30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    meiden ik heb al 3 dagen zo'n verschrikkelijk pijn in mn onderrrug. Liggen gaat het beste, maar staan en lopen is vreselijk!
    Moet maandag naar de verlsok, dus effe vragen wat ik heir mee moet. Kan zo het werk niet volhouden!
    Als ik maar geen bekken instabiliteit krijg. Gelukkig ben ik morgen vrij!

2. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Miepie; Welkom hier, gezellig dat je mee komt kletsen! Veel succes met zwanger worden!

Moontje; Jee wat een avontuur met Tessa. Kan me voostellen dat de schrik er goed in zat.

Wanna; Leuk dat jullie nu ook het geslacht van jullie kindje weten.

Pooh; He wat naar die pijn in je rug. Hoop dat de verlos je kan vertellen hoe en wat. Sterkte!

Vandaag nichtje van bijna 8 over de vloer gehad. Na schooltijd gehaald en toen gezellig met z'n drieen disney monopoly gespeeld. Leuk!

Liefs,
    Meen

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miepie het is idd fijn om hier lekker je ei kwijt te kunnen en af en toe lekker te kunnen zeuren.
    We begrijpen elkaar hier en daarom is dat juist zo fijn.

Pooh, ik had ook ineens veel last van mijn onderrug.
    Je lichaam maakt in deze periode weer een nieuw hormoon aan die je botten (bekken/schaambeen/heiligbeen) soepeler maken omdat straks dat ukje er door moet kunnen.
    Hierdoor komt er wat speling en krijg je wat wrijving en kunnen er wat zenuwen geirriteerd raken.
    En door een juiste houding, juiste manier van bukken en wat aanpassingen is het redelijk te doen.
    Ik heb er nu wat minder last van, maar heb ik een drukke dag gaat het weer iets minder.

Meen, gezellig met je nichtje!

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Goeiemorgen ladies!

heb een uur geleden mijn man naar het station gebracht en naar bed gaan heeft geen zin meer. Heb deze week nog vakantie, maar die vliegt om! Gister met mijn zusje naar babypark geweest en een badje en zo gekocht.

Gisteravond was er een voorlichtingsavond van de thuiszorg over de baby-uitzet, gebaseerd op de site van Consument en Veiligheid. Wel nuttig moet ik zeggen, met name omdat je in de winkel van alles aangepraat krijgt. (je voelt je bijna schuldig als je geen aerosleep koopt, hahaha) Wat tips waar je op moet letten bij aanschaf van meubels, kinderwagen, kleertjes en zo. Was wel de moeite waard.

Iemand nog iets van Daantje gehoord?

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, vertel vertel, je maakt me nieuwsgierig, kan nog wel wat tips gebruiken hoor.
    Enne, hoezo geen aerosleep, heb 'm wel aangeschaft?

Wat een weertje zeg, het waait hier heel hard.

6. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi Wanna,

Hier ben ik! :D
    Ik ben echt nog te moe om om hier weer mee te schrijven maar ik probeer wel af en toe iets te lezen. :oops:

Mieke, dank je nog voor je mailtje terug en voor het hier even iets plaatsen van mij! Kuzzz!
    Je hebt me je andere emailadres gegeven maar zou je aub even een testje naar me willen sturen want ik krijg het nieuwe adres niet opgeslagen bij mijn contactpersonen. Senk joe!

Randy heeft trouwens waarschijnlijk een vaste baan vanaf 1 januari (contract moet nog getekend worden) dus dat wordt nu naar huizen kijken en meer rust en zekerheid in de tent, eindelijk!

Als jullie willen weten hoe het met me gaat kan je op mijn website kijken.
    Klik hieronder op website of kijk hier: http://losa.babysite.nl/

Jullie zien me hier weer zodra ik wat meer energie heb.

Heel veel succes, liefs en geluk voor allemaal!

