30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geeft niks hoor POOH, gewoon aan toe geven. Des te eerder ben je er weer bovenop. Ik heb in 2007 ook 5 maanden half tijd gewerkt, ik kreeg 2 hyper aanvallen in een restaurant. Dus dat kwartje viel niet de eerste keer maar toen het de tweede keer gebeurde heb ik me direct ziek gemeld. Sindsdien trek ik snel aan de bel als iets me teveel wordt!

LIEFS

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    helaba,

Met ventje is het veel beter sinds de antibioticia en hij mag maandag weer gaan werken.
    ben al moe en het is nog geen avond :(
    Vanavond zware vergadering van de vriendenkring van m'n werk, pfffffffffffff en ben al zo moe

3. He zuske, fijn om te horen dat het nu beter gaat!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, een gezellig pakjesavond en sintweekend.
    Wij zijn zo lekker een weekendje weg naar Landal in Kootwijk.
    Surprises en gedichten en gourmetten met schoonouders en de rest.

liefs

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    allemaal een fijne sinterklaas!
    Mn vriend heeft net bij de buren moeten kloppen, net als vorig jaar. Die stemmtjes van de buurkids...geweldig!

6. Zo en is iedereen bijgekomen van Sinterklaas? Wij hebben (nou ja ons Kareltje :) ) heeft ook cadeautjes gekregen. Een leuk setje (bordje-kommetje-kopje) van Nijntje. En twee kledingsetjes. Heel lief!

Vandaag weer werken, ben benieuwd hoe ruk het wordt.......

LIEFS

7. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, haha, neem aan dat je druk bedoeld? Ruk kan ook, bij ons in Utrecht betekent dit dat iets waardeloos is.....Leuk dat je iets voor de beeb hebt gekregen, hij hoort er al helemaal bij!

Pooh, rust lekker uit dit weekend! Als ik lees wat voor tijd je achter de rug hebt, niet zo gek dat je lichaam nu in protest gaat. En je hebt nu ook je kindje, dus neem de tijd om te herstellen.

Elegance, WELKOM! Ik heb tot een jaar geleden ook nooit een sterke kinderwens gehad, en ineens kreeg ik het gevoel van "nu ben ik er klaar voor". Ik heb dus niet het gevoel dat ik te laat ben, ik was er eerder gewoon nog niet aan toe. En tja..wat is een goed moment om eraan te beginnen? Ik denk dat er altijd wel iets is waardoor je denkt "ik wacht toch nog maar even". Als je nu voelt dat je er klaar voor bent, dan zal ik het gewoon gaan proberen.

Heb zelf niets aan sint gedaan. We deden altijd suprises, maar mijn moeder en ik waren de enige die er druk mee waren. De rest van de familie is niet zo creatief en vind dat gefreubel maar niets. Dus toen is besloten alleen met kerst nog cadeautjes te doen en sint af te schaffen. Ik vind het wel jammer, het is zo'n oer-hollands feest. Maar ja, als er kids in de familie zijn zal het wel weer veranderen. Mijn ouders zijn wel bij ons komen eten, s'avonds koffie met banketstaaf gegeten, toch een beetje sint :(
    Ga zo met mijn moeder een kerstboom halen en wat kerstfrutsels shoppen. Sint eruit...kerstman erin.

Ben gelukkig ook weer opgeknapt. Nog steeds snotverkouden, maar door al dat stomen en de hoestdrank zit het niet meer zo vast in mijn hoofd en longen. Kan weer helder nadenken en ik klink niet meer als een zeehond in nood ;).

Fijn weekend!

8. @Wanna, perfect dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien! Moeheid herken ik ook wel. Is het nog gelukt met je tentamens? :confused: :confused: :confused:

@Zico, wat een heerlijk JIPPIE!-foto. En voor de rest ook hele mooie foto's.

@Mb01, balen dat je zo ziek was. Fijn dat je nu weer wat bent opgeknapt.

@Pooh, balen dat je zo ellendig voelde donderdag. Het enige dat ik kan zeggen is dat je goed naar je lichaam moet luisteren en rust moet nemen als je dat nodig hebt. Ik merk dat als ik dat doe ik er nog best goed doorheen kom. Ik kan alleen niet hele dagen achterelkaar meer dan 100% geven. Tussendoor moet ik gewoon wat rusten. De gemiste uren kan ik thuis inhalen. Dat is wel prettig met mijn werk.

