30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hihi, ik zie nu pas waar het naartoe verplaatst is.
    Ik ben vanuit m'n eigen berichten maar even gaan zoeken :D.
    Voel me zo slim vanavond :p :oops: .

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Zico: een onrustig kleintje dus! Daar krijg je straks nog heel wat mee te stellen! :) Maar fijn dat het geen ween waren!

Maine: jammer dat je nieuwe baan niet zo bevalt :( Hoe komt dat? Ik hoop dat je toch niet door hoeft naar de gyn.....

Lusie: jammer, was je al wel regelmatig? (Lees dat je een kindje van 6 maanden hebt)

Simi: denk dat ik met een angelsound in de stress zou raken als ik hem even niet kan vinden ;) Voorlopig heb ik de luxe dat ik de komende 6 weken elke twee weken even langs de VK mag. daarna hoop ik een boel van die onzekerheid eindelijk kwijt te zijn :) Vervelend dat je ziek bent! Wat heb je? Beterschap!

Soof: wat jammer dat je Dirty Dancing af moest zeggen (ben er een paar weken geleden geweest, heerlijk die nostalgie!) Tja, kan me voorstellen dat ze terughoudend zijn met medicijnen. Helpt het wel om heel vaak een klein beetje te eten?
    Ik ben sinds vanochtend ook weer strontberoerd. Kan er geen pijl op trekken, kotsmisselijk, dan weer 4 dagen kiplekker en vervolgens weer boven de plee hangen (maar kotsen kan ik gewoon niet...)

3. Overgeven heb ik ook echt moeite mee hoor, maar asls het eruit moet komt het. Ik ben dan meestal al 10 min boven de pot en aan het ijsberen in de badkamer, vreselijk vind ik dat. ZOdra ik me nu misselijk voel ga ik rustig liggen en hoop ik dat het wegzakt.
    De ha heeft aangeraden om ca. 11/12 keer per dag iets te eten. Dat doe ik nu ook hoor. Heb net lekker rijst met boontjes en kipfilet op. En dan dus 2 kleine porties met een uur tussenpauze.

Op zich ging het wel vandaag, net de was in de machine gedaan en u voel ik het weer komen opzetten dus ga maar weer lekker bankzitten!

ZUSJE! Krijg je dan een keizersnee of kan hij/hij nog draaien?

LIEFS

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    lusie, sommige vrouwen testen net wat later pas positief, de moed nog niet opgegeven hoor!

Wanna, idd wel fijn die extra controle.
    Ik moet zeggen dat het niet veel moeite kost om het hartje te vinden.
    Tuurlijk even geduldig zijn, maar uiteindelijk wordt het zoeken en wachten zo mooi beloont en het duurt nooit langer dan 2-3 min. zoeken hoor, dus het valt mee.
    Ik vind het echt een aanrader.

Simi, beterschap hoor!

Hartje, nog maar een keertje dan... dikke knuf voor jou!

Maine, lekker rustig aan doen hoor.
    Wel fijn dat je het naar je zin hebt op je werk.

Meisjes, niet jullie tandenpoetsen na het overgeven hoor, dat tast je glazuur aan.
    Goed spoelen!
    Wel vervelend dat jullie je zo voelen.

Vanmiddag controle gehad bij de vk!
    Zo stom, de afspraak was om 17 uur, gaat mannetje in eens aanstalten maken om 16.30... ik zeg waar ga jij heen.
    Ja ik heb nog 2 afspraken.... maar we moeten zo naar de vk.... oh, is dat zo, helemaal vergeten dan.
    Ben ik maar alleen gegaan, maakt ook niet zo heel veel uit, maar hij wilde toch wel graag mee.
    Lekker veel kunnen vragen en weer veel info gekregen.
    Bloeddruk was heel goed, ondanks de druk, stresse en harde werken van de afgelopen tijd 95/65
    Ze had het nog even over de uitslag van onze combitest, dat die zo goed was en dat ze dat nooit eerder mee had gemaakt.
    Verder verloopt de zwangerschap heel goed vindt ze.
    Had nog even aangegeven dat ik toch wat onzeker was en de tijd tussen 12 en 20 wk echo zo lang vond en dat je dan niet weet hoe het met de kleine gaat.
    Bood ze aan om nog een echo te doen zodat ik weer gerustgesteld zou zijn.
    Joehoe... en ze heeft echt heel uitgebreid verteld.
    Kleintje lag er mooi bij, zag heel duidelijk de ruggegraat en de ribbetjes.
    Zelfs echt het gezichtje mooi gezien, lipjes en de oogjes.
    Placenta lag wat aan de bovenkant, waardoor ik de kleine pas wat later zou voelen, dat terwijl de vrouw bij de 12 wk echo juist zei dat de placenta aan de achterkant lag en dat goed was...? wacht het maar af.
    En een mooie foto mee gekregen. Die zal ik morgen even in mijn album zetten.

