30+ meiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoetetoet, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo meiden,

Ik kom me ook graag aanmelden hier! Ik ben toch al een dikke 2 maanden 30 en het lijkt me leuk en gezellig om hier met jullie mee te kletsen. Toen ik en mijn man wilden proberen om zwanger te worden, was het meteen de 1e ronde raak! Maar dat werd helaas een miskraam. Daarna hebben wij ons eerste dochtertje mogen krijgen. ik ben met bijna 23 weken bevallen, omdat zij helaas niet levensvatbaar was. Gelukkig hebben we daarna een helemaal gezond en geweldig dochtertje gekregen, zij is op 28 december 2008 geboren!

En nou willen we dus voor een 3e gaan (2e levende kindje!) Heel spannend dus, ook omdat tijdens de keizersnede bleek dat ik een afwijking heb aan mijn baarmoeder. Maar we hopen erop dat alles nu helemaal goed mag gaan en we nog een gezond en levend kindje mogen krijgen!

Ik klets dus graag met jullie meer hier!

Jootje, gefeliciteerd!! Echt een heel duidelijke streep!

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Oooh Jootje! Gefeliciteerd!! dat geeft ons oude mutsen moed :D

Marjolein103: wat een verhaal! jeetje meid, wat heb jij al een hoop doorstaan...ben er een beetje stil van....ik duim voor jullie op een snelle positieve test! en dat het allemaal goed mag gaan!

3. Sweetvienna, dank je voor je lieve berichtje. Het is inderdaad een heel heftige tijd geweest met ons eerste dochtertje en daarna een heel spannende tijd met de zwangerschap van mijn tweede dochtertje. Maar als ik nu naar haar kijk, dan is de wens om nog een gezond kindje te mogen krijgen groter dan alle angsten en spanningen bij elkaar (hoewel ik er ook wel enorm tegenop zie).

Hopelijk mag 2010 voor ons allemaal een heel vruchtbaar en gezond jaar zijn!

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Jootje wat super zeg! Gefeliciteerd!

Marjolein, wat ontzettend verdrietig dat jullie eerste kindje niet mocht leven. Hopelijk mag je gauw van jullie 3e spruit zwanger zijn.

Ik ben gister naar de fysio geweest. Ik had al een tijdje last van m'n rug en heupen en vorige week ben ik uitgegleden met die gladheid. Het weekend heb ik daar enorm veel pijn van gehad.
    Ik blijk dus bekkenpijn en ischias te hebben. Gelukkig had de fysio een paar goede oefeningen die verlichten.

Vanmorgen ben ik bij de VK geweest. Voor het eerst het hartje horen kloppen. Is toch wel weer bijzonder hoor :)

Verder alle nieuwen welkom!

5. Mooitje

Mooitje Nieuw lid

2 feb 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ook ik ben 33 jaar en zit nu in mijn 8ste week. Over 2 weken mag ik naar de verloskundige. Spannend!!!!!!

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Marjolein, wat ontzettend knap van je, ik heb al angst (terwijl dat nergens voor nodig is) laat staan jij! Echt meid, ik duim voor je.

Rest van de meiden, zwanger of nog bezig, succes!!

7. Sahbi

Sahbi Lid

25 jan 2010
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    utrechtse heuvelrug
    Ha die Jootje!!

Nou,duidelijker kan niet meid!! Van harte gefeliciteerd!! Echt geweldig voor jullie!!
    Geniet ervan en hopelijk krijg je niet teveel last van de wel bekende kwaaltjes;)!

Groetjes

8. Myst

Myst Lid

27 aug 2009
    57
    0
    0
    Brabant
    Hoi meiden,

Ook ik (bijna 32) vind het erg leuk om hier 'leeftijdsgenoten' te vinden! Wat een verschillende verhalen en toch 1 ding dat we allemaal gemeen hebben.