X Daantje

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: kraamzorg sprak over een onderzoek van stichting Consument en Veiligheid waaruit is gebleken dat het niet een aantoonbaar extra effect heeft om een aerosleep te gebruiken. Gewone matras van de ikea was net zo goed zeiden ze. Als het maar van polyether is en 6-8 cm dik. (Wij hebben dus waarschijnlijk een te duur matrasje gekocht, maar goed...) Aerosleep in de kinderwagen vonden ze helemaal onzin. Het mag dus wel, maar ze vonden het een beetje overbodig.

Verder wat info over kruiken (bellywarmer niet zo handig, gewoon stalen kruik mn voor de eerste week) Geen zeiltje gebruiken, geen hoofdbeschermer in bedje (vind ik dan wel weer gek dat dat gewoon allemaal in de winkel wordt verkocht :( )

Ze zeiden dat je eventueel best de eerste week de kinderwagenbak met de kap omlaag als wiegje op de kamer kon gebruiken.
    Verder wat info over hoeveel kleertjes en rompertjes je in huis moet hebben. Wat de voordelen en nadelen zijn van Babyborn versus draagdoek. heb er wel wat aan gehad in ieder geval.

Daantje: wat fijn om meteen wat van je te horen! En proficiat met randy's baan! Meteen een vaste baan? dat is geweldig? In de buurt of moeten jullie ver verhuizen? Ik ga wel even op je site neuzen om te zien of het daar staat.

Knuffel

Wanna

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @daantje, leuk wat van je te oren! En fijn dat Randy een baan heeft gevonden! Verder alles goed met de twins?

@wanna, klinkt als goede info wat je hebt gehad. Je wordt inderdaad gek gemaakt met wat wel en niet moet/mag in de winkels.

@all, mn rug pijn is nu effe weg. Heb gisteren de hele avond liggen janken van de pijn. Toen een goede massage gehad van mn vriend (die veel pijn deed) en goed geslapen. Ik ga er maar even van uit dat het inderdaad mn banden zijn en het verweken van mn botten. Gelukkig heb ik 3 rustige dagen voor de boeg en moet ik maandag naar de verlosk.
    Ik wil het er toch met haar over hebben, want ik ben bang dat ik het werken niet vol ga houden. Maar om dat tegen mn baas te zeggen...slik! Dan heb ik liever dat zij zegt dat ik moet gaan minderen ofzo, dan heb ik bewijs!

Vanavond vliegt papa smurf naar Zweden. Morgen wordt ons nichtje gedoopt en daar wil hij bij zijn, want hij wordt peet oom. Zondag avond komt ie weer thuis. Ik zie er wel een beetje tegen op dat ie weg is en hij zelf ook. Eigenlijk zou ik mee gaan, maar naast alle drukte op mn werk en hoe ik me nu voel , is het allemaal te veel.
    Ik zal dus wel veel hier te vinden zijn, hahahaha!

Nu effe waker worden met een kopje thee en dan wil ik straks effe wat kerst kadotjes gaan scoren. Zolang mn rug het nog doet!

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ach Pooh: wat vervelend dat je nu zo als een wrak voelt! Doe inderdaad maar rustig aan. En als je het werk niet volhoudt, moet je je daar helemaaaaal niet schuldig over voelen hoor! jammer dat je nu de doop van je nichtje mist!

Ik zou lekker gaan theeleuten bij een vriendin vanochtend, maar die belde helaas af omdat ze een eileiderontsteking heeft (ook wel akelig zeg!)
    Nou ja, genoeg nuttige dingen te doen in huis en misschien toch nog even terug naar bed, want half zes was wel vroeg vanochtend ;)

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    auch, dat klinkt zeeeeer pijnlijk, eileider ontsteking...brrr

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daantje, fijn wat van je te lezen! En wat goed dat Randy misschien een vaste baan heeft.