5. Wauw Mieke wat ontzettend leuk! Jij moet echt genoten hebben?!?!?!

Ik neem altijd een klein beejte suiker in mijn mond na het overgeven tegen die vieze smaak!

LIEFS

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Grappig, ik heb een maagverkleining en helaas hoort daar ook bij dat je af en toe moet braken. Mij is juist in het ziekenhuis en door de tandarts geadviseerd om met een zachte tandenborstel en een beetje tandpasta toch te poetsen omdat juist het maagzuur wat meekomt met braken je glazuur aantast.

7. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedenacht allemaal,

Ben net terug dus toch even checken wat er nog bijgekletst is.
    Ik denk dat ik vrijdag of zaterdag toch weer ongi wordt :( .
    Ik heb nu bruinverlies met wat rood. De afgelopen ronde heb ik
    mijn temperatuur bijgehouden. Ook hebben we op de juiste
    dagen geklust, dus ik snap het niet helemaal.
    Als het dit weekend doorzet, dan maken we komende week
    een afspraak bij de gyn. Gek dat ik daar ergens wel tegenop zie.
    Voelt gewoon een beetje als het falen van je lichaam, maarja...
    De gyn is er ook niet voor niets, he.

@ Wanna: Op zich vind ik het werk wel leuk, hoor, maar sommige
    kinderen...Als ik dan naar de achtergrond kijk, dan snap ik dat
    best wel. Aandachtstekort, laag zelfbeeld, geen vetrouwen in mensen, etc.
    Geen wonder dat je dan zo wordt.
    En dan de ADHD'ers...Ik wist dat die konden stuiteren, maar zo erg?!
    Ik ben dan zo blij dat het met mijn dochter op school echt goed gaat
    en dat ze eigenlijk heel lief is (op haar pubermomenten na, dan ;)).

@ Mieke: Leuk om te lezen dat het goed gaat.
    En dan toch nog even een echo. Dat is toch echt super dat ze dat
    doet, zeg :D. Ik ben ook benieuwd naar de foto :).

@ Sophia: Ow meid, ik hoop zo dat je alleen aan het begin die misselijkheid
    hebt. Tijdens mijn zwangerschap was het voortaan normaal om
    zeker vier keer per dag het eruit te gooien :(.
    Bijna tot het einde toe. Heel veel sterkte, hoor.

Ik ga m'n bedje opzoeken.
    't Is nu laat genoeg en ik moet er zodirect om half zeven weer uit.

Truste allemaal en tot morgen.

Groetjes,
    Maine

8. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zico: Welkom thuis en wat een een mooie buik heb je! fijn dat met de kleine alles goed gaat, zo te horen is het een actief kindje! :D

Simi: beterschap! :thumup:

Mieke: Fijn om te horen dat alles goed gaat, en dat ze zo de tijd voor je nemen in het ziekenhuis.

Maine: #@#^ (dit stelt een vloekwoord voor :-# ), hoop echt voor je dat je niet ongi wordt. Ik kan me zo goed voorstellen dat de stap om naar de gyn te gaan er behoorlijk inhakt. Je wilt dat je lichaam het zelf doet, en het is moeijlijk om te accepteren dat je er (eventueel) hulp bij nodig hebt. Maar ja, ze zijn er inderdaad niet voor niets, dat leer je wel als je bij deze "club" zit.
    Werk jij in de jeugdhulpverlening? Ik werk zelf met kinderen met een verstandelijke beperking, en ook met ADHD-ers. Dus dat stuiteren herken ik wel, lang leve de ritalin ;) .

Ik ben momenteel heeeel druk op mijn werk, we gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Dus dat betekent afscheid nemen van collega's die niet meegaan (snik) en spullen weggooien en inpakken. Maar ik ben wel blij dat de vakantie er eindelijk op zit, dat de kids vanaf maandag overdag weer lekker op school zitten (ik werk in een logeerhuis).

