ollebolle je neemt een verstandig besluit! ik zit net met het dillema ongewenst zwangere collega, ze laat me net weten dat ze enerzijds hardstikke twijfelt, komende week kan ze nog voor abortus die ze vorige week heeft uitgesteld maar daarna niet meer omdat ze dan 12 weken is. anderszijds gedraagt ze zich vreselijk onverantwoordelijk.... dus heb ik haar laten weten dat dat ook wat zegt... ik merk dat ik persoonlijk veel moeite mee heb... en dus niet echt een goede adviseur ben..... ik zie steeds maar een 12 weken echo voor me..... en ben er gewoon naar van.... maar ik vind het ook zo sneu voor de jonge collega, ze heeft mij als enige in vertrouwen durven te nemen...
Hallo mede-dertigers, Ik word deze vrijdag 31 en we gaan voor ons eerste kindje. Morgen is m'n OD als het goed is, en dan gaat onze eerste ronde in met hopelijk een NOD rond 17 maart. (Dat zou wel razendsnel zijn, maar hopen mag ) Alle teststripjes (ovulatie e.d.) liggen al klaar en ik vind het enorm spannend. Succes allemaal!
@snoetetoet, jee wat zit jij met een lastige situatie zeg.. zelf probeer je zwanger te worden en dan moet je nu iemand adviseren of ze wel of niet een abortus moet plegen. Zo'n beslissing moet ze zelf nemen, er komt zoveel dingen bij kijken, zoals de vader van het kind?? het feit dat ze twijfelt zegt ook al genoeg! Bij twijfel nooit doen, vooral een abortus niet, want dat is letterlijk moord. Ik ben tegen abortus, dus mijn advies zal sowiezo zijn, niet doen. Waar een wil is, is een weg.. het komt altijd goed! @Blu, welkom! Hoop dat je gauw zwanger wordt!
ik ga haar niet vertellen wat ze moet doen.... maar ze is jong en onvolwassen heeft bijv de carnaval flink gevierd met de nodige alcohol (onder het motto dan vergeet ik het) maar ze heeft wel de volwassen keuze gemaakt om onveilig te vrijen heb haar ook gezegd dat het met opleiding ed wel goed komt en dat voor de zorg van baby ook een mouw aan te pas komt..... ze weet al vanaf 6 weken dat ze zwanger is maar twijfelt en durft niets heb haar ook gezegd dat zulke twijfel niet goed zijn,teken aan de wand (anders had je het allang gedaan) maar vervolgens alle leefregels tegen gaan in de ernstige vorm vind ik ook een vorm van mishandeling! ik ben niet voor abortus... maar in een enkele uitzondering kan het beter wezen... maar dan niet met 11,5 weken!!!!
Jeetje, dat is echt mishandeling..:x haar ouders dan? vriend? kind voor adoptie opgeven? (kan dat eigenlijk wel), zijn zat mensen die geen kinderen kunnen krijgen?? ooh ik vind het zoooo moeilijk. wel goed dat je met haar praat.! Hoop dat ze de juiste beslissing zal nemen!
@Blu Welkom hier tussen de oudjes en succes! @Snoetetoet Weet die collega eigenlijk wel van jouw wens om zwanger te worden? Zo ja, dan zou ik het erg tactloos vinden. Hoe dan ook, ze komt op mij over als iemand die nog veeel te onvolwassen is voor een kind en ik heb alvast medelijden met haar kind, mocht ze het houden. Triest vind ik het... Abortus is vreselijk, maar een kind waar niet verantwoordelijk mee omgegaan word is net zo erg. Grrr... en wij allemaal maar ons hele leven verstandig zijn door niet zomaar zwanger te worden.
ja tis waar, nee ze weet niet dat ik al ijna een jaar hoop op een tweede wondertje op mijn werk loop ik er niet mee "te koop" tis een vrouwenwereld en voordat je het weet ben je gesprek van onderwerp... is niet handig als lg..... als je dan een keer streng ben is het " zijn vast de hormonen" haha heb daar met zwangerschap snoetkind niets anders gehoord als dat...
@Snoetetoet, wat een moeilijk verhaal zeg. Ik ben absoluut ook niet voor abortus, als je oud genoeg bent om onveilig te vrijen... Maar aan de andere kant gun je het een kindje ook echt niet ouders (of alleen een mama?) te hebben die er absoluut niet klaar voor is met eventueel alle gevolgen van dien... Ik kan je er geen raad in geven, zal uiteindelijk toch echt haar eigen beslissing moeten zijn, denk dat je haar alleen kan helpen door objectief alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen. @Blu, welkom hier! Spannend voor morgen! Zou inderdaad wel erg snel zijn, maar waarom de eerste keer niet en de derde wel bijvoorbeeld! Ik hoop het voor jullie! @Ollebolle, ik merk dat als ik gewoon gezond eet en helemaal niks snoep (lukt meestal niet hoor) dat ik dan ook wel afval. Op die manier kun je gewoon gezond zwanger worden. Is dat misschien een idee of werkt dat zo niet bij jou? Hoop iig dat de derde keer raak mag zijn! Ik kom er trouwens net achter dat ik waarschijnlijk as weekend mn ei heb (alhoewel mn cyclus beetje in de war is, maar dat denk ik). En net dit weekend ben ik weg.... Hoop niet dat het een verloren ronde gaat worden Maar goed, ik heb mn ovutesten, dus we zullen zien!
