@mieke, wij gaan woensdag avondi n rotterdam de boel leeg kopen. Ik wi lzo'n doomoo seat hebben, een matrasje, en een draagzak. Dus die 20% korting komt me wel uit!
Ja lekker he, ben ook al een lijstje aan het maken. De kinderwagen hebben we al uitgezocht, dus die kan ik dan mooi met die korting bestellen. Ook de maxicosi en nog wat spul. Scheelt toch.
Ik weet nog helemaal niet wat ik allemaal wil enne ik moet nog effe sparen om los te gaan hihiihih Eerst naar Disney!
ben morgen jarig en heb al wat geld gehad. Mn moeder wil de kinderwagen met alle toebehoren betalen, en die hebben we nu tweedehands overgenomen van mn vriendin. Verder hebben we het afgelopen jaar iets van 400 euro aan spullen evrkocht op marktplaats, en dat geld in een "babypotje" gedaan, dus dat kan ik nu mooi gebruiken! Heb echt zin om lekker te gaan shoppen nu, terwijl we nog tijd zat hebben. heb trouwens last van "terretorium drift". Mn schoonzus komt volgend weekend met de baby over uit zweden en nu wil mn vriend alle spulle ndie we hebben gebruiken voor ons ichtje. Maar ik heb er zo'n moeite mee om een ander kindje in ons bedje en onze kinderwagen te zien. Is dit stom? Mn oma gaf me groot gelijk, maar ik voel me zo'n aansteller nu!
Nee Pooh, ik vind dat helemaal niet gek, ik zou er net zoals jij over denken. Die spullen zijn voor jullie kindje en daar mag niemand anders gebruik van maken!
Ben ik het ook mee eens Pooh, dat zou ik dus ook echt niet willen! Kijk als het nou je tweed eis maakt dat geen moer uit, maar dit vind ik te speciaal! Ze kanhet toch zelf meenemen, mag gewoon mee in het vliegtuig hoor!
Pooh: ben het helemaal met Soof en Moontje eens! Is toch speciaal voor JULLIE kindje! Mieke: kun je ook kinderwagens met korting bestellen? (Ik dacht dat dat er buiten viel) Hoevaak zijn de mazzeldagen bij Prenatal? (Lief is voor werk in het buitenland en wil graag samen met hem gaan shoppen, maar 20% scheelt toch wel een boel) Wij hebben ook besloten geen combitest te doen. Ik zou een kindje met Down niet weg laten halen en heb er bovendien moeite mee dat er dan bij een kans van 1:200 vervolgonderzoek nodig is (dwz of vervolgonderzoek doen, of 6 maanden in de stress zitten) En dan kans op Down 1:200 en kans op miskraam door vlokkentest 2 x zo groot (1:100) maar het blijft een lastige keus. Vind het jammer dat ik merk dat op het april mamma's forum sommige mensen de anderen voor gek verklaren als je geen combitest doet. Zijn een paar mensen die niet ieders keuze respecteren. Soof: inderdaad wel goed om het even bij de VK te noemen! had je al een Hb laten prikken? (Ik heb uiteindelijk pas afgelopen week bloed laten prikken en verwacht donderdag de uitslag)
Heb net een mega huilbui gehad. We hadden mn schoonzus aan de bel en die komen van vrijdag t/m zondag logeren en verwachten dus ons bedje en kinderwagen etc te kunnen gebruiken. Ik heb het me op een janken gezet. Lucht wel op, hoop alleen niet dat ze er een probleem van maken... We hebben trouwens vanavond het kindje laten erkennen op het gemeentehuis, omdat we niet getrouwd zijn. We moesten best lang wachten , omdat vriendlief de Zweedse nationaliteit heeft en dat moest uitgezocht worden. Ik werd opeens heel zweterig, duizelig en missleijk en het scheelde niet veel of ik ging van mn stokje. Ik kreeg een kopje thee met suiker en toen ging het wel weer beter. Echt eng man! Vorige week ook gehad, op mn werk, maar de veloskundige zei dat mn bloeddruk aan de lage kant is... bah!
