WAAAUUUUW! wat en leuke reacties!!! en veel!!! ben ff niet online en heel veel mede 30ers!!! dus we zijn zeeeeeeer productief, zo ziet meneer balkenende het graag hardwerkende vrouwen die tevens ook neen gezin gaan stichten! mijn dochter is van 15 april.... en hangt nu aan mijn been kaiku... kaiku! ben vandaag voor controle geweest of mijn ogen gelaserd mogen worden en ja hoor ben goedgekeurd, zie nu niet zo veel door alle druppels maar volgende week ben ik weer een jonge godin zonder bril hahaha
Hoi, @Snoetetoet, deze mama werkt niet hoor! Die heeft door het harde werken een enorme burnout opgelopen dus zo kan het ook in deze economie...ha ha.. Wel 8 jaar hard gewerkt maar nu heel productief als manager van dit huis en onze mooie dochter... Groet, Charlie
bedoel er niets mee hoor van het werken ne meneer balkende, eerder beetje cynisch! iik heb na geboorte van dochter het best taai gehad en vond dat ik me flink moest houden, ben zowel thuis als op mijn werk manager en ik wist dat er kritisch naar me gekeken werd omdat ik parttime was gaan werken maar thuis wil je ook een leuke vrouw zijn en een lieve moeder dus ik zat na 4 maanden in tranen bij mijn huisarts die me adviseerde heel vel rust en qualitytime te nemen..... (makkelijker gezegd als gedaan...) das dan ook het enige waar ik tegen op zie als ik nr 2 mag verwachten.. DIE HORMONEN
Hahaha toen ik begon te lezen in dit draadje dacht ik : "nou stop maar met 30+ en maak er maar een 33-ers topic van " Het hield niet op met al die dames van 33 jaar. Genoeg ge-oh-d: ik ben al bijna 3 jaar 33 en sinds april 2009 moeder van een hartstikke lieve dochter! Inderdaad eerst ook HBO-studie afgemaakt en lekker gewerkt, nog wat verhuizingen en "geen-vaste-contracten". Maar bij ons kwam er nog bij dat mijn vriend eerder getrouwd is geweest en uit dat huwelijk een dochter heeft. Hij had ook nogal angst om opnieuw voor een kindje te gaan. Pas begin 2008 was hij eindelijk echt zover. Toen per april de pil weggedaan, eerst twee maanden gekeken hoe mijn cyclus was (die was voor ik aan de pil begon lichtelijk onregelmatig) en daarna rondom de vruchtbare dagen veel plezier gemaakt. In de tweede officiele ronde (dus eigenlijk ronde 4) al zwanger geraakt. Hier is wel een wens voor een tweede kindje, maar nog niet gericht bezig, gebruik ook nog steeds de pil. Hoop wel binnenkort een andere banner te gaan gebruiken
Hier een thuisblijfmoeder....ik heb niet zo'n heel goede gezondheid helaas...werken én mn gezin draaiende houden trek ik dan ook niet denk ik. Ach we zien wel weer hoe het in de toekomst zal gaan!
ik ben sinds een tijdje weer werkeloos. mijn contract werd niet verlengd. er moesten mensen uit. ik ben dus gisteravond ongi geworden, maar niet zo heel erg en heb geen krampen. dus als ik het nu goed bereken gaan we nu de 4de ronde in. ik ben vorig jaar april al gestopt met de pil, want mijn vriend ging op uitzending naar afghanistan en dacht kan dan wel zonder pil hihi. en hij is in november weer thuis gekomen en zijn we dus gelijk maar gaan klussen haha. begin van de maand had ik dus een vmk.
wat een herkenbare verhalen allemaal! mijn huidige partner is ook nr3 (=tenslotte scheepsrecht) en toen ik hem leerde kennen had ik eigenlijk mannen afgezworen het heeft bij ons dan ook echt even geduurd. we hebben onze relatie getest to the limit! ik ben in een middenkadermanagement baan gegaan we hebben veel mogen reizen hebben dan ook op rusland en australie na ieder continent gehad in 2006 zijn we ernstig gaan zoeken naar een goede woning en gaan settelen, maar toch bleef het kriebelen nog 1x op reis.... in 2007 gestopt met roken en een stationauto gekocht en tadaaaaaaa in 2 rondes zwanger. heel egoistisch maar mijn eerste reacties was oh! had nog zo graag naar maleisie gewild! maar nadat ik de halve wereld had gevraagd of zij ook een vaag streepje zagen (heb zelfs de apothekersassistente er om 17:30 mee lastig gevallen haha)was ik zo ongelofelijk gelukkig! en dat vage streepje wordt in april 2 maar roept nu al heel hard NEE (en MIJN!!!) nu ben ik dus partime manager voor de baas en fulltime manager voor thuis (hihi) maar ik moet zeggen dat ik een man heb die niet te beroerd is om handen uit te steken... en nu is er zeker nog plaats voor een kindje.... wens is zo sterk!!!! bij dochter kon ik dat nog niet bevatten.... maar nu weet ik wat het is..... EN WIL HET DAAROM ZO GRAAG!!!
