30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ben jij 30 jaar of ouder en ben jij gestopt/ ga jij stoppen met anticonceptie in de eerste helft van 2012, met als doel zwanger te worden van je eerste kindje?
    Kom dan gezellig meekletsen bij deze club!

Ik ben Raket78, 33 jaar oud, en ga begin maart stoppen met de pil. Ben nu in mijn stopweek en dan... de voorlopig laatste pilstrip!

Hallo! :D

2. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hey hallo,

Ik kom hier ook gezellig meekletsen. Ik ben Esther en ben 30 jaar. Ben al in 2011 gestopt met de pil (om alvast te ontpillen), maar we zijn in 2012 serieus begonnen!
    Ronde 1 was niet raak dus wij zitten nu in ronde 2.

3. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Hoi! In nov 2011 met de pil gestopt en in december met condooms gestopt, wist nog niet hoe mijn cyclussen verliepen dus misgezeten qua klussen in 1e ronde, nu ronde 2, wie weet over 7/8 dagen testen?;)
    Ben 30jr en heb druk geklust vorige week! :D Hoop in oktober ons 1e kindje te verwachten hihi. Spannnund!! Allemaal Suuk6!!! :)

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #4 Raket78, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
    Poeh, ik was al bang dat ik hier straks alleen kleine witte sokjes moest gaan breien! ;)

Welkom meiden!

Ik heb de afgelopen week maar eens wat spulletjes in huis gehaald. De oogst:
    - potje foliumzuur 400 microgram. Ga ik na mijn stopweek mee beginnen
    - 10 dipstick zwangerschapstests. Spotgoedkoop, heel betrouwbaar en bijzonder onglamoureus. Precies wat ik nodig heb!
    - klein boekje voor mijn man. Weet hij niets van, heb het goed verstopt. Maar als de positieve test er komt, wil ik hem dat vertellen door hem het boekje te overhandigen. Jaja, ik heb erover nagedacht..!

@ wannabemum: Ik word dan wel nieuwsgierig naar waarom dan precies oktober. Ik hoop zelf ook in oktober zwanger te zijn. Heeft ook een reden: in oktober word ik 34! Dan komt de magische grens van 35 toch wel erg dichtbij! :$

@ beide: Ik zie dat jullie er bewust voor hebben gekozen om te ontpillen. Was dat om even te kijken hoe je lichaam werkt zonder hormonale interventie van de pil?
    Hoewel ik daar wel benieuwd naar ben, heb ik de keuze gemaakt om te eh... ontpillen tijdens het klussen. :p

Raar woord, klussen, in deze context. Heb het even opgezocht:
    klussen - Google zoeken
    Nee, hij staat er niet tussen... :D

5. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het clubje ook gevonden ;)
    Ik heb de "magische" grens van 35 dus al bereikt.. Ga nu ook al heel hard naar 36 :)

Toen ik midden 20 was had ik wel heel sterk het gevoel om moeder te worden, toen ik trouwde zwakte dat heel erg af, alsof ik in mijn onderbewust zijn wist dat hij niet geschikt was als vader van mijn kindje(s) Daarbij kon ik met hem ook geen seks hebben, mega veel pijn, zolang als ik met hem was (ruim 13 jaar)

Na mijn scheiding kwam ik, nu ruim 2 jaar geleden mijn eerste jeugd vriendje weer tegen en bleek de vonk er nog steeds te zijn :D
    Eierstokken reageerde ook meteen gigantisch op hem :p
    Hij heeft een kindje uit zijn huwelijk en ben ik bezig geweest eerst daar aan te wennen en uitzoeken van mijn eigen gevoel.
    Maar vorig jaar werd het gevoel alleen maar sterker, en ja dan ga je toch na denken vanwege de "leeftijd"
    Dec de laatste strip opgemaakt en gaan we ervoor :D

Weet nu zeker dat mn cyclus strak op 28 dgn zit, wist het al wel, na mijn scheiding was ik al met de pil gestopt een aantal maanden, om dat ik het voor "bescherming" niet nodig had, toen was het ook al stipt 28 dgn.
    Ook voel ik supergoed wanneer de eisprong is, dus deze maand gaan we echt super klussen :D
    (hahaha voordeel is dat ie rond 14 feb is, dus verleiden gebeurd dan toch wel :p)

Zo. dat was even mijn verhaaltje ;)

6. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hey meiden, ik kom ook weer even snel langs.
    Druk weekend, mijn ouders zijn hier dus wat minder tijd voor ZP. En mijn ouders weten ook niet dat we bezig zijn en dat willen we nog even zo houden!

