30+ meiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoetetoet, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    hoi hoi

Ik heb een kleine vraag;

ik heb vanaf mei maar 2 x een eisprong gehad. Bij de vorige werd ik op dag 11 na het ei ongesteld. Nu zit ik op dag 14 na het ei en mijn temp blijft hoog. Ben ik nu dan 3 dagen overtijd? Ik heb al wel een test gedaan gisteren maar deze was negatief. Nu heb ik ook niet echt ochtend urine omdat ik altijd heel vaak moet plassen, ook 's nachts. Hebben jullie enig idee wanneer ik weer serieus zou kunnen testen? :(Ik heb af en toe zere tepels en af en toe onderin mijn buik een drukkend gevoel. Ook ligt mij baarmoeder erg laag en zit er op mijn baarmoedermond een hard bobbeltje/schijfje. Ik weet het niet meer.

2. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Spannend zeg! Hoop het echt voor je!
    Het blijft moeilijk te zeggen zo vroeg, helaas. Ben nu 3 x zwanger geweest en heb eigenlijk nooit echte symptomen gehad alleen die leken op een menstruatie! Dus daar schiet je niets mee op. En geduld hebben nu, dat wil je natuurlijk niet, heel logisch maar ben bang dat er niets anders op zit. Iedere dag erbij is er weer een! En blijf hoop houden. Wat je misschien wel kunt doen is een zwangerschapstest van Matcare(Ultra) die zijn al gevoelig bij een hcg van 10. Deze heb ik gebruikt om te kijken of na mijn miskraam de hcg weer uit mn bloed was en volgens mij zijn ze wel vrij nauwkeurig want de uitslag klopte aardig met die van mijn bloedtest!
    Wanneer je ze, via internet, besteld heb je ze volgens mij binnen 24 uur thuis (vanaf morgen dan) Succes!!!

3. kitty30

kitty30 Lid

20 aug 2009
    68
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben 31 en ben bezig voor de eerste.
    Na 10 jaar pil doet mijn lichaam nog niet helemaal mee.
    De afgelopen dagen ben ik heel licht ongesteld geweest, maar niet zoals normaal. Nu twijfel ik heel erg of het misschien een innestelingsbloeding kan zijn. Ik ben alleen bang dat ik mezelf daar mee voor de gek houd...ik wil het gewoon zo graag.

xx Kitty

4. shadow

shadow Lid

2 aug 2009
    91
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @ kitty: het kan innestelingsbloeding zijn geweest. ik heb ergens gelezen dan 50% van de vrouwen dat krijgen.

vorige maand heb ik een vmk gehad. ik kwam erachter omdat ik 3 dagen voor me nod die bloeding kreeg op een vrijdag en die woensdag erop teste ik positief. maar de testen erna werden steeds vager.
    ik ben dus 3 dagen overtijd. ik dacht van de week ongi te zijn, maar dat was heel veel lichtbruine afscheiding en daarna niks meer en gister had ik weer een beetje lichtbruine afscheiding en ik was net naar de wc voor een grote boodschap :) en bij het afvegen had ik wat roseverlies. ik heb geen hele erge buikkrampen wat ik dus normaal wel heb als ik ongi word. heb wel het idee van ik zal wel weer ongi worden.
    heb nu af en toe wat steekjes in me lies en buik.
    ik wacht nog even af met testen. wil eerst zeker zijn dat me ongi niet doorbreekt.

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben 37 jaar en zwanger van mijn eerste kindje.
    Heb een miskraam gehad toen ik 31 was en ben afgelopen zomer ongeplant zwanger geraakt.
    Uiteraard zijn we er héél erg blij mee en de zwangerschap verloopt voorspoedig!!

6. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    @peps;

ik heb de test van matcare besteld dus hopen dat hij morgen bij de post zit. Dan natuurlijk gelijk dinsdagmorgen testen, als mijn temp dan nog steeds stabiel 37.0 is!!

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    @shadow, spannend zeg...3 dgn overtijd. Ik ken een paar meiden die ook bloedingen hadden, maar nu een mooi en lief kindje hebben rondlopen! Ik had met mijn eerste kindje ook de eerste weken nog wat bruinig bloedverlies... was toen ook heel verbaasd toen ik zwanger bleek te zijn. Maar hij loopt hier heerlijk te peuterpuberen hahaha.

@huitje, hopelijk zit de test erbij morgen en kun je dinsdagochtend positief testen!