Verder ben ik dus aan het wachten, en probeer hier rustig onder te blijven. T'is lastig, want ik heb namelijk sinds een paar dagen krampen/steken in mijn onderbuik, iets wat ik nooit heb zo ver voor de ongi :confused: . Ik heb ook ineens pukkels en ben "licht ontvlambaar". Maar ik weet heeeeeel goed dat je lichaam je enorm voor de gek kan houden, dus ik probeer mijn hoofd koel te houden.

Oja, het wordt heerlijk weer dit weekend! Ik heb echt zin in een warm zonnetje na al die grauwe dagen! :) :) :)

9. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Ja!
    Ik heb jullie weer gevonden, wat een toestand zeg....
    Ga straks weer ff bijlezen maar moet nu ff Tessa voeden en naar bed brengen.

Tot gauw

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hi girls!
    We zijn gisteravond thuisgekomen en men, wat was het huis een pest zooi. Maar,de badkamer is klaar en zooooo mooi!
    Papa smurf had nog energie en heeft alles algezogen en gedweild. Dus dadelijk ga ik nog effe soppen en de badkamer goed schoonmaken en dan hebben we dat weer gehad.
    Nu is het tijd voor de babykamer!

Zweden was erg lekker. Dat bloedverlies dindsdag maakte me wel erg onzeker. Gelukkig heb ik daarna niets meer gezien.
    Donderdag hebben we 5 uur door stockholm gelopen en dat voelde ik goed aan mn banden. We waren effe na 1700 uur terug bij mn schoonmoeder en ik heb toen aan 1 stuk doorgeslapen tot 2130. Niet normaal, zo moe dat ik was.

In ieder geval hebben we iedereen weer gezien en krijgt smrufje trotse grootouders!

@mieke, wat gaaf die echo fotos, tis nu echt een mensje he...voel je al wat bewegen?

@soof, ged die misselijkheid. Ben blij dat ik dat niet extreem heb gehad. Misschien dat het in porties eten helpt bij je!

@zico, ik schrok ervan dat je onrustige buiken had. Hoop dat het nu weer rustiger word. Kreeg gisteren mailtje van vriendin die 22 weken is en nu thuism oet gaan zitten ivm harde buiken. Haar eerst zoontje kwam 9 weken te vroeg, dus zijn ze extra voorzichtig!

@all, ik duik na het soppen de tuin in. We gaan wel effe boodschappen doen en het laatste zooije naar de stort brengen!

doeg doeg

11. Welkom thuis Pooh! :)

HIer gaat het inmiddels weer, ik moet gewoon echt bijna constant iets eten dan gaat het wel....... gisteravond bij de griek geweest (schoonouders vierden trouwdag) en heb heerlijk zitten smikkelen. Heb alleen daarna vreselijk diaree gehad hihihihi maar wat wil je met al die olie! Het heeft me iig heerlijk gesmaakt!

FIJN WEEKEND!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, fijn dat je weer thuis bent!

Soof, doe mij effe diarree ;)
    Gelukkig gaan we naar Griekenland, de vk zei al gewoon wat extra olie over het eten doen, hahaha.

13. lusie

lusie Lid

27 aug 2008
    76
    0
    0
    Goedemorgen,

Hoe gaat het hier?
    Ik had al 2x een test gedaan en telkens NEGATIEF...Had met mezelf afgesproken dat ik a.s. donderdag pas weer zou testen mocht de ongi nog steeds niet zijn aangetreden...Maar vanochtend zaten we met onze meiden op bed en de kleinste (6mnd) zat erg veel te kraaien, toen merkte ik ineens dat mijn linkerborst iets lekte pfffffff...Wat is dit?Ik dacht nou dan MOET ik toch zeker wel zwanger zijn, waarom doen die testen dan zo raar? Ik toch maar weer een test en.....een hele lichte +..
    Ik ben dus ZWANGER...Wij zijn zooooo blij....

14. Angela1976

5 aug 2008
    54
    0
    0
    Goedenmorgen dames!

Lusie : Proficiat ! En nu gaan genieten he!

Soof : Gelukkig dat het nu wat beter gaat met je!

Pooh : Welkom terug! Nu genieten van je badkamer he...
    en natuurlijk spulletjes uitzoeken voor de babykamer :D !