Jippiejee, wat een heftig verhaal, wat een enorm gemis... Ik hoop dat jullie er thuis goed over (hebben) kunnen praten en je lieve zus een mooie plek kunnen geven in jullie leven! Ik hoop ook heel erg dat je je ouders mooie kleinkindjes mag geven! Dat zou toch een geweldig cadeau zijn! @Sweetvienna en Snoetetoet, mijn dochtertje heeft ook al de 3 oorontsteking in 8 weken... Ben er helemaal klaar mee! Voor de 1e antibiotica was ze allergisch. De 2e kuur (andere) ging gelukkig goed, maar oorontsteking niet weg. Woensdag ga ik weer naar de dokter en als het dan niet weg is, wil ik echt een verwijzing naar de KNO. Het wordt echt tijd voor de lente, zucht8)
Heej dames, Wat een verhaal van jouw collega Snoet...sterkte ermee, lijkt me moeilijk om het aan te horen en te zien... Marjolein: ja kleine man heeft ook al aardig wat oorontstekingen achter de rug...dit is de zoveelste kuur al en ik weet het, dat is ook niet goed, zoveel kuren....maarja, wat moet je dan? Hij heeft het nu al een week en knapt gewoon niet goed op. Ik denk dat ik het nog 1 x aanzie, en anders vraag ik ook een verwijzing. Misschien zijn buisjes een optie. Ik voel me ook beroerd..blegh, waar blijft de lente toch. Jippiejee, sterkte ermee, meis..lijkt me heel moeilijk om een zus te moeten verliezen...ik heb twee broertjes, en al zijn we heel verschillend, ik moet er toch niet aan denken... Meiden, sterkte en succes weer allemaal!
Hahaha, niet mee eens, de enige keren in mn leven dat ik zwanger ben geweest was het meteen de eerste maand raak en ik was toen 39 (mk) en daarna 40 (9mnd,daarna gestorven). Mijn gynaecologe zegt dat ik juist vruchtbaar ben nu! Maar als je er toch over denkt, waarom wachten dan? Is ook leuker voor de andere 2 toch? Jippiejee, wat een triest verhaal. En ikke maar klagen dat ik mn zus niet in de buurt had toen Lara stierf en dat mijn neefjes zo ver weg wonen omdat zij op Malta woont, pfff, wat een luxe probleem vergeleken bij jouw gemis! Mensen moeten missen omdat je ze niet meer kunt aanraken of (toe)spreken, verschrikkelijk moeilijk. Ook al kijkt ze over je schouder mee.....
Hallo lieve meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! En ook al mis ik mijn zus met dit soort dingen, ik heb het al wel echt een plekje kunnen geven en we kunnen er thuis ook allemaal prima en open over praten, dus dat is ook fijn En ja inderdaad ik rijd ook paard!
@MonicaV Da's leuk voor jou, maar je bent een uitzondering helaas. Ik quote even van www.kinderwens.nl: - Paren met een normale vruchtbaarheid hebben een kans van 85% om binnen een jaar zwanger te worden. Bij ongeveer 1 op de 12 paren duurt dit langer dan 2 jaar. - De leeftijd van de vrouw is een van de belangrijkste voorspellers van de vruchtbaarheid. Hoewel veel vrouwen zwanger raken na hun dertigste, is een vrouw van midden twintig het meest vruchtbaar. De vruchtbaarheid vermindert tot ze de leeftijd van 30 jaar bereikt en neemt daarna snel af naarmate ze midden dertig en achter in de dertig wordt. De meest algemene vrouwelijke vruchtbaarheidsprobleem is een probleem met de eisprong (ovulatie). - De kans om zwanger te raken bij een vrouw van 35 jaar is ongeveer de helft van de kans van een vrouw van 20 jaar, terwijl deze kans bij een vrouw van 40 jaar terugloopt tot 10%. - Een vrouw van 37 jaar heeft ongeveer 25% kans op een vruchtbaarheidsprobleem; een vrouw van 41 jaar 50% en een vrouw van 43 jaar heeft 75% kans op vruchtbaarheidsstoornissen.