Hier ben ik heel erg bezig met allerlei kwaaltjes... mss maak ik mezelf wel gek hoor.. maar ik ben echt vreselijk moe, heb het gevoel dat mijn borsten soms gespannen staan, maar kan dat al zo snel na een innesteling??? Want ik zou vorige week zondag mijn eisprong gehad hebben... we hopen dus maar gewoon... Heb wel van vrijdag al wat lage buikpijn, dus hopelijk is dat van de innesteling geweest... ik weet wel dat ik met de eerste dagen voordat ik testte bij ons overleden meisje, dat ik ook het gevoel had dat er een bal in mijn buik zat. Spannenddddd

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

We zitten in ronde 3, zie hieronder. Eerste ronde telde eigenlijk niet want we hebben gewoon mijn eisprong gemist, die kwam die maand vroeger dan normaal. Nu dus in de klusweek en hopelijk deze maand positiever nieuws.

Wat leuk dat onze kindjes bijna even oud zijn!

Ik denk ook dat ik negatief ben maar ja, leeftijd speelt ook een beetje mee en het was natuurlijk ook wel heel mooi dat het met onze dochter meteen raak was. Maar goed, nu doen we er alles aan, temp. al een aantal maanden, om de dag het bed in, juiste glijmiddel (helaas wel nodig...) etc...ha ha..

Het komt vast wel goed voor ons in 2010 hoor!!

Veel succes in ieder geval, Charlie

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik kom me hier ook eens melden :D Ik ben 31 jaar en we zijn nu in totaal 15 maanden bezig. Hetaal vorig jaar in maart en augustus een (v)mk gehad.
    Ondertussen lopen we sinds sept 09 bij de gyn en hebben al verschillende bloedonderzoeken gehad. Alle uitslagen waren goed. Maar omdat ik toch wel erg in de rats zit heeft de gyn besloten om me deze cyclus te volgen. Dus follike-meting, verplichte klusdag, komende week progesteron prikken en dan de 11e weer terug naar de gyn.

Groetjes Cyntje78

10. Armywife

Armywife Nieuw lid

31 jan 2010
    4
    0
    0
    een plekje onder de zon
    Hey allemaal,

Ikke ook 30+, maar wel al met drie gezonde kids (zoon van sept 02 en tweeling van juli 06)
    Gescheiden, toen geroepen dat ik geen kids meer wilde, vriend leren kennen, heeeeel erg gelukkig en nu toch 'de' sprong....
    We willen een kindje van ons samen!!!!!!

Weet inmiddels wel dat zwanger worden bij ons waarschijnlijk ook niet zo snel zal gaan, ik ben gediagnostiseerd met PCOS.
    Zwanger worden van mijn eerste zoon duurde 1,3jr (spontaan) zwanger worden van de tweeling duurde 1,4jr (clomid geslikt)
    Gelukkig toen na 1 kuur al zwanger (how lucky can you be???) en jawel, het bleken er 2!!!!!

Nu gaan mijn vriend en ik er dus voor...hij heeft nog geen kids.... ben erg benieuwd hoe het zal gaan!
    Op dit moment zit mijn spiraaltje er nog in, we willen even een belangrijke gebeurtenis afwachten, en daarna.... gaat ie eruit!!!
    Spannend spannend spannend!!!
    Leuk dat hier zoveel 30+ zijn!!!

Mijn beste vriendin belde me gisteravond ook met de mededeling dat ze weer zwanger was (van de 3e), dit was ongepland, maar zeker niet ongewenst!! Zij is 32.

Morgen ga ik hier eens een beetje bij lezen!!!

11. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hoi hier nog een 30 plusser. Ik ben 30 jaar en mijn vriend is 28. Wij zijn bezig voor ons eerste wondertje. Het viel mij ook op dat er zoveel jonge meiden op het forum zitten. Ik voelde me al een beetje een oude vrouw hihi. Maar goed ik ben dus niet de enige 30 plusser die iets later aan kinderen is begonnen. Bij mij niet als reden werk maar gewoon nog niet de juiste partner gevonden. Nu heb ik de liefde van mijn leven en daar wil ik graag kindjes mee. Hopen dat we dit geluk snel mogen ervaren.

Groetjes, Sammy

12. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Vraagje meiden. In de hoeveelste ronde zitten jullie? Wij zijn nu aan ronde 7 bezig. En ik vind het eigenlijk wel lang duren. Ik weet dat er een jaar voor staat. Maar toch als je iets graag wil.

