30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oooh, Ik ben een beetje peu nerveu...We moeten zo naar de tandarts voor controle! Heb er niet zoveel zin in ,maar heb gelukkig geen klachten. Ja wat tandsteen,maar da's peanuts!

Fijne dag!

2. Angela1976

5 aug 2008
    54
    0
    0
    Goedenmorgen dames!

Pooh: succes bij de tandarts vandaag!

Zico: Geweldige foto's van Sterre! En natuurlijk heerlijk dat ze het zo goed doet!

Moon: Bij deze foto staat ze idd echt! Super!

Caro en Soof: Heerlijk he meubeltjes en wagens uitzoeken... kan hier niet wachten, maar moet geduld hebben ;)!

Mb: Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen!

Nieuwe: Welkom en gezellig meekletsen hoor!

Hier is alles weer rustig aan het worden. Het pupje is gewent en doet het super. 's Nachts is ze al helemaal zindelijk en overdag soms nog maar een ongelukje, maar over het algemeen gaat dat ook super. Alleen autorijden is nog niet zo leuk :S, dat is wel balen aangezien we minimaal 1x per maand naar mijn ouders rijden (uur rijden). Ik hoop dus dat dat wel goed komt.
    Afgelopen weekend waren mijn ouders en mijn schoonouders er en hebben we het kadootje gegeven... ze waren allemaal superblij :D! Natuurlijk moeten ze er nu even aan wennen aangezien het voor beiden het eerste kleinkind gaat worden! Hier moet ook nog veel gebeuren, we moeten dus nog een kamertje bouwen! Eerst volgende week maandag de eerste echo maar... oh ik hoop zo dat ik het hartje al kan zien!

Groetjes Angela

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Weer 40 gr erbij vandaag, toch geweldig om zo je morgend te beginnen he ;)

ga nu een nieuwe teneu kopen voor zondag, hebben dan doop+babbyborrel ;)

4. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee dames,

Helaas, helaas, gistermiddag werd ik ongi :cry: . Ik was er behoorlijk van ontdaan, maar ik kon niets laten merken omdat ik aan het werk was. Ik voelde het s'middags wel aankomen, kramp in mijn buik enzo. Maar je hoopt gewoon dat het niet zo is......
    Daarnaast denk ik dat ik nog geen eisprong heb. Met die ovu-test ben ik uitgegaan van mijn kortste cyclus, die was dus 38 dagen. Maar toen had ik geen tweede streep, terwijl ik toen een piek had moeten hebben aangezien mijn cyclus nu dus 37 dagen is (snappen jullie het nog?). Ik maak me hier echt zorgen over, want tja, geen ei...geen baby.

Ik ben dus van plan om naar de HA te gaan, denken jullie dat iets hij voor mij kan doen ? Ben nu 7 maanden aan het sukkelen, en weet nu nog steeds niet wanneer mijn eisprong is, daar zou de HA toch wel iets op weten?.

Mieke, jij had in het begin toch ook geen eisprong?Wat heb jij toen gedaan?

Als ik jullie verhalen lees wil ik ook zoooo graag leuke spulletjes aanschaffen. Ik hou erg van het opknappen van meubels, heb dus al allerlei plannen in mijn hoofd. Maar helaas...ik zit jullie nog steeds aan het hoofd te zeuren met cyclus-verhalen.... :(

DDDDOOOOEEEGGG

5. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Hey meiden

Ben weer thuis, het weekend was leuk maar de thuiskomst minder... :cry:
    We hebben gisteravond laat plots onze 11 jarige franse bulldog in moeten laten slapen, ze kon niet meer over haar medicatie voor de ziekte van cushing en haar bloedwaardes rezen de pan uit, ze was zichzelf aan het vergiftigen..
    We missen onze kleine schat zó erg, ik doen niets als huilen, ben echt een wrak, vandaar dat ik nu even niet veel hierop zit, ga wel nog testen deze week maar nu even niet, kan momenteel niet nog meer verdriet verwerken, nog geen ongi in ieder geval...
    Sorrie meiden maar ben echt even aan het einde nu....ik mis haar zo. :cry:
    Een foto van haar staat in mijn album....

