@Pooh: Dan heb je echt iets verkeerds gedaan inderdaad, verschrikkelijk dat kan toch niet! Moet er niet aan denken Jezus ik zit het gewoon nog een keer terug te lezen, dat gaat echt niet goed............... Een keer flink laten brullen (en dat kan echt wel een uurtje of wat aanhouden) lijkt me geen overbodige luxe. Maar ik begrijp dat jij je er niet mee bemoeit, maar je ziet het met lede ogen aan denk ik. Ik blijf het zeggen, het is een beetje net als bij honden. Die janken/piepen ook de eerste nachten. De aanhouder wint! Mits er niks ergs is natuurlijk! Ik heb dat ook zo gedaan bij de eerste hond en op een gegeven moment dacht ik, ik zal het licht eens aandoen en kijken waarom ie niet ophoudt, acherum had ie heel zijn bench ondergepoept en zat heel zielig als een klein zwart bolletje wol in de hoek te janken. Toen kon ik zelf ook wel janken hihihih LIEFS
ja, dat vind ik dus ook. Huilen is gezond hoor en je hebt ze er blijkbaar zo mee verpest als je er teveel aan toegeeft! Ze hoeft maar 1 piepje te geven en ze wordt al opgepakt. Alleen heen en weer lopen helpt dan en waag het niet teg ana zitten ,want dan piept ze weer. Ze slaapt dus bij pa en ma en "wil" niet in de auto. Ze zijn dan ook met het openbaar vervoer vanaf Eindhoven airport naar ons gekomen (2,5 uur ipv 45 inuten met de auto). Ik vind dat je daar niet aan toe moet geven,maar ja! Wat heeft een kind van 5 maanden nu te willen! Mn schoonzus loopt dus hele dagen met haar in de draagzak en komt nergens aan toe. En dan belt mn schoonmoeder mij,,,,ooh t is zo veel werk om een baby te hebben. ja tuurlijk ,zoals zij het doet al helemaal!
Ja dan kom je nergens meer aan toe, vind het wel zielig hoor ook voor het kind. Welke gek gaat nou 2.5 uur met het openbaar vervoer ipv met de auto. Ze heeft toch niks te willen met 5 maanden Jezus, ik hoop dat ze het licht nog wel gaat zien, want dit kan echt niet. Heeft jouw man invloed op haar? Iemenad moet daar toch iets van gaan zeggen anders gaat ze er aan onderdoor!
nee, hij houdt ook maar zn mond. Mn schoonmoeder begon er van de zomer wel over toen ze net 2 maanden was, maar dat eindigde in een ruzie en een huilbui met mn schoonzus! Ik vind het zoiezo moeilijk om me te "bemoeien" met het opvoeden van een ander. Mn 7 jarige neefje heeft ook bijna 5 jaar bij mama in bed geslapen terwijl papa tussen zijn speelgoed in zijn bedje sliep. Lekker goed voor je huwelijk! Ik hoop dat wij het toch anders gaan doen!
Mijn god, wat erg, ik krijg helemaal de kriebels als ik dit allemaal lees! Wat maak je je hetzelf dan moeilijk zeg!
ja moontje, wat vind jij er nou van als moeder zijnde? Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was kapot van het alleen maar het moeten aanzien.... dat gehups door de kamer. Ik vind het zo moeilijk, heb zelf nog geen kindje maar wil het toch niet zo ver laten komen als ons smurfje geboren wordt!
