Wanna, geen zorgen over je buikje, het gaat straks snel genoeg hoor met groeien! Kijk anders ff op mijn babysite, ik heb er kort geleden een slideshow opgezet met mijn buikjes(en) staat ook bij hoe ver ik toen was, kun je ff vergelijken. Ik voelde pas na 20 weken leven hoor, had ook de pech dat de placenta voorlag en daardoor konden ze het hartje steeds niet horen bij de vlos, heeft me heel wat stress bezorgt toen!
Hoi meiden, Wanna, bedankt voor je duidelijke antwoord. Maar eh, wat is een anovulatoire cycli ? Daar heb ik nog nooit van gehoord . En die luteale fase, dat is de fase voor je eisprong? Dan zou ik dus na dag 18 geen eisprong meer kunnen hebben? Pfff, ik dacht dat ik inmiddels wel wist hoe het in elkaar zit... Ik gebruik trouwens de dipsticks van sensitest, heeft iemand daar goede ervaringen mee? Ik lees dat jullie die van matcare beter vinden? Ik vind die dipsticks wel handig, plas ik in ieder geval niet alles onder , maar werken die midsteams beter? Mieke, welkom thuis! Ik vind 10 uur vliegen al niet leuk, kan me voorstellen dat dat het met een zwangere buik helemaal een ramp is. Ben benieuwd naar de foto's. Oohhh, moet gaan rennen, heb zo een afspraak bij de ortho. Beugel wordt weer aangedraaid...auw. DDDOOOEEEGGG
Mieke: daar zit wel wat in, dat het weten van het geslacht alles een extra dimensie geeft. Inmiddels ben ik ook wel reuze benieuwd (vooral omdat ik gok op een jongen, terwijl mijn 2lingzus er heilig van overtuigd is dat het een meisje wordt!) dat zijn bbest lange levertijden die je noemt! dan moeten we toch ook eens serieus gaan nadenken! gelukkig hebben we niet een heel exquise smaak, dus als het 1 te lang duurt, kiezen we wel wat anders Soof: mijn mam wil voor ons de kinderwagen betalen, dus voel me ook schuldig als hij zo duur is. Gelukkig had ze zich voor het aanbod alvast georienteerd bij de prenatal en daar de Bugaboo van 900 euro zien staan, dus ze is op het ergste voorbereid Zico; kan me voorstellen dat je je verheugd op je eigen kleding. hoe lang duurt dat meestal na een bevalling? Pooh: hahaha, dan was jij er echt aan toe! en je man kon er toch "gezellig" naast komen liggen? Moontje: thanks, ga inderdaad even kijken op je site! (lukt nu niet op het werk, maar vanavond toch weer voetbal op tv, dus manlief zal het niet zoveel kunnen schelen als ik er gezellig met de laptop bij kom zitten) De VK dacht dat de placenta bij mij achter lag (maar ze is niet erg goed in echo's maken, dus we wachten geduldig af) MB01: sorry ben soms een beetje vakidioot. Anovulatoire cycli betekent dat je die cyclus geen ovulatie hebt gehad. Je cyclus bestaat uit 2 fasen. De folliculaire fase, waarin het follikel stimulerend hormoon ervoor zorgt dat je eicel in een vochtblaas (follikel) groeit. Als de vochtblaas knapt heb je je eisprong. Deze fase is qua duur erg variabel en hangt af van stress, ziek zijn etc etc. Als je ei is gesprongen produceert het gele lichaam (corpus luteum) het luteiniserend hormoon waarmee je baarmoeder zich voorbereid op zwangerschap. Dit is de luteale fase. Die kan per persoon verschillen, maar is in het algemeen binnnen dezelfde persoon van constante duur en niet beinvloedbaar door allerlei dingen zoals stress. Als je dus twee cycli getempt hebt of ovutesten hebt gedaan en je weet hoe lang je luteale fase is, weet je dus voor de volgende keer precies hoe lang na je eisprong je NOD is. (is het nog te volgen?) ik heb overigens ook altijd dipsticks gebruikt, kan namelijk ook niet richten Net nieuws gehad van mijn werk, ziet ernaar uit dat ik weer contractverlenging krijg voor 1 jaar... aan de ene kant fijn (sta ik tenminste niet per 1 nov op straat) aan de andere kant had ik op meer gehoopt, zitten we volgend jaar weer in dezelfde onzekerheid
