30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whisper

Whisper Lid

27 jul 2008
    70
    0
    0
    @Sophie: gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Heerlijk is het om het hartje van je kleintje voor het eerst te horen'/zien hè. Dat maakt het zo echt!

@Daantje: wat laat je ons in spanning? Hoe is het gegaan?

@alle zwangeren: neem niet te veel hooi op de vork en probeer ondanks jullie eventuele kwaaltjes er toch van te genieten. Voor je het weet is het voorbij. Het is een cliché, maar wel eentje die echt waar is. En ik kan het weten! ;)

@alle nog-niet-zwangeren: kop op! Onze tijd komt ook. We gaan gewoon lekker met z'n allen duimen dat we snel zwanger zijn!

Sorry dat ik zo weinig schrijf dames. Ik lees wel regelmatig mee, maar omdat ik hier zo ben komen invallen vind ik het moeilijk om alle verhalen goed te kunnen volgen en alle namen te onthouden. Reageren wordt daardoor erg lastig voor me merk ik. Toch vind ik het hier leuk genoeg om te blijven. Ik hoop dat jullie dat oké vinden (ondanks dat ik zo weinig schrijf dus). Ik heb namelijk ontzettend veel aan jullie verhalen.

Zelf ben ik vandaag ongesteld geworden. Op zich baal ik daar niet heel erg van. Doordat ik op het moment dat ik eigenlijk m'n eisprong had moeten hebben begon te bloeden wist ik niet zo goed meer hoe mijn cyclus eruit zag. Blijkbaar was dit gewoon een extra bloeding door het verwijderen van de Mirena en ben ik nu (2 dagen overtijd) alsnog ongesteld geworden. Niet zo vreemd, want op het moment dat we hadden moeten klussen bloedde ik dus als een gek (niet geklust dus). Hopelijk blijft m'n cyclus nu een beetje regelmatig.

Wat me wel verbaast is dat je lichaam je zo ontzettend voor de gek kan houden. Ik weet dat je jezelf ook zwanger kunt denken en je daardoor allerlei zwangerschapskwaaltjes kunt inbeelden, maar vast niet zo erg dat je echt dagen lang overdag aan het bijslapen bent of boven de wc-pot hangt (lees: zo misselijk dat je er van moet overgeven) en er melk uit je tepel drupt.

Maar goed, op naar ronde 2 dus!

2. Whisper

Whisper Lid

27 jul 2008
    70
    0
    0
    @poohbear: ik heb tijdens mijn zwangerschap ook gebloed en was daar ontzettend van geschrokken. Het was ongeveer rond de zevende week. Volgens de verloskundige bleek dit inderdaad geen probleem te zijn. En wat denk je? Ze had gelijk. Inmiddels heb ik een prachtige dochter van 4,5 jaar! ;) Moet je geen aparte afspraak maken voor een echo?

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Waaaaaaaaaaaaauw zusje gefeliciteerd, heb zo geduimd hier in frankrijk.

Nu op naar de 12 weken he ;)

4. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    meiden waar is daaaaaaaaaaan!

graag melden nu!

groetjes las

5. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hallo allemaal!
    Wat zijn jullie toch lief! :D

Er zitten nu 2 emmy's van A-kwaliteit (de hoogste kwaliteit noemde de arts het) in mijn buikje!
    De 3e was helaas niet goed genoeg om in te vriezen maar ik ben eigenlijk al heel blij met deze 2 toppertjes! :whistle: :whistle:
    Op 3 september kan ik dan testen.

Wat een verschil met de punctie zeg, hier voel je werkelijk niets van!

Was wel heel blij dat mijn moeder en Randy er bij waren, heel speciaal moment...