@ Wannabemum Hopelijk heb je goed geklust en is het raak! Dat wachten vond ik in de 1e ronde erg moeilijk. Ik voelde van alles en ging er onwijs over nadenken. Heb jij dat ook?

Ben wel benieuwd wat jullie doen in de periode dat je op het 'wachtbankje' zit. Hoe kom je die tijd door zonder er al teveel mee bezig te zijn?

@ Racket78 Goed geshopt! En een leuke manier om het je man te vertellen. Je gaat dan zonder je partner testen? Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, met of zonder partner testen...
    Vraag me af of mijn man er misschien juist wel bij zou willen zijn.
    Ik heb de zwangerschapstesten van Kruidvat, 2 voor 5. Heb gelezen dat die wel goed zijn.

Wat betreft ontpillen: wij zijn in 2010 getrouwd en wisten toen al dat we wel kinderen wilden. Maar de woonruimte waar we toen woonden was absoluut niet geschikt. In 2010 hebben we een nieuwbouw woning gekocht. Deze is in 2011 opgeleverd en in augustus zijn we verhuisd. Met het inrichten hebben we al rekening gehouden met een toekomstige kinderkamer :D
    Halverwege 2011 ben ik toen ook alvast gestopt met de pil. Je weet toch nooit hoe lang het duurt om hier aan te wennen.
    Planning was toen om rustig aan te doen, 'knuffelen' wanneer wij er zin in hadden. Maar helaas door alle drukte van de verhuizing kwam het er allemaal niet echt van. En daarna kreeg mijn man een hernia en was het dus even afgelopen met onze plannen. Door alle drukte, hernia van mijn man en omstandigheden op mijn werk ging het met mij ook allemaal even wat minder, had een beginnende burn-out. Gelukkig ging het eind december allemaal weer wat beter en hebben we besloten om er in 2012 echt voor te gaan. Op 1-1-2012 ben ik ongesteld geworden en dat was voor ons meteen ronde 1.
    Pfff wel lang verhaal geworden zo!

@ Draak Jij hebt ook al wat meegemaakt zeg! Ja misschien dat je onderbewust dat soort dingen toch wel aanvoelt.
    Wel fijn dat je cyclus erg regelmatig is. Veel succes met klussen!

Dat het hier maar snel roze mag worden :)

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Zo ik heb de club ook gevonden. Leuk!

Ik ben 33 jaar en mijn vriend is 40. We zijn sinds eind november gestopt met de pil. We zijn nog aan het ontpillen. Eerste cyclus was 27 en 2de 36 dagen, dus nog niet echt regelmatig. Even wachten tot de ongesteldheid weer achter de rug is en dan gaan we er weer helemaal voor. Op naar ronde 3 en positieve ovulatietesten en zwangerschapstesten!!! :)

Dames, laten we hopen dat het hier snel rose mag worden !

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Mika03: Welkom leeftijdsgenoot!:D

@ Draak2012 en : Welkom in dit clubje! :D
    Je hebt in ieder geval een prachtig regelmatige cyclus, dat is mooi meegenomen. Die van mij was 32 dagen, ben benieuwd of ik nu weer op 32 kom te zitten!
    De 35 grens is volgens mij vooral magisch in de manier waarop er tegen je wordt aangekeken door de medische wereld, als het gaat om zwanger zijn en vooral bevallen. Hier in C*anada zien ze iemand van 35 jaar of ouder die zwanger is als een "high risk pregnancy" (slik). Je mag niet thuis bevallen en er worden extra maatregelen genomen. Dat zal ook wel niet voor niets zijn, neem ik aan. Maar ik hoop mijn eerste kindje vóór mijn 35e verjaardag te krijgen, zodat ik nog niet onder "high risk" val. Mocht er een tweede komen, dan moet ik er uiteraard alsnog aan geloven. :)

Ik denk dat een kinderwens samenhangt met veel dingen. Bij mij kwam het opeens opzetten toen ik 30 was, maar ja, toen was ik dus al samen met mijn huidige man. Dus of het nou de leeftijd was, of het feit dat de relatie stabiel was..? Wie zal het zeggen? In ieder geval hoorde ik vanaf mijn dertigste mijn eierstokken af en toe zachtjes giechelen. En ik hoop dat we een kindje hebben voordat dat gegiechel veranderd is in een schaterlach! :$