Mb : Ik duim voor je!

Maine : Ik duim ook voor jou dat je niet ongie word!

Hier is alles oke. Vanmorgen dan toch echt ongie geworden gelukkig. Dacht echt ff dat mijn lichaam me in de steek ging laten, maar deze keer dus gelukkig 30 dagen en dat is netjes al zeg ik het zelf :D !
    Mijn mannetje is vandaag jarig dus lekker bbq-en in de tuin vandaag.
    De hond is ook loops geworden, dus die laten we dekken. Gaan dus nog een drukke 2 en een halve week worden haha! Maar goed verders is alles zo'n beetje geregelt. Moet alleen nog een hoop gedaan worden. Laat het nu wel een beetje op me af komen nog.
    NOG 19 DAGEN !

Groetjes Angela

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Lusie: proficiat!

Soof: fijn dat het weer wat betr gaat. Blijven eten he? ;)

Mieke: Wauw! inderdaad prachtige plaatjes van je echo!

Angela: succes in de volgende ronde!

Pooh: kan me voorstellen dat je behoorlijk kapot bent!

Sjors en Caro: waar zijn jullie? Hoe is het?

Mb01: spannend! Ik duim voor je.

En Daantje: hoe is het? Hou je je zenuwen nog onder controle? Oempf wat spannend!

Maine: heeft het toch doorgezet?

Hier gister een beroerde dag gehad, man wat was ik misselijk. Iets teveel ontbeten (tja, lekker rustig aan op zaterdagochtend en dan eet ik toch wat meer dan door de week) en toen meteen gras gaan maaien (was een beetje stom) en daarna ontbijt eruit gegooid. Is de rest van de dag niet meer goedgekomen, bleeh.
    Maar vonochtend gaat het een heel stuk beter.
    Gister prachtig weer. Had nog een heeeeel mooi nieuw topje hangen (impulsaankoop, veel te duur, heel de zomer nog niet aangehad :oops:) Ik dat ding aan, nou, ik leek wel Pamela Anderson, kon gewoon echt niet zo!
    Toen viel me pas op dat mijn BH's geoon veel te klein zijn geworden, gek he, had ik helemaal niet in de gaten. Je ziet het ook niet echt aan mij dat ik flinke boobies heb.
    Ik gister naar een lingeriewinkel en met de verkoopster samen een goeie maat uitgezocht.... 70 F.... :confused:
    " U moet zich vergissen!" Zei ik nog, maar nee hoor, zat perfect... :oops:
    Voordeel: het topje staat met deze nieuwe BH wel een heel stuk beter, hahaha.
    Heb ook een zwangerschaps-BH besteld (hadden ze niet in 70, dus een maatje groter aangepast), dat zit lekker zeg!
    Mijn tweelingzusje lachte zich rot en heeft me er de hele dag mee gepest :)

16. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Goedemorgen meiden,

Gelukkig vindt iedereen ons weer zo'n beetje :) Hier gaat het weer beter moet maandag op controle komen, mieke kies getrokken en toen ontsteking :(
    verder is mijn cyclus een beetje gek nu vrijdag een veegje roze daarna niks. Gister, eigenlijk NOD, s'morgens wel echt wat rood bloed en daarna weer niks? ik snap het niet meer. Gooi het er maar op dat ik ziek was van de week want anders weet ik het ook niet meer.

Lusie gefeliciteerd!

klinkt goed soof lekker smikkelen, hopelijk helpt vaak iets kleins eten je de komende weken want wc-potten liefde is ook niet alles ;)

Angela wat leuk dat je je hond laat dekken is het een bepaald ras?

Mieke helpen die activia yoghurtjes niet of pruimen? Fijn hoor dat je toch nog even mocht spieken in je buik :p

Pooh lekker he zo'n mooie badkamer en fijn dat het nu even ruimen is en dan lekker genieten

Maine hoe is het bij jou al :evil: gezien?

En daantje hoe voel jij je?

Natuurlijk niet iedereen gehad maar ga nu even in de tuin kijken lekker weer hier!

Liefs, simi

17. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    @ Wanna en Simi: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ik word gek...nog 3 daagjes! =P~
    Fijn dat je je misselijk voelt Wanna hahaha, je snapt wat ik bedoel hoop ik, tis een goed teken hoe lastig ook! ;)
    He bah wat naar Simi, een ontsteking aan je kies! Maar heet die kies Mieke? (hihihi)

Lusie, van harte GEFELICIZWANGER meis!