Raar vind ik het dat ik nu alleen nog maar kan wachten nadat je zo lang druk bezig bent geweest. :)

Veel liefs, Daantje (die wacht op haar 100 kilo geduld bestelling :p )

Soof, echt super voor je meis! :whistle:

6. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Daan: Wat een goed nieuws! Spannend hoor!
    Ik blijf duimen voor je!

dikke knuffel Hartje1

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wat spannend Daantje!
    Ook ik zal van hieruit voor je duimen!
    Succes met het wachten ... niks erger dan dat ;)

Hier de afgelopen dagen flink geklust. Voor mijn gevoel heb ik gister mijn eisprong gehad... had wat lichte krampjes/steekjes... niet echt noemenswaardig, maar als je er zo mee bezig bent voel je van alles hihihi.
    Dus nu maar hop op het wachtbankje. Spannend hoor ... Kan ik dadelijk in mijn vakantie gaan testen :D

Liefs Annemiek

8. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Ooooooh Daantje ,wet een goed nieuws.
    En wat gaat het nu spennend zijn zeg!
    Ik blijf duimen hoor!

Dikke knuffel van mij.

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Daantje we duimen met zijn alle voor je en misschien word je wachten beloond en krijg je 2 mooi beebs.

Annemiek als mijn ongie weg blijft kan ik ook in de vakantie testen maar twijfel wel of ik testen mee zal nemen of niet wil niet dat me vakantie daar door beinvloed word.
    Weet wel dat iig de OB`s wel mee gaan voor het geval dat.
    En ik denk ook dat mijn ei al geweest is .

Ik duim voor je iig

10. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Daantje super zeg! spannend hoor! wat goed dat dit nu pijnloos was. Op naar een mooi beebje

11. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Net als Wisper lees ik vaak mee en leef mee mee jullie ups and downs.

Ik zit ook weer op het wachtbankje; net drie dagen innestellingsspatjes (vermoed ik?) achter de rug. hoop dat het vanaf vandaag wegblijft. Vorige maand hield het aan en resulteerde in vkm. Dus einde-cyclus is weer begonnen. Weer klinkt belachelijk want ik zit in r2...

@ Daantje: fijn dat je terugplaatsing goed is verlopen. Op naar een mooie beeb of wellicht 2!

@ Sophia: dat lijkt me echt waanzinnig mooi, de eerste keer het hartje horen. Hoe gaat dat eigenlijk: ik hoor verschillende verhalen wanneer je terecht kunt bijde verloskundige: op 7 weken op 12 weken; wel of niet met echo erbij... Of ligt dat gewoon aan de praktijk?

12. @MonaLisaSMile: Ik ben in het ziekenhuis geholpen om zwanger te raken en dan blijf je in eerste instantie daar en krijg je de 1e controle bij dik 6 weken. En ik mag over 2 weken weer.

Je kan het hartje niet horen hoor, het was een klein stipje op het scherm wat flikkerde hihihih

@Zusje: Dank je wel voor het duimen het heeft geholpen hihihihi Hoelang hebben jullie nog vakantie?

@Daantje: Oh meis wat een goed nieuws! Ik ga voor je duimen dat ze blijven zitten!

LIEFS

13. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Zucht zoveel namen; zoveel verhalen hoe houden jullie dat allemaal bij?
    Dat wist ik niet (meer) Sophia :oops: :oops: . Super superfijn dus. Dan is het voor jou wel heel speciaal geweest.

14. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    MonaLisa dat komt vanzelf als je hier wat langer rondhobbelt, komt goed!

15. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee meiden,

Daantje: SPANNEND!, ik hoop voor je dat die super-emmy's lekkEr gaan groeien tot superbaby's! :D :D

Sophia: Geweldig zeg, dat je het hartje hebt gezien :) . Dat lijkt me echt een enorme opluchting.

Wanna: ik kan mij zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ik zie het om mij heen, iedereen doorloopt zijn zwangerschap anders. Ik zou juist wel blij zijn als ik niet zo misselijk zou zijn, met je hoofd in de wcpot te hangen is niet zo feestelijk....Dus maak je niet te druk en geniet ervan!

Angela: Ik heb gemist waarvoor je een kijkoperatie krijgt, maar toch wil ik je sterkte wensen met alles. En rust goed uit voor de bruiloft, die komt nu wel heel dichtbij!