mb, je luteale fase zijn juist de dagen na je ovulatie en bij een model cyclus van 28 dagen is deze dus 14 dagen. Maar bij veel vrouwen is dit dus heel verschillend. Ik heb ze gehad van 12 t/m 16 dagen. Mijn ervaring is dat de ovulatietesten van Matcare, de midstreams bij mij het beste werkte. Was vorig jaar september begonnen met ovulatietesten en in maart overgestapt op de midstreams en toen pas echt een positieve test gehad. Dus geen zorgen over dat je misschien niet ovuleert, het kan nog steeds aan de tests liggen. Ik zou ze gewoon eens proberen, ze zijn ook niet heel duur en heel makkelijk ingebruik, je mag er gewoon overheen piesen http://www.matcare.nl/3-halen-2-betalen ... p-262.html
@Hartje, wat erg dat je problemen hebt met je werk. Ik wil je in elk geval erg veel sterkte wensen hiermee. Knuffel. @Meen, maud design ken ik niet. Ik ben nog helemaal niet zo thuis in deze voor mij nieuwe markt. Ik zal eens zoeken op internet. Leuk dat je zo blij bent met je nieuwe auto. Wat voor kleur heeft ie? Hoezo (zwangere)vrouwen-vraag? @Poohbear, goed ze, nog geen gaatjes! Leuk dat je de kleine gevoeld hebt. En wat slaap betreft. Kan nooit kwaad. Je lijf is nu hard aan het werk. @Angela, hoe ver ben je eigenlijk? Je hebt geen banner. Leuk dat het voor jullie beide ouders het eerste kleinkind is. Dat geldt ook voor de mijne (afgezien van stiefvader). @Zico, fijn dat Sterre goed groeit. Succes met shoppen. @Mb, echt balen zeg! Ik kan je niet zo goed tips geven uit eigen ervaring, maar ik weet wel dat veel meiden bezig zijn geweest met temperaturen. Of had je dat al gedaan. @Mystic Sun, wat verdrietig van jullie hondje. Heel veel sterkte. Wel goed nieuws dat de ongi nog niet gesignaleerd is. @Wanna, ik heb hetzelfde gehad als jij. 's ochtends zwaar-getafeld-buik en 's avonds opgezet. Volgens mij kwam mijn eerste echte bolling rond de 17 weken. Toen heb ik het ook voor het eerst gevoeld. Elke week voel ik hem nu duidelijker. Vanaf week 18 kon mijn mannetje hem ook voelen. En sinds een paar weken kan je het zien bewegen aan de buitenkant. Het is inderdaad erg bijzonder en gezellig. Dus maak je geen zorgen. Bij jou komt dat ook heel erg gauw. En de buik groeit nu ook bijzonder snel. Tjonge het is alweer kwart voor 4. De tijd gaat snel als je een dagje vrij hebt.
Zo daar ben ik weer effe. WANNA! Oh dan valt alles mee als ze voorbereid is op de Bugaboo hahahhaa ALL! Heb vandaag de woonkamer veranderd, wat is dat toch altijd gezellig. Ziet er weer mooi uit. Heb heel rustig gedaan en heb ook geen last. MOrgen weer werken, vrijdag weer vrij en zaterdag weer werken. Rare week maar wel lekker hihiih LIEFS
Hee, Wanna en Mieke, dank , dank voor de uitleg. Dus....als ik het goed begrijp kan je ei elke maand op een andere dag "springen". Wanneer moet ik dan met ovu-test aan de gang, om te voorkomen dat ik mijn ei dus niet mis?, vanaf dag 14/15 ofzo, en dan doorgaan tot dag 28/29? Wanna, fijn toch, dat je de wagen cadeau krijgt.! Want dat is duur zeg, zo'n wagen! Ik denk dat ik tegen die tijd marktplaats af ga struinen....Leuk he, voetbal op tv , lang leven internet. Soof, heb je de kamer in de "winterstand" gezet? DDOOEEGGG
mb, gezien de lengte van je cyclus zou ik daar ongeveer 15 dagen vanaf trekken. Dat als eidag aanhouden en dan 3-4 dagen van te voren starten met testen. En dan eens kijken of je nu wel een positieve test krijgt. Wel streng zijn voor jezelf. Na je ochtendplasje, 4 uur niet meer plassen en heel weinig tot niks drinken. Probeer dat maar eens deze ronde en ook andere tests. Succes! Ik werd vandaag gebeld door de prenatal dat de kinderwagen er is Hij stond op levering week 45 (1e wk nov.). Ze hadden vorige week al gebeld maar toen was ik dus met vakantie. Dan was de levertijd dus maar 3 weken, snel hoor. Morgen halen dus. Morgen gaan we ook onze kleine man erkennen bij de gemeente, of nou ja mannetje moet dat doen. Daarna door naar grofvuil om wat te storten en daarna wagen ophalen.