Wanna, de aerosleep komt op het matrasje te liggen en is juist ter vervanging van een zeiltje etc.
    Nou ja dat heb ik me laten vertellen door iemand van aerosleep bij prenatal, dus tja.... het is en blijft zo'n ja en nee gedoe!
    Ik ga het lekker uitproberen hoor ;)

En wat waren precies de + en - punten tussen de babybjorn en een draagdoek, ben ik ook wel nieuwsgierig naar, of kan ik dit zelf ergens lezen op een site van hun?

Pooh, getver wat naar dat je je zo voelt zeg en dat het allemaal zo opspeelt.
    Vooral rust houden, vraag anders een verwijzing naar mensendieck of een fysio.
    Die kan je goed helpen meid, niet zo lang mee door blijven lopen hoor.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mieke: het is ook helemaal niet verkeerd hoor, zo'n aerosleep. Maar tegenwoordig raden ze kennelijk het gebruik van ee zeiltje af, dus dan heb je daar ook niet meer perse een alternatief voor nodig. Ze zei dat je met een extra hydrofiel of flanel luiere echt wel opvangt wat er naast de luier komt.

Babybjorn is relatief wat duurder (geloof zo'n 80 euro) en is wat stijver. Zij vonden het een beetje een nadeel dat als je je kindje echt lang wilt dragen, de bandjes relatief smal zijn en in je schouders snijden. Kindje hangt in principe gewoon rechtop, niet veel variaties op mogelijk. Met draagdoek liet ze wel tig verschillende manieren zien hoe je je kindje veilig kunt dragen, maar is voor de pappa's zeker stuk minder stoer. Zo'n babybjorn oogt wel heel degelijk. Babybjorn kun je vanaf 6 weken of zo gebruiken, draagdoek al direct. Zie site www.veiligheid.nl bij kopje "kinderen-verkeer en vervoer" . Boel nuttige tips!

13. @Soof, www.q-colors.nl . Hij moet me nog bellen voor een afspraak. Als hij dat dit weekend nog niet heeft gedaan bel ik heb terug.
    Laat ze maar komen met een officieel voorstel inderdaad. Duim wel voor je.

Mb01, voor jou duim ik ook. Spannend hoor. Je foto staat er nog niet op. Wel leuke katten, maar ws niet via mp gehad :) .

@Pooh, balen van je rug. Ben benieuwd wat de vk ervan zegt.

@Wannabe, Bedankt voor de tips. Matras wil ik nog kopen, bij babymax kwamen ze met NASA systemen aanzetten, vonden we een beetje overdreven. Ik ga ook even kijken op de site.

@Daantje, fijn om te horen dat het goed gaat. En wat een goed nieuws van het werk van Randy! Doe lekker rustig aan.

14. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoi allemaal,

Pooh, wat vervelend dat je zo'n pijn in de rug hebt. En als je hierdoor uiteindelijk minder/niet meer kan werken, tja, daar moet je baas zich dan bij neerleggen. Maar ik hoop voor je dat het tijdelijk is, al klinkt het verweken van je bekken mij wat "scary" en pijnlijk in de oren :( . Vervelend dat je niet mee kan naar zweden, maar goed dat je voor je eigen gezondheid kiest.

Wanna, klinkt heel nuttig, die bijeenkomst van de thuiszorg. Ik hou er ook wel van om objectieve info te krijgen ipv alles aan te nemen wat ze in de winkel vertellen. Als ik dat allemaal lees over matrasjes/kruiken/ draagdoeken...pfoe....ik weet nog helemaal niets van dat alles af :oops: . Een eileiderontsteking?, brrr, dat klinkt echt heel vervelend :pale:

Daantje, daar ben je dan weer! wat fijn dat randy een vaste baan heeft, een hele geruststelling. Wel een drukke tijd voor je, kan me voorstellen dat je weinig energie over houdt om achter de pc te gaan zitten.