Misschien heeft het beepje wel een verborgen iets. Reflux of zo? Mb, idd 4 uur plasje ophouden. Als je probeerd helemaal niets te drinken moet dat wel lukken. Te beginnen na je ochtendplasje! Moet lukken. Ik ben zelf ook een behoorlijke plassert maar het lukte me toch steeds weer. Je kunt de test meenemen naar je werk en hem toch even stiekem op de wc doen Als je utigaat van een bepaalde cyclus, min 14-15 dagen, dan zou rond die cyclusdag je eisprong ongeveer moeten zijn. Dan zou je 3 dagen ervoor kunnen beginnen met testen. Soms kan het ook aan de tests liggen hoor, welke gebruik je? Ik vond de midsteams van matcare erg prettig, bij andere kreeg ik nooit een positieve teststreep en bij deze wel. Dus tja het is misschien ook een beetje zoeken. En dan zou je ook altijd nog kunnen tempen. http://www.matcare.nl/3-halen-2-betalen ... d0cc409561
Pooh, ik vind dit een hele ongezonde situatie! Verontrustend zou ik zelfs willen zeggen. Het kan en mag toch niet zo zijn dat je je hele dag naar je kind in moet richten? Tuurlijk hou je rekeing met het ritme van je kindje maar je moet nog wel in staat zijn om je eigen dingen te kunnen doen en dat is een kwestie van leren, zowel voor je kindje als voor jezelf als moeder zijnde. Als je de hele dag met je kind "op"je lijf loopt, leert het nooit zichzelf te vermaken of zich te ontspannen. Zelfs zo'n kleintje moet dat leren! Ik ging gewoon douchen 's morgens, eerst Tessa badderen , voeden en lekker troetelen en dan lekker terug in de wieg want dan ging mama douchen, soms viel ze in slaap en andere keren lag zee heerlijk relaxed in de wieg. En natuurlijk was ze het er ook wel eens niet mee eenss en begon ze te huilen, jammer dan, is goed voor de longetjes! Ik deed gewoon mijn dingen. En bovendien vind ik als je bij elke kik of huil je kindje oppakt en bij je neemt dan leer je ook nooit hoe ze huilen als er echt iets is. Tessa wilde ook een tijdje niet alleen in haar wiegje liggen, vooral 's avonds, de kraamhulp had ons er al voor gewaarschuwd dat dit kon gebeuren en gaf ons als tip om ze 20 min. te laten huilen, als ze tussendoor begon te huilen gingen de min. weer opnieuw in, sommege baby's hebben het nodig om zich in slaap te huilen, als je dan als moeder zijnde je kindje steeds weer gaat troosten komen ze dus niet tot rust en hebben ze steeds meer moeite om in slaap te komen. En ik vond het echt moeilijk hoor, wat duren 20 min. dan lang! We hebben dit een weekje zo moeten doen en toen viel ze al na 5 min. in slaap en was er geen enkel probleem meer. Ik heb wel eens gewoon 's avonds de stofzuiger aangezet om het huilen niet te horen en de kookwekker op 20 min. gezet. Pffffffff! Maar ik moet zeggen het heeft echt geholpen, je moet dus echt even doorzetten en dan heb je er echt profijt van en krijg je de makkelijkste kindjes! Tessa huilt nu eigenlijk nooit mee, ik leg haar in bed en ze ligt nog wat te spelen of te brabbelen en valt dan heelrijk in slaap en als ze huilt weten we dat er echt iets is.
@Angela, gefeliciteerd! Het gaat goed met de zwangeren hier! Zijn er tijdens mijn vakantie (de afgelopen 2 weken) nog meer zwangeren bijgekomen? Ik heb niet voor 2 weken kunnen bijlezen.
Mag ik even trotse moeder uithangen? Ze staaaaaaat! http://i84.photobucket.com/albums/k19/p ... MG0528.jpg even op de link klikken, ik krijg het anders niet voorelkaar Nou ja, een beetje........
Angela; GeFeLiCiTeErD!!!! Moontje; Geweldig zeg dat Tessa staat, weer een mijlpaaltje bereikt. Puck; Dank je voor de felicitatie. Mannnetje en ik zijn 5 jaar bij elkaar en gisteren genoten van een heerlijke etentje in een restaurant in de buurt. Wij hebben van de zomer(nou ja zomer...) wie is de chef gekeken en waren zo gecharmeerd van de kookwijze van de chef, bleek het restaurant in onze woonplaats te zitten. Met de tennis alias Wii arm gaat het steeds beter, fysio wordt afgebouwd! Liefs, Meen
Oh Moontje wat is het toch een schatje! En je verhaal sla ik effe op hoor. Ik denk ook echt dat je het zo moet doen, maar natuurlijk moet er iemand zijn die je effe op weg helpt. Ik weet dat bij de eerste van m'n vriendin de kraamhulp had gezegd dat de baby de eerste 3 maanden niks kan afdwingen en daar dus niet gevoelig voor is. Nou, amehoela! Zodra je het licht aandeed lag ze vrolijk te lachen. Ja tuut, de volgende keer mocht ze gwoon effe lekker uitblere! Ze zijn al zo vreselijk slim en instinctief volgens mij! Ik hoop natuurlijk dat ik al mijn gelul straks ook goed de praktijk inbreng, maar gelukkig staan ik en manlief op dezelfde lijn. LIEFS
Hey soof, het zal vast goed gaan bij jullie, fijn dat je man en jij in ieder geval op 1 lijn zitten, dat scheelt al een hoop. Ik zal niet zeggen dat ik alles weet en goed doe maar ik merk gewoon aan Tessa dat het goed gaat, ze is relaxed en tevreden, wat wil je nog meer. Het zijn maar tips en richtlijnen en iedereen moet doen wat hij zelf goed vind. Onze kraamhulp zei wel dat het een kwestie is van ritme aanbrengen in de dag, daar worden de kleintjes rustig van en dan gaat het allemaal een stuk gemakkelijker.
