30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Thanks meiden! Hopelijk is dit een blijvertje;)

2. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Jaa Grumpy wat een goed nieuws!!
    Ik hoop zo dat dit kleintje lekker bij je mag blijven :)

3. M2008M

M2008M Lid

20 aug 2012
    53
    0
    0
    Werk in de horeca maar deel mijn tijd het liefst m
    Velden
    Proficiat grumpy nu klopt je naam niet meer denk ik hihihi
    Hopenlijk blijft hij/zij goed zitten

4. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    En hoe gaat het met al onze oude en nieuwe zwangere dames?

Ik begin nu toch wel te merken dat ik sneller moe ben en heb ook af en toe wel wat last van mijn onderrug en bekken. Probeer het dus wat rustiger aan te doen maar dat is nogal lastig voor mij :)
    Donderdag heb ik een extra groeiecho. Bij mijn groeiecho van afgelopen week is gebleken dat het buikje iets achterblijft in de groei. Voor de zekerheid dus een extra controle. Mocht het dan weer niet goed zijn dan beginnen ze waarschijnlijk met rust voorschrijven.

Hieronder trouwens nog een fotootje van de 3D echo. Deze had ik hier nog niet neergezet!

Bijgevoegde bestanden:

• 3D_72.jpg
      3D_72.jpg
      Bestandsgrootte:
      19 KB
      Weergaven:
      1
  5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat een gave echo! :D

Hopelijk blijkt de volgende keer dat je kleintje gewoon goed groeit! :)

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wat grappig zo'n 3d echo!!

Wij hebben onverwacht afgelopen maandag een echo gehad. Eigenlijk zouden we alleen een intake hebben voor de combinatietest. Deze hebben we as maandag maar toen zei ze gyn opeens dat ze, als we wilden 'wel even snel konden kijken'
    Nou daar hebben we natuurlijk geen nee tegen gezegd. De kleine was flink aan het bewegen en met armpjes en beentjes aan het zwaaien en al flink gegroeid. Alles zag er goed uit en ik was precies 11 weken. (dus weer een dagje vooruit gezet)

@Mups: Ik snap dat het moeilijk is om rustig aan te doen. Ik merk het nu al hoor, ben zoooo moe, maar toch ga ik door....
    Maar zorg goed voor jezelf en de kleine en als het nodig is om rust te nemen moet je dat maar gewoon doen.

7. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hoi allemaal, wat is het rustig in dit topic!

Hoe gaat het met iedereen?

Ik mag nog steeds niet klagen, gaat eigenlijk best goed gelukkig :)
    Heb alweer een tijdje geleden de extra groeiecho gehad en het bleek gelukkig allemaal goed te zijn. Mini had een flinke groeispurt gemaakt en ligt nu 1 dagje achter, wat prima is. In 2 weken tijd ruim 500 gram erbij!
    Voor nu is mijn plan om tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te werken, dus nog 3,5 week te gaan. Kijk al wel voorzichtig een beetje uit naar mijn verlof!

8. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Jemig ben je al bijn a toe aan je zwangerschapsverlof. Wat gaat de tijd toch snel!!

Fijn dat alles goed gaat Mups! Lekker van genieten.

Hier wachten we op de herhaaltest van het semen en dat gaat begin december plaatsvinden. Mijn vriend is dan 7 weken van de prednisolon af dus.... duimen maar!

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Mups: Fijn dat alles goed is!

@Mika: Ik duim voor jullie!!!

Wij hebben inmiddels de 12 weken echo gehad en de combinatietest. Beiden meer dan goed, op de echo een druk spartelende baby te zien! Mijn buik is inmiddels ook niet meer helemaal plat, dus er begint iets te groeien!!
    Nu flink grieperig.....

10. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Beterschap Lotje en super fijn dat alles goed gaat en is!!

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Dankje Mika! Ik voel me al iets beter.
    En nu duimen we met zn allen voor jou!!

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mika, ik duim voor je!

Wat fijn dat het goed gaat met de groei, Mups! Zal wel een hele opluchting zijn!

Lotje en Grumpy: Wij ontlopen elkaar maar een paar weken, wat grappig dat wij ongeveer even ver zijn!

Hier alles goed, ik begin langzaam weer meer energie te krijgen. Gisteren bij de verloskundige geweest en het hartje voor het eerst gehoord! Het was een zeer duidelijk aanwezige hartslag, prachtig om te horen!
    Vrijdag eerste echo!

13. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Hee Dames, mag ik mij ook bij deze club aansluiten zonder alles gelezen te hebben? :)
    Ben 31 en denk nu zo'n jaar niet meer aan de pil, maar wat gerichter bezig sinds April ongeveer.
    Gebruik geen ovu testen of wat dan ook, wij laten de antuur nog een beetje op zijn beloop.
    GEFELICITEERD voor de geen die zwanger zijn, en hoop voor de geen die dat nog niet zijn dat jullie vlug een mooie poitieve test hebben...

Zit net paar berichtjes terug te lezen, zijn jullie allemaal al zwanger? ;)

liefs catje

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ raket: mooi is dat he? Wij hebben gisteren ook weer het hartje gehoord, blijft bijzonder!

@catje: welkom, een spannende tijd voor je! We zijn (nog) niet allemaal zwanger, hoor!

15. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Heey Lotje, dankjewel :)

16. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Mika Ik duim voor jullie! Hopelijk krijgen jullie in december goed nieuws.

