30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

En zo is het Mika! Een vriendin van me had hetzelfde en voordat ze zouden starten met behandelen toch zwanger geraakt! Dus je weet het nooit... Fijn dat bij jou alles goed is met je eitjes enzo!

2. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik ben er weer! Terug van een heerlijke vakantie aan het Gardameer. 2 weken lekker zonnetje en 30 graden. Veel gezien en gedaan, maar ook lekker uitgerust en aan het water gezeten.
    Bij thuiskomst een leuke verrassing van Moeders voor Moeders in de post. Heb een lekkere zachte omslagdoek gekregen als dank voor mijn deelname.
    Volgende week de 20 weken echo, vind het nu al spannend!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

@ Raket Het aftellen is begonnen zie ik, spannend hoor. Veel succes alvast!

@ Lotje Gaat het alweer wat beter met jou en je paard?

@ Grumpy Hoe gaat het deze ronde, hopelijk is er weer een mooi eitje geweest.

@ Mika Jeetje wat een rotnieuws zeg. Toch wel fijn dat ze jullie serieus nemen en dat je het kan delen met je ouders. Het is goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken. Hopelijk kunnen ze jullie helpen om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan. Heel veel succes!

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Mups: Klinkt heerlijk!! Lekker uitgerust dus!
    Wat een leuke verrassing van MvM!

Met mijn paard leek het beter te gaan, ik heb vanaf zaterdag tot eergisteren weer gereden, maar ik vind haar nu weer niet fijn lopen dus nu krijgt ze 2 weken vakantie.

4. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hoi meiden,

Hoe gaat het hier? Erg rustig in dit topic de laatste tijd!
    Wij hadden vandaag de 20 weken echo. De kleine heeft het de echoscopiste lekker moeilijk gemaakt. Steeds net verkeerd ervoor liggen en flink draaien en bewegen!
    Maar uiteindelijk is alles gecontroleerd en helemaal goed :).
    Ik vond het een erg fijne echo, ze liet alles goed zien en we kregen veel uitleg.
    Op het eind kregen we nog een serie foto's mee op een USB stick.

5. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Heey Mups! Ja inderdaad rustig, wij zijn nu net begonnen met het pleisteren van de babykamer, binnenkort babyshoppen! Volgende week, met bijna 22 weken, hebben wij de 20 weken echo. Ben erg benieuwd zijn al ´gewaarschuwd´dat het vooral een serieus en zakelijk medisch onderzoek is. Hoop wel dat het positiever verloopt dan de vorige 12weken echo met die nare echoscopist. Ik weet in ieder geval dat het een andere is dan de vorige keer, dus wie weet!! En zijn jullie erachter gekomen of het een jongetje of meisje is of wilden jullie dat niet weten?

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik dacht ik kom eens kijken... Wel erg rustig hier! Hoe gaat het met iedereen? Miemie, hoe was de 20 weken echo?

7. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    heel rustig idd..
    20 weken echo was geweldig kon niet beter en we weten wat het wordt :) zijn er helemaal blij mee en bovendien voel ik de baby ook sinds de eerste dag van de 21 weken.. dus nu constant schopjes en beuken in mijn lijf... gek gevoel, maar ook wel gezellig! Hoe is het met de rest??

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wij eh... zijn begonnen! Nu zitten we op het einde van mijn cyclus dus deze tel ik even niet mee, maar alle voorzichtigheid is wel overboord gegooid nu!

Verder ben ik geen type wat uitgebreid over ongi, klussen en afscheiding gaat kletsen op een forum, maar ik beloof wel dat ik jullie een beetje op de hoogte houd.

Eindelijk begonnen!:D

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Raket: SUCCES!!

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dank je! :) Hoe gaat het met jou, Lotje?

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Weinig nieuws.... ben het zwanger proberen te worden een beetje zat ;) Ik ben gestopt met temperaturen en ovutesten.
    Afgelopen weekend wel mijn eisprong gehad, en nu dus weer afwachten. Ik probeer weinig op ZP te komen, zodat ik er niet teveel mee bezig ben.

12. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Lotje Kan me voorstellen dat je het na een langere tijd flink zat bent. Hopelijk helpt het stoppen met tempen en ovu testen. De ronde dat ik er weinig mee bezig was ben ik zwanger geraakt!

@ Raket Veel succes!! Dat het maar snel raak mag zijn. Ben je niet toe aan een nieuwe banner??

@ Miemie Fijn dat je 20 weken echo goed was. En ja is leuk he die bewegingen voelen. Hier voel ik de kleine ook al goed.

@ Hier Vandaag weer controle gehad bij de VK. Kleine groeit goed en de hartslag was prima. Helaas bleek mijn suikerspiegel te hoog te zijn. Bovengrens is 7 en bij mij was het 7,2.
    Hopelijk betekend het niets, suikerspiegel schommelt altijd een beetje en het is een momentopname. Het kan dus nog alle kanten op. Morgen moet ik een uitgebreidere test laten doen om het beter te meten.
    Laten we hopen dat er niets uit komt, zit niet echt te wachten op zwangerschapsdiabetes.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @ Lotje: Ja dat geloof ik ook wel, dat je het na een tijdje ook helemaal zat kunt zijn!

