30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    hoi meiden!
    Nou alles was goed bij de verloskundige! Baarmoeder zit net onder mn navel en het hartje klopte duidelijk! Zo schattig!

Ivm medicijngebruik moet ik in het ziekenhuis bevallen (wist ik al) en heeft ze een afspraak gemaakt bij de gyn in dat iekenhuis, zodat ze weten dat ik daar kom bevallen en met welke indicatie! Dat is over 4 weken en over 5 weken kom ik dan weer bij de verlosk.

Ben blij dat alles goed was! Heb gelijk nog effe over eten gevraagd. Want Kaneel zou opeens weer niet mogen, maar ze zei dat je dan 500 gram per dag moets eten...hahaha, dus appeltaart mag gewoon!

Ga straks effe op gordijnenjacht. Ik zag dat de Blokker waarschijnlijk de juiste kleur voor de babykamer in de aanbieding heeft liggen!

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he zusje,

heb je op de voicemail gehoord ;)

het was enorm druk en we hebben van 10u tot 22u daar geweest. Ben echt blij dat het achter de rug is.
    Kan het goed begrijpen dat je niet gekomen bent, weet wat het is om zo misselijk te zijn, heb het bij Zoë 9 maanden gehad.
    Dan in zo'n drukte niet leuk.

Ludo is nog steeds met z'n ouders de zaal aan het opkuisen, hopelijk si hij bijna klaar en kunnen we genieten van een dagje samen thuis

3. Gelukkig, ik voelde me echt schuldig! Ik bel je morgen even!

POOH! Doe mij ook een stukje appeltaart.......

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: leuke linkjes. Zag ze gister en meteen even gekeken. Die teksten zijn zoooo lief! Dacht ook; best duur! En omdat de muren bij ons gestuct zijn, zullen stickers toch niet zo goed blijven zitten. Dacht toen ook dat moet met canvas en zelf schilderen toch ook lukken. (Weet alleen niet waar ik de tijd vandaag moet halen :) )

5. Dat hebben wij dus ook Wanna, gestuukte muren. Dus ik laat alles maar zo, misschien een verfrissend laagje tex erover. Maar meer niet, zonde van die dure muren. Maar het is wel kei leuk!

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @wanna, wat dnek je van je verlof periode? Ik wil 6 weken van te voren stoppen met werken, alle tijd om te schilderen toch?
    Je kan ook die stickers kopen en zelf op canvas plakken!
    Ik heb 2 zilveren engeletjes besteld die ik op de kopsekant van het bedje wil plakken. Omdat smurf 2 beschermengeltjes heeft!

7. Ah Pooh, wat een mooie gedacht! LIEF!

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: wat leuk! Heb je zie ook op die site besteld?
    Ik wil in principe 4 weken van tevoren met verlof gaan, maar misschien dat ik dan inderdaad wat ga freubelen. Leek me namelijk nog niet zo makkelijk om die letters netjes op canvas te schilderen, of heeft iemand daar een tip voor? gaat dat makkelijk met een sjabloon?

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    -OE! Vergeet het bijna!-

IK VOEL VANOCHTEND VOOR HET EERST PLOPJES (denk ik)

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    waaaaaa plopjes... dat ken ik!
    de verloskundige vond het erg vroeg, maar ik weet t ook zeker!

ja,sjablonenen zouden moeten werken ,ga ik ook doen

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk he meiden die plopjes! zo speciaal.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ja, maar soms zo vaag dat ik me afvraag of ik mezelf niet wat wijs zit te maken :)

13. Ik wil ook plopjes, maar nee ik voel fikse steekjes vanonderen, flink aan de gymnastiek hhahaha

Ik heb de verloskundige praktijk hier gebeld of ik alsnog bij hun mag komen. Ik heb mezelf voorgenomen dat als de afspraak morgen in het ziekenhuis weer tegenvalt dat ik naar hun ga. Van het weekend een vriendin gesproken en die had allerlei uitgebreide info gekregen en wordt iedere keer gewogen etc....