@ mups: Ik heb aan mijn man gevraagd of hij beledigd zou zijn als ik zou testen zonder zijn aanwezigheid. Ik vind het namelijk niet heel charmant, dat gedoe met urine, en wie weet test ik meerdere keren voordat ik een positieve test in handen krijg... Hij vond het geen verschil maken of hij met mij naar een zich ontwikkelende test zou staren, of het meteen daarna zou weten. Vandaar mijn keuze voor een boekje. En mocht het toch zo uitkomen dat we samen naar een positieve zwangerschapstest komen te staren, dan krijgt hij het boekje gewoon meteen daarna. :)

Kruidvat hebben we niet in C*anada. Zijn die 2 voor 5 testen midstream testen, of zijn het dipsticks? Ik vind dipsticks handiger. Ik heb ooit een keer een een midstreamtest gedaan omdat ik bang was zwanger te zijn. Hij was negatief, maar toen heb ik naderhand wel het toilet mogen dweilen. ;)

9. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Raket78: Ik heb 5 midstreamtesten besteld op internet voor €7.95 inclusief verzendkosten. Ik ben van plan om zelf in de badkamer in 'n bekertje te plassen, stick erin, stick meenemen naar de slaapkamer om daar 5-10 minuten op de kast neer te leggen, en daarna samen de uitslag bekijken!
    Wat betreft Oktober: Eerste dag van m'n laatste ongesteldheid is 14 januari; 40 weken verder rekenen is 20 oktober. :D
    Wij zijn na stoppen met de pil 5 weken met condooms bezig geweest om te kijken of ik uit mezelf ongesteld zou worden. Om te voorkomen dat je steeds aan het testen bent omdat je nog niet ongesteld bent maar dan blijkt dat je (nog) geeneens 'n eisprong hebt gehad.
    35+ en dus een 'risico' zijn is geen fijn gevoel, maar je hoort zo vaak, ook van bekende 'celebs' dat ze op hun 45e nog een kleine krijgen! Daar zou ik maar aan denken! ;)
    Woon je al lang in Canada?

10. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Draak2012: Oh wat romantisch, je jeugdvriendje! Net als in de film!! Ik ben nu bijna 5jr samen met mijn man. Hiervoor had ik een lange relatie maar mijn ex was nooit een echte kindervriend.
    Wel superfijn dat je een regelmatige cyclus hebt. Heb je zekerheid met klussen en testen! :D
    @Mups: Ik zit ook steeds te zoeken naar signalen! Kan er alleen niet veel vinden :( Hoe is je slijm, temp etc voor nod, en moeten mijn borsten en tepels al niet zeer gaan doen intussen?
    Jeetje voor jou was de 2e helft van 2011 niet zo fijn dus! Wat een ellende. 2012 wordt vast jullie jaar!! Succes ;)
    @Mika03: Jij ook heel veel succes in ronde 3!!!

11. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook zeker dat je, wanneer je boven de 35 bent meer als "risico" wordt gezien, en ook vast en zeker niet voor niets. Toen we het vorig jaar met de huisarts bespraken, het kwam op een of andere manier ter sprake, was hij wel heel enthousiast en gaf aan dat wanneer het zover was, hij dan zeker mee ging helpen om ervoor te zorgen dat de begeleiding goed geregeld is. Geen idee hoe hij dat in gedachte heeft, maar vond het al heel fijn dat hij niet begon van ja maar, je zit dat in een risico leeftijd en blabla..... Alsof wij daar zelf nog niet overna gedacht hebben.
    En omdat we geen zin hebben in de "goed bedoelde" meningen van anderen hebben we daarom ook besloten het nog niemand te vertellen dat we er mee bezig zijn.
    Mocht het zover zijn hebben ze er nog een maandje of 6 om er aan te wennen :p

@raket78 wauw Canada, woon je daar al lang? komt je man daar vandaan? of zijn jullie er samen heen gegaan?

