30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Mieke, mmmm, loszittende shorts, mijn vriend heeft alleen van die strakke broekjes. Ik zal tegen hem zeggen dat hij ze wat meer lucht moet geven ;) . Tenminste...als ik er bij hem over begin dat het ook weleens aan zijn zwemmers kan liggen...daar wilt hij niet echt over praten. Dat ligt voor de man erg gevoelig, heb ik gemerkt :rolleyes: .

Pooh, oja, ik las al dat je een schommelstoel had gekocht. Leuk!

2. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi hoi allemaal! :D

Goh, heb echt niet veel tijd meer om hier echt mee te schrijven. :oops:
    Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat jullie allemaal een heerlijke kerst achter de rug hebben!

Wij hebben een superkerst gehad! Mijn neefje Tristan (zoontje van mijn broer en schoonzusje) is op 25-12-2008 geboren! :D
    Een rasecht en kerngezond kerstkindje dus!

Ik probeer af en toe mee te lezen maar we zijn met zoveel dingen bezig (oa. het vinden van een mooi koophuis in Zeist).

Met mij gaat alles goed, voel de scheetjes telkens meer bewegen en schoppen! Dinsdag hebben we de 20weken-echo!

Heel veel liefs voor allemaal en alvast een heel goed, succesvol, liefdevol en vruchtbaar 2009 gewenst!

Mieke, heel veel succes met de laatste loodjes en bedankt voor je lieve berichtje op mijn site! :D

Liefs, Daantje

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijn te horen dat het goed gaat met jullie Daantje! En gefeliciteerd met jullie neefje! Die 20 weken echo is geweldig! Veel plezier vast!

@all, Ik heb nog niet veel gemerkt van het verhuizen van ZP?! Of heb ik wat gemist?
    Vandaag doen we niet veel. We gaan de plank boven de commode ophangen en de meubeltjes vast maken aan de muur. Gisteren hebben we de schommelstoel in elkaar gezet en hij staat fantastisch! Ik moet er alleen nog kussentjes bij zoeken. Ik moet maandag toch mn Kruitvat doos ophalen, dus dan loop ik gelijk effe binnen bij de Xenos.

Ik droom echt heel druk en veel over ruzies met mensen die ik al lang niet meer heb gezien. Daardoor slaap ik rommelig, licht en ben ik vaak wakker. Gelukkig gaat het wat beter met mn rug. Ik moet wel 5 januari bij de Arbo arts komen, maar daar zie ik niet zo tegen op.
    Maandag ochtend naar de gyn. Hopelijk maakt ze effe een echo. Ik ben benieuwd of meneer nog van postitie is veranderd. Hopelijk wel! Hij was vooral gisteren erg aanwezig en ik voelde soms wat pijnlijk hards langs mn schaambeen schuiven...oef!

Fijne zondag allemaal!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Wat is het hier rustig!
    Effe update...de babykamer is zo goed als klaar. Misschien dat ik morgen effe wat foto's neem. Ik zat heerlijk een inventarisatie lijstje te maken van alle kleertjes, zodat ik weet wat ik nog moet vragen/kopen. Opeens kreeg ik het benauwd!
    De kleine komt eraan, en zo lang duurt dat niet meer!

Ik ben een absolute dislect als het gaat om babies. Ja de theorie ken ik ondertussen wel. Maar de praktijk is wel wat anders. Ik heb nog NOOIT een luier verschoont of een kindje in bad gedaan. Ik heb een kast vol spullen die ik heb gekregen of gekocht heb op advies en volgens de uitzet lijsten, en ik weet amper wat ik waarvoor en hoe moet gebruiken!

Daarnaast kreeg ik het gevoel van, gaan we het wel goed doen, wat een verantwoording, hellup!
    Herkennen de moeders dit gevoel?
    Mn vriend heeft er ook last van. Weet net zo weinig van babies als ik...

Tis nu weer wat gezakt gelukkig... Verdorie, ik wil gewoon genieten! Dat doen we ook genoeg, maar dit gevoel vindi k niet prettig!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Pooh en daarom is er kraamzorg uitgevonden zodat die jullie alles perfect kan uitleggen :)
    En alles komt vanzelf oed hoor vertrouw er maar op .

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    thanks melanina...ik weet het!
    Maar ik ben zo'n control freak die alles van te voren wil weten...hahahah!
    maar hoe meer ik lees hoe gekker ik word!

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
  8. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Zico, wat een gave foto's!

Ondertussen zit ik hier met een zieke vent, heb net alles helemaal moeten verschonen :(
    Verder hier alles redelijk oke, valt me nog mee hoe mijn nek aanvoelt na het hele gedoe van net. Heb wel sinds de kerst veel rugpijn, maar goed dat zal ook wel weer over gaan.
    Wat zijn jullie plannen voor oud en nieuw?
    Wij gaan (mits mannetje weer beter is) naar mijn ouders toe, zijn we daar als het goed is met z'n achten. Gezellig clubje dus. Groot feest zie ik dit jaar niet zo zitten.