poohbear, wat zouden ze gedaan hebben als je het niet had, kan je het niet wegsteken en zeggen dat je het nog niet hebt. Laat ze een kleine buggy en een reisbedje meebrengen of laat de kleine in een reisbedje slapen. Ik heb er geen probleem uitgemaakt ivm m'n zus. Zo heb ik alles kunnen testen, hihihi maar was ook maar voor een weekje toen. Ik gebruikte het ook zelf toen. Kan geloven dat je het niet wil, het zijn tenslotte ook jouw spullen he. Vind dat ze dat maar moet begrijpen. Hier is het rommelen geblazen, heb gisteren duidlijk veel te veel gedaan, loop precies met lichte weeën maar ga niet binnen, ben zo al 2 keer binnen geweest en m'n man is werken dus.... Hier is nu alles klaar en ben er klaar voor. Laat die beeb maar komen
Goedemorgen, ik heb alleen even snel een vraagje (ben té misselijk om alles te lezen): ik heb net nog een testje gedaan om even te checken (de mevrouw van moeders voor moeders komt vanavond ) maar het teststreepje is lichter dan bij alle voorgaande tests die ik heb gedaan. Zegt dit iets of zegt dit niets... Vandaag komt mijn moeder slapen want ze gaat morgen mee naar de echo, spannend hoor! Sterkte en liefs voor iedereen! Liefs, Daantje
Hoi allemaal, Daantje, ik heb geen idee. Ik zou me er niet al te druk om maken, morgen heb je de echo en wordt je van deze onzekerheid verlost. Veel succes morgen, spannend! Pfoe, als ik al die zwangerschapskwaaltjes van jullie lees...ik weel nu wel dat die eerste 3 maanden niet bepaald een feestje zijn. Goed om te weten dat die befaamde "roze wolk" in het begin ook een behoorlijk grijs kan zijn...... Ik had gister mijn schoonzusje aan de lijn, de babykamer is klaar en ik wilde komen kijken. Nu hebben ze besloten dat alleen de ouders dit mogen zien, ivm het geslacht van de beeb. Persoonlijk vind ik dit een rare keus, je bent toch trots op die kamer en dan wil je het toch laten zien? Als ik zwanger ben en ik weet het geslacht, dan mag iedereen het weten. Waarom er geheimzinnig over doen ?, lijkt me juist heel leuk om open en bloot te kunnen shoppen en erover te kunnen praten. En jullie, willen jullie het geslacht weten en vertellen jullie het dan wel/niet? Verder kijk ik uit naar zaterdag. Dan ga ik beginnen met de ovu-tests, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik hoop dat er wel iets uitkomt, anders ben ik weer bang dat ik geen eisprong heb. Raar om naar zoiets uit te kijken , maar ja, dan heb je toch het idee dat je er controle op hebt. Ja, moet rennen, heb zo een vergadering . DDOOOEEEGGG
Goedemorgen lieve meisjes! Pooh, ik geef je groot gelijk. Heb je de meubeltjes al in elkaar staan.... anders haal je ze weer uitelkaar en zet je ze weg. Kan me voorstellen dat het ook heel moeilijk is om dit zo te zeggen en dat je ze niet wilt beledigen. Maar ze moeten het toch ook kunnen begrijpen. Zico, rustig aan doen meis, wel spannend hoor. Dantje, lieverd vervelend dat je zo misselijk bent. En die test. Doe dat nou maar niet meer, het maakt je alleen maar onzeker. Vanavond die van moeders voor moeders en dan niet meer hoor! [-X Mb01, tja als het zo bepalend is dat je aan het kamertje kan zien wat het is.... En zij die keuze hebben gemaakt, dan moet je die maar respecteren. Ookal is het wat raar dat de opa's en oma's het wel mogen weten. Wij hebben er voor gekozen dat iedereen het gewoon mag weten, vinden we juist veel leuker. Gister controle bij de vk gehad, met 10 min. stonden we weer buiten. Alles was oke. Baarmoeder gevoeld, hartje geluisterd en bloeddruk was prima. Vanmorgen de 20 weken echo gehad. Alles is zorgvuldig gecheckt, maar geeft nog geen 100% garantie. Ze kon geen zichtbare afwijkingen vinden aan het hartje of andere organen en hersentjes zagen er ook goed uit. Schedeltje was mooi dicht en geen waterhoofdje. Geen hazelipje, dus we waren heel blij. En we krijgen een mannetje! zo leuk, we zijn helemaal happy en zitten nu echt op de blauwe wolk, hahaha.
Wanna, het geldt idd ook voor kinderwagens, m.u.v. bugaboo. Dus tja dat scheelt al enorm, want je moet ook nog wat accessoires kopen als een voetenzak, maxicosi, mandje, parasolletje etc. Is je vriend lang? De mijn is bijna 2 meter en daardoor viel hij meteen voor de Mutsy 4 rider single spoke next. Is een robuuste wagen, met leren greep en in veel kleuren te verkrijgen. Je zou even wat voorwerk kunnen doen op internet. En is hij nu al in het buitenland en tot zondag?
Moontje, tja nu pas begint het echt meer door te dringen. Eerst is het gewoon zwanger zijn en nuchter en nu je weet wat en hoe en dat alles oke is gaat het echte genieten pas beginnen voor mijn gevoel.
@MIEKE: Gefeliciteerd wat leuk een zoontje, had je zelf ook dat gevoel of kon je er niks van zeggen???? @POOH: Dat had ik zondag dus ook, eng he. ik heb altijd al een vrij lage bloeddruk en met de eerste controle was die 70/130 dat is toch wel mooi dacht ik. Maar ik vind het ook doodeng, ik ben namelijk 1x echt tegen de vlakte gegaan, doodeng! @WANNA: Vrijdag krijg ik het bloedonderzoek. @ZUSJE: Rustig aan meid, ik hoop dat het er snel is.......... LIEFS
Soof, had er eerlijk gezegd totaal geen gevoel bij. Had zoiets van, zie het wel. Maar mannetje hoopte heel stilletjes op een zoon, hahaha. Enne mijn bloeddruk was gister 65/120 en dat is prima.