Mieke; Wat leuk dat je de kinderwagen al kunt ophalen. En zo snel ook. Caro: www.mauddesign.com is de website waarop de keigoed serie staat. Mijn auto is wit, zal dus regelmatig door de wasstraat moeten. Pooh; Goed zeg nog geen gaatjes, heb je dus duidelijk een sterk gebit. Sophia; Om en om vrij en werken dus, lekker zeg! Mystic sun, wat naar van jullie hondje. Heel veel sterkte! Ben vanavond op kraamvisite geweest bij vrienden, een heerlijk mannetje genaamd Milijan. Was zo gezellig dat het bezoekje wat langer duurde dan gepland. Liefs Meen
Caro: Merk wel dat mijn buik (langzaam) groeit hoor, dus wacht rustig af Heb vandaag op het werk voor het eerst een positiebroek aan en mal genoeg heb loop ik rond met zo'n gezicht van "tatatataaaa! Kijk mij eens! " (Maar draag er een shirt overheen en daaroverheen mijn witte jas, dus geen kip die het ziet ) Soof: leuk is dat om de kamer helemaal om te gooien! helaas wonen wij niet zo groot, dus de meubels passen er maar op 1 manier in Zeker als er straks ook nog een box bij moet! mb01: idd fijn dat we de wagen kado krijgen, maar geneer me wel een beetje, want mijn moeder heeft het ook niet erg breed. Maar ze wil het zoooo graag. Daarom letten we bij het uitzoeken ook op het gemak voor haar zodat ze er zelf ook goed mee kan wandelen (ze komt 1 dag per week oppassen) Mieke: leuk dat de wagen er al is! Kun je hem mooi even pontificaal in de woonkamer neerzetten om er vast even aan te wennen (Foto van de wagen "live" bij jou in huis?) Meen: onuitstaanbaar he dat Pooh zo'n gaaf gebit heeft? Wat een bijzondere naam "milijan", waar hebben ze die vandaan? Je bent 1 dag overtijd zie ik? spannend! liefs, Wanna
GOEDEMORGEN! MB01! Precies de "winterstand" hihihihih Nu staat de bank niet meer voor de verwarming. Succes met je ei Wanna! Ik kan niet veel schuiven maar gelukig wel wat, dat zou voor mij een straf zijn als ik dat niet kon....... Ben nogal van de verandering zeg maar hahahaha. De box past bij ons nu ook niet, tenzij ik er een pakhuis van wil maken, daarom staat de eettafel (1.00 x 2.40m) te koop. Als die weg is dan komt er een eettafel van 1.60m lang (staat nu in een doos in de hal hahah) en dat scheelt ons enorm veel ruimte! @Meen! Ja inderdaad om en om. Maar normaal ben ik op dinsdag en woensdag vrij. Twee dagen achter elkaar vindt ik wel heerlijk hoor! Heb overigens veel op MP staan, maar het wil nog niet echt lukken LIEFS
Hoi allemaal, Mieke, thanxs weer voor je tips . Heb nu een grote cirkel gezet om dag 17, eens zien of we dat ei van mij gaan vinden. En inderdaad, ik moet eraan denken van tevoren 4 uur niet te drinken. Leuk zeg, de wagen ophalen. Inderdaad snel, was dat met alle spulletjes maar zo. Wanna, haha, in een postiebroek rondlopen en niemand die het ziet... Nou, gister heb ik nieuwe elastiekjes in mijn beugel gekregen. Eerst werd de oude eruit gepeuterd, wat niet echt prettig was :-# . Daarna paktte ze de gipsafdruk van mijn "oude" gebit erbij zodat we konden zien of er al verbetering te zien is. En ja hoor, t'is na 4 weken al een heel verschil! Vooral mijn voortanden staan niet meer zo naar voren, ik ben er echt blij mee! Heb nu geen pijn, da's maar goed ook want ik ga vanavond eten bij mijn zwangere schoonzus. Ik heb ipv een flesje wijn (wat ik normaal gesproken meeneem) van die schattige sokjes gekocht van het merk "lief", kan je kopen bij de bijenkorf. Staat dan lief / stoer of eigenwijs op de onderkant van de sokjes, ik vind ze heel schattig. Nog 2 weken, dan ben ik hopelijk tante! DDDOOOEEEEGGG