Miepe, yep, je omschrijft het goed. Ik ben ook geen type die alleen maar over zwanger worden praat, maar als mijn omgeving het weet ben ik bang dat zij juist contineu vragen gaat stellen enzo. Vooral mijn schoonmoeder is een enorme kletskous en een flapuit, die kan echt pijnlijke en "ongewenste" opmerkingen maken. En ik ben dan ook bang dat het halve dorp om de hoogte is, ze kan echt niet iets voor zichzelf houden. Vandaar dat wij het nog even bij onszlef houden.

ALL, dag 40 en nog steeds niet ongi. Pfoeee, ik vind het echt enorm spannend. Het is moeilijk om er niet lichtelijk in te gaan geloven, maar ik weet donder goed dat ik nog steeds teleurgesteld kan worden. Morgen drukke dag, dus ik heb besloten zondag te gaan testen. Ik hoop dat ik het durf, het is dan echt "erop of eronder".
    Vanmorgen met opstaan enorme last van mijn borsten, moest ze echt vasthouden toen ik naar de wc ging, iemand die dit herkent?

DDDOOEEEGGG

15. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    mo breekt ff in

*geeft een dikke knuffel aan Daantje*

breekt weer uit

ps, ik ben ook dol op marktplaats, ben veel kleding van Tessa aan het verkopen en alles wat ik er voor vang gaat in haar spaarpotje, gaat best lekker!

16. CARO: Wat mooi zeg, zijn dat echte krnaten die je erin verwerkt?

DAANTJE: Meid je bent alweer 15 weken, wat gaat dat snel. Doe maar lekker rustig aan, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je ook nog een fittere periode krijgt!

MB01: Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn langste ongi was 91 dagen en dat was een afgebroken cyclus! Probeer in de gate te krijgen of je een eisprong hebt, want dat heb ik dus niet. En ja dan schiet het niet op!

WANNA: Wat een goed info-avond. Van die bedbeschermers weet, ik maar wat ik heb begrepen scheelt dat per gemeente. Ofwel de kraamzorg daar, bij ons mag het dus ook niet.

ALL: Gisteravond bij de premiere geweest van Sunset Boulevard met Pia Douwes. Een erg mooie musical, wel zwaar verhaal. Maar van Pia Douwes krijg ik echt kippevel, jezus wat kan dat mens zingen WAUW!
    Door het lange staat op de feestavond op hoge haken heb ik nu nog steeds flink buikpijn, bah. Maar ja rustig aan doen maar!

LIEFS

17. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: klinkt leuk die musical! Wat leuk dat je premierekaartjes had! Waar draait 'ie?

MB01: ben het met Soof eens, hou er rekening mee dat je cyclus soms ineens veel langer kan zijn. Toch ga ik enorm voor je duimen! (Zere borsten die ik inderdaad vast moest houden als ik opstond, was bij mij 1 van de eerste klachten)

18. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Even over mij katten, die zijn ook van MP! Een vrouw zocht een nieuw huis voor ze omdat de zwart/witte poes werd gepest door de poes die al wat langer bij die vrouw woonde. En dit zijn broer en zus en met elkaar opgegroeid, dus ze deed ze alleen weg als ze samen konden blijven. Ik was op slag verliefd op deze katten, ze wonen nu anderhalf jaar bij ons. Het zijn hele lieve katten, ben erg aan ze gehecht.

19. Soof, gescande kranten die ik nog heb bewerkt in fotoshop. Dank je!

20. MB01! Wat lief van je. Ons poesje is ook zo'n schatje. Had nooit gedacht dat ik een poes zo leuk kon vinden.

WANNA! Hij draait nu in Eindhoven. Was echt heel leuk allemaal bekende mensen op dat feestje, staan wij daar het pleps uit Eindhoven! Maarrrrrr, ik kreeg een camera op mijn snoet gedraait, de camera man zij. "Daar zie ik een mooie mevrouw staan" :oops: Ik stond het programma boekje te lezen. Ik heb geen flauw idee van welke zender. RTL Boulevard was er ook, maar het was niet hun camera hihihih. Echt lachen joh!

Deel Deze Pagina