@Wanna, met 35 weken ga ik met verlof. Door kerst en oud en nieuw kan ik me nog lekker opladen voor dat laatste weekje. @Pooh, klinkt leuk zo'n cursus dat je ook na de bevalling weer samenkomt. Ik doe yoga. De ademhaling wordt daar gezien als het belangrijkst. Ik merk het ook wel dat de ademhaling zo'n impact heeft op de beweeglijkheid.
Of wel en boek ofwel een canvasdoek, ik hoop de canvasdoek dan kan ik deze in de living hangen maar zal dan veel stemmen nodig hebben denk
HELLO! Was jullie even kwijt, kreeg geen mail hihihih HIer alles goed, vanmorgen bij fysio geweest. Ben heerlijk gemasseert, het zit gewoon gruwelijk vast zeg maar Maar goed, dis gaat wel helpen hoop ik, ik moet ook wat oefeningen gaan doen. LIEFS
Vraag me af of ik wel goed zit bij dit topic jullie zitten al helemaal met kids ik moet nog beginnen. Gaan nu voor de 2e ronde erg spannend allemaal. Tis bij ons ook nog eens extra goed timen mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur hele week van huis dus er kan niet altijd geklust worden hihi....
Spooky je zit hier helemaal goed hoor. Genoeg meiden hier die ook nog bezig zijn, en tja de zwangeren nu hangen hier ook al een tijdje rond van voor dat we zwanger waren en/of kindjes kregen. Dus veel succes en blijf gewoon gezellig hier. Soof, fijn dat je even lekker gemasseerd bent, hopelijk helpt het.
Goedemorgen, Hier weer even laten weten dat ik jullie niet vergeten ben.. Wat grappig dat jullie mannetjes zo goed reageren op buikademhaling en mieke wat een superfilmpje echt lief! Jetje wat een binkie wordt Jarod zeg, dat wordt later echt een womanizer met zijn mooie koppie! Soof wat kan je last hebben van die spieren he. Gelukkkig nu hulp Spooky, hier ook nog een mama to be hoor. Inmiddels zijn wij nu ruim een jaar bezig dus ik probeer een beetje minder op het forum te zijn zodat er ook nog iets anders in mijn hoofd zit dan zwanger worden Hier deze maand nog geen ei.... volgens FF. Ik denk afgelopen dinsdag maar toen was ik echt beroerd dus niet niet geklust... pffft begin een beetje gek te worden van mijn cyclus Meiden ik ga weer aan de slag, liefs simi
Inderdaad Spooky, je zit hier helemaal goed hoor. De meeste zwangeren krijgen hier nu ook pas hun eerste kindje. (Haha, ben al blij als ik straks fatsoenlijk een luier om kan knopen ) Simi: frustrerend zeg! Soms is je ei wat later als je ziekig bent, misschien moet 'ie nog komen? Soof: fijn dat massage wat helpt. (neem aan dat je dan niet op je buik ligt, of wel? :-s Zico: ik ga meteen stemmen, of ben ik alweer te laat? Aaargh, hier vannacht weer flinke slok maaginhoud in mijn longen ik zak gewoon onderuit in die kussens en dan val ik lekker in slaap en stik zowat, GRRR. Nou ja, mijn man heeft helemaaaal niet gemerkt zei 'ie vanochtend. En ik heb zo ongelooflijk liggen hoesten! Helaas gister gehoord dat de kennismakingsavond van de zwangerschapscurus inderdaad samenvalt met de voorlichtingsavond in het ziekenhuis. (Allebei steeds alleen op maandag 's avonds. Ook stom, want het ziekenhuis adviseert in je laatste 12 weken langs te komen, je cursus begint tegelijkertijd. Zou denken dat ze dat wat beter op elkaar af zouden stemmen. Tweederde zal toch in dat ziekenhuis bevallen en wil dus even kijken? Zijn jullie een kijkje wezen nemen op de verloskamers?) Zit me nu alweer te verheugen op het weekend. Ben zo moe, moet echt even bijslapen! Zaterdag hebben we 10 gangen kerstdiner met een vriendengroep. Wij staan ingepland voor de Amuse. Zaterdagochtend dus amuses in elkaar draaien voor 28 man! (Mijn man is niet bepaald een kooktalent, dus dat wordt nog lachen )
Wanna, worden die info avonden niet elke maand georganiseerd? Ik ga ook hoor in januari, wil het wel even zien allemaal. Pfoeh hele klus dus amuses maken voor 28 man.
