HE Moon Dat is even schrikken. Maar ja je ziet maar weer hoe snel een kindje vergeet heerlijk toch! Geef haar maar een dikke knuffel van mij! MAINE: Spannend hoor, maar ik hoop toch echt voor je dat het ziek zijn je bespaart blijft! MB01: We denken aan je en hopen dat jij ook een positest hebt! LIEFS
He meiden, Bedankt voor alle lieve meelevende woorden, doet me echt goed! Het gaat allemaal weer helemaal goed met Tessa en ze heeft echt nergens meer last van. Ik trouwens wel hoor, de schrik zit er nog goed in, durf haar nauwelijks op te pakken, bang dat haar armpje weer een rare beweging zal maken..... Zal wel weer slijten denk ik maar toch.......
Hallo meiden, ik sluit me ook maar even aan bij deze club: 34 en bezig voor ons eerste kindje. Wat ik me afvraag: hebben jullie ook zo'n vreselijke haast (gehad) van binnen? Dat je elke ronde denkt: nu of nooit! Ergens vind ik mezelf een aansteller want ik ben nog niet zo lang bezig en het is natuurlijk mijn eigen keuze geweest om pas nu bezig te gaan met kinderen krijgen, dat realiseer ik me wel. Maar aan de andere kant word ik er heel nerveus van dat het nu alweer een paar maanden duurt en de eerste keer (toen het uitmondde in een MA) meteen raak was... Laatst realiseerde ik me dat zelfs als ik nu zwanger mag worden, ik mijn eerste kindje minstens op mijn 35ste ga krijgen. Herkennen jullie dit ook, mede-dertigers?
Miepie, welkom hier en heel veel succes. Vervelend dat je al een ma hebt moeten meemaken. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. Die haast ken ik op zich niet zo heel erg. Ik ben nu 36 en nog net 36 als ons mannetje geboren wordt. Toen ik het gevoel kreeg dat ik een kindje wilde was ik ruim 34. Toen moesten mijn vriend en ik nog enorm aan het idee wennen dat we voor een kleintje zouden gaan. Moontje, kan me heel goed voorstellen dat je Tessa nu bijna niet durft op te pakken, tenminste bij de armpjes dan. mb01, ik denk ook aan je hoor, maar gezien je langere cyclussen kan het zijn dat vandaag toch nog niet je nod is, dus pin je er niet te veel op vast. Maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel. Ik ben net terug van zw.cursus en mijn kleine ventje had de hik, hihi dat is grappig. Dat had ik nog niet eerder zo gevoeld.
Ik denk ook dat ik juist door die MA zo'n haast heb eigenlijk want daarvoor was ik er inderdaad niet eens echt mee bezig. Had zeker niet verwacht dat het meteen na verwijderen van mijn spiraal raak zou zijn... Maar een zwangerschap, hoe kort ook, doet veel met je. En als het daarna dan even niet zo snel lukt, is elke maand langer er weer één...
he meiden, zijn er nog die aly kennen, ze is bevallen van een zoontje vincent peter laat de papa weten, dit van zondag op maandag. Ben zo blij met haar nieuws.
Hoi! Ik ben er weer! Ik merk dat mijn lijf niet alles meer kan als voorheen. Weet nu dat ik er beter aan toe kan geven en regelmatig even moet gaan liggen. Anders ben ik weer een paar dagen helemaal niks waard. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Heb maar drie pagina's teruggelezen. Hoop nieuwe 30-ers. Welkom en ik duim voor jullie dat het snel raak is. @Maine, gefeliciteerd. Altijd goed dat het aantal zwangeren blijft toenemen. @Moontje, ik kan me goed voorstellen dat de schrik er in zit. Maar inderdaad stoere dame hoor Tessa. Knuffel ook van mij. Hier verder alles goed. Het mannetje is behoorlijk beweeglijk en wordt steeds sterker. Af en toe een groot feest in mijn buik en veel last als het heel hoog gaat zitten. Morgen weer naar de vk. Hopelijk kunnen ze dan iets zeggen over de ligging.