Ollebolle, Als je niet wil afvallen om makkelijker zwanger te raken zou ik het pas na de derde pas doen, anders zit je straks na de bevalling nog een keer met die extra kilo's (en lekker heeel lang borstvoeding???) . TENMINSTE, als je zo-wie-zo een derde kindje wil. Ook al dacht je eerst van wel, je mag natuurlijk op zo'n belangrijk besluit terug komen! Ik ken je natuurlijk helemaal niet, maar dit is zo'n beetje hoe ik er over denk, ik hoop dat je er wat aan heb!
@jippiejee Leuk dat je dit advies geeft.. met deze gedachte ben ik dus in december begonnen om zwanger te worden.. extra kilo's krijg je toch en om nou dubbel af te vallen, sprak me niet aan.. en ik denk dat ik hier nu ook voor ga! lekker zwanger worden en daarna afvallen!, gaat soms ook sneller na een zwangerschap.. Misschien is het handig om zo af en toe de lijst naar voren te halen, anders moet je zo zoeken..ik ga het nu even doen..
Knuffel - 34 jaar - ronde 3 - 1e wondertje - NOD 13 februari Banne77 - 33 jaar - ronde 4 1e kindje -NOD 17 februari MVL-35 jaar- ronde 2 -4e kindje, kids 12,10 en 7 jaar-miskraam eind dec, - NOD 20 februari Heppie - 32 jaar - Ronde 7 - 1e kindje, vmk in december 09 - NOD 20 februari Jippiejee-30 jaar- ronde 6 - 1e kindje - NOD 21 februari Lentebloempje- 33jaar- ronde 8 Charlotte 02-11-2006 -Thomas 19-07-2008 - NOD 23 februari Leiff 30 jaar ronde 2 voor 2de kindje; meisje 17 maand - NOD 23 februari shadow-31 jaar- ronde 4 1e kindje, mk augustus 2006, vmk 1 januari 2010 - NOD 28 februari monica ronde 13 voor 2e kindje, 1 dochter lara* NOD 28 feb Jel 1978 32 jaar ronde 16 voor eerste kindje, NOD eind feb Sammy79 - 30 jaar- ronde 7 1e kindje - NOD 1 maart Samba - 29 jaar (8 april 30 jaar) ronde 2 1e kindje - NOD 2 maart Jollie-31 jaar- ronde 3 GIJS 20-02-2009-3e ronde na mk - NOD 4 maart?? femke32 - 34 jaar - ronde 7 - meisje van 1,5 jaar _ NOD 5 maart snoetetoet- 33 jaar- ronde 9 1 peutermeisje van 2, 2 vmk's - NOD 6 maart Marjolein-30 jaar- ronde 2 3e kindje, mk 2008, LUNA*geboren en overleden 15-01-2008, 2e dochtertje 28-12-2008 -NOD 7 maart Jacqueline125- 33 jaar- ronde 5, voor eerste kindje, NOD 7 maart?? Jemmah - 34 jaar- ronde 1- zoontje van 15 mnd -NOD 10 maart Alexandra2008 - 33 jaar - na 10e ronde zwanger, toen mk - ronde 7 na mk - 1e kindje -NOD 13 maart Myst - 31 jaar - ronde 2 - eerste kindje - NOD 14 maart Ollebolle - 33 jaar - ronde 3 - NOD 18 maart Sweetvienna - 35 jaar - ronde 2 jongetje van 22 maanden - NOD ??? Sahbi - 31 jaar- ronde 2 - 2e kindje; meisje van 9mnd; na 8 rondes zwanger - NOD?? kleine 1975 34 jaar ronde 2 voor eerste kindje, NOD ??? @Knuffel, nog nieuws?? @Banne77, hoe is het bij jou??
So hee!!! Wat een lange lijst al met 30+ 'ers! Ik kan het geklets van jullie eerlijk gezegd niet bij houden....daar heb ik helaas geen tijd voor. Hier nog geen nieuws...ben benieuwd of ik nu de afgelopen dagen mijn ei heb gehad, want zo voelde het wel. Waarschijnlijk is m'n NOD nu dan want vroeger rond de 28e, maar ik pas het nog niet aan. Ik wil toch proberen om te wachten met testen. Verder ben ik nu erg beroerd. Koppijn en keelpijn. Griepje denk ik. Succes jullie allemaal!
Meiden, hier nog steeds het hele gezin in de lappenmand...pfff... Jollie, kom je er gezellig bij, met zn allen in de lappenmand zitten...de rest zit op de sofa ik heb hier thee en uitgeperste sinaasappeltjes *gooit ff wat lappen eruit om plaats te maken voor Jollie*
Hee meiden ik ben ook weer eens beroerd. Mn hele hoofd zit dicht Mijn dochtertje blijft me aansteken! Morgen met haar naar de dokter, kijken of haar oorontstekingen weg zijn. Misschien kan ie ook eens naar mijn oren kijken! Jollie, spannend zeg! ik vind het toch altijd zo knap dat jullie zo lang kunnen wachten met testen! Respect!