30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Thanx Miemie! Mijn ei is echt zoek :( haha.
    Ik heb een week lang vruchtbaar slijm gehad met een zachte bm, dat is sinds gisteren alweer verdwenen en geen temp stijging. Lijkt wel schijnvruchtbaarheid!!! :( (Bestaat dat? ;))
    Vorige maand had ik ook in dezelfde week vruchtbaar slijm de hele week en toen is mijn ei wel gesprongen.. Raar hoor.

2. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ga uit van de laatste mogelijke eisprong, dus het langste wachten. Ik weet niet wat ik er van moet denken, voel van alles en nu maar hopen dat er geen ongi aankomt!

Raket lastige situatie. De kans dat je direct na het stoppen met de pil zwanger bent komt niet vaak voor. Dus zou je kunnen zeggen gewoon doen, je moet toch even ontpillen en dan heb jij de tijd om lekker aan de slag te gaan bij een nieuwe baan. Ik zou zeggen ga ervoor!

3. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal! Na een korte vakantie van een week ben ik er ook weer. Heb even bijgelezen maar zo te zien nog geen positieve testen? Wel een spannende periode voor een paar van jullie... :) Ik had tijdens onze vakantie mijn ei moeten hebben maar ik heb niks gevoeld. We hebben ontzettend veel gelopen (zaten in New York) waardoor ik last van mijn onderrug kreeg dus zelfs als ik wel mijn ei had, dan denk ik dat de pijn in mijn onderrug de ei-pijntjes zou verbloemen. We wachten nu dus maar af wanneer ik ongi word... Volgens de planning moet dit morgen over een week zijn dus we zullen het zien.

Gek idee dat tegen de tijd dat ik weer ongi word sommige van jullie misschien al een positieve test in jullie handen hebben! :)

4. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Miemie: Ook voor de laatste keer kunnen klussen vandaag? :D
    Je hebt in elk geval je beste beentje voorgezet!
    @Mika & Emm: Succes met wachten en al jullie gevoeletjes en symptoompjes de baas te blijven :cool:
    @Raket: Ga toch van de pil af en gebruik dan een maandje of 2 een condoom... Is die pil in iedergeval goed uit je lijf, kun je je cyclus bestuderen en kun je er meteen voor gaan op de dag dat t goed voelt voor jullie. ;) Succes

5. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Raket Ja ondanks dat wij nog maar kort bezig zijn is het toch wel jammer om ongi te worden. Je hoopt er toch op dat het raak is. Maar goed ik weet dat het langer kan duren en geduld is een schone zaak.
    Het lijkt me toch wel een lastige keuze die je moet maken. De kans om direct zwanger te worden is klein, maar wat als het dan toch de eerste ronde raak is! Ik vind het voorstel van wannabemum wel goed klinken, alvast stoppen met de pil voor het ontpillen is denk ik wel een goed idee. Het kan best even duren voordat je normale cyclus weer goed op gang is.

@ Miemie79 Je hebt goed geklust rondom je ei! Ik hoop voor je dat het raak is J

@ Wannabemum Ik temp zelf niet dus weet niet precies hoe het werkt. Je temp stijgt na de ovulatie? Ik hoop dat je je ei nog gaat vinden.

@ Mika Laat die ongi maar gewoon wegblijven!!

@ Emm Gaaf vakantie in New York. Daar zou ik ook nog wel een keer naar toe willen. Hoe gaat het nu met je studie?

@ Hier Het ergste van mijn ongi gelukkig alweer gehad. Ik ga denk ik deze ronde ook voor de ovu testen van ClearBlue met de smiley. Proberen of ik mijn ei wat beter kan vinden.
    Verwacht mijn eisprong ergens rond 7 maart.

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @ Miemie: Wachten tot we een huis hebben gekocht is in ons geval ook weer niet verantwoord, omdat ik tegen die tijd waarschijnlijk rond de 40 ben. Ik begrijp wel dat mensen eerst een woning willen kopen als de situatie dat toelaat. Overigens vind ik ook echt dat er niets mis is met een leuke huurwoning. :) Voordeel is ook dat je dan wat flexibeler bent. Mocht het toch wat krap worden qua financiën, dan kun je vrij eenvoudig wat kleiner gaan wonen. En mochten de financiën goed zitten maar de woning te krap worden, dan kun je uitkijken naar iets groters. Die koopwoning komt er wel, maar bij ons komt -als het goed is- de gezinsuitbreiding eerst!

@ Mika, Mups en wannabemum: Ik ga niet ontpillen. Medisch gezien is het nergens voor nodig. Zodra je een eisprong hebt, kun je in principe gewoon zwanger worden zonder extra risico. Ook denk ik dat ik, als ik mijn cyclus uitgebreid ga bestuderen, er tè veel mee bezig zal zijn. Bovendien hebben wij beiden een hekel aan condooms. :D Er wordt dus niet ontpild in huize Raket!