Goedenavond dames! Stom, stom, stom gisteren vergeten... MAINE...SUPER GEFELICITEERD! Ik had de eerste weken ook nog nergens last van (behalve van mijn smaak en geur die mij niet opvielen, maar mijn mannetje wel). Daardoor heb ik toen een test gedaan, anders had ik het nog een hele tijd niet in de gaten gehad haha. Caro: Succes morgen bij de VK. Miepie: Welkom. Mieke: Wat een raar gevoel moet dat geweest zijn . Moontje: Pff. Jij zult enorm geschrokken zijn. Mb: DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM, DUIM. Pooh: Thx voor je antwoord . Groetjes Angela
Mieke: wat spannend, 4 december duurt nog wel lang zeg! Bevalt je zwangerschapsgym goed? Maine: wat een geweldig nieuws! GEFELICITEERD! Beter verjaardagskado kun je je niet wensen toch? En fijn dat je al zo vroeg naar de gyn mag! En eh... voor al te veel klachten is het nu nog een beetje vroeg, maar dat heb je vast allemaal nog te goed Pooh:; leuk dat je zo'n gezellig jubileum hebt gehad! Is de pijn in je rug wat beter? Ik lees steeds weer wisselende dingen, de een zegt dat je gerust op je rug mag liggen, de ander zegt juist beter niet doen... erg verwarrend! Soof: hahaha, heb je echt de kerstboom gezet? Je bent vast de eerste in nederland (afgezien van de tuincentra ) heb trouwens erg gelachen om je hondjes Angela; fijn dat alles goed gaat! ik mag ook 2 dec (ook mijn verjaardag) weer naar de VK. Grappig die overeenkomsten Wat betreft verstopping: gedroogde pruimen werken bij mij het best (en zijn ook nog eens lekker!) Melanina: welkom hier! Loe; ook welkom! Wel snel al je progestron gemeten na het stoppen van de pil. had je daar een speciale reden voor? Hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben! Dilady en Ellen: gezellig, kom erbij! Miepie74: welkom! ik herken dat gevoel wel hoor, dat je denkt dat je nu echt voort moet maken! Gelukkig duurde het bij ons na de MA maar een paar maanden, maar dat hakt er wel in ja! Mb01: wat spannend wordt het nu he? Moontje; wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig dat het zo goed afgelopen is! Caro; fijn om weer van je te horen! Goed dat je luistert naar je lichaam en af en toe even gaat liggen! @all: wij hebben vanochtend onze 20 weken echo gehad. Echt fantastisch! alles was goed, alles erop en eraan en goed op schema. Wat was dat heeeeerlijk! hebben vanmiddag goed geshopt en een ledikantje, commode en kinderwagen gekocht (-slik- wel duur zeg!) Ben helemaal in de 7de hemel! ga lekker tegen mijn man aankruipen op de bank en even nagenieten!
nou, dat was een lange lange dag. Werken en daarna werkbespreking..bah! Veel lats van mn onderrug gehad vnadaag. Ga nu in bad en dan naar bed! Nieuwe meiden, welkom hier. En ja, die haast van binnen herken ik wel! Elke dag wachten is er een teveel.
Zeg Wanna, het is het een jongen of een meisje, of willen jullie het niet weten. Wij wel hoor. Leuk he zo lekker shoppen, alleen jammer dat het idd zoveel geld kost. Wat hebben jullie gekocht, welke kinderwagen en wat voor meubeltjes. Ikke is niet nieuwsgierig hoor Vandaag voor het eerst gevoeld dat de kleine man de hik had, grappig hoor. Lag er echt van te genieten, zo schattig. Zwangerschapscursus is erg leuk en erg leerzaam. Ben blij dat ik deze heb gekozen. Moet er wel voor richting centrum amsterdam, maar ondanks dat goed te doen met de auto.
Mieke: ja, we weten wat het wordt, maar houden het nog even voor ons tweetjes! Vind het inderdaad ook heel fijn om te weten, wordt allemaal veel concreter. Heb dan ook gisteren het eerste rompertje gekocht (lang gewacht he?) en meteen in de juiste kleur Ben helemaal blij! Kruimeltje tuimelt de hele dag door mijn buik en wilde ook bij de echo niet goed stil liggen, erg grappig. We hebben een hele mooie strakke witte kinderkamer gekocht met mat zilveren handgrepen op de commode en een kleine kledingkast. wordt wel een beetje passen en meten, maar moet precies kunnen. Zal binnenkort even plaatje op internet zoeken en in album plaatsen. We hebben een Maxi Cosi Mura 4 kinderwagen gekocht in tango red. Helemaal blij mee. Wel een smak geld zeg! Gelukkig kwam de buurvrouw gisteren zeggen dat ze de box kwijt wil omdat anders de kerstboom er niet in past dus die mogen wij hebben.