Ja , info avonden zijn 1 x per maand op maandag. denk dat ik hem dus maar naar februari verplaats, maar wel jammer dat ik dan een avond zwangerschapscursus mis. Ja, ben benieuwd of het er nog een beetje presenteerbaar uitziet zaterdag. en of het wel smaakt !
Wanna, zohee, een 10-gangen kerstdiner? Neem aan dat het dan allemaal kleine hapjes zijn? Wel heel gezellig en een leuk idee. Wat ga je maken? Dat klinkt wel heel vervelend, dat je maagzuur in je longen krijgt. Tja mannen.....ik hoest nu ook alsof mijn longen eruit komen, maar mijn vriend slaapt ook gewoon door. En dan in de ochtend vragen of je lekker hebt geslapen . Caro, gaat nu snel he! Fijn dat je al wat dingen kan gaan afronden. Ik doe ook aan yoga, volg jij nu nog lessen? Simi, wij zitten in hetzelfde schuitje. Mijn cyclus is ook zo onvoorspelnaar, echt heel vervelend. Ik leef met je mee! Spooky, je zit hier helemaal goed hoor! Ik vind het zelf heel prettig dat deze club gemengd is, er zitten hier heel veel ervaringsdeskundigen. Als je een vraag hebt of ergens over twijfeld, hier is altijd wel iemand die je op weg kan helpen. Zelf ben ik een sinds mei van dit jaar bezig met zwanger worden. Helaas is mijn cyclus niet regelmatig, daar loop ik nu dus wel tegenaan. Ben nu gestart met tempen, in de hoop mij ei te vinden. Lastig, een vriend die de hele week van huis is. Dan zal het weleens gebeuren dat hij tijdens je vruchtbare dagen niet thuis is? ALL, Vanmorgen getempt, bleek ik ineens 37.4 te hebben! Het kan natuurlijk zijn dat ik nog steeds wat verhoging heb, dat hoop ik nu maar. Want ik zit nu op dag 23 , en als ik nu al mijn eisprong heb gehad, dan is deze ronde de korste die ik tot nu toe heb gehad. En doordat ik ziekjes ben, heb ik totaal geen zin gehad in sex. Pffff, ik ging er nu helemaal vanuit dat ik weer een lange cyclus zou hebben, ik BAAL van mijn cyclus . Het valt me wel op dat mijn afscheiding ineens veranderd is in wat meer kwarkachtig, weet iemand of dit voor-of na je eisprong deze structuur krijgt ?
WANNA: Nee hoor ik hoef niet op mijn buik te liggen , ik zit op een krukje en dan met mijn armen op het behandelbed. 10 gangendiner waar laat je dat allemaal joh hihihihih Vanacht redelijk geslapen, heb wel erg last van mijn onderbuik gehad. Ik ben bang dat ik weer een blaasontsteking heb. Even aankijken vandaag anders morgen effe een potje inleveren bij de HA. LIEFS
mb, die verhoging zou natuurlijk kunnen zijn doordat je je niet echt fit voelt. Ik denk ook dat dat het wel is, want ik vind de sprong wel heel erg groot als het niet zo zou zijn. Vul ook je soort afscheiding in bij FF daaruit kan FF ook heel veel herleiden. Ik denk dat je dit wel een beetje al als vruchtbaarslijm kunt beschouwen en wie weet lukt het toch nog om een keer te klussen vanavond. En tja je cyclus varieert zo dat het best een kortere kan zijn dit keer.