@ Mups: Suikerspiegel te hoog... Maar het was maar een klein beetje te hoog, wie weet inderdaad een momentopname? Ik hoop dat de test vandaag uitwijst dat er niets aan de hand is!

Ik heb een nieuwe banner. :) De oude gaf aan "11 maanden en 4 dagen tot wij beginnen!" of zo iets. Klopt niet helemaal, whahaha! Ik denk niet dat er een cyclus-banner komt, want dat voelt een beetje privé (ben misschien een beetje apart op dat gebied). Dus ik laat het even zo. :)

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Raket, ik heb ook geen cyclusbanner. Degene die geinteresseerd zijn of waar ik het ermee over heb die vertel ik zo wel waar ik in mn cyclus zit. Ik vind het ook geen fijn idee dat iedereen mee zit te kijken en je steeds reacties krijgt van 'oh je zit op dag zoveel, voel je al wat'
    Om die reden hebben we ook niemand verteld dat we bezig zijn voor een kindje.

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Onze ouders aan beide kanten weten dat we rond deze tijd gaan beginnen. Maar die zijn niet het type om iedere maand te gaan vragen of er al wat is verwekt. Stel je voor, ik zou echt boos worden denk ik! :D
    Denk wel dat we vragen zouden krijgen als er over een jaar nog niets is gebeurd, maar dan is daar ook aanleiding toe vind ik.

Ik hoef ook inderdaad niet in het NOD topic en ik ga ook niet ieder pijntje of ander gevoel bespreken. Ik voel iedere maand wel wat als ik erop let, dus ik ga mezelf niet te veel afvragen tenzij mijn lichaam zeer duidelijk iets doet wat het normaal niet doet. En in dat geval open ik geen topic maar doe ik een test. :)

16. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Zo hier weer een update van mijn kant. We hadden donderdag de afspraak bij de poli met de terugkoppeling van het nieuwe semenonderzoek en de bloeduitslagen van mij.
    Helaas kon mijn vriend er niet bij zijn want die was woensdag onverwachts opgenomen met een luchtweginfectie in combinatie mijn zijn lastige astma. Hij voelde zich niet happy.

Ik was snel klaar. Het semenonderzoek is vele malen beter dan die bij de huisartsenlab is verricht.:) Uitslagen huisarts waren allemaal <1 en nu waren er betere uitslagen. Het is niet helemaal goed, maar met deze uitslagen zijn er meer mogelijkheden. Omdat de uitslagen zo erg verschillen willen ze het semenonderzoek herhalen om te kijken of de laatste uitslag weer herhaalt of dat het meer de uitslag van het zo iets als huisartsenlab gaat worden. Helaas heeft mijn vriend medicatie gekregen die van invloed zijn op het semen dus als hij klaar is met die medicatie dan 6-7 weken later moet het onderzoek weer herhaald. We moeten nog even geduld hebben dus. De arts kon ook niet verklaren waarom de uitslagen zo verschilden.:(

De morfologie (hoe het semen eruit ziet) is niet goed, bij 2% is geen afwijking gevonden en bij 98% is er dus wel iets aan de hand. De kans om spontaan zwanger te raken is 28,6%. Onder de 30% wordt er behandeld, niet verkeerd dus. We weten: het is nog steeds niet optimaal maar er lijkt nu een veel betere kans dan toen we er voor het eerst heen gingen. Nu maar hopen dat bij herhaling er weer mooie uitslagen gaan komen, want anders wordt het direct ICSI. Anders wordt het eerst IUI met daarna IVF en/of ICSI.

Er is dus nog hoop. We gaan ook gewoon lekker door met proberen en we gaan zien hoe het over een aantal weken het onderzoek dan is.

Wordt vervolgd!

17. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Mika Wat fijn dat de vooruitzichten beter zijn nu. Hopelijk is het volgende onderzoek van je partner ook positief. Toch een lichtpuntje dus! Heel veel beterschap voor je vriend.
    Ik hoop dat ook jullie wens snel in vervulling mag gaan :).

@ Raket Mooie nieuwe banner ;) Spannend he die eerste ronde.
    En je bepaald toch zelf wat voor een banner je neemt. Kan me voorstellen dat niet iedereen een cyclusbanner heeft.
    Ik had die wel, deed het vooral voor mezelf zodat ik via die banner een beetje kon zien wanneer mijn vruchtbare dagen ongeveer waren.

