Inderdaad niet te laag gaan zitten met je prijs. Als je je examen hebt gehaald en dan elk jaar kun je je prijs steeds iets omhoog doen. En als je begint met 20,- dan duurt het lang voordat je een fatsoenlijke prijs hebt. Daarbij, is mijn ondervinding, nemen mensen je niet serieus als je zo laag zit. Zijn niet voorzichtig met hun nagels, komen afspraken niet na enz.... Ik heb qua groothandel alleen ervaring met die van Pepijn in Veghel, en die verkopen niet zomaar aan iedereen. Lakjes en nailart wel. Toch jammer dat iedereen zomaar spullen kan aanschaffen. Afgelopen zomer zelfs op braderiën gezien dat er gel e.d. werd verkocht! Echt triest... maar van de andere kant.... die beuners komen er wel achter hoe het niet moet @pluys... de meeste fatsoenlijke opleidingscentra werken nou eenmaal met een bepaald merk (of misschien 2) Al doende probeer je op dn duur andere merken uit en ondervind je voordelen en nadelen van andere merken. Ik ben begonnen bij/met A S F (zet er even geen puntjes tussen anders googled de eigenaresse me weer en krijg ik weer mot ) Weggegooid geld.... slechte opleiding, acryl knoerhard om te vijlen met lelijke roze acryl poeders.... (en ik iets van 1800,- armer) Ondertussen al gewerkt met verschillende andere merken en nu werk ik alleen nog maar met Magnetic en Florence en die bevalen goed.
ik heb pepijn trouwens op google opgezocht.. ga ik ook eens een cursus volgen denk ik! Eerst maar geld verdienen. Wanneer hebben jullie trouwens een kvk nummer aangevraagd?
Een cursus die je maar 85 euro kost, inclusief lespakket...? Dat is een belachelijk lage prijs..en met alleen de basis ben je geen nagelstyliste. Ook vind ik het erg snel tussen je cursus en examen, in die tijd ken je nooit de theorie..en juist die is zo belangrijk als je geen schade aan nagels wil brengen. En voordat je kvk aanvraagt en een website maakt, leer eerst eens mooie EN goede nagels te maken het is niet zo makkelijk als het lijkt en niet iedereen leert het ook. Het is idd een tip om je aan te melden bij voor en door, meiden daar hebben denk ik wel tips en advies voor je.
Oh ja, cyntje78...helaas verkoopt ook magnetic pepyntje aan beunhazen. Ik heb dan wel een goede opleiding waar ik al een half jaar mee bezig ben (en dus nog geen examen...!) Maar geen kvk. En toch heb ik inlogcode voor zijn webshop. En op de beurs werd er niet gevraagd naar kvk bij magnetic. Helaas...
heart, je hebt het verkeerd gezien. Mijn opl kost mij 1544 euro, dan heb ik de basisopl nagelstyliste. Ik zelf ga salonmanagement a 85 euro, probleemnagels a 85 euro, examen a 95 euro erbij doen. Dus het is een gewone opleiding!
Inschrijven bij de KvK heb ik pas gedaan toen ik een eigen cabine had. aangezien ik toen pas winst ging maken, Ik kreeg namelijk niet alleen de kosten van de KvK, maar tegelijk ook de HBA en de belasting. Dus wacht daar even mee totdat je echt een toekomst in je bedrijf/salon ziet. Let wel op want toen ik niet ingeschreven stond, mocht ik ook geen reclame maken! (ivm website etc) Wel raad ik aan om naar de startersdagen te gaan... altijd handig.