Vrijdag is mijn koperspiraaltje verwijderd, wij gaan voor een eerste. Ineens vind ik het ontzettend spannend, terwijl ik degene was die er al langer klaar voor dacht te zijn... Maar nu is het ineens wel heel 'echt'!
    Ben echt verbaasd over hoe eng ik het ineens vind, wil het aan iedereen vertellen en tegelijk aan niemand want stel je voor dat het allemaal niet zo makkelijk gaat als we hopen?
    haha, fijn om dat hier op te schrijven eigenlijk.

veel liefs en succes allemaal!

9. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Van harte gefeliciteerd, Jootje!

Ik ben vandaag ongi geworden, netjes 29 dagen na vmk. Dus mijn cyclus is gelukkig weer goed op gang.

10. Banne77

Banne77 Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.113
    0
    0
    Arnhem
    @Jootje, van harte meid!! Dat geeft ons moed! hahaha
    Geniet ervan!

@All, welkom allemaal!

Dit forum is een uitkomst als je je kinderwens nog niet aan iedereen wil vertellen!

@Myst, ik heb precies hetzelfde! Ik wil het ook aan iedereen vertellen en tegelijk eigenlijk aan niemand... Te onzeker dat het toch nog even kan duren...

@Marjolein, Wat een verhaal! Hopelijk ben je snel weer zwanger van een mooi gezond kleintje!

11. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Hallo Dames,

Ik ben ook een 30 plusser (31) jaar. Ik heb een zoontje van bijna 13 maanden. Een vraagje aan de dames die een tweede kindje hebben gekregen of nu zwanger zijn. Is het goed te doen met twee kleintjes? Ik heb mijn handen al behoorlijk vol aan de kleine en ook nog eens mijn werk maar het begint wel weer wat te kriebelen...Ik zou graag jullie ervaringen lezen..

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Gefeliciteerd Jootje! Negativiteit heeft er dus niets mee te maken!! Dat is goed want daar heb ik ook een handje van :). Ga lekker genieten meid!

Charlie

13. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik ben bijna 32 en nu alweer in ronde 12. Heb een verwijzing naar het ziekenhuis op zak, maar nog geen afspraak durven maken. Hoop nog dat het spontaan gaat lukken...

Maar aan de andere kant voel ik toch wel wat tijdsdruk, mijn moeder kwam al op jonge leeftijd in de overgang ( 35), mocht mij dat overkomen ben ik al haast te laat als ik twee kinderen zou willen.

Groetjes

14. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

Jootje: gefeliciteerd. geniet ervan en hopelijk is het voor iedereen op dit forum binnenkort ook feest.

15. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Hoi hoi

Ik ben 32(in maart 33),en ik ben net (29 november 2009) voor het eerst mama geworden van ons zoontje Job!!!!

Wij zijn 6 jaar bezig geweest voor ons eerste kindje!
    Ik heb in 2007 een BBZ gehad,en in januarie 2008 nog een kijkoperatie(laproscopie of zoiets) gehad!!!

Of er bij ons nog een tweede komt????ik weet het nog niet zo goed.
    Ik heb wel altijd gezegd,mocht er nu een kindje komen zen we willen een tweede zou ik die er wel vrij snel achteraan willen hebben.....aangezien de leeftijd!
    Maar de tijd zal het leren!!!!!

Voor iedereen die al bezig is voor een nieuw wondertje.....
    Heel veel succes.
    En de rest wat in verwachting is.....een hele fijne zwangerschap toe gewenst!!!!!

Groetjes Brigitte

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    JOEHOE!!! go jootje! hardstikke zwanger!!! blijf je ons wel op de hoogte houden van je wel en wee ook al staat deze topic bij zwanger worden....

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    @ marjolein, wat verdrietig dat je je meisje moet missen maar wat heerlijk (maar soms wellicht ook dubbel...) dat je nog een meisekind hebt. welkom om lekker met ons mee te bepen

@brigitte ook van harte welkom.... niet alle wondertjes zijn zomaar geboren ze worden ons gegeven...