Soof, heerlijk hoor zo nu en dan eens de kamer omgooien. Hier kan het wel, maar maak mannetje er denk ik niet zo blij mee. mb, dag 17? hou je dat dan nu als eidag aan.... denk dat dat te vroeg is wanneer je uitgaat van ongveer 38-40 dagen cyclus. 40 - 15 = 25 eidag. Fijn dat je al zo snel resultaat ziet met je beugel. Doe je het iig ergens voor, hihi. HOe lang moet je hem dragen, klein jaartje? Hihi, Wanna, ik had dat ook wel een beetje.. zo van... kijk mij ik heb een positie broek aan, nu kan ik niet meer zonder. Jurkjes gaan nog wel en die rekken lekker mee. Meen, hoe is het met je arm. Gaat het weer de goede kant op. Kinderwagen staat in de garage... nog wel netjes in de doos. Kindje is erkent door papa en een hoop troep naar het grofvuil. Dus kan nu het kamertje helemaal leeg halen. Het lijkt ineens toch wel een stukje groter, haha.
He Mieke! Ik gooi de kamer zelf om en dan is mannetje maar lekker verrast als ie thuis komt. Heb 1 regel en dat is dat ik de telefoon altijd laat staan waar die staat anders moet ie zoeken hahahahahhaha Wij hebben de babaykamer ook leeg geruimd, alleen wat er moet staan is er nog. Het is de grootste kamer in huis en nog denk ik "hoe moet dat straks mooi komen te staan" erg he.......
Zooo jullie ukje is bevoorrecht met de grootste kamer Die van ons is juist benadeelt met de kleinste (op de wc na dan)
Hoe groot is jullie babykamer Mieke? Wij hebben namelijk echt een ieniemini kamertje, is maar 2.10m x 3.75m of zo (en dan ook nog akelig hoekje van de schoorsteen erin, net naast de deur) er kan dus behalve ledikant en commode niet veel bij.
O ja, ik heb net de gok gewaagd en aan mijn baas verteld dat ik zwanger ben, ondanks dat nieuwe contract pas volgende week getekend wordt, (maar heb mondelinge toezegging (met getuigen ) Baas reageerde heel enthousiast, was ongelooflijk blij voor me (heeft afgelopen voorjaar ook erg meegeleefd en mega bos bloemen gestuurd) Ik ben in elk geval erg opgelucht dat ik het nu verteld heb, want werd met deze termijn voor mijn gevoel langzaam beetje genant, had gevoel alsof ik liep te liegen.
Kamertje is iets van 2 x 3 m dus zelfs nog iets kleiner. Het was echt even passen en meten want ik wilde perse een kast in het kamertje. Dus het is een wat smallere kast geworden en een wat kleinere commode. Maar nu het leeg is, lijkt het gelijk weer een stuk groter. Fijn de reactie van je baas en ook dat hij blij voor je is. Valt er toch weer een soort last van je schouders toch? Lekker hoor.
hahaha Wij hadden eerst die kamer, maar vorig jaar hebben wij een boxspring gekocht en die kamer heeft een inspringing van de kleinste kamer dus qua diepte een halve meter minder als waar we nu liggen. We moesten hier wel gaan slapen anders paste het bed niet. En van het kleinste kamertje (ook niet de wc ) hebben we een kledingkast gemaakt.
Tja luxe problemen af en toe he Soof. Hier in huis de beschikking over 5 kamers (excl. woonkamer). Maar ja werken beide vanuit huis, dus beiden al een eigen kantoor. Dan 1 kamer vol met kledingkasten en dan blijft het kleinste kamertje over.