@MIEPIE, GEFELICITEERD!!!! SUPER DAT ER WEER EEN ZWANGERE BIJ IS!

@Mieke, wat fijn van je vader! Dat was vast een hele opluchting.

@Elegance, welkom! Enne, ook ik was pas laat klaar voor kids. Ik denk dat je het om zoveel redenen kunt uitstellen, maar als je er in je hoofd klaar voor bent waarom dan ook niet. Wij hadden het ook nog uit kunnen stellen tot na de oplevering van een nieuwbouwhuis (rondom mijn uitrekendatum). Maar we zien wel hoe het gaat lopen en ben blij dat het zo is als het nu is. Heeft je vriend wel vast werk? Anders wordt het misschien wel een beetje lastiger.

Vanmiddag hebben we de 3D echo gehad en het was super. Het mannetje lag heel anders dan ik had verwacht. Met zijn ruggetje aan de rechterkant (dat verbaast me dan weer niet), maar met zijn hoofdje aan de linkerkant. Ik was er heilig van overtuigd dat hij nog steeds keurig met zijn hoofdje verstopt naar beneden lag. Daarom vreesde ik ook voor een mislukte echo. Maar dat ging dus helemaal goed. Wat fantastisch om het koppie in 3D te zien. Doordat hij superbeweeglijk was tijdens de echo (eigenlijk altijd) zijn niet alle beelden superscherp geworden. Er zit altijd wat beweging in. Hij zat ook veel met zijn handjes en een voetje (lening!) voor zijn gezicht. Ook heel schattig om te zien dat hij lekker aan het smakken is en gapen en met zijn vuistjes over zijn ogen lijkt te wrijven.
    Hij groeit goed. Zijn gewicht is nu geschat op 1750 gram. Als zijn gemiddelde doorzet wordt het eentje van 7 pond, maar dat is moeilijk precies te zeggen. Verder had hij al een beetje een vetlaagje op zijn buik en kon je 2D haartjes op het hoofdje zien. Ik heb wat fotootjes geplaatst in mijn album voor de liefhebbers.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    wat een mooie 3d foto's zeg.

Sterre is door de sint verwend door haar moemoe en meter.

ze heeft een looprekje gekregen en een speeltent die ze binnenkort al kan gebruiken.

Nu zit ze lekker te kneuvelen bij haar vake ;)

10. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Miepie; Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Geniet ervan!

Mieke; Wat een goed nieuws van je vader! Dat lucht vast enorm op.

Pooh; Pas goed op jezelf hoor.

Elegance: Welkom hier. En veel succes met het zwanger worden.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Morgen lieve meiden, allemaal dankjewel voor jullie felicitaties!

Zo te lezen heeft iedereen een leuke Sint gehad en verder lees ik wat klachten waar ik ook naar "uit mag kijken" maar ook mooie dingen als 3-D echo's wat ik toch nog steeds maar een wonder van de techniek vind.

En hier en daar ook wat zieken: beterschap!

Met mij gaat het goed, ik ben nog steeds in de wolken en verbaas me over mezelf dat ik niet de hele tijd bezig ben met dat het mis kan gaan. Gelukkig maar, ik kan namelijk echt over ALLES piekeren maar in dit geval neemt de hoop en de blijdschap het daar van over (en/of de hormonen :)). Wel begin ik nu verkouden te worden maar dat heb ik meestal wel rond deze tijd en zeker als er een virusje rondwaart!

Nou, ik ga eens ecen met het katje spelen, die is wel blij dat ik zo belachelijk vroeg wakker ben... :(

:D

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden, weer terug van ons weekendje weg.
    Was gezellig gisteravond. Eerst iedereen surprise en gedicht, daarna gezellig gourmetten.
    Waren met z'n 8-en en ons kleine nichtje.

Heb lekker het nieuwe boek van Esther Verhoef gekregen.
    2 rompertjes en een boxpakje en een super mooi fotolijstje wat nog op Aurba gekocht was door mijn schoonmoeder.
    Lekker gesnaaid van al dat lekkers en nu weer heerlijk thuis, altijd weer lekker om thuis te komen.
    Wel last van rug en bekken door het bed in het huisje, das nou weer jammer.

Caro, mooie echo foto's hoor, leuk he die beelden.

Zico, vind Sterre erg op haar vader lijken.

Pooh, al een beetje bijgekomen.

Meen, hoe gaat het met jou?

Miepie, leeft echt op een roze wolk :D

Soof, dus ook een gezellige sint gehad!

