30-plussers: Eerste helft 2012 beginnen voor eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij lijkt het erop dat ik ook vandaag ongesteld word, na 28 dagen en ik ben er erg blij mee :) Ik was toch een beetje bang dat, ondanks dat ik de eerste keer na 29 dagen ongesteld werd (na 17 jaar de pil) een kwestie van geluk was dus dat ik de tweede ronde maar weer af moest wachten. Het lijkt er dus toch op dat mijn lichaam goed hersteld... Ik ben erg opgelucht :). Na deze week nog maar 2 keer ongesteld worden voordat we voor het echie beginnen :D

Fijne zondag!

2. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    @Emm82: Hoera! Heel goed dat je lichaam het goed doet uit zichzelf!
    Ik had hiervoor 2 x een cyclus van 27 dagen. Vorige maand op dag 16 mijn eisprong. Vandaag @ dag 24 voor het eerst pas een positieve ovulatietest!! Alle andere dagen was alleen de controlestreep zichtbaar maar nu staan er echt 2! :D

3. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Joepie!! wannabeemum! hup, aan de klus :)

4. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Wannabemum - YEEH! Wat goed zeg. Veel plezier!

5. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    hoi meiden,

ik ben Dion, net 32, en nu per 1 januari met klussen.
    we waren al ruim een jaar gestopt met de pil, maar vanaf januari echt bezig.
    ben benieuwd wanneer het bij ons raak is.

6. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Welkom Dion, je bent mijn leeftijdgenoot! leuk dat je mee komt kletsen!

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Dion, welkom en heel veel succes!

Wannabemum, ik blijf duimen hier!! Super een positieve ovu-test!!

8. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Zelf heb ik ook ongeveer 17 jaar de pil geslikt. Weet iemand hoelang het duurt voordat je 'ontpilt' bent?

Mijn twee zussen waren bij de eerste vrij snel zwanger. Zegt dit ook iets over mij?

9. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Helaas Dion. Ieder lichaam is een andere dus zou er niet vanuit gaan. Het kan zijn dat je lichaam direct in een goede cyclus zit en ook geen extra hevige symptomen hebt, maar het kan ook voorkomen dat je lichaam even moet afkicken van de extra hormonen die je nu gaat missen. Ben nu in ronde 4 bezig en de eerste 2 cyclici waren niet qua symptomen vervelend. Ronde 3 was al weer rustiger. Ik hoop dat ronde 4 helemaal op en top is en dat mijn lichaam nu klaar is met het afkicken.

Succes Dion.

10. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Dion - welkom! ik heb ook 17 jaar de pil geslikt en was de eerste keer na 29 dagen ongesteld. Ik dacht afgelopen weekend dat ik mijn tweede eigen menstruatie kreeg, maar helaas de menstruatie weer verdwenen. Zondag begon het bloeden maar na 6 uur was het weer weg en het is nog niet teruggekomen... Heb ook geen buikkramp of iets gehad, maar vandaag had ik steken in mijn buik (links en rechts). Ik heb de 19e een ovulatietest gedaan die positief was maar dat was alleen om mijn lichaam weer te leren kennen en niet om juist goed te kijken wanneer ik zwanger kon worden. We hebben het ook alleen maar veilig gedaan dus kan (denk ik) onmogelijk zwanger zijn. Toch een onregelmatige cyclus dus...hoort bij het ontpillen heb ik me laten vertellen dus het wordt lekker afwachten (en daar ben ik ZO slecht in!) Heb wel net voor de zekerheid even een zwangerschapstest gehaald mocht er een moment komen dat ik mezelf gek maak Ben ik ook erg goed in ;)

11. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Mijn menstruatie is wel regelmatig. Heb soms ook in het midden van de maand kramp. Geen idee of er dan een eisprong is.
    Wat houdt een ovulatietest precies in? Heb nu alleen de mamapillen van vsm en een maanstaan om mijn nek hangen. Dit alles pas sinds deze week, dus kan niet echt zeggen of het helpt.

Didi

12. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Didi:
    Een ovulatietest is een test net zoals een zwangerschapstest maar dan meet hij het hormoon LH dat vrijkomt als je eisprong nadert. Dat hormoon heb je altijd in een kleine hoeveelheid maar vlak voor je ei heb je een piek. Er moeten daarom 2 even donkere streepjes ontstaan, of de teststreep moet donkerder dan de controlestreep zijn, 5 minuten nadat je 'm gedurende een aantal seconden in de urine hebt gedipt. Als ie positief is ll moet je gaan klussen! (Iedere test heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing). Het kost ongeveer een euro per test. Een dag of 5 voordat je verwacht dat je eisprong komt moet je dagelijks gaan testen en ook als hij positief is kan hij de volgende dag nogmaals positief zijn. Dit omdat hij positief is één dag tot 48 uur voor je ei.

13. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Jemig Wannabemum, temperatuur schiet echt gigantisch omhoog!!! Ik ga voor je duimen.

14. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    vandaag alvast een 2v5 kruidvattest gedaan, 1 streepje.. ben er bang voor.....

15. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Miemie: Rustig blijven en afwachten... ;) Sommige testen pas dagen na hun nod positief hoor... kan alle kanten nog op.
    Mijn temp vandaag weer ietsie gezakt. Zegt niks allemaal hoor meiden. Over een week is het pas echt belangrijk dat ie nog hoog is!! Bedankt dat jullie ook voor mij duimpje-draaien!! :D Insgelijks, haha!
    @Didi: kramp kan wel eipijn zijn hoor. Tempen geeft het antwoord, zie mijn grafiek, haha.

16. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Helaas had beter een daje kunnen wachten, vanmorgen ongesteld geworden. terwijl we toch zo goed hadden geklust! Wel positief is dat ik geheel ontpild ben, mijn cyclus is zo strak! precies 4 weken... dus.. ronde 4 here we come.. :(

17. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Miemie: :( Balen!!! Heel erg jammer.
    Ik heb in mijn vorige cyclus ook supergoed geklust maar ook niet raak hoor. Alles erop en eraan. Klaarkomen na mijn man, blijven liggen, soms met mijn benen in de lucht, missionaris of op z'n hondjes... ach ja... Ik zeg maar: rechtopstaand in een one-nightstand in de bezemkast kan het ook raak zijn...
    Volgende ronde veel geluk meid!!!

18. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Was weer een tijdje afwezig maar kom weer even kijken hoe het gaat met iedereen!

@ Mika He bah de rode duivels! Veel succes in de nieuwe ronde!

@ Wannabemum Wat fijn dat je je ei hebt gevonden! Nu nog even geduld en straks hopelijk een positieve test.

@ Didi Welkom hier en veel succes met zwanger worden. Hoe lang het ontpillen duurt is lastig te zeggen. Dat is bij iedereen weer anders en je weet nooit hoe je lichaam precies zal reageren. Zelf had ik vrij snel een regelmatige cyclus van ongeveer 27 dagen.

@ Miemi Balen eerst negatieve test en daarna meteen ongi. Maar wel een mooie cyclus. Veel succes in de volgende ronde!

@ Hier
    Het lijkt erop dat ik mijn ei ook heb gevonden! En we hebben goed geknuffeld dus ik mag op de wachtbank. Heb weer goede hoop. Zou zo mooi zijn als het deze ronde raak is. Mijn man wordt eind maart 30 en ik wil hem zo graag een positieve test geven als verjaardagscadeau!

Heb de ovu testen gebruikt van Clear Blue, die geeft een smiley bij een positieve test. Had al vanaf donderdag veel doorzichtige afscheiding. Mijn test vrijdagochtend was negatief, maar bij het eruit halen van de test wel een hele duidelijke tweede streep. De andere dagen was er bijna niets te zien op de test. Ik weet niet waarom maar ik bedacht vrijdagavond dat ik nog wel een test kon doen. En ja hoor deze keer de :) (en ook een duidelijke tweede streep).
    Heb toen zaterdagochtend weer getest en deze was negatief.
    Het aparte is dus wel dat als ik niet had besloten om vrijdagavond nog een keer te testen ik de smiley gemist zou hebben.

19. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    @mups, dat kan geen toeval zijn!! spannend en succes. zou een mooi cadeau zijn ja...

@wannabemum, bedankt voor je opbeurende woorden, je hielp me precies bij waar de twijfel zat hoe kan je nu álles' goed doen en toch missen :(, maar goed op naar een nieuwe ronde!!! thanx!!

20. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Mups: Lang geleden inderdaad, haha. Mazzel zeg, met je ovutesten! :)
    O meiden ik wens ons allemaal zoveel geluk toe deze ronde!! En ook veel geduld op de wachtbankjes!! ;)
    @Miemie: Vol goeie moed meid, top! Moet vast snel goedkomen @ volgende ronde!

Deel Deze Pagina