Ik ben nu 15 weken en mijn gewicht hebben ze bij de 1e keer gevraagd... ik heb toen mijn aloude gewicht van 61kg doorgegeven. Ik weet nu zelf dat ik op 66 zit. Maar in het ziekenhuis weten ze dat niet. Ik heb geen boekjes of verdere info gehad (behalve over eventuelen prenatale onderzoeken ivm down etc.) En de laatste afspraak was ook een fiasco toen ik een arts assistent kreeg. Het enige wat ze meten is ijn bloeddruk.

Ik baal gewoon om dat ik niet wordt behandeld als een vrouw die voor het eerst zwanger is en 100 vragen heeft.

En ik mag dat toch best verwachten of ben ik nu heel raar.......

LIEFS

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tuurlijk mag je dat verwachten Soof!
    Ik vond mijn korte avontuur bij de gynaecologie dit voorjaar ook helemaal niks en ben blij dat ik gewoon bij de VK ben gebleven. Kreeg meteen de eerste afspraak een Zwitsal shopper met crempje, het tijdschrift Zwanger, tijdschrift over borstvoeding, allerhande foldertjes etc. Ben er heel tevreden over!

Voel trouwens ook steekjes naast de plopjes, dus ga ervan uit dat dat ook gymnastiek is (of bandenpijn, haha)

15. Hihihi ik vind het idee van gymnastiek wel leuk hahahaha

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, is het niet normaal omdat jij je bij de gyn liep en alles goed gaat dat je dan na verloop van tijd automotisch weer naar een vk gaat.
    Tenminste dat lees ik hier. Ik bedoel (als ik onduidelijk ben), na eerste paar x gyn (door je mmm) door naar vk.

Mijn vk weegt mij niet hoor. Ik ga straks wel even vragen of ik op schema loop.
    Verder iedere keer bloeddruk en ik kan idd alles gewoon vragen.
    Dan nog even met de dopetone hartje luisteren en voelt ze even naar de ligging van mijn baarmoeder.

Verder hebben ze daar een map met alle info en folders.
    Heb je wel al kraamzorg aangevraagd ;) en het kraampakket?

17. Ik mag wel naar de vk hoor, ik had alleen zoiets van; ze hebben hier alles van me dus blijf maar hier. Wil hier ook bevallen.

Ik heb een kraampakket aangevraagd maar dat heb ik nog niet binnen, wel al een klein verwenpakketje voor mezelf.

Ik heb het hartje nog niet mogen horen :( vorige keer wilde die artsassistent dat doen, maar ik verwachte een 12 weken echo, Heb die dan uiteindelijk gekregen, heel vlug en toen vroeg ik of we het hartje dan mochten horen; nee dat hoeft niet meer want ik heb al gezien dat het goed klopt". Nou dan zag zij meer als ik in dat tempo........

Baal er zo van en ben bang dat straks mijn 20 weken echo ook tegen gaat vallen. En als ik bij de vk ben dan moet dat bij het diagnostosch centrum en daar doet de vrouw die ons geholpen heeft de echo's en dat is een geweldige vrouw!

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Tja.... waar wacht je dan nog op?!
    Mag je niet gewoon polikinisch bevallen met je VK? (daar ga ik het liefst voor, want mannetje is zo'n stresskip dat ik dat liever niet thuis doe :) )

19. Ja poliklinisch is de bedoeling, ik heb ook zo'n man hahahaha

Zal ik morgen nog afwachten of maar gaan bellen voor afspraak met de vk?

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maak gewoon ook de afspraak bij de VK en ga je morgen ook!
    Je hebt er duidelijk al geen goed gevoel over en je besluit ook al een beetje genomen toch?

Dan bespreek je gelijk je ervaringen en hoe de 20 weken echo bij hen gaat, kun je gelijk ook die afspraak vast maken toch, staat ie maar vast.
    Hebben wij gelijk bij de 12 wk gedaan.

Deel Deze Pagina