6. @Mystic Sun: Ach jee wat vervelend van je hondje! Sterkte!

@MB01: Wat jammer meid, maar als ik jou was zou ik gewoon naar de ha gaan, dan ben je iig je verhaal kwijt en weet je misschien waaraan en waaraf. Hou er wel rekeing mee dat veel ha je terugsturen omdat je nog geen jaar bezig bent. Mijn ha deed dat gelukig niet.
    Enne, ik had ook geen ei van mezelf maar tada het kan nog geod komen!

@ZUSJE: Ze doed het echt heel erg goed, super fijn!

LIEFS

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, ik heb wel eisprongen gehad hoor, maar die tests die ik toen gebruikte werkten voor mij gewoon niet voldoende en optimaal.
    Beetje gaan zoeken naar testen die het wel goed deden.
    En dat waren de midstreams van Matcare.
    Balen van de ongi meid. Ik denk dat je wel een eisprong hebt hoor, anders zou je ook geen licht streepje krijgen.

Gister thuis gekomen van een zeer vermoeiende vliegreis.
    Heb gewoon in het vliegtuig (stilletjes) zitten huilen omdat alles pijn deed en ik niet lekker zat, niet kon slapen etc.

Vakantie was heerlijk, de eerste dagen regen en onweer gehad, staartje van iets bij Venezuela, tja dat verwacht je daar niet.
    Maar de dagen erna waren weer prachtig en natuurlijk warm
    Heerlijk gegeten en gerelaxed.
    Maar ook weer blij thuis te zijn hoor.
    Voor degene die nog op vakantie willen gaan, ik raad het echt af om na ruim 5 maanden (6) niet ver meer te gaan.

Zo ga nu even bijlezen.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, mooie wagen. Wij hebben die ook, tenminste de single spoke dan en dan in chocobruin.

Applausje voor Tessa, wat wordt ze groot zeg, tijd vliegt.

Caro, super mooi kamertje zeg en wagen combi/kleur ook!

Pooh, mooi behangetje zeg heel leuk.

Nieuwe meiden, welkom en succes.

Zico, fijn dat het goed met Sterre gaat.

Wanna, mooie echo zeg!

Daantje, wat fijn dat de 2e echo ook helemaal goed is gegaan.
    En wat mooi om 2 hartjes tegelijk te kunnen horen.
    Gefeliciteerd.

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mystic: wat naar zeg..... heel veel sterkte!

Oei, Mieke, reizen met 22 weken was dus geen succes? ik zat er nog over te denken of we in november, net na de 20 weken echo nog weg konden. Maar ach, we dachten toch als dat het handiger was om niet zo ver te gaan. maar wel mooi gehad? paar vakantiefoto's in album zetten om ons de ogen uit te steken? :)

MB01: kan goed zijn dat je toch net iets te laat bent begonnen met ovutesten als je cyclus ietsje korter was deze keer (je luteale fase is in het algemeen vrij constant, maar kan per persoon verschillen van 10-18 dagen) Het kan nooit kwaad om een keertje te bespreken bij de huisarts. Zoals Soof zegt wel grote kans dat je nog niet doorgestuurd wordt, omdat 7 maanden nog vrij kort is Slechts de helft van de vrouwen is binnen een half jaar zwanger, de rest doet er gewoon langer over, dus dat is niet abnormaal. Je moet je niet meteen zorgen maken dat er iets mis is. Dat je een heel constante cyclus hebt is al heel mooi!

Ik heb ook de eerste paar maanden geen eisprong gevonden. ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik in die periode ook anovulatoire cycli heb gehad en dat het bij mij niet zozeer aan de testen lag.
    was uiteindelijk over de matcare stripjes heel tevreden.

Pooh: had naar hetzelfde behang zitten kijken, ook toevallig! Wij zijn ook niet van die beren-types :)

Zico: wat heerlijk dat ze zo goed groeit. Echt een opsteker!

Angela: spannend he?! Vast een mooie echo voor jou volgende week. Merk je al iets "anders dan anders"?

Hartje; wat jammer dat het op het werk allemaal zo tot verloopt! veel sterkte!

Moon: wauw, wat staat ze mooi! En zo vroeg al!