Pooh, welkom terug meis...UIT ZWEEEEEDEN! :)

Angela, wat jammer! Succes the next round!

Ik heb gisteren een vrij heftige ruzie gehad met Randy waarbij ik echt even over de rooie ging...
    Zou dit van invloed kunnen zijn op de eventuele zwangerschap?
    Ik schrok op een gegeven moment van mezelf en dacht: oh oh Daantje, rustig dit is niet goed wat stress betreft! [-X

Liefs, Daantje

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen met het zonnetje in huis!

Wat een heerlijk weertje zeg dit weekend.

Lusie, wow gefeliciteerd wat goed zeg!

Angela, leuk zeg... tja bij dieren is het altijd in een wip gepiept en bij ons mensen..... tja dat weten we wel he.
    En gefeli met je mooie cyclus, nu geen ongi meer hoor, nu gewoon roze worden.

Soof, hoe gaat het nu?

Pooh, fijn zeg de badkamer helemaal af (fotootje)!

Wanna, hier ook ee bh probleem hoor.
    Heb nog steeds geen fijne meegroei bh gevonden, dus ga van de week maar weer even op pad.
    Enne hier meer dan Pamela hoor, pfffffff moet even mijn bikini's gaan passen hoe die nu nog zitten, want zaterdag vertrekken we.

Simi, je banner staat wel al op dag 1, hmmm heeft het vandaag dan toch doorgezet of.... is het nog maar bij die ene dag gebleven met rood?
    Ben nu aan de roosvice laxo, heb al zoveel geprobeerd, zucht.
    Vraag me echt af waar al dat afval in mijn lichaam blijft hoor :(
    Sterkte met je kies!

Daantje, wie weet mood-wisselingen door je hormonen, spannend.
    Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit deze dagen, bah wat kan dat dan lang duren.
    Enne zo'n ruzie kan geen effect hebben denk ik hoor, wel weer even lief voor elkaar zijn hoor.
    Ik kan in eens ook zo uitvallen tegen Sandor en dan verontschuldig ik me later en zegt hij heel lief, geeft niet hoor, zijn je hormonen.

Nou wij gaan naar mijn ouders, die zijn vrijdag verhuisd, helpen uitpakken en nog wat schilderen.
    Fijne zondag allemaal.

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    lusie gefeliciteerd! wat goed zeg!

@mieke, ja moet nog effe fototjs maken,m ara eerst nog goed soppen. Was gisteren uitgeteld nadat we bij de stort en de jumbo vandaan kwamen. Echt knap irritant. Heb jij geen last van je banden?

@daantke, eh, ja dat komt me bekend voor! Kan nu ook heel raar uit de hoek komen. Succes met de laatste 3 daagjes wachten...Heb er een goed gevoel over!

@wanna, ged jij ook al aan het kotsen? Ben zo blij dat ik dat niet heb (knock on wood). We veel misselijk 's avonds.

@angela, ok, dus de nieuwe ronde is toch begonnen. Succes he meid!

@all, ik duik straks weer de tuin in. doe niet veel vandaag. Ben erg benieuwd hoe het werken gaat komende week. Hbe sinds anderhalve week zo'n last van mn banden met lang staan en lopen en als apothekers assistente sta je bijna de hele dag.
    We zullen wel zien. Ben echt aan het aftellen naar zaterdag nu, op naar de 12 weken grens!
    Niet dat ik dan niet meer onzeker op de plee zit, maar oke, dat zal ik wel tot eind mart houden...hehehe
    Gelukkig gaat het nu goed en dan geniet ik er ook echt van. Gisteren hadden we opeens 9 buurkids in de toekomstige babykamer...het nieuwtje verspreid zich snel onder de buurtjes hier! Ik heb in de kast bijna alle smurfen staan van toen ik nog klein was (pa werkte bij BP) en daar hebben ze mee gespeeld. Was gezellig al dat spul over de vloer!
    Ze zijn zo enthousiast over de baby en komen steeds vragen wanneer ik nou naar de dokter moet voor een nieuwe foto.

20. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Dank jullie voor de lieve geruststellingen! :D

En verder:

Nog 2 daagjes!! [-o< [-o<

Liefs, Daantje

Deel Deze Pagina