@ Lotje Hoe gaat het nu met jou?
    Wij hadden ook niemand verteld dat we bezig waren. Vond dat toch ook wel iets privé. Geloof dat mijn ouders het achteraf gezien wel door hadden, die blijven hier wel eens slapen en hadden mijn foliumzuur zien liggen :)

@ Hier Heb de uitslag van mijn suikertest nog niet binnen, dat is dus nog even afwachten.
    Mijn buik begint nu wel echt te groeien, af en toe ook een beetje last van bandenpijn. Vooral als ik me in bed te snel omdraai.
    Zijn bezig met klussen op zolder. Daar moeten nog kasten komen zodat de spullen die nu in de babykamer staan naar zolder kunnen.

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Mika: Nou da's toch wel fijn nieuws. Vreemd dat die testen zo verschillend kunnen zijn. Ik hoop voor jullie dat de laatste test gelijk had en de resultaten de volgende keer ook beter zijn. En 'fijn' dat jullie net binnen de grens vallen om geholpen te worden!! Ik duim voor jullie dat het allemaal goedkomt.

@Mups: Leuk dat je buik begint te groeien. Dus jullie zijn al plaats aan het maken voor de kleine??
    Hier weinig nieuws, zaterdag NOD dus nog even afwachten.

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hi allen!

Ook al even niet meer geweest...
    @Mika: dat is toch wat beter nieuws! Beterschap voor je vriend! En hopelijk gaan de medicijnen z'n werk doen.
    @Raket: spannend dat jullie nu ECHT begonnen zijn:) Succes!
    @Lotje: kan me voorstellen dat je het zwanger worden een beetje zat bent en doe waar je je goed bij voelt met banner e.d. Hoop op mooi nieuws binnenkort!
    @Mups: succes met klussen op zolder voor jullie babykamer, leuk! En hopelijk is alles oké met je suiker.
    @hier, alles z'n gangetje. M'n cyclus lijkt weer wat 'normaler' (uhm, voor mijn doen dan...) en heb ook weer duidelijkere tekens van een eisprong, had na de mk bijna geen afscheiding en ook een korte luteale fase. Heb het idee dat het allemaal wat rustiger is. Heb een heerlijke vakantie gehad, alleen op de terugweg ongi geworden (en was samen met broer en schoonzus, dus wilde niet teveel laten merken). Paar dagen erna wel even een flinke dip gehad, een mk hakt er emotioneel gezien aardig in, helaas:( Gaat nu weer beter en we gaan met goede moed verder. Af en toe wel wat down/verdrietig, maar dat hoort er denk ik bij. We hopen dat het snel raak is, ik word deze maand 32, dus mag best voor die tijd weer zwanger zijn:) We zien het wel!

Allemaal veel succes met zwanger worden en zwanger zijn en blijven:D

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @ Mika: Dus naar omstandigheden was de uitslag best goed. Dat geeft de burger moed, hoe meer mogelijkheden hoe beter! Wel naar dat je vriend in het ziekenhuis ligt. Hopelijk gaat het snel beter en mag hij naar huis!

@Mups: Is er iets, behalve het iets te hoge suiker, wat in de richting van zwangerschapsdiabetes wijst? Ik hoop dat het gewoon een foute momentopname was laatst en dat je gewoon helemaal gezond bent! Informatief vraagje: hoe voelt dat, bandenpijn? is dat zo iets als menstruatiekrampen?

@Grumpy: Ja ik geloof best dat een miskraam erin hakt... Ook al weet je dat er altijd een kans is dat het mis gaat, toch ga je daar niet vanuit... Ik duim voor je, moeder worden voor je 33e zou toch mooi zijn, nietwaar? :)
    Waaraan merk je dat trouwens, een korte lutteale fase? Heb je daar dan last van?

Ego: Mijn vader had gisternacht een droom waarin wij, regelrecht uit Canada, de kamer binnenkwamen met een kinderwagen met een doek eroverheen. maar het was geen gewone kinderwagen zei hij. De wielen en het onderstel zaten er niet aan vast waardoor het meer een soort draagmand was. Ik zei: wist je dat die echt bestaan, van die 2 in een kinderwagens? Wist hij niet. Wie weet was het een voorspellende droom :p

Ik vind dit een hartstikke leuk forum, maar in het "zwanger worden" forum kom ik weinig, al is dat wel het subforum wat het meeste op mijn situatie slaat. Er zijn daar toch veel mensen die zich bij ieder sub-symptoompje druk maken, na 3 maanden zich reeds zorgen maken om hun vruchtbaarheid en na 5 dagen bloedverlies nog denken dat het misschien toch een innestelingsbloeding is... Ik snap dat het spannend is, maar dit lijkt me toch niet zo gezond. Stel het duurt een jaar of langer, of er zijn vruchtbaarheidsproblemen, dat houd je mentaal dan toch niet vol als je al zo begint?! Ik word er zelfs rebels van, ik heb de neiging in mijn handtekening te zetten
    "Al 2 weken bezig een kindje proberen te maken. Ik vraag me af waarom het nog steeds niet is gelukt."
    :) Ik denk dat ik maar gewoon wegblijf uit dat subforum voordat ik mensen voor hun hoofd stoot daar.

Deel Deze Pagina