30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi, leuk, zo'n 30plus-groepje. Ik kom meekletsen, als dat mag :).

Ik ben Saar, 30 jaar, iets voor 2012 met de pil gestopt, maar pas dit jaar echt aan t proberen (met geplande seks enzo ;)).

Ik zie dat hier al een paar zwangeren zijn, gefeliciteerd!

Ik zit tegen nod aan, net nega test, maar wel superveel zwangerschapsverschijnselen, dus ik blijf positief :).

2. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi saar! Welkom :)
    Spannend, tegen NOD en verschijnselen!

Hier is het ronde 4 niet gelukt :( Maar we gaan weer vol goede moed naar ronde 5.
    Merk nu dus dat mijn ene cyclus uit 28 dagen bestaat, en de volgende uit 26. Vanaf jan is het nu 28-26-28-26
    Dus gaan we er maar vanuit dat het deze keer weer 28 is.
    Weet ook dat ik niet op mijn temp af moet gaan ;) Die is vandaag nog steeds 37,1:(

Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

3. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ draak: jammer zeg, inderdaad wel prettig dat er elke keer weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen is. Wat grappig dat jouw cyclus zo loopt, heb ik nog nooit gezien

Bij mij idd spannend, vandaag nod, als t uitblijft van de week weer ff testen

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom Saar! Wie weet is het toch raak deze ronde!

@Draak2012: Balen zeg... Maar wie weet is het de volgende ronde wèl raak!

5. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Welkom Saar! Ben benieuwd hoe het is afgelopen, heb je nog getest?

Draak balen van je ongi. Ik wens je heel veel geluk voor ronde 5!

Ik voel me nogal ziekjes vandaag. Ben verkouden en het zit helemaal dicht :(
    We hebben vrijdagavond het nieuws aan mijn ouders en schoonouders verteld. We hadden 2 mandjes gevuld met wat spulletjes, rompertjes, slabbetje, speen enz. Op de rompertjes stond een tekst "mijn opa/oma is de beste". Deze mooi ingepakt zodat er van de buitenkant niets te zien was.
    Eerst uit eten bij het pannenkoekenhuis en toen we weer thuiskwamen stonden de cadeautjes op tafel. Bij het uitpakken hadden mijn ouders en schoonouders het al snel door. Was heel erg leuk :)

6. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    @Mups, leuk gedaan zeg!!! erg grappig zo'n mandje met spulletjes!
    Hier gaat alles op en af. Heb enorme darmkrampen en wisselende obstipatie. Wel poedertje voor gekregen, maar toch erge last en dat dag en nacht dus ben brak.. Lig de hele dag op de bank, beetje tv kijken en blaadjes lezen.. Hopen dat dit snel voorbij gaat.. Oh ja heb ook last van hartkloppingen, vooral s avonds, vervelend gevoel is dat... Ach ja je moet er wat voor over hebben he?? Positief is wel dat de puistjes minder worden nu hahahahahah:):p

7. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Bedankt Miemie!

Hier vandaag ook de hele dag op de bank. Voel me gewoon moe en ben hardstikke verkouden.
    Fijn dat de puistjes minder worden. Ik heb juist helemaal geen puistjes. Normaal heb ik als ik ongi moet worden juist veel last van puistjes. Laatste keer dus helemaal niet. Had juist een mooie rustige huid. Bij mij dus een symptoom van mijn zwangerschap!

8. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    :xHelaas hier zijn de rode duivels weer doorgebroken :x Het zag er best goed uit, maar helaas het mag nu nog niet zo zijn. Op naar volgende ronde.

9. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ooh nee, he bah balen Mika.
    Ik hoop echt dat de volgende ronde jou ronde mag zijn!

10. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Heb vandaag mijn eerste afspraken gemaakt met de VK!

Donderdag 24 mei 1e echo
    Donderdag 7 juni intake

Vind het wel spannend hoor zo'n eerste echo. Kan niet wachten tot het zover is! :)

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Balen Mika!!!
    Mups: spannend hè! Zag dat je ook meekletst in dec-topic, vind het er wel druk...
    Ik heb vandaag na de intake de 1e echo gehad. Vooral omdat ik heel licht bloedverlies heb gehad. Ben wrs iets minder ver dan 7wkn, maar wel hartactie te zien:) Dus erg fijn! Over 2 wkn nieuwe echo.

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hoi meiden, mag ik ook meekletsen?
    Ik ben 31 en mijn vriend is 35. Wij zijn in januari gestopt met de pil en ben net weer ongesteld geworden, wij beginnen staks dus aan de 4e ronde....(heb vrij lange cyclussen)

Lijkt me leuk om eens met leeftijdsgenootjes te kletsen, want in de meeste topics ben ik al vrij 'oud' :$

Ik zie dat er al een aantal meiden zwanger zijn, gefeliciteerd!!

13. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Welkom Saar!
    Hey Lotje02, jij ook hier? Je bent helemaal niet oud hier hoor, haha!!
    Hier nu precies 10 weken en 5 dagen zwanger, afgelopen woensdag 2e echo gehad, check mijn fotoalbum (wat een lange benen!), vandaag een intakegesprek gehad, uitslagen van mijn bloed waren perfect, evenals mijn bloeddruk. Voel me nog steeds top hoor!!
    Jammer Mika, grrr balen zeg! Heel sneu weer... Woensdag 16 mei weer een echo!

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Lotje: klets lekker mee:) En 31 oud??? Hier ook 31...
    Mooie echo Wannabemum! Fijn dat alles goed gaat! Hebben jullie het nu al verteld aan mensen? En wanneer ga je het vertellen op je werk?
    Hier over 2 wkn nieuwe echo, ben benieuwd! Was nu nog zo ieniemini;) Kon dr zelf niks van maken...
    Fijn wkd iedereen!

15. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Hoi!! Ik heb het met 9 weken verteld aan familie, de dag erna aan collega's en vrienden. Heel erg leuke reacties! Allemaal verrast, echt mooi! Ik heb t onze ouders, broers en zus met slabbetjes verteld (zie foto, de andere waren zo privé met namen erop dat zet ik niet op internet, haha) gaven we kado. En aan de ouders ook een A4'tje kado gegeven met een gedicht en een foto van de echo, opgerold met een lint eromheen. Tranen over hun wangen, fantastisch!

Bijgevoegde bestanden:

16. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Welkom hier Lotje! Enne je bent helemaal niet oud!

@ Veerle Ja het eind dec topic is wel wat druk (Pasen is erg vruchtbaar geweest...). En ik heb ook niet altijd tijd om online te komen dus loop soms flink achter. Maar dat is niet anders.
    Fijn dat je echo goed was. Bij mij pas 24 mei 1e echo dus moet nog even geduld hebben.

@ Wannabemum Wauw wat een duidelijke echo foto. Echt al een klein mini mensje :)

Maandagavond heb ik een afspraak met moeders voor moeders. Heb toch besloten om mee te gaan doen.
    Vanochtend voor het eerst echt misselijk en klein beetje overgeven.
    Ben ook al sinds een week verkouden en kom er niet vanaf. Maar verder gaat het helemaal goed! En manlief is echt heel lief en bezorgd.

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

@Mups: goed dat je meedoet met MvM, maakt je een hoop vrouwen blij mee! En hier ook al heel de week verkouden en keelpijn. Volgens mij word je weerstand in ene een stuk lager ofzo...
    Vervelend van de misselijkheid/overgeven, succes ermee! Hopelijk gaat het snel weg! Fijn dat je man zo lief is! Hier mag ik zelfs niet inde buurt vd kattenbak komen als hij die aan het schoonmaken is... Beetje overdreven maar hij is ook erg begaan:)
    @Wannabemum: leuk om het zo te vertellen!

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Wannebemum: (je moet je naam nog steeds veranderen in Gonnabemum :) ) ja, ik zag toevallig dit topic, dus ben maar mee gaan kletsen. Wat een leuke manier om het tegen je familie te vertellen!! Gaat het verder allemaal goed? Super zo'n duidelijke echo!!

@Allen: Ik weet wel dat ik niet 'oud' ben, maar ik vind het leuk om met leeftijdsgenootjes te kletsen. Soms lees ik topics van meiden die net 20 zijn en al in paniek raken 'dat het niet gaat lukken' en dat ze dan de mmm in moeten en 'al' 24 zijn tegen die tijd dat ze misschien zwanger zijn.....als ik dan ga tellen hoe oud ik dan ben als het niet lukt dan wordt ik toch een beetje onzeker.
    Mijn ongi is al bijna voorbij en we zijn helemaal klaar voor ronde 4! Vanaf morgen gaan we weer braaf om de dag klussen. Vriendlief vroeg van de week of ik niet voor hem vitaminepilletjes mee wilde nemen zodat hij genoeg vitamines binnenkrijgt 'voor zijn zaadjes' :) Ben wel blij dat hij er toch ook over nadenkt en het graag wil en niet alleen maar klaarstaat om te klussen. (hoewel dat ook geen enkel probleem is)

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom Lotje02! Ik snap wat je bedoelt, het is toch anders in andere topics waar de meeste mensen iets van 25 zijn. Als je 30+ bent, sta je vaak ietsje anders in het leven en bovendien is onze allervruchtbaarste periode toch voorbij, waardoor het bij ons iets langer kan duren. KAN, want je ziet in dit topic al 4 zwangeren rondlopen! Dat stemt hoopvol!

@ Wannabemum: Wat een leuke manier om het te vertellen! was het spannend? De echo is helemaal geweldig!

Bij mij zijn precies 28 dagen na mijn laatste onttrekkingsbloeding de eerste spontane rode duivels gearriveerd. Als dat zo blijft gaan, heb ik wel een heel mooie gemiddelde cyclus! :) Vóór de pil was mijn cyclus langer, maar toen had ik ook ietsje ondergewicht. Ik was er eentje die kon eten wat ze wilde en niet aankwam. Nu nog wel hoor, maar ik heb nu volgens de BMI index een gezond gewicht en het ziet er ook beter uit vind ik.

Hoe dan ook, rode duivels. Wist je dat dat de bijnaam van het Belgische nationale Voetbalelftal is? :D

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Raket: fijn dat je cyclus mooi strak is:) Weten jullie al wanneer jullie gaan starten? En volgens mij is aankomen nog lastiger dan afvallen. Ik ben voordat ik zwanger werd 6kg afgevallen zonder dat het in de planning zat, had blijkbaar een hardnekkig virus onder de leden waardoor ik misselijk was en geen eetlust had. (nu weer over;)) Vind het nu even niet zo erg dat ik was afgevallen, dr zal vast iets bijkomen...
    Lotje: ik snap wat je bedoeld hoor. Als 30+ sta je toch anders in het leven en voor mij is het krijgen van een kind een zeer bewuste en overwogen keuze geweest. En die verhalen van jonge meiden wil je niet horen in de MMM. Goed van je vriend dat het er alles aan wil doen om z'n 'zaadjes' in optimale kwaliteit wil hebben:) Veel klusplezier en succes in ronde 4!

Deel Deze Pagina