@ Lotje Fijn dat het allemaal goed gaat. Ik vond die eerste echo’s altijd zo spannend. En leuk dat je buik nu ook begint te groeien.

@ Raket Mooi is dat he om voor de eerste keer het hartje te horen. Hoe is je eerste echo gegaan?

@ Catje1981 Welkom hier! En heel veel succes en hopelijk ook snel een positieve test!

@ Hier Nog 4 dagen werken, pff jeetje het komt nu toch wel dichtbij. Manlief en ik gaan mijn verlof inluiden met een weekendje weg, nu we nog met z’n tweetjes zijn!
    Afgelopen week een 3e groeiecho gehad. De groei blijft nog steeds een klein beetje achter maar niet zorgelijk, gewoon een kleine baby. Als ik 37 weken ben dan krijg ik nog een groei/liggingsecho.

En ik ben toch zo verwend afgelopen tijd. Vorige week zondag een babyshower gehad. Manlief had mij meegelokt en toen we thuiskwamen was het hele huis versierd en stond de tafel vol met cupcakes en cadeautjes. Zo lief allemaal.
    Deze week waren mijn ouders een paar dagen hier. Mijn vader heeft allerlei dingetjes geklust en mijn moeder heeft veel babywas gedaan en gestreken. Ligt nu allemaal netjes in de kast.
    Mijn schoonmoeder kwam donderdagavond met een verrassing. Ze heeft een mobiel gemaakt met allemaal visjes die helemaal zijn gemaakt van kraaltjes. Echt heel erg leuk.
    En vrijdagavond kwam de volgende verrassing. Mijn vader heeft een sterrenhemel gemaakt voor de babykamer. Ben er helemaal blij mee.
    Vandaag nog geshopt voor de laatste spulletjes. Kamertje is zo goed als klaar nu.

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @mups: wat een leuke verrassingen allemaal zeg!! Mijn ouders kunnen ook niet wachten tot ze iets kunnen doen! Wij hebben van hen al een kinderwagen mogen uitzoeken en vanmorgen kwamen ze aanzetten met een draagzak! Zo lief.

En wat leuk zo'n babyshower!
    Voor jou begint het nu echt op te schieten he? Spannend hoor! Nu lekker genieten van je verlof!

18. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Mups: Inmiddels met verlof zie ik. Was je er erg aan toe of kon je nog goed vooruit op je werk? Wat leuk, al die verrassingen en dan die babyshower! Is toch een beetje aan het overwaaien uit Noord-Amerika denk ik. Hopelijk krijg ik er ook eentje! :)

@catje: Welkom!

@ Lotje: Bijna halverwege he! Willen jullie vooraf weten of het een jongetje of een meisje is?

@Zelf: Vermoeidheid is weer terug en sinds 3 dagen ben ik ook een paar uur per dag misselijk, meestal in de late middaguren. Ik snap er niets van; dit is toch het TWEEDE trimester?!
    De echo was geweldig! Wel spannend omdat ik eerst 40 minuten op een tafel lag terwijl de echografe alles bekeek en opmat. Daarna mocht mijn man binnenkomen en kregen wij samen voor het eerst de kleine te zien. Hij werd wakker en spartelde met armpjes en beentjes. Toen rekte hij zich uit en ging met een handje achter het hoofdje liggen..! Heel schattig! :)
    Tussen de 18 en de 22 weken krijgen we gelukkig weer standaard een echo. Zonder twijfel wordt alles die keer ook nauwkeurig bekeken en gemeten, en dat vind ik een goede zaak! En als alles dan goed blijkt te zijn, krijgen we misschien wel te weten of het een jongetje of een meisje is..! :)

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Heerlijk is dat he, Als je de kleine zo ziet bewegen? Onze uk was ook behoorlijk aan het spartelen. Wel raar dat je daar nog niks van voelt.
    Wat fijn dat ze zo de tijd nemen om alles te bekijken en te meten. Hier ben je binnen 10 minuten weer weg.
    Balen dat je je nu beroerd gaat voelen, het hoort nu eigenlijk beter te gaan. Hoewel ik de afgelopen weken ook af en toe geb overgegeven... Ik voel me verder wel beter dan het eerste trimester.

En ja, wij willen zeker weten wat het wordt!! 27 december hebben we 20-weken echo en ik hoop dat we het dan kunnen zien. Ik denk dat het een jongetje wordt, dat gevoel heb ik al vanaf het begin.

@mups: hoe gaat het bij jou? Nog alles rustig? Succes met de laatste loodjes!!

20. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hoi dames,
    Status is hier nog steeds BIB!
    Oftewel de baby zit nog in mijn buik en het is allemaal nog rustig. Hoewel Mini zelf af en toe wel lekker druk is.

Ben lekker aan het genieten van mijn verlof. Laatste dingetjes op orde maken, uitrusten en een beetje poetsen (toch nesteldrang??).

@ Raket Fijn dat je echo zo goed was. Toch wel een fijn idee he en wat controleren ze het goed zeg bij jou. Hier in Nederland gaat dat toch een stuk sneller!
    Vervelend dat je last hebt van de misselijkheid. Hopelijk ben je er snel weer vanaf en kun je lekker gaan genieten van het tweede trimester.

@ Lotje Hoe gaat het nu bij jou? Nog eventjes en je hebt al de 20 weken echo. Tijd gaat dan opeens snel he. En dan weten jullie ook of het een jongetje of een meisje gaat worden, spannend!

Deel Deze Pagina