Meen: veel pelzier straks met je nieuwe autootje! haha, je hebt er echt zin in als je er zelfs al over droomt!

Hier alles zo zijn gangetje. als altijd veel te druk op het werk en gister pas om 7 uur naar huis. Moet straks wel verandering in komen als het kindje er is. Merk wel dat ik na zo'n lange dag meer last heb van mijn buik.

Heb gisteren heeeeel geconcentreerd stil gezeten en opgelet of ik misschien al iets voel, maar als ik al iets voel beeld ik het me vast in, hahaha. kan gewoon niet wachten tot ik het voel bewegen. lijkt me zo speciaal! en natuurlijk ook een bevestiging dat het allemaal goed zit.

Buikje blijft ook beetje stagneren. Ziet er 's ochtends gewoon uit als "de dag na kerst" :)
    's Avonds zakt 'ie wel wat meer uit, maar mag van mij wel wat flinker worden. wanneer kregen jullie een noemenswaardig buikje? En wanneer voelden jullie voor het eerst leven?

Wat blijf ik ook een onzekere Miep he? :)

lieve knuffel,

Wanna

10. Whahha wat omschrijf je dat toch weer leuk, maar ik heb dat precies hetzelfde hoor en mijn collega die nu tegenover mij zit met 18 weken zegt precies hetzelfde. En dan ineens gaat het hard, dus ik vertrouw even op haar :)

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Oke, daar vertrouw ik dan maar op. :) En tot die tijd heb ik gelukkig nog een twee broeken "die in de winkel heeeeel leuk leken", maar thuis toch veel te ruim in de taille zaten en waar ik -luiwammes- gewoon niet aan toegekomen ben om ze in te laten nemen. Gelukkig maar dat ik ook heel slecht dingen weg kan gooien, komen ze nu nog van pas.

Vraagje: wij hadden zo'n beetje wat zitten kijken naar kinderwagens en vonden de maxi cosi mura 4 wel aardig. Maar ik ken echt niemand die zo'n wagen heeft (is er geloof ik ook nog maar 1 of 2 jaar) Heeft 1 van jullie daar ook naar gekeken?

Heb zoooo'n zin om naar babyspullen te gaan kijken maar manlief voelt die drang niet zo :rolleyes: Oke oke, misschien schiet ik soms een beetje door... je hoeft ook niet bij 15 weken al perse de kinderwagen, ledikant en bij voorkeur ook de naam van het kind al te weten :)

Kregen gister van 1 van de 5 kinderdagverblijven waar we hadden ingeschreven zowaar een brief dat ze een plek konden toezeggen! Ik sloeg steil achterover van verbazing, want tot nu toe hadden we twee afwijzingen en twee plaatsingen op een wachtlijst van 50-65 kinderen!
    - Denk ik meteen: wat is hier mis? :oops: - Hihi, hoezo suspicious?!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha Wanna, je gaat lekker hoor!

Ik voelde de beep voor het eerst bij 19-20 weken.
    En dan was het nog even uitzoeken of dat echt de beep was omdat het natuurlijk een 'nieuw' gevoel is.

En kijk maar even in mijn album naar mijn buikfoto's, dan kun je de groei een beetje volgen.

Foto's vakantie moet ik nog even in de puter zetten, maar ik zal wat plaatsen.
    Heb er ook leuke crea buikfoto's gemaakt.

Ik weet ook niemand die de maxicosi mura heeft.
    Heb hem wel in de winkel gezien en ziet er wel stoer uit.
    Ben nog steeds blij met onze keuze voor de Mutsy hoor.

Willen jullie eigenlijk het geslacht straks weten?

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, welkom thuis! ja, wij gaan normaal met kerst altijd naar mn schoonfamilei in zweden, maarzelfs die 2 uur vind ik nu al te lang om stil en krap te zitten. Dus blijven we lekker thuis dit jaar.

@wanna, da's ok toevallig, dat behang! Ik zag hem maanden geleden al, maar toen was ik geloof ik net zwanger en durfde ik nog niets te kopen.
    Ik voel sinds gisteren beweging van binnen, heb 4 kleine schopjes gehad (ik weet t is vroeg ja), maar t zijn echt niet mn darmen! Echt zo'n apart gevoel!