Dat heeft mijn moeder ook altijd gezegd, voor een baby en ook kind is rust, ritme en regelmaat het allerbelangrijkste. En eigenlijk vinden we dat als volwassene ook het lekkerste!?!?! Kijk ik kan alleen uitgaan van wat ik in mijn omgeving zie qua opvoeding en dan denken mijn man en ik; wij gaan het heel anders doen en echt meer zoals we zelf zijn opgevoed. Een beetje strenger en veel meer regelmaat! Ik heb het idee dat veel ouders van nu een kind als bijzaak zien, maar ik denk dat je jezelf echt een aantal jaren aan de kant moet zetten om een goed opgevoed kind op de wereld te zetten. Dan maar een keer niet naar een feestje of een van ons gaat dan. Maar laat die kleine lekker in zijn eigen bedje slapen. Natuurlijk moet je je kind ook ergens mee naartoe kunnen nemen, maar je kind gaat voor vind ik. In aug waren we in de efteling met vrienden, nou dan lopen daar 100.000 gezinnen rond met super kleine kindjes. De godganselijke dag in die maxi cosy! Nou, voor wie doe je dat eigenlijk. Je kind doe je er geen plezier mee hoor. Ja zeggen anderen dan, misschien hebben ze oudere kinderen. Ja dat kan wel maar dan laat die kleine achter bij iemand of als het echt niet anders gaat blijf ik wel thuis hoor! Ik moet er niet aan denken, dat geleur met zo'n baby. Acherum dat kind hoort vanalles en weet bijgod niet wat hem overkomt. GOH hij slaapt toch zo slecht, je DEUHHHHHHHHHH Sorry ik liet me even gaan, maar soms denk ik echt "waar zijn we mee bezig". LIEFS
@moontje en soof... ja zo denken wij er dus ook over! Rust, regelmaat en reinheid zegt mn oma altijd. en, bedje is om te slapen, dus niet steeds in de draagzak, box of wipstoel. Ze heeft zaterdag dan ook amper overdag gelspaen, want elke keer als ze net sliep, moesten we de auto uit of werd ze wakker van iets anders. Nee, dat neefje is van mijn kant van de familie. Ikweetn iet of dit hele gedoe "zweeds is", maar gelukkig denkt mijn vriend er anders over!
Mieke, lief dat je eraan denkt. Tja, hoe gaat het? Nou eigenlijk niet, we hebben al een maand niets meer van ze vernomen dus we denken dat ze nu plannen aan het smeden zijn om deurwaarders en andere instanties op ons dak te sturen, stilte voor de storm zeg maar! Er gaat hoe dan ook nog wel iets komen want ze laten het echt niet met rust, we bereiden ons dus maar voor op een heel vervelende tijd en ondertussen proberen we er zoveel mogelijk niet aan te denken en te genieten van ons gezinnetje en de rust. Enige positieve in dit hele verhaal is dat we nu weer kontakt hebben met de oudste zus van mijn man, die dus ook al jaren niet meer bij haar ouders over de vloer kwam. We hadden ze voor het laatst gezien op onze bruiloft (3 jaar geleden) daarna is de bom weer geklapt en zagen wij ze dus ook niet meer. Afgelopen zaterdag zijn ze bij ons geweest, was heel erg gezellig en ze hebben voor het eerst hun kleine nichtje gezien, echt heel erg leuk!
Jeetje Mieke, klinkt erg heftig. Wat is er dan toch aan de hand? Of kan je daar niet over utwijden? Fijn dat je iig je schoonzus weer hebt gezien!