@ sabrin volgens mij "rol" je er net zo in als bij nr 1.... tuurlijk zal het druk zijn maar aan de andere kant denk ik dat je je rol gaat vinden. ik heb bij eerste ervaren dat alles (incl relatie) een soort nieuwe plaats moet krijgen... door de komst van baby wordt alles door elkaar geschud, tis wennen en vermoeiend en je moet er je draai in vinden en ik denk dat het bij de komst van een tweede net zo is. ik vraag me wel eens af, ik hou zo ongelofelijk veel van mij meisje dat ik me oprecht af vraag hoe dat moet als er een tweede is, ik kan toch nooit zoveel van 2 kinderen houden als ik dit al voel voor eentje...?

wat betreft wennen aan nieuwe situatie: je kan ook gek doen hoor! ik kwam uit het ziekenhuis heb de maxi cosy op tafel gezet en ben gaan kijken of alles wel opgeruimd was en of we genoeg boodschappen hadden, de kraamverzorgster was er vrij snel en ik was helemaal over mijn toeren wat moest ik toch met die schattige baby in dat bakje??! ik kon het echt niet verzinnen ik was volledig in tranen.... (en ik werk notabene in de gezondheidszorg....)

18. zus01

zus01 Niet meer actief

hallo mede 30+ ers!
    ik behoor al eigenlijk tot de 35+ ers (word in april 36...) maar ik doe gewoon lekker mee.
    helaas hebben wij nog geen kindje mogen verwelkomen. we hebben ook (pas?) sinds een jaar een kinderwens, maar helaas tot op heden nog niets...:(
    nu heb ik alleen wel sinds mijn vorige cyclus besloten op alles even op een laag pitje te zetten omdat ik met een mn carriere een sprong voorwaarts kan maken (meer werk, meer verantwoording, meer geld! ;)) en daarbij willen we heel graag in de zomer een rondreis door amerika maken.
    de voorbehoedsmiddelen blijven in de kast hoor! ik zou het zonde vinden om me 'kans' te missen, uiteraard. maar de ovu-testen, temp-kaartjes en menstruatiekalenders liggen wel even in de kast.
    mis ik mn ei, pech....
    en ik moet zeggen het bevalt me prima! geen gestaar naar ovutesten en zw-testen, geen aftellen naar mn NOD (ik denk dat ik ongeveer weet wanneer deze is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet)
    vind het evengoed erg leuk om op dit forum te blijven neuzen en al jullie verhalen te lezen.
    zo te lezen zal er al heel wat vruchtbare 30+ ers, dus er is nog hoop voor ons!
    succes meiden! (of moet ik 'dames' zeggen? ;))

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik had vandaag een lastige taak, ik ben leidinggevende en ik was vorige week benaderd door een weekend kracht... of ze even met me mocht praten: ZWANGER 8 WEKEN!!:$ uiteraard niet gewenst, heb met haar gesproken en geadviseerd en gevraagd om me vandaag even op de hoogte te houden dus zo gezegd zo gedaan

ze had nog geen actie ondernomen omdat ze niet durft heeft het niemand verteld ook d'r ouders niet en is radeloos... ik wil haar niet direct adviseren maar wel helpen om tot een keus te komen. dus heb ik alles met haar overwogen en door genomen. zojuist liet ze me weten dat ze voor abortus gaat..... verstandelijk zeg ik dat het beter is maar ik heb wel ff een traan gelaten, sinds ik zelf moeder ben en ongeborenkindjes op echo's heb gezien zoals die van mezelf en van mijn schoonzussen kan ik me niet meer voorstellen dat het weggehaald wordt... met 9 weken is het gewoon al een klein mensengarnaaltje... whaaaaaa vind het zo verdrietig waarom zij wel zwanger en wij die het allemaal willen niet..:(

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ja oneerlijk is dat hè, ik snap haar best, als je er niet klaar voor bent is het ook wel heel wat! Jammer dat je geen zwangerschap kan doneren hè? jij blij zij blij, maar ja dat gaat nou eenmaal niet!

Deel Deze Pagina