Hallo meiden, Ik zelf zit nog niet in het traject maar ben wel op zoek naar info! Hoop dat jullie ons kunnen helpen! Eerst even wat uitleg, wij zijn een lesbisch stel met een grote kinderwens! In juli 2014 gaan we trouwen, daarna aan de slag voor een gezinnetje! We willen graag zwanger worden mbv een donor, voor ons onbekend wie dus! Ik ben degene die het kindje gaat dragen, zeer regelmatige cyclus en al dik een jaar van de pil af. Vriendin heeft endometriose waardoor het bij haar moeilijk gaat worden.. Nu zitten we nog met een aantal vragen: Hoe gaat het nou eigenlijk in z'n werk? HA weet er helaas weinig vanaf, gaat ons wel doorverwijzen naar GG wanneer het eenmaal zover is. We willen dus een donor, hoe gaat het uitkiezen hiervan? Klopt het dat je de donor helemaal kan "matchen" aan je partner kwa uiterlijke kenmerken enzo? Is er nog een procedure vooraf die moet bepalen of wij wel geschikt zijn om ouders te worden? En dan? Zelf inbrengen? Hoeveel "rietjes" zaad moeten we aanschaffen? vervolgprocedure? Wordt er nog iets vergoed? Wat zijn uberhaubt de kosten? Veel vragen I know.. Maar kan het online niet echt vinden.. Hoop dat jullie ons kunnen helpen, wil je meer info, vragen staat vrij! Liefs, 2 wannabe-mama's
Ik zal, als ik jullie zal zijn, een afspraak maken in Geertgen en daar alle vragen neerleggen. Die zijn echt lief daar, ik persoonlijk vind Dr. Michgelsen het aardigste, maar dat is bij iedereen anders, misschien ook daar ik de eerste keer met mijn probleem ook bij hem ben geweest en mij goed erbij voelde. Als je nu al eens daar naar toe gaat en alles open legt, kunnen zij jullie ook vertellen wanneer je wat moet doen en jullie kunnen naar de Bruiloft meteen starten en het gaat niet nog schuiven, omdat jullie nog iets moeten uitzoeken of zo. Ik ben al door artsen, niet Geertgen, meer dan 6 maanden worden vertroost en achteraf had ik zo iets hadden jullie dat al voor 6 maanden gezegd, zo was dit verlorene tijd. hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Groetjes
Dinnetjes van mij hadden het geluk dat een bekende donor wilde worden. (geen optie voor jullie?) Weekendje daarheen gegaan, en toen hebben ze het zelf ingebracht door middel van een soort pipet dingetje. Scheelt een hoop gedoe.
Mysteriousgirl, Thnx voor je reactie maar we willen juist niet een bekende donor! Reden hiervoor is dat kennissen van ons dit wel hebben gedaan en de donor ineens het idee heeft dat hij mag meebeslissen over waar het kindje bijv naar school gaat etc.. Risico bestaat nu zelfs dat hijeen rechtzaak gaat beginnen voor gedeelde voogdij en dat is wel het laatste wat we willen voor onze toekomstige kleine! En daarbij worden donors sowieso gescreend op erfelijke ziektes enzo, altijd handig als je die optie hebt!
Oh sorry, verkeerd gelezen dus. Wel moet ik erbij zeggen dat ze een contract hebben laten opstellen door een notaris om al zijn rechten "in te nemen" Maar ik kan me voorstellen dat volledig anoniem fijner is. Dus bij deze even een gratis schopje voor meer comments
Haha maakt niet uit hoor, had het er ook niet specefiek bij gezet! Vrienden dachten ook dat ze het juridisch gezien goed hadden afgedekt, maar het blijkt nu dus anders te gaan en de biologische vader schijnt hierin ook nog rechten te hebben.. Iig dank voor je reactie, altijd fijn! Nog iemand anders die ervaring heeft met onze situatie?