Op dit moment voelt het voor ons beter om nog even te wachten voordat ik met de pil stop. De kans is echter groot dat de pil aan de kant gelegd wordt zodra ik ben begonnen met werken. Dat zal vast slechts een kwestie van een paar maanden zijn. De ticker ga ik dus nu even uit mijn handtekening halen en ik ga me heel even op andere dingen concentreren. Het is even slikken, maar er is geen man (of vrouw) overboord!

Intussen hoop ik dat jullie allemaal snel zwanger worden! Straks ben ik nog maar in mijn eentje over hier!:$

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @Raket, ik dacht ook "ontpillen daar doe ik niet aan", maar helaas mijn lichaam zegt echt iets anders. Ik heb afgelopen twee cyclici echt van alles gevoeld wat ik nooit eerder zo gevoeld heb, dus het lichaam kan wel degelijk moeten ontpillen. Deze derde cyclus is de eerste die een beetje normaler is als ik gewend ben. Ook wel hier en daar wat gekke voeldingetjes, maar de echte vreselijk krampen van voor de eisprong en ongi die zijn nu aan het afzwakken, dus verklaar dat maar eens.

Doe waar je je goed bij voelt.. Als dat nog even wachten is moeten jullie dat gewoon doen.

Mijn temperatuur is nog steeds hoog, nu duimen dat ie aankomende dagen ook echt zo blijft en de rode duivels niet doorkomen!

8. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Mups - de studie gaat goed. Ik hoop 1 augustus klaar te zijn, met een uiterlijke uitloop naar 30 augustus (31 augustus gaan we op vakantie :)). Heb vandaag wel een goed gesprek met manlief gehad want we hebben wellicht de mogelijkheid om 2 jaar voor mijn werk uitgezonden te worden naar het buitenland. Dat zou volgend jaar september zijn en kan onze plannen een beetje door elkaar schudden omdat we natuurlijk in augustus pas echt serieus zouden gaan proberen en ik (als de vacature voor het buitenland vrij komt) dan niet meer met verlof zou kunnen zijn. We hebben nu besloten om in juni al voor het 'echie' te gaan. Hopelijk werkt het in mijn voordeel dat ik al gestopt ben met de pil en mijn lichaam weer leer kennen. Anders kan ik in 2014 misschien ook weer voor 2 jaar weg, maar dan iets dichterbij. We zullen het zien.

@ Raket - ik heb op dit moment ook aan het 'ontpillen'. Mijn huisarts heeft ook gezegd dat ontpillen niet nodig is om zwanger te worden, maar ik ben blij dat ik het toch aan het doen ben want ik heb echt het idee dat ik mijn lichaam opnieuw aan het ontdekken ben. Ik slikte wel al 17 jaar de pil, dus ik wist ook echt niet meer hoe het destijds voelde en was. Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt :)

Mijn man is soms zo bang voor wat er allemaal met ons leven gaat gebeuren wanneer er een kindje is dat ik het idee krijg dat hij zich door die angst laat afremmen. Hij zegt dat hij erg graag kindjes wilt en hij praat er ook regelmatig over, maar toch... Ik denk dat het normaal is om een zekere mate van angst te hebben, je weet tenslotte toch niet precies wat je kunt verwachten, maar ik ben wel van mening dat je je niet door die angst af moet laten remmen. Tocht voelt het soms vervelend, want ik wil hem nergens tot toe dwingen en hij zegt ook (heel overtuigend) dat hij het wel echt wil dus dat ik hem echt nergens tot toe dwing maar toch voelt het soms anders. Hebben jullie hier ook wel eens mee te maken (gehad)??

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #69 Raket78, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    @ Mika en Emm: Het kan inderdaad gebeuren dat de cyclys (+symptomen) een tijdje van slag is en daar ben ik ook op voorbereid.
    Maar met ontpillen wordt vaak bedoeld: een tijdje gebruik maken van een niet-hormonaal voorbehoedsmiddel terwijl het lichaam went aan het leven zonder de pil. Dàt is hetgene wat ik niet ga doen. Pil de deur uit en afwachten wat er gebeurt, dat is meer mijn stijl. Intussen leer ik hopelijk ook mijn lichaam kennen. :)

@ Emm: Heeft je man ook onder woorden gebracht waar hij precies bang voor is? Zijn het praktische of emotionele zaken? Misschien heeft hij dingen waarvan hij denkt "Dit moet eerst"?
    Sowieso krijg ik de indruk dat de gemiddelde man iets minder "in de gloria" is rond het onderwerp zwangerschap dan de gemiddelde vrouw. Kijk maar naar de forumpopulatie hier. ;)
    Dus dat lijkt me op zich normaal.

