@Elegance, niet leuk om niet te kunnen beginnen vanwege de financiele situatie terwijl je het zo graag wilt. Mieke heeft wel gelijk dat je inderdaad beter voor een vast contract kunt gaan. Dat biedt meer zekerheid. Veel succes met het vinden van een leuke baan. En schrijf het hier lekker van je af. Misschien zijn er nog wel topics met lotgenoten op het zw. forum waar je tips vandaan kunt halen. @Mb01, tja, ziek is ziek zou ik zeggen. Ze hebben er ook niks aan als je niet kunt functioneren en nog zieker wordt. Meld je je dan alvast ziek voor morgen? Veel sterkte. Foto's zijn leuk he? Ik heb de leukste op mijn display van mijn telefoon gezet. Nu kan ik er de hele dag naar kijken @Pooh, fijn dat de kleine het goed doet. En het wordt inderdaad steeds zwaarder. Als ik nu langer dan een half uur zit krijg ik pijn in mijn ribben. Denk goed aan jezelf. Is het gelukt met de halve dagen? Ik ga weer even staan/lopen de ribben gaan weer zeer doen.
Vindt je het spannend worden nu, of is het nog ver van me bed show! Een vriendin van mij is volgende week uitgeteld en die vind het wel spannend worden, hihih ikke ook. Ben zo benieuwd
@all. ja ben wel opgelucht, maar ook een beetje boos op mezelf. Net wat collega's gesproken en die zeggen ook dat ik me er overheen moet zetten dat ik me schuldig voel. Het is het beste zo...
Nou Pooh, dan rest je niets dan er aan toe te geven en je niet meer schuldig te voelen. Moet je je dan ook schuldig voelen als je straks met verlof bent. 50% werken betekent wel dat je nu 6 weken van te voren met verlof gaat!
da's waar, had ik nog niet aangedacht! Houdt dat dan ook in dan ik 2 weken eerder na de bevalling moet gaan werken (ivm 16 weken totaal)?
Nee als je besluit halve dagen te gaan werken, dus niet meer fulltime maar parttime, ondanks dat je daardoor in de ziektewet komt, dan ben je verplicht 6 weken van te voren te stoppen. Iedere parttimer moet dat. Dus idd ook 2 weken eerder weer beginnen. Dat is dan wel weer een nadeel. Maar ik neem aan dat je op je werk een arbo arts hebt. En je moet dit geloof ik ook bij het UWV of SVB wat het ook is melden en overleggen. Ik denk dat je vk dit ook wel weet.
Ik snap er helemaal niks meer van Mieke! Als je parttime gaat werken dan moet je 6 weken van te voren stoppen? Dat mag je toch zelf bepalen.... Ik werk 32 uur en ik mag dat zelf bepalen. Wat heeft dat ermee te maken dat ze nu voor de helft in de ZW gaat? BLOND sorry
Nou wat ik weet is dat als je door klachten in de ziektewet komt en daardoor dus of parttime/50% gaat werken, je verplicht bent om 6 weken van te voren te stoppen. Denk dat ik het niet helemaal goed had neergezet over het parttime gedeelte. Maar ik bedoelde dus voornamelijk als je de ziektewet in gaat. http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... k_id=71854 Wat gebeurt er als u ziek wordt tijdens uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof? Als u ziek wordt, kan dit gevolgen hebben voor de afspraken die u met uw werkgever hebt gemaakt over de ingangsdatum van uw zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Als u langer dan zes weken voor de vermoedelijke bevalling ziek wordt, begint uw verlof zes weken voor de bevalling. Afspraken met uw werkgever over de gewenste ingangsdatum van het verlof vervallen dan.
Ah zo, dan pakken ze gewoon de standaard regelling van 6 weken en als jij zelf langer had willen doorwerken dan heb je pech! Op zich wel logisch dan, anders kan je lekker rekken! Dat is dan weer een voordeel voor jou als zzp-er
Nou ja het is maar wat je een voordeel kan noemen hoor. Ik heb ook een uitkering voor zwangerschapsverlof en kraamverlof. Deze kan ik ook 6 of 4 weken van te voren in laten gaan en ik heb ook recht op 16 weken bij elkaar. Ik heb de mijn 4 weken van te voren in laten gaan. Maar zoals we het er al eerder over hebben gehad, echt verlof heb ik dan nog niet Maar ik kan thuis wel mijn eigen tijd van te voren indelen en hard of minder hard werken Die uitkering is meegenomen maar echt geen vetpot jammer genoeg.