13. @Miepie, je moet ook vooral gaan genieten hoor!

@Mieke, klinkt als een leuk weekend. Heerlijk zo'n boek van Verhoef. Kan je thuis in je comfortabele bedje lekker gaan lezen!

Ik had krampen in mijn benen in mijn eigen bed. Vandaag iets meer beweging gehad. Hopelijk helpt het.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Caro, ik moest ook van mijn schoonmoeder mee wandelen voor de beweging.
    Wilde eigenlijk niet omdat ik dan snel kramp in de onderbuik krijg en toch ook snel moe.
    Heb het wel gedaan maar halverwege weer teruggegaan.

15. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    Mieke; Gezellig zeg zo'n weekendje weg! Klinkt erg gezellig allemaal. Wel balen van je rug, hoop dat ie in je eigen bed weer snel hersteld.
    Super het nieuwe boek van Esther Verhoef. Ik wil 'm nog van mijn verjaardagsbon gaan kopen.
    Heb je de andere ook gelezen. Close up vond ik fantastisch!

Miepie; Heerlijk die roze wolk!

Heb een lekker weekend achter de rug. Niks aan de sint gedaan, maar naar de voetbal geweest. Gisteren kerstinkopen gedaan en nichtje van 8 kwam spontaan logeren. Vandaag naar de verjaardag geweest van haar zusje die morgen 1 wordt.

Liefs,
    Meen

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Meen, 2 boeken van Esther Verhoef gelezen, erg goed.
    De voorlaatste alleen nog niet. Dus die staat ook nog op mijn lijstje.
    Ben dol op zulk soort boeken, heb nog heel wat ongelezen in de kast staan.
    Soms van die momenten lees ik boeken achter elkaar en dan weer momenten dan kan ik me er even niet toe zetten.

Gezellig dat je nichtje zo onverwachts kwam logeren.

Truste hier.

17. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    Mieke;
    Blauw water van Simone van der Vlugt is dan ook echt zo'n boek dat je moet lezen.
    Esther Verhoef heeft samen met haar man ook al het een en ander geschreven. Deze vind je onder de naam escober. Heb er twee voor mijn verjaardag gekregen.

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meen, Simone vd Vlugt is idd ook goed.
    Ik vond dat boek over dat verhaal in Egypte super! (Het laatste offer)

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, ja het gaat iets beter nu.
    Het was zo mooi weer buiten en ik zat al 3 dagen binnen, dat we een klein wandelingetje hebben gemaakt naar het park hier. 15 minuten lopne, pannekoekje daar gegeten en weer terug naar huis. Was heerlijk en ing goed.
    Ook nog een hoop kunnen strijken ,dus ja, ben wel tevreden over vandaag.
    Morgen om 11.00 uur naar de gyn, ben benieuwd...Als hij/zij zegt dat alles goed is, ben k er meer gerust op. Maar hoe ik in hemelsnaam fulltime moet blijven werken zo...geen idee.

Maar ja, eerst morgen maar eens afwachten!
    Weltrusten allemaal!

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo Dames, Mijn vriend heeft gelukkig vast werk, maar door de hoge hypotheek kosten, de hypotheek staat op zijn naam aangezien ik geen vast werk had, houden we van zijn salaris niks over.. We vragen het ons dan ook vaak af hoe andere stellen het doen. We zijn allebei hoger opgeleid en hebben goed werk, op mijn contractbasis na dan (ben hard aan het solliciteren:)).. En nog geen cent te makken :) We geven ons geld al niet aan gekke dingen uit.. Vandaar dat ik zo twijfel dat als mijn werk zou wegvallen tijdens zwangerschap we nog 2 arme zieltjes worden die geen cent te makken hebben... Dus we wachten nog even met zwanger worden tot ik ergens op contractbasis kan gaan werken.. Tot die tijd kan ik hier alleen maar meelezen en jullie heel veel plezier en succes wensen met het zwanger worden..

Sorry voor mijn wederom egoberichtje, het is ook wel moeilijk soms om er niet in het openbaar over te kunnen praten en des te fijner is het om het hier ff kwijt te kunnen.. Maar goed, ik las dat Miepie zwanger is ... Grats Miepie! En mieke hopelijk slaap je vanacht weer een stuk beter en heb je morgen geen last meer van je bekken..
    En voor de rest iedereen een fijne avond :) om morgen weer fris een nieuwe week te beginnen :):)

Deel Deze Pagina