@all, tandarts was alles goed. Nog geen gaatjes op mn 33ste! goed he?!
    Ik ga lekker bami maken nu...de groetjes en misschien tot later!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, welkom thuis! ja, wij gaan normaal met kerst altijd naar mn schoonfamilei in zweden, maarzelfs die 2 uur vind ik nu al te lang om stil en krap te zitten. Dus blijven we lekker thuis dit jaar.

@wanna, da's ok toevallig, dat behang! Ik zag hem maanden geleden al, maar toen was ik geloof ik net zwanger en durfde ik nog niets te kopen.
    Ik voel sinds gisteren beweging van binnen, heb 4 kleine schopjes gehad (ik weet t is vroeg ja), maar t zijn echt niet mn darmen! Echt zo'n apart gevoel!

@all, tandarts was alles goed. Nog geen gaatjes op mn 33ste! goed he?!
    Ik ga lekker bami maken nu...de groetjes en misschien tot later!

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: stom stom, kon inderdaad gewoon naar jullie albums/buikfoto's kijken. Heb het zelf geprobeerd met fotocamera, maar nog niet echt een succes (ons bed staat vrij dicht op de pas-spiegel, zodat ik alleen van dichtbij een foto in de spiegel kan maken en dan kan je niet eens zien of het nou een bolle buik is die je beeldvullend ziet of mijn billen :) )

Wij willen inderdaad wel weten wat voor geslacht het wordt. Eerst hoefde dat van mij niet zo, maar mijn man zei dat hij dat graag zou willen en toen dacht ik "ach, waarom ook niet"
    Wij zitten trouwens ook te twijfelen over de Mutsy hoor. (is dat die "team collection" die jij hebt?)

Pooh: wat leuk dat je al wat voelt! ik ga er aar geduldig nog een paar weekjes op wachten. Ik weet nog niet of wij echt an behangen toekomen of dat het toch wat tamponeren op de muur wordt. (Het is ook maar een heeeel klein kamertje)

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh en Wanna, 2 uur is best te doen qua vliegen en 3 uur ook nog wel.
    Maar 10 uur raad ik gewoon echt af, bah wat een rot vlucht was dat zeg.
    Heb er ook echt zo tegenop gezien.

En wat leuk Pooh dat je jullie smurf al gevoeld hebben.

Wanna, het is echt leuk om het geslacht te weten, op de een of andere manier krijg je dan nog net even dat extra gevoel erbij, je hebt natuurlijk al een band met je kleintje, maar dan net eventjes iets meer.

Wij hebben de Mutsy 4Rider single spoke next.
    Met team college stof in heel donker bruin.

17. Ik ken ook niemand! Maar de demonstratie was goed hihihih Wij hadden die als 2e staan. Maar toch een stuk duurder en ik wilde schoonouders nou ook weer geen poot uitdraaien hihii

Maar hij is heel licht en het verschil met onze transporter is dat je het zitgedeelte kan draaien zodat het kind naar je kijkt of van je af kijkt.

Maar euh, er is soms veel levertijd op spullen en met 7 maanden moet het klaar zijn, dus ik zou manlief toch maar eens meeslepen.

LIEFS

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi Soof, mijn mannetje denkt dat alles zo klaar is en wil er niet aan dat sommige dingen dus lange levertijden hebben.

Mijn Mutsy heeft maar een levertijd van 6 weken, dus dat valt wel mee.
    Maar de meubeltjes komen pas in week 51 en die zijn 3 weken geleden besteld.
    Dus dat duurt weer lang.

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik lees hier over rijzende buikjes en die van mij is weer bijna verdwenen.
    heb nog een buikje precies of ik een 7 weken zwanger ben.
    Op dit moment is het nog zw kleding dragen en kijk er een beetje naar uit eindelijk terug gewone kledij te kunnen dragen.

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oh jeetje, wat erg. Ik ben gisteravond om 1930 in slaap gevallen en wor net om 7.00 pas weer wakker. Da's toch niet normaal, en zo moe was ik niet eens....
    Ach ja, ik zal het nodig hebben gehad. Lekker gezellig!

Deel Deze Pagina