Owww zó herkenbaar!! Dat heb ik nou ook! bij de eerste kon ik het ook allemaal niet echt bevatten, ik was aardig van slag, ook toen ons zoontje was geboren. Ik vond het zwaar, ik vond het vermoeiend, ik vond het prachtig, ik vond het doodeng, ik vond het mooi zo, ik riep "nooit meer" en "een is genoeg". Ik wilde alles perfect doen, alles volgens het boekje..En nu? Nu wordt hij in april 2 en ik wil er nog een!!! ik wil het nogmaals meemaken en dit keer met de kennis die ik al heb, met de ervaring, met de rust die ik nu heb. Bij ons zoontje weet ik nog goed hoe ik erin ging. Ach, als ik niet zwanger wordt, is het ook goed. En 'we zien wel of het komt of niet' en toen was ik in ronde 2 zwanger. Nu sta ik ook hier zó anders in! Zal ik ooit nog eens zo'n positieve test in handen hebben? Zal ik ooit nog eens zwanger mogen zijn? De echo's, de schopjes, de dikke buik, het hele kleine van zo'n pasgeboren babietje?
echt helemaal precies het zelfde!!!!! zullen we dan maar weer samen zwanger worden ?hihi ik ben inmiddels ook al wat rondes verder en twijfel daardoor sterk aan mijn lijf, zouden er toch geen vervelende zaken zijn die een zwangerschap in de weg staan... je gaat gewoon twijfelen. mocht ik weer zwanger zijn dan ga ik er ook echt dubbel en dwars van genieten. leg ik mijn proriteiten bij mezelf en niet bij werkgever en daarna bij het consultatiebureau (over onzekerheden gesproken...)maar deze maand ben ik heel bewust niet aan het zwangerworden, even koeling down heb daarom deze maand ook allemaal dingen gedaan waar je niet zwanger bij mag zijn (zoals volgende week ogenlaseren) en ik kan geen filet americain meer zien.... maar ben net weekej weg geweest en een stuk relaxter dus wie weet wat dat volgende ronde gaat brengen!
grmbl tik ik een heel bericht...druk ik op een verkeerd knopje! Weg bericht! Snoetetoet, lijkt me goed plan, samen zwangeren Ik ken die twijfels over je lijf. Ben toch 'al' 35 en ja ná je 35e...verouderde eitjes, minder eitjes etc etc! En dat soort verhalen zit toch in je hoofd. En dan heb je vast wel eens gehoord van het taboe 'ermee bezig zijn' want als je 'ermee bezig bent' dan lukt het niet! En hoewel ik hem nog niet gehoord heb -want niemand weet verder dat wij 'bezig' zijn- zit ik continu in mezelf 'niet ermee bezig zijn, niet ermee bezig zijn!' en 'owww, ik ben er tóch mee bezig!' 'nu lukt het helemaal niet!'. Zucht. Goed van je dat je een cooling down hebt genomen, even je aandacht op iets anders gericht! En genieten van je meissie he. Ik kan zó van mn zoontje genieten nu, ik vind het zo'n leuke leeftijd. Hij is zo grappig, heeft zoveel humor en is zo bezig met ontdekken en leren. En dan die lekkere spekbeentjes die hij nog heeft en dat buikje Geweldig. Heerlijk kind Ik wil er nog een!!!!