Zou het nou zo zijn dat het langer duurt als je 30 plus bent? Dat vraag ik mij echt af.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heej 30-plussers :D wat een hoop meiden nog boven de 30! Gezellig hoor. Hier heb ik alle tekenen dat ik gewoon ongesteld ga worden :( pukkels zijn er weer en dat heb ik altijd zo'n anderhalve week voor mn menstruatie...heb ook verder totaal geen gevoel dat het deze maand raak zou zijn...geen symptomen oid. En bij ons zoontje had ik echt heel goed de innesteling gevoeld en voelde me toen zó anders! Dus ik denk dat we naar ronde 2 gaan...maarja, toen hadden we ook wel veel mazzel, het was raak in ronde 2! Ik kan natuurlijk niet verwachten dat het nu meteen in ronde 1 raak zou zijn...

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat een gezellig clubje wordt het zo al.

Sammy, naarmate je ouder wordt neemt wel de hoeveelheid eitjes die je hebt af, maar het hoeft helemaal niet veel langer te duren hoor. Bij Dylan was ik zwanger in ronde 2 (maar toen was ik nog niet 30+) en nu was het 1 lucky shot.

Hopelijk mag iedereen snel zwanger worden!

15. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

Leuk te horen dat we niet de enigen zijn die wat langer gewacht hebben. Moet er toch echt niet aan denken om op mijn 22ste al moeder te zijn zoals een aantal collega's.

Sammy, pas boven je 35ste moet je je zorgen gaan maken over verminderde vruchtbaarheid, tussen je 30ste en 35ste heb je misschien wel wat minder kans dan voor je 30ste, maar dat verschil is vrij klein. wij zitten totaal in ronde 4, al zien wij dit als ronde 1, omdat ik in december (ronde 2) zwanger was en een EUG bleek te hebben. We zijn nu pas net opnieuw begonnen en hebben ronde 3 even overgeslagen.

Veel succes allemaal, hopelijk is het bij iedereen snel raak.

16. anamie

anamie Lid

20 apr 2009
    82
    0
    0
    Hoi allemaal, ik ben 37 en ben vorig jaar maart gestopt met de pil. In juni een miskraam gehad en we zitten nu in ronde 8 na mijn miskraam. Heb wel al 2 oudere kinderen rond lopen. Ze zijn nu 14 en 10. Maarja nieuwe partner en het begon toch wel weer te kriebelen. Alleen duurt het nu veel langer als bij de jongens.
    Bij hun was ik na ronde 1 en ronde 2 zwanger. Volgende nod is 14 februari dus dat zou wel een leuk valentijns cadeautje zijn.
    Lijkt me leuk om hier mee te kletsen en elkaar op de hoogte te houden.
    Groetjes Anamie

17. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi, volgens mij is het ook zo dat de kwaliteit van je ei ook minder wordt, toch? niet alleen de hoeveelheid?

18. Stimpy79

Stimpy79 Lid

26 jan 2010
    97
    0
    0
    NULL
    Ik zit nu oorspronkelijk in ronde 2, omdat de eerste keer toen we probeerde ik nog geen eisprong had en het gokken was wanneer door middel van medicijnen mijn eisprong zou zijn!!

Ik durf niet te zeggen of het deze maand gelukt heeft, heb wel sinds gisteren een raar gevel in mijn borsten , geen pijn maar ze voelen zo opgezwollen. En een paar dagen pijn in onderbuik, vooral links wat steekjes.
    Maar ik ga er in ieder geval niet vanuit.

19. Sahbi

Sahbi Lid

25 jan 2010
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    utrechtse heuvelrug
    Hoi Banne77!!

Ja, dat hoop ik ook. Het is even afwachten hoe mijn cyclus nu weer opgang komt. Vanmorgen helaas ongesteld geworden na een periode van 25 dagen. Is nieuw voor mij want normaal zit ik zo rond de 30/32 dagen...hmmm...zal nog wel door het verwijderen van de spiraal komen:( We beginnen gewoon weer met frisse moed aan ronde twee! Hoe is het met jou?

Groetjes,

Sahbi

20. Sahbi

Sahbi Lid

25 jan 2010
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    utrechtse heuvelrug
    Hoi Sammy!
    De eerste keer dat wij een kindje kregen heeft het 8 maanden geduurd voordat ik zwanger raakte. Ik was toen 30 jaar,opzich best lang maar het viel nog binnen het jaar en het duurde behoorlijk lang voordat ik weer in mijn cyclus zat nadat ik gestopt was met de pil!!

Succes.....dat het maar snel raak mag zijn!

Deel Deze Pagina