Mijn man wil heel graag kinderen, maar hij geeft toe dat hij niet de hormonaal aangedreven enorm sterke drang voelt die ik ervaar. Hij is ook bijna 5 jaar jonger dan ik en studeert nog, liefst was hij eerst afgestudeerd en had een goede baan gezocht. Logisch. Maar ja, dat duurt nog zo'n 5 jaar. En hij wil kinderen met mij, en mijn biologische klok tikt. Dus hij wordt liever een wat jongere vader dan voor hem perfect aanvoelt, dan dat hij het risico loopt dat het te laat is vanwege iets banaals als mijn biologische leeftijd. Een heel praktische, maar logische overweging. Gelukkig kan hij goed over dit soort dingen praten.
    En hij vindt mijn ZP-verslaving amusant, geloof ik... ;)

Hoe dan ook, mijn man en ik hebben samen besloten het stoppen met de pil nog even uit te stellen. Ik ga gewoon door met het slikken van foliumzuur, dan is mijn lichaam wat dat betreft in ieder geval voorbereid en hebben we de vrijheid om de beslissing meteen te nemen zodra de omstandigheden het toelaten! Deze beslissing voelt aan als een goede! :)

10. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht

Dat is precies wat ik ook deed en ik zie nu wel in dat mijn lichaam flink heeft moeten afkicken van de pil, naar mijn idee ontpillen.

De kogel is dus door de kerk. Jullie wachten nog even. Dat geeft ook lekker rust. Als je stopt dan zie je wel wat er gaat gebeuren, heb je nergens last van heb je geluk en als je toch wat ongemakken krijgt zou het 'het ontpillen' kunnen zijn.

11. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Raket - thanks. Ja hij heeft er enorm veel zin in en het feit dat we op 52 m2 wonen schrikt hem zelfs minder af dan mij (ik wil verhuizen) maar het zijn echt de vrijdagen onverwacht even de kroeg induiken, alles moeten plannen en de verantwoordelijkheid voor een ander leven wat hem bezig houdt. Ik denk dat dit dus normaal is, maar vind het soms lastig om dan toch er over te beginnen...

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Emm: Dat heet drempelvrees, denk ik. Er gaat natuurlijk ook het een en ander veranderen. Het is niet eens zomaar een beslissing die je leven verandert, het is een beslissing die je leven een andere vorm geeft. Dat vindt iedereen wel een beetje eng, denk ik, ook al ben je er nog zo klaar voor. Weet je, het is op zich handig dat een zwangerschap 9 maanden duurt. Op die manier kun je eraan wennen en erin groeien. En daarna mag je beginnen met een klein baby'tje. Ik ben blij dat het niet meteen een peuter is die wordt geboren! Stel je voor! ;)

Wonen op 52 m2 hoeft volgens mij geen bezwaar te zijn. Heb je een beeld waar eventueel baby-gerelateerd meubilair zou kunnen komen? Als je plek hebt voor een babykamer, wat extra bergruimte en een box, ben je volgens mij al een heel eind. Al is groter wonen wellicht een prettig idee. :)

@ Mika: Ik ga er vanuit dat mijn lichaam op zijn minst wat zal moeten wennen aan het ontbreken van de pil. Bijzonder lange eerste (of tweede) cycli zijn geen uitzondering. Maar onder "ontpillen" versta ik een tijdje gebruik maken van bijv het condoom terwijl je lichaam went aan het leven zonder de pil. En dàt ga ik niet doen. We zien wel hoe mijn lichaam reageert. :)

13. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Raket - ja mee eens hoor. Drempelvrees is denk ik ook wel een goede benaming :) Zal die negen maanden 'wennen' eens subtiel en terloops noemen ;) Verhuizen staat op de planning maar niet voor januari omdat we dan veel meer voor ons huis kunnen krijgen (lang en technisch verhaal maar scheelt duizenden euro's). Daarna ben ik hier echt zsm weg, maar wel kans dat we hier moeten overbruggen de eerste maanden. Ledikant pas wel en een (hele) kleine commode (zo'n open ding van de Ikea voor 80 euro zou wel werken denk ik). Alleen die box....die past denk ik echt niet. Ach, tegen die tijd maar kijken of het nodig is... Eerst maar eens zwanger worden :D Thanks voor je positieve woorden :)

14. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag weer op rood gegaan :(
    Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen :D

15. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    :( O Jammer Draak!!! Wens je veel succes met je nieuwe en hopelijk voorlopig laatste ronde!!!
    @Mups: Ja na de ovulatie stijgt je temp, dus bij mij issie nog niet geweest jammergenoeg! 3a7a90 Ovulation charts on FertilityFriend.com

16. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! :)

17. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Helaas zijn de rode duivels doorgebroken. Boeh. Op naar de volgende ronde.

18. draak2012

draak2012 Actief lid

26 jan 2012
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mika, balen :( join the club. Op naar de volgende ronde :)

19. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Mika03: :( Klote voor jullie.... Altijd een tegenvaller... Wens jullie succes in de volgende ronde! Nieuwe ronde nieuwe kansen...

20. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Draak en Mika - balen! Nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar... Succes!

Deel Deze Pagina