Heel herkenbaar. Het hadden precies mijn woorden kunnen zijn. Grappig is dat. Bij ons is de wens voor een tweede nu ook heel sterk en we hopen dat we niet al te lang hoeven te wachten (bij dochter raak in 1ste ronde dus erg verwend)...ben dan ook van plan dat als het mocht gebeuren er toch iets bewuster in te staan ook al is dat misschien moeilijk met een peuter om me heen maar toch...vooral het opnieuw doen met de kennis en de rust, in plaats van die onrust van in het begin, het alles perfect willen doen inderdaad. Spannend meiden Hier druk aan de klus deze week ....maar toch ook het gevoel dat het allemaal niet zo snel zal gebeuren deze keer....ook te veel er mee bezig ben ik bang Groetjes Charlie
ik was gister met een vriendin een dagje weg viel beetje tegen, zij had het vnl over zichzelf. ik ben bij haar geweest toen zij 1,5 jaar geleden een miskraam heeft gehad en heel voorzichtig vroeg ik hoe het met haar kinderwens gesteld was, kwam er min of meer op neer: kinderen zijn hinderen"niets als last volgens haar als ze eens goed om haar heen keek. toen ik vertelde van mijn wens en mijn 2 vmk's was alles wat ze zei"ach ja.... je zal er wel te veel mee bezig zijn" flabbergasted!!!! nu een dag later eigenlijk beetje boos:x
Naja zeg! kan ze zich haar eigen miskraam niet meer herinneren ofzo? Kan het ook zijn dat ze het allemaal verdrongen heeft? Maarja, dat soort opmerkingen van 'je zal er wel teveel mee bezig zijn'...dat hoor je heel vaak, dat mensen dat tegen de ander zeggen. Wie weet, misschien is het zo, maar hoe kun je nou niet bezig zijn met iets dat je heel graag wil?
Vreselijk dat soort mensen. Die hebben echt geen idee of gevoel als je zoiets zegt. Maar helaas je komt ze tegen. Ik kan ook zo kwaad worden als iemand dat zegt:x
Het valt mij op dat het best wel veel word gezegd. Als je niet gelijk zwanger bent oh je moet er niet zo veel mee bezig zijn. Dan lukt het vanzelf. Maar hoe kan je idd met iets wat je heel graag wil niet bezig zijn. Dat zijn waarschijnlijk de mensen die in een poep en een scheet zwanger zijn. Ik ga mij steeds meer afvragen is dat nou echt zo of is dat onzin. Zou een gynaecoloog dat ook zeggen?
Hallo allemaal, ik wil me hier ook graag aanmelden. Ik ben 33, wordt in april 34. Mijn vriend is 37 bijna 38. Wij zijn bezig voor ons 1e kindje, zit nu in ronde nr 7. In mn vorige relatie ben ik ook bezig geweest, maar door onvruchtbaarheid bij mn ex is dit niet gelukt. Nu iets langer dan 2 jaar samen met mijn huidige vriend en in juni 2009 gestopt met de pil. Als het goed is ergens volgende week mijn NOD (gok tussen 9 en 12 feb).
Hoi dames, Ik wil me graag hier ook even melden. Nog een 'oude muts' er bij. Al voel ik me helemaal niet zo. Ben een half jaartje 30. En die dertig was bij mij echt een mijlpaal, met die 30 is mijn kinderwens ook groter geworden. Ben al jaren samen met mijn vriend die ook enkele jaren ouder is. Wij hebben en hadden het prima samen. Kinderen wilden we wel maar pas als we 'later groot zouden zijn' We hebben erg genoten, gefeest en gereisd een leuk huis samen en allebei een goede baan. Het plaatje is compleet en een kindje is meer dan welkom. Mijn wens is sterker dan ooit! @snoetetoet ik lees je reactie van je vriendin. Wat lullig zeg! Ik heb zelf mijn vriendinnen nog niets gezegd over mijn kinderwens. Ik ben blij met dit forum dan kunnen we hier nog eens ons hart luchten hè. Hier krijg je tenminste begrip! Ik wens iedereen veel vruchtbaarheid toe!
Hoi meiden hier even een egobericht van mij maar ik geloof dat ik zwanger ben............ben in shock zie mn topic bij ovulatietesten/zwangerschapstesten: zien jullie dit ook ik ben er een beetje af...............
Zulke goede berichten mogen altijd gemeld worden. Ik heb even gekeken meid. En je bent hartstikke zwanger. GEFELICITEERD dat geeft de 30 plussers weer moed hihi. Geniet ervan!!!!!!!!
Ik zie het ook hoor! Helaas heb ik het nog nooit in het 'echt' gezien. Super gefeliciteerd Jootje!!! Geeft idd de 30ers weer moed! Geniet ervan!