Hee meiden, Nog steeds niet ongi, hoera!Vanmorgen werd ik wel wakker met wat krampen, dus ik dach dat ik vannacht ongi was geworden, maar was niets aan de hand. Die krampjes heb ik eigenlijk de hele dag door, dat is voor mij wel vreemd. Want normaal voel ik mijn ongi pas een uur van tevoren aakomen, dan krijg ineens heftige krampen, en dan is het even later zover. Dus ik blijf hoop houden [-o< . Mieke, ik ga er vanuit dat ik tot dag 40 ongi kan worden, dus ik zit tot vrijdag te wachten op mijn ongi die hopelijk niet gaat komen . Heb met me vriend afgesproken dat we het weekend eventueel gaan testen, hij vind het deze keer net zo spannend als ik. Wanna, wat fijn dat alles goed is!Lijkt me echt zo'n mega-opluchting, genieten er maar van! Wat voor slaapkamertje ga je maken, kleur en thema enzo? Caro, fijn dat bij jou ook alles goed gaat. Twijfel je eraan of de baby goed ligt? Kan de baby nu al (verkeerd) liggen? of stel ik nu een domme vraag? Miepie, jij ook welkom. Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat ik door mijn leeftijd op moet gaan schieten, maar merk wel dat mijn omgeving me dit aan probeert te praten. Ik weet dat ik iets later dan de gemiddelde vrouuw eraan begonnen ben, maar mag ik daar AUB mijn eigen keus in maken? Maar het kan me inderdaad niet snel genoeg gaan hoor!, dat lange wachten en die onzekerheid.... Mieke, nooit geweten dat de baby in de baarmoeder de hik kan hebben, weer wat geleerd! DDOOEEGGG
Dank allemaal voor jullie warme welkom! Hm, als je omgeving je haast aanpraat is dat helemaal vervelend, waar bemoeit men zich mee? Of zijn het ouders die gewoon heel graag opa/oma willen worden? Bij mij is dat niet zo gelukkig. Dat mijn ouders of schoonouders zitten te pushen. Het komt helemaal vanuit mezelf, en ga maar es met jezelf in discussie! Iedereen in mijn omgeving die kinderen heeft, is 30+ dus daar is de druk (of bemoeizucht, hoe je het wil noemen ) ook niet aanwezig.
Hoi miepie, Ik heb er vooral "last" van als een collega /vriendin /schoonzus enz. zwanger blijkt te zijn. Dan is iedereen heel nieuwsgierig naar mij toe, en zeggen dan "grappend" dat mijn klokje ook doortikt. Fijn dat jij uit je omgeving geen druk voelt, maar het is inderdaad zo dat de druk vanuit jezelf nog lastiger is mee om te gaan. Ik zie dat je in je vruchtbare periode zit...succes!
Thanx! Jij ook, ik zie dat jouw cyclus vrij lang duurt, lijkt me ook moeilijk om geduldig te blijven... Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten en het is fijn om te zien dat ik 1. een eisprong heb (of in ieder geval de LH-piek) die 2. overeenkomt met de berekening van mijn banner. Ik werd afgelopen keer namelijk een paar dagen te vroeg verrast door mijn menstruatie dus ik begon me al zorgen te maken of het wel goed loopt. (hoezo neuroot? ) Ik hoop dat het voor iedereen die nog niet zwanger is, het heel gauw gaat gebeuren!
mb01 ik heb het juist wel hoor dat tikkend klokje terwijl me ongeving zoiets heeft van maak je niet druk jou tijd komt wel hahaha En me nichtje had ook de hik in me zusje dr buik was echt grappig om te zien .
@Wanna, wat fijn dat jullie een goede 20 wk echo hebben gehad. Ik vond dat ook de leukste tot nu toe. Ik ben ook pas sinds die echo echt in gaan kopen. Vooral omdat het fijn is om te weten wat je kunt gaan kopen. Geniet nog maar lekker na. @Mieke, de hik heb ik nog niet gevoeld. Vandaag wel gehoord bij de vk. Heel grappig. @Mbo1, spannend. Je hebt een onregelmatige cyclus? Ik duim voor jullie dat jullie dit weekend een positieve test in handen hebben. Overigens lag de kleine met het hoofdje naar beneden en de billetjes omhoog. Dat voorgevoel had ik al. En af en toe steekt er een beentje langs mijn rechterzij. Ik hoop maar dat ie zo blijft liggen. Vandaag werd ik zomaar gebeld door iemand die interesse heeft in een schilderij. Dat soort telefoontjes komen echt op de meest onverwachte momenten. Ze komen binnenkort eens langs om te kijken.
mb01, ik blijf voor jullie duimen hoor, spannend. Caro, goh had jullie ukje de hik en toen hoorde je dat tijdens het luisteren van het hartje? He wat goed zeg een geinteresseerde voor een schilderij, leuk. Miepie, het is idd wel fijn om inzicht in je cyclus te hebben! Wanna, hmmmm jammer dat je het niet met ons wilt delen hoor Wij zeggen niks door en kunnen heel goed geheimpjes bewaren!