30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Angela, 1 tip ieder lichaam is anders.

MAARRRRR hou zeker je cyclus in de gate want als die zo kort blijft is er een grote kans dat je geen eisprong hebt.......

Ik heb een lange cyclus en dan bedoel ik HEEEEEEEEEL lang en dan heb je weinig tot geen eisprong.

Overigens kloppen beide feite, als ik een eisprogn heb (met hulp uiteraard) heb ik slijmerig slijm (klint dat stom zeg) en na 15 dgn ongi of zoals nu ZWANGER hihihihih

SUCCES

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, ik had nooit dradentrekkend slijm, ook wel eiwit genoemd.
    Dus voor iedereen is dit anders.

Ook voor wat betreft het aantal dagen na je eisprong.
    Als je van een normale cyclus van 28 dagen uitgaat dan kun je uitgaan van eisprong op dag 14 en ongi 14 dagen daarna.
    Bij sommige vrouwen is de luteale fase (periode na ei en voor ongi) veel korter of ietsjes langer.
    Bij de een kan dat maar 11 dagen zijn en de ander soms wel 16 dagen.

Zoals Sophia al zei, ieder lichaam is anders.

Ik ben gaan tempen om mijn cyclus te leren kennen, hoe lang mijn LF (luteale fase) was.
    Mede omdat mijn cyclus wat onregelmatig was van 27 dagen tot een keer 42 dagen.
    In de loop van het tempen ook ovulatietesten gaan gebruiken en op een gegeven moment weet je wel wanneer je vruchtbare dagen zijn.
    Het kan best zijn dat je idd iedere keer een korte cyclus hebt, het kan ook van het ontpillen komen en dat het deze keer langer is.

Hoop je zo een beetje opweg geholpen te hebben.
    Succes weer.

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Jettje: gave foto! :)
    Tja, noodzakelijk kwaad zo'n samenlevingscontract en kost een hoop geld. Wij hebben vorig jaar met trouwen huwelijkse voorwaarden op laten maken en er voor gekozen meteen een testament te maken om de zaken voor onze (toekomstige) kinderen te regelen (dan betaal je namelijk maar 1 keer de aktekosten en als we het later willen aanpassen kost dat veel minder dan een hele nieuwe akte)

Moet nu snel gaan koken,

tot later meiden!

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallokes iedereen

ben op moment bekaf, heb een harde buik weeral en heb teveel gedaan.
    Rug doet ook pijn.

Wil jullie op de hoogte brengen dat we vannacht op reis vertrekken, dus niet ongerust zijn he...

Nou meiden , doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................

5. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Veel plezier Zico.
    Geniet ervan en doe het rustig aan meis!

6. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Welkom Annemiek en Gorgi. Heel veel plezier hier en succes met zwanger worden.

Zico; Een hele fijne vakantie!

7. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    @ Sophia, jeetje wat een verhaal van je schoonmoeder zeg. Is toch niet te geloven zeg.
    Hoe gaat het nu? Leuk idee van de spaarpotjes

@ monica, wat erg dat het vorige maand is misgegaan, hoop dat het nu beter gaat.

@ angela, welkom en gezellig dat je ook komt meekletsen,

@ pooh, wat een leuk nieuws van je echo. Gaaf om dat zo te zien lijkt me'

@ Annemiek, ook gezellig dat je hier komt kletsen, ik hoop ook voor jou dat je snel zwnager bent

@ gorgi, jeetje wat een verhaal, jammer dat het nog niet gelukt is. Helaas kan ik je niet helpen ben ook nog nieuw hier. In ieder geval veel succes en ook alvast een fijne vakantie

@ wanna vandaag idd benauwd dagje, af en toe een klein buitje gehad maar verder heel plakkerig.Gelukkig is het wat minder druk op je werk met dit weer.

@ mieke wat geweldig goed nieuws van de vk.Helemaal toppie!

@ mb, lekker uitgeleefd in de sportschool? ik ben deze week ook maar weer eens gegaan na de vakantie. Pff valt wel weer tegen eerst.

@ Main, leuk zo'n opmerking, mensen weten meteen niet wat ze er mee moeten. Haha lachen

@ jetje, idioot he dat die dingen zo duur moeten zijn maar ja het is wel belangrijk, leuke foto

@ zico, hele fijne vakantie.

Vandaag en gister druk dagje gehad hier thuis dus beetje late reactie. Vandaag laatste vakantie dag en volgende week weer aan het werk. Eigenlijk nog helemaal geen zin in. Ik vermaak me zo thuis ook nog prima. Zeker als het lekker weer blijft. Hier vandaag niet zo veel regen gehad, klein beetje af en toe dus ik denk dat we er aardig goed vanaf zijn gekomen hier. Ik hoop dat het morgen ook nog beetje mooi is want er moet nog gemetseld worden.
    Fijne avond allemaal

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zico, fijne vakantie, lekker relaxen en leuke dingen doen!

9. Ik ben bijgelezen! Alleen nu te moe om te reageren op iedereen.

MAARRRR! Wat me natuurlijk het meeste is bijgebleven:
    Soof!!!! GEFELICITEERD!!!!
    Echt super!

@Daan succes morgen! Ik duim dat je follikels flink hun best gedaan hebben!

Nieuwe dames: Welkom

Hier gaat alles goed. Vandaag weer een weekje erbij. Het gaat toch best snel!

10. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Wat kletsen jullie veel joh!
    Ik heb de afgelopenpagina's even gescand en iets springt eruit hé!

@ Sofia: nog gefeliciteerd!Het is iedere keer een plezier om te lezen dat er weer iemand weer zwanger is!

Ik had even een dipje, dus een weekje niet op het forum geweest. Mijn tweelingszusje is zwanger van de 2de. Ze had ook moeite met het mij te vertellen. Ze hoopt echt dat we snel nog samen zwanger zijn, lief hé! Daarnaast ontzettend gestressed op het werk afgelopen dagen. Dus ben een beetje bezorgd dat die stress ook niet goed is de klusweek :cry: :cry: ...

Hubbie is wel ontzettend lief voor me. Ik kan me er geen betere wensen.
    Heel zorgzaam en staat paraat tijdens de klusdagen, wat wil je nog meer ! :oops: :oops:

11. Hallo allemaal!

Met schoonmoeders gaat het beter, maagonderzoek was goed. Darmonderzoek heeft een aambei laten zien die is nu weggebrand. Ze krijgt vandaag een capsule met een camera om dat onzichtbare gedeelte van de darmen te bekijken. Vooralsnog valt het gelukkig mee.

Ze waren heel verrast en het kwartje viel snel. Erg blij (voor hun doen, ze zijn niet echt enthousiast aangelegd).

Zondag aan mijn paps en mams, oh wat is dat leuk.

Ik slaap overigens heel slecht, vannacht 3x wezen piesen nie te geloven zeg! :)

LIEFS

12. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoihoi,

Annemiek, ik kan me helemaal vinden in jouw opmerking dat je opeens op dingen gaat letten waar je voorheen geen aandacht aan besteedt hebt. Ik had ook ergens gelezen dat je afscheiding (oftewel eiwit) in de vruchtbare dagen slijmerig is, dus ik hield dit ook in de gaten. Ik heb mijn best gedaan, maar ik kan er onmogelijk "draden" van trekken...... :rolleyes: ben hier dus maar mee gestopt.
    En dan het uitrekenen van de vruchtbare dagen....ik reken heel ruim en ga in die periode om de dag aan de slag. Mijn cyclus duurt tegen de 40 dagen, ik ga er nu nog vanuit dat het een soort van ontpillen is. Maar vandaar dat ik ruim reken, mijn cyclus is nog niet stabiel.
    Jouw cyclus is weer erg kort, als dit zo blijft zou ik even navraag doen bij de huisarts ofzo. Naar mijn weten hoort een cyclus toch wel minimaal 27/28 dagen te duren.
    Succes ermee!

Maine, ik weet alles van die *#^! opmerkingen af. Als ik op mijn werk geen zin heb in koffie, dan denkt iedereen meteen dat ik zwanger ben. Als ik eens een keer iets vergeet, denkt iedereen meteen dat ik zwanger ben. Echt heeeel irritant :x . En het leukste is nog dat ik zwijg als het graf, niemand weet dat ik er nu volop mee bezig ben. Maar ja, je bent de 30 gepasseerd, dus iedereen gaat ervan uit dat het elk moment kan gebeuren (waar ze hopelijk gelijk in hebben :D ). Maar je kan ze inderdaad maar beter "lik op stuk" geven, dan houden ze hun mond wel.

Vanmiddag moet ik werken, en heb ook slaapdienst, hoop dus van harte dat het onweersvrij blijft vandaag, anders zit ik met allemaal huilende kinderen :cry: .

Alvast een fijn weekend allemaal!

oja, hoe krijgen jullie zo'n leuk plaatje bij julie naam?, ik krijg het niet voor elkaar.

13. In je profiel kan je onderaan je avatar aanpassen en kan je keizen uit plaatjes van de site. Dus volgens mij heel makkelijk!

LIEFS

14. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi meisjes!
    Even een niet zo posi update van mijn site:

De echo is achter de rug en ik heb het gevoel dat we het weer niet gaan redden deze keer maar van Randy en mijn mamsje mag ik niet gaan wanhopen...
    Met flink veel positieve energie ging ik op weg naar het ziekenhuis waar ik Randy bij de ingang zou ontmoeten. Hij had poli die ochtend en kon zich makkelijk even onttrekken aan zijn verantwoordelijkheden.
    Hij liep lachend op me af en hand in hand liepen we naar de afdeling Gynaecologie waar we al snel werden opgeroepen.
    De echo werd uitgevoerd door een niet zo aardige gynaecoloog en hij bracht ook nog eens niet al te positief nieuws. Dubbele pret eeehhh prut dus! :x
    Ik had opeens 5 endometriosecysten, ik geloof 3 rechts en 2 links of andersom en er was op dit moment maar 1 follikel te zien! Niet echt wat je noemt een rijke oogst dus. Hoe er bij de vorige echo 10 eitjes te zien waren is me nu een raadsel. :rolleyes:
    Het kan zijn dat ze door de endo niet te zien zijn of de arts-assistent heeft het gewoon door gebrek aan ervaring niet goed gezien. Helaas worden er door de Puregon niet alleen follikels gestimuleerd en kan de endo ook gaan groeien!

Voorlopig mag ik nog even doorgaan met spuiten en maandag weer komen opdraven voor een echo en bloed prikken. Uitstel van executie?
    Het enige wat we op dit moment kunnen doen is hopen, duimen en bidden dat er dan meer follikels te zien zijn en dat de endo zich een beetje koest houdt. [-o<

Soof, sterkte met je schoonmoeder! Fijn dat het wat beter gaat.
    Leuk, zondag vertellen! :D

Voor de rest ben ik nu even een beetje teveel met mezelf bezig om op iedereen te reageren, sorry! :oops:

Maar alle nieuwelingen: van harte welkom! ;)

Liefs, Daantje Nogal Teleurgesteld :(

15. He getverdemme Daantje, het zit jou echt niet mee. Vind het heel erg naar voor ullie. Het is je zo gegeunt, je bent echt een lieverd!

Ik hoop dat het meevalt en dat die ene follikel genoeg is!

Sterkte voor maandag!

VEEL LIEFS SPECIAAL VOOR JOU!

16. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee,

Bedankt sophia, dat was inderdaad een eitje...haha.

Daantje, ik duim met je mee!

Mona Lisa, tjee wat een lastige situatie mt de zus. Kan me goed voorstellen dat je voor haar blij bent, maar tegelijkertijd maakt het je ook verdrietig. Niet in de dip blijven hangen!, zo te horen kan je man je wel opvrolijken ;)

17. YEAH goed zo!

18. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Dank jullie Soof en mb01, heel lief! :D

Jij veel succes mb01!

Mona Lisa Smile, ik begrijp het meis, tis altijd moeilijk he vooral als het je tweelingzusje betreft natuurlijk. Ik had het ook even toen mijn schoonzusje vertelde dat ze heel snel zwanger was geworden. Ze was net 2 maandjes gestopt met de nuvaring! Ze is bijna 21 weken zwanger.
    Nu vind ik het alleen maar leuk voor ze maar ik baal wel van mijn eigen situatie.

Liefs, Daantje

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    daantje: wat een onzekerheid weer! kan me voorstellen dat je daar goed gek van wordt!
    Sterkte meid en dikke knuffel!

20. Wanna ik wordt een beetje moe van die discussie op het ander hoofdstuk...... of ligt dat aan mijn hormonen :)

Deel Deze Pagina