Oja, wie weet er iets van dromen? Droom nu al twee keer hetzelfde en ben benieuwd of het nog iets betekend.

9. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Mooie foto's zico, je meisje heeft prachtige ogen!

*smelt*

10. goedemorgen dames!

ZUSJE! Wat en mooie foto's, waar zijn jullie geweest?

HARTJE! Jammer dat je mannetje ziek is, beterschap vor hem!

POOH! Ja hoor ik herken het! Heb dan wel eens een luier verschoont maar echt de hele dag zorgen voor een heel erg afhankelijk wezentje heb ik ook nog nooit gedaan. Maar inderdaad, daar is de kraamhulp voor! En je instinct laat je ook niet in de steek! KOMT HELEMAAL GOED, als je er maar lief voor bent :)

DAANTJE! Gefeliciteerd met het kerstkind :) Fijn dat alles goed met jou gaat!

ALL! Zo dames, mijn auto deed erg weinig vanmorgen...... gelukkig heeft manlief vakantie en werd ik keurig weggebracht. Hij probeerde me eerst op de fiets te krijgen ;)
    Vandaag even werken en dan tot vrijdag vrij!

LIEFS

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    he allemaal!

laatste weken zo druk geweest dat ik weinig ben langsgekomen. zag wat prachtige foto's van Zico voorbij komen! Mooie meid zeg!
    Verder fijn om weer van daantje te horen!
    en las dat MB moeilijke kerstdagen heeft gehad. kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is om blij te zijn voor je broer, dat zal er wel inhakken!

Hier zo zijn gangetje. Gelukkig niet zo druk op het werk, want heb helemaaaal geen zin (hoe rustiger het is, hoe minder zin ik heb, hahaha)
    Ben 's ochtends gewoon ook niet uitgslapen. Moet nog steeds de eertse 4-5 uur rechtop zittend slapen 's nachts, om te voorkomen dat mijn maaginhoud mijn keel inloopt. Pas als mijn maag echt helemaal leeg is (zo tegen 3-4 uur 's ochtends), kan ik plat gaan liggen. We eten al vroeger (maar door ons werk is dat toch nog 7 uur tot half 8) maar ik heb 's avonds ook zo'n verschrikkelijke dorst, dat ik wel MOET drinken, en dan klotst het vrolijk omhoog.
    Nou ja, nog 3 maandjes ;)

Vrijdag mogen we weer naar de VK. en misschien bel ik straks eens even rons om te zien of we volgend weekend nog ergens een 3D/4D echo kunnen laten maken. Hebben jullie dat ook gedaan en wat kost dat ongeveer?

Volgende maand komen de meubeltjes. Begin nu een beetje zenuwachtig te worden dat ik alles in huis wil hebben, maar moet nog best veel dingen aanschaffen. Misschien vrijdag ook eens naar kijken, want dan hebben we allebei vrij.

Knuffel

Wanna

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna kijk hier even voor adresjes voore en 3D echo.
    http://www.firstsign.nl/
    Wij hebben 80 euro betaald voor 30 min. DVD + 10 foto's.

Pooh herkenbaar hoor, hier ook. Heb nooit echt een gevoel bij baby's gehad, nu nog steeds niet zo. Komt vast goed.

Soof, werk ze vandaag.

13. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Hoi meiden,

hier ook nog iemand aan het werk of lekker vrij? Ik moet zeggen dat ik het nu wel lekker vindt om weer even te werken, 2 daagjes ;) Ik was het thuis hangen ook wel weer een beetje zat.

Zico wat een super foto's en wat een sneeuw! Waren jullie in duitsland?

Hartje ik hoop dat het een buikgriepje is bij je vent, is meestal wel heftig maar ook weer redelijk snel over. Ik ben niet zo goed in dromen maar denk wel dat het alles te maken heeft met wat je meemaakt en dus ook verwerkt.

Pooh ik snap wel dat het soms abracadabra lijkt hoor. Ik hoor m'n dinntjes ook soms over dingen praten dat ik denk waar hebben ze het over. Maar zij hebben het ook geleerd dus dat komt denk ik vanzelf goed als je kleintje er eenmaal is

Zo ff verder werken meiden, simi

14. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee allemaal,

Pooh, ik kan me voorstellen dat het je af en toe aanvliegt, t'is een hele verantwoordelijkheid, zo;n kleine smurf. Maar vertrouw er maar op dat het allemaal goed komt!

Hartje, vervelend, een zieke vent. Ik kan je niet verder helpen over het dromen, ik weet