beetje gevoelige boobs, moe, raar dromen en misselijk. Het vreemdste is toch wel het gevoel dat ik ongi ga worden, dat heb ik al een week of zo. Ach, ik reken maar nergens op. Volgens kalender WOD woensdag, ik zal wrs (als ik niet ongi wordt) in ieder geval niet voor het weekend testen. Rustig blijven zitten op die sofa dus en net zoals wij alemaal heeeeeeel rustig afwachten Whahahaha

En over die ovutest, als de test nu niet knal posistief is zou ik denk ik een dagje wachten. Want wat moet je anders doen als ie morgen wel +++++++ is?

14. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Alexandra, niet te streng zijn voor jezelf hoor! Ik wet wel dat een wijntje wrs niet in je dieet past, maar dan eet je maar eenm boterham mnder Whahahaha.
    Ik ben zelf ooi 22 kg afgevallen dus snap je dilemma helemaal, maar zeker nu (de "pre-zwangerschaps-stress") nu moet je jezelf af en toe wel iets gunnen hoor. De teleurstelling is al straf genoeg...

In ieder geval een hele dikke knuffel van mij!!!!!

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ben ik ook weer even, ik heb nog niet alles teruggelezen, dus nog niet helemaal op de hoogte.

Ik zag hier weer allemaal verhalen over testen staan..
    whaahha
    Ik herken dat zo. Net alsof je jezelf zwanger kunt hopen:)
    Als dat toch eens mogelijk was;)

Ik zal er morgen toch ook nog een testje tegeaan gooien. Dat vroeg de gyn, om helemaal uit te sluiten dat het geen innesteling is geweest. Maar eigenlijk weet ik de uitslag wel, anders had de test vorige week toch wel vaag wat moeten laten zien.. En dat deed hij niet.
    Maar ja.. kunnen altijd nog op een wonder hopen nu..

@marjolein. ik las/hoorde laatst van een onderzoek waarbij was vastgesteld dat wijn niet dikmakend is. Ik heb besloten dat onderzoek te geloven:D

16. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    #2936 Alexandra2008, 13 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
    In het ziekenhuis zeggen ze *nog* niet veel over, want we zitten nog midden in de onderzoeken. Wel is het al bekend dat het zaad van manlief nogal traag van begrip is, maar ook hij gaat in de herkansing. Het is dus nog niet hopeloos.
    Adoptie is voor ons uitgesloten, dat is te duur. Kost namelijk tussen de 10.000 en 23.000 euro.
    Ik zou echter wel pleegouderschap overwegen, want ik heb altijd al sterk de behoefte gevoeld om kinderen die het moeilijk hebben te helpen. (Ik heb zelf een verleden.) Ik heb ook behoorlijk wat pedagogisch inzicht. (Van nature, maar ook in opleiding verkregen.)
    Nu ik er over schrijf voel ik ook echt enthousiasme opkomen. ;)

17. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Geeft niks meid, ik sla ook wel eens een pagina over als het teveel is.
    En dat glaasje wijn neem ik volgende week wel denk ik.

18. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Nooit van gehoord maar ik ga het meteen even Googelen. Ontzettend bedankt voor het meedenken!

@Iedereen
    Jullie zijn allemaal stuk voor stuk lieverds. Ik heb echt zo veel aan jullie! Knuffel voor iedereen!

@Knuffel
    Wat knap zeg dat ij 22kg bent afgevallen! Ik ben net een week bezig met South Beach dieet.

19. Oke, dus het is nu kwestie van de onderzoeken afwachten... Hoop dat er goede uitslagen komen! En had je mijn stukje gelezen over het Radboud? Misschien is dat iets??

Wat betreft de adoptie, dat is idd heeeel prijzig:( Mijn moeder zei al, dan leggen we met zn allen geld bij elkaar! Dat vond ik heeel lief! Maar ik begrijp ook dat dat niet voor iedereen zo geregeld kan worden. Wel mooi dat je aan pleegouderschap denkt. ik wil dat misschien ook ooit nog wel eens gaan doen, lijkt me heel veel voldoening geven en je kan zoveel betekenen in iemands leven! Mooi om te lezen dat je daar enthousiast van wordt, wie weet?

@Knuffel, hou ons op de hoogte! Kan me voorstellen dat je van alles wel en soms niet voelt, om gek van te worden.... Hopelijk mag je heel snel positief testen!

@Nannete, spannend morgen een testje, ben benieuwd!!!

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Wat is het herkenbaar...die testen toch doen, maar eigenlijk er niet teveel mee bezig willen zijn... Ik had er nog 4 liggen van vorige keer en ook al had ik me stellig voorgenomen om het eens een paar keer zonder tellen en ovutesten te doen... het was snel voorbij mijn voornemen hahahaha, de testen zijn nu dus op. Maar wel een vette dikke streep vorige week. Wij hadden vrijdag geklust (na een dag of vijf) en zaterdag een vette streep, dus toch maar weer geklust. Ik hoop zo dat het goed pakt..maar je wordt zo heen en weer geschommeld.. Ik heb het koud en heb hoofdpijn (maar ja, ben ook verkouden), ik heb het idee dat mijn borsten weer wat "zwaarder" worden (maar ja, als ik ongesteld moet worden, heb ik dat ook) Hahaha, we zenuwen gewoon nog even verder hier... Over een week zou ik dan normaal mijn NOD hebben..

Femke en Marjolein, moest wel lachen om jullie 2 pagina's gesprek hahaha.

Alexandra, knap van je dat je dat wijntje dan kan laten staan zeg...ik neem het me elke keer voor om niets te knabbelen 's avonds...maar als het zover is...gaat er toch weer wat in die mond. En zeker als je zo baalt, wat ben je dan sterk! Ben je ondertussen wel al ongesteld geworden?

Deel Deze Pagina