Ja natuurlijk, jij hebt dan natuurlijk geen inkomen. Je ziet maar, ik denk vanuit een werknemerspositie! Alles goed geregeld en gewoon inkomen.
maar je hebt toch altijd 12 weken na de bevalling?/ Hoe dan ook? Ik werk nu 34 uur, dus ook niet fulltime en zou in principe 4 weken van te voren stoppen...al had er 2 weken vakantie voor op genomen zodat ik 6 weken van te voren kon stoppen. Snap er niets meer van!
dit vond ik online Ziekte voor het verlof ingaat Belangrijk onderscheid: - ziektedagen tot aan zes weken voor de uitgerekende datum komen niet in mindering op het zwangerschapsverlof; - ziektedagen tussen zes en vier weken voor de uitgerekende datum komen wel in mindering op het verlof (art 3:1 lid 4 WAZO). Is het bijvoorbeeld de bedoeling dat een medewerkster vier weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat, dan wordt de periode van verlof (16 weken) gekort met de ziektedagen in de periode van zes tot vier weken voor het verlof. Een vrouw kan het verlof bijvoorbeeld twee weken uitstellen door vier weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Is deze vrouw in die twee weken 4 dagen ziek, dan begint haar werk niet volgens plan (in haar geval 12 weken na de bevalling), maar 4 werkdagen eerder. Mogelijk is de medewerkster in een vroeg stadium arbeidsongeschikt vanwege de zwangerschap. Het gaat dan om ziekte in de periode tot zes weken voor de uitgerekende datum. In dat geval krijgt zij over die ziektedagen een volledige uitkering, dus tot aan zes weken voor de uitgerekende datum. Deze ziektedagen komen niet in mindering op het zwangerschapsverlof. Ziekte vanwege de zwangerschap die ontstaat voordat het zwangerschapsverlof ingaat wordt door de werkgever binnen drie dagen gemeld aan de uitvoeringsinstelling.
Het gaat er niet om dat je parttime werkt, maar dat je parttime in de ziektewet gaat voordat je verlof ingaat. Als je al deels in de ziektewet zit, mag je je verlof niet 4 weken voor de uitgerekende datum inlaten gaan, maar moet je 6 weken voor de uitgerekende datum je verlof in laten gaan. Zodoende heb je dan max 10 weken na je bevalling verlof. Hier gaat het verder prima. kruimeltje schopt me vanavond helemaal lens. Beetje vervelend gevoel, maar ook wel fijn dat het zo goed beweeglijk is! wat een akelig verhaal uit de maart mama groep. Kan me voorstellen dat jullie er goed van slag door zijn!
wanna, soms is het ook zo moeilijk om iets duidelijk te maken leuk he dat schoppen en je beep voelen, kan er altijd zo van genieten. Enne leuke commode en bedje in je album.
Hoi hoi allen, goed geslapen? Ik eindelijk wel weer wat beter, slaap sinds ik zwanger ben vrij slecht. Ik hoop dat dit mede komt door het voedingskussen dat ik sinds een paar daagjes in huis heb. Ben alleen wel doodmoe! Heb even een vraagje: ik ben op zoek naar 'roosvicee laxeersiroop' maar kan het echt nergens krijgen. Weet iemand waar het verkrijgbaar is? En heeft iemand nog meer tips wat laxeren betreft? Ik neem elke ochtend kiwi/sinaassap met 2 eetlepels zemelen, let op vezels maar het zit toch echt behoorlijk vast soms. Pruimen helpen niet bij mij. Het spijt me maar het lukt me niet om alles goed bij te houden hier. Heb wel gehoord over dat afschuwelijke verhaal bij maartmama's! Wat erg zeg! Volgens mij gaat het verder vrij goed met iedereen heb ik het idee. Ik hoop dat het zo blijft! Knuffel voor allemaal! Liefs, Daantje
@daantje, ik verkoopdie roosvicee zelf, dus misschien kan je het in je eigen apotheek kopen?! Bij de supermarkt staat het ook vaak!