moggel meiden! Ben om 8.00 uur al bij de fysio geweest. Ze was tevreden dat ik niet meer klachten kreeg en dat het stabiel leek te zijn met mn bekken. Ik heb nog wel last ,maar kom niet meer jankend thuis van de pijn. Ik hoef dus niet naar haar terug, mits ik meer klachten krijg of eens goed gemasseerd wil worden. Daarna heb ik anderhalf uur heerlijk ligegn ontspannen op de bank. Nu net de keuken een beteje aan kant gemaakt en vast de aardappels en spruitjes schoon gemaakt. Dan hoef ik het vanavond alleen maar op het vuur te zetten! Ik zat gisteren in de auto en hoorde het liedje van Mike and the mecanics. Een oud nummer wat ik wel ken, maar nooit goed naar de tekst had geluisterd. Het heet "the living years" Voor ik het wist zat ik te janken. Ik weet niet of een van jullie ook een ouder moeten missen, maar mn vader is nu 3.5 jaar dood en ik mis hem verschrikkelijk. Niet alleen vanwege de kerst die in aantocht is, maar ook omdat ie zn kleinzoon nooit zal zien. In ider geval, een stukke uit de songtekst wat me erg aangreep is dit: I wasn't there that morning When my Father passed away I didn't get to tell him All the things I had to say I think I caught his spirit Later that same year I'm sure I heard his echo In my baby's new born tears I just wish I could have told him in the living years Misschien dat sommig het gevoel herkennen wat dit beschrijft. maar het is zo waar!
Lieve Pooh, je vader kijkt echt wel over jouw schouder mee en ziet hoe intens blij jullie zijn met de komst van jullie baby. Probeer eraan te denken dat je vader altijd over je zal waken en ook over jullie kleine! Op die manier is je vader zeker getuige van het feit dat hij opa wordt!
thanks soof... dat gevoel heb ik ook wel..dat ie meekijkt! Maar sommige momenten zijn extra zwaar...kerst, 4d echo volgende week, trapjes in je buik!
Pooh, zit hier met tranen in mijn ogen, zo toepasselijk idd die tekst. Ik ken je gevoel niet om iemand van zo dichtbij en waar je veel van houdt te moeten missen, maar ik kan het me wel voorstellen want zou mijn vader en moeder nog voor geen goud willen missen. En net als Soof zegt, ik weet zeker dat hij altijd bij jullie is! Ook straks als je ukje geboren wordt en dan zal hij ontzettend trots op zijn dochter zijn. Knuffel
Natuurlijk en dat zal nooit overgaan. Ik heb mijn moeder ook niet meer, maar de band was al zo slecht dat ik dat gemis dus helemaal niet voel. Kijk dat is weer het andere uiterste en ook lastig om te begrijpen hoor. Dat heeft me een jaar gekost om te snappen dat je zo vervreemd van je eigen moeder. Zeker nu ik zelf zwanger ben komen die vragen wel eens terug. Maar ik bekijk het nu van de moeder kant, hoe kan een moeder het zover laten komen.............. EUH wat is een 4D echo?
4d echo=pretecho! die hebben wel volgende week! Effe gluren naar ons ventje! I know, what you mean. Ik heb wel goed contact met mn moeder, maar dat is wel eens anders geweest. Met mn zus heb ik al dik 15 jaar geen contact en wil dat graag zo houden. Veel mensen snappen dat niet. Maar ik ga liever om met mensen waar ik vrolijk van wordt, dan dat ik me steeds moet verantwoorden waarom ik ben wie ik ben. En ja...hoe kunnen ouders het zo ver laten komen? big question...
OH pooh ik moet echt eens met jouw komen kletsen! Heerlijk iemadn die ook zo denkt, altijd die verantwoording om je eigen IK. Ja DAAGGGG Ik dacht dat een pretecho in 3D was, daarom was ik zo verbaast
2D is "doorsnedes" dus de gewone echo 3D is ook reliëf zien, dus echt profiel van gezichtje en zo, dat zijn dus niet de zwart wit echo's maar die bruine tinten. 1 dimensie erbij betekent bewegende beelden, voila: 4D Pooh: zat hier ook met tranen over mijn wangen de tekst te lezen (niet zo handig, want ben op mijn werk.. even aan een blij liedje denken lalala ) Mijn vader is inmiddels alweer 6 jaar geleden overleden, maar ik mis hem nog steeds, zeker op dit soort momenten... MB01: dat is nou precies wat ik bedoel! Mannen! "lekker geslapen schat?" "Ja hoor lieverd, lag vannacht alleen maar even te stikken en blauw aan te lopen hoor!" Soof: wel 10 gangen, maar het begint om 17:00 en de koffie is de laatste gang en die is meestal om 4:00 de volgende ochtend, dus tijd genoeg om het weer te laten zakken (Alleen ga ik het dit jaar denk ik niet tot het eind volhouden) We maken kastanjechampignons met boursin, bosuipoffertje met rivierkreeft (uit de Allerhande ) en een stukje kalkoen met sinaasappel-mangoprutje op ricola.