@wannabemum, ja erg grappig jeugdliefde, wij waren elkaars eerste vriendje en vriendinnetje op de middelbare school en 20 jaar later kom je elkaar weer tegen en dan blijkt dat oude liefde echt niet roest ;) Grootste voordeel vond ik toch wel dat je niet meer hoefde te wennen aan elkaars ouders :)

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik woon sinds een jaar in Canada omdat mijn grote liefde een Canadees is! Na 3 jaar LAT relatie is het heerlijk om bij elkaar te zijn. Afgelopen lente zijn we getrouwd. We wonen nu samen met onze 3 katten in een appartementje. Ik mag sinds kort werken en ben dus naarstig op zoek naar werk.

@ Draak2012: Wat fijn dat je arts enthousiast is en je niet meteen met waarschuwingen om de oren slaat. Het scheelt als je iemand hebt die achter je staat. De kans op complicaties mag dan na je 35e wel toenemen, de kans op een gezonde zwangerschap, een goede bevalling en een gezond kindje is ook na je 35e nog enorm groot. En dat is nog altijd het uitgangspunt.

Wat andere vinden van je situatie en beslissingen, is niet jouw probleem. Mensen kunnen soms echt domme opmerkingen maken. Een greep uit wat ik op het forum heb gelezen de afgelopen week.
    - jonge moeder: "Het was zeker een ongelukje?"
    - ongetrouwd: "Was het gepland?"
    - oudere moeder: "Als dat maar goed gaat"
    - na jongen en meisje, nu derde kind: "Je hebt al een jongen en een meisje, wat wil je nog meer?"
    - tweeling: "Nou, dan ben je wel meteen klaar he!"
    - tweede kind, weer een meisje: "Jullie zullen wel teleurgesteld zijn"
    - twee jongens, nu weer zwanger: "Jullie gaan zeker door tot jullie een meid hebben"
    - na de geboorte van het tweede kind: "En, wanneer laat hij er een knoopje in leggen?"
    - na twee jaar huwelijk nog geen zwangerschap: "En? Wanneer komen de kindertjes?"
    Blah. Stomme mensen. Dit zijn allemaal dingen die ik de afgelopen week echt heb gelezen op dit forum!

13. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    #13 wannabemum, 5 feb 2012
    Laatst bewerkt: 5 feb 2012
    Jaah dat soort opmerkingen zijn echt fout!! :x
    Maar de foutste opmerking die ik ooit gehoord heb is dat
    een meid een miskraam kreeg na een aantal maanden, daar werd toen over 'gepraat', wat denk je dat een vrouw zei: Ach gelukkig was het een jongen! (Die meid had nl al een jongen dus er werd vanuit gegaan dat ze super graag (alleen) een meisje wilde!)
    Dat is pas bleh!!! Gelukkig zei die vrouw dat niet tegen die meid zelf neem ik aan maar dat zeg je toch niet over iemands kindje... Serieus gebeurd hoor, mijn vriendin was erbij!

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Walgelijk! :x
    Zo iets moeten ze eens tegen/over mij proberen te zeggen, dan zwaait er wat!

15. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Mika Welkom hier!

@ Raket78 Bij de kruidvat 2v5 moet je wat urine opvangen en daarna met een pipetje in het oogje op de test druppelen. Als je zwanger bent krijg je dan een 2e lijntje.
    Canada lijkt me trouwens zo'n mooi land. Mijn man en ik zouden daar graag een keer gaan rondtrekken op vakantie.

@ Draak Wat fijn dat je een meedenkende huisarts hebt!

@ Wannabemum Dat is wel heel erg, zoiets kan echt niet. Ik zou dan echt kwaad worden denk ik.
    Pfff ja sommige mensen denken echt niet na over wat ze zeggen. En het ergste is, ze hebben vaak ook niet door dat ze er andere mensen heel erg mee kunnen kwetsen.

Een collega van mij wilde heel graag kinderen maar het lukte maar niet om zwanger te raken. Kreeg ze van mensen uit haar omgeving de vraag of het niet een keer tijd werd voor kinderen...
    Ze waren al meer dan een jaar bezig. Eind vorig jaar is ze bevallen van een prachtige zoon!

16. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Zo, ik heb het topic ook gevonden!
    Ga straks ff alles bijlezen!

17. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Welkom Lotje02!

18. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Welkom iedereen!

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom! :D

20. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    En hoe gaat het met iedereen met wachten op ei/nod en klussen?

Ik verwacht mijn eisprong deze week en wij gaan deze ronde om de dag klussen. Gebruik ook ovu testen om te kijken wanneer mijn eisprong ongeveer is. Gisteren en vandaag negatief.
    Mijn NOD is 24-02-2012.

Deel Deze Pagina