Met mij gaat alles zijn gangetje. We zijn druk aan het klussen en ik let er nu op of ik mijn ei voel. Door mijn slaapdiensten is het wel lastig om om de dag te klussen, en ik ben er daardoor ook vaak te moe voor. Maar ja, even een knop om en mijn vriend het werk laten doen.... ;) Ik hoop dat het deze ronde raak is!
    Verder ben ik weer van alles aan het lezen over wat te doen bij een lange cyclus (voor het geval het niet raak is). Iemand ervaring met tarwekiemolie? En ik wilde gaan starten met " Etos zwanger worden", maar nu las ik dat dit door huisarten wordt afgeraden? Heb nu maar "gewoon" weer een potje foliumzuur gehaald. Iemand nog tips hoe je de cyclus kan verkorten?

DDDOOOOEEEGGGG

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Daantje: mooi meid! Wat superspannend! ik heb heel hard voor je geduimd! Je was zoooo dichtbij gister! (zelfde ziekenhuis, gek idee, maar mijn positieve stralen hoefden in ieder geval geen lange weg af te leggen :) )

Hier alles prima. Heb een gek soort misselijkheid die me vorige week overviel gedurende twee dagen en daarna weer helemaal weg was (dacht toen: zal wel buikgriep zijn geweest) Gisteravond weer precies hetzelfde gevoel. Hadden vrienden te eten en vond de hartige taart die ik had gemaakt zelf niet te vreten (de rest gelukkig wel :) ) Was ongelooflijk beroerd. Vanochtend eventjes beroerd, maar daarna lijkt het weer helemaal over, gek he?

Begin er gelukkig zelf wel langzaam wat meer vertrouwen in te krijgen :)) Hè hè, finally... )

17. Hoi,

Sorry dat het alweer zolang geleden is. Ben thuis aan het verbouwen. Samen met het werken en de kleine spruit in mijn buik neemt dat ongeveer al mijn energie in beslag.
    Maar we zijn er bijna en dan is de bovenverdieping klaar!

@Daantje, ik zag dat je nu twee bevruchte eitjes in je buik hebt. Wat een ontzettend goed nieuws! Ik duim heel erg hard voor je dat deze uit gaan groeien tot kleine beebjes. Spannend zeg!

Hier gaat alles goed. Vanochtend bij de vk geweest. Alles is op schema. Vanwege achterstand in de afspraken kreeg ik de echoscopiste te spreken. Ze deed er ook nog even een snelle echo bij (stond niet op het programma). Was weer helemaal super. Het wordt groter en groter. En ik heb het hartje ook heel hard en snel horen kloppen.
    Ik ben weer helemaal blij.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar dat is nu even teveel. Daarom voor iedereen een grote digiknuf en mijn duimen draaien voor alle bankzitters.

Lfs

18. Vergeet dat maar dat is niet te regelen, je lichaam doet precies wat ze denkt dat ze moet doen en daar kan jij niks aan veranderen! Zo hebben ze het mij uitgelegd. En als hij regelmatig is dat ook prima hoor!

LIEFS

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @daantje! Wat een super gevoel meot dat geven! 2 a-klassen emmys in je buik!
    Ik duim nog effe door tot 3 september!

Hier weer misselijk en erg moe vandaag. Had gisteren zo'n goede dag,vandaag ish et weer bal!
    Ga vroeg slapen maar moet eerst hier de verbouwings zooi opruimen!

20. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Dank jullie voor ál jullie positieviteit! Dat moet toch gaan helpen?! :D
    Ben op dit moment enorm moe dus heb niet zo heel veel te zeggen...

Wanna, had je dat niet eerder kunnen zeggen? Hadden we elkaar even kunnen zien. Jammer!
    Fijn dat je lichtjes begint te genieten. Je moet het ook niet forceren hoor meis, je voelt je zoals je je voelt!

Fijn ook weer even wat van jou te horen Caro!

Hartje, je hebt een pbtje!

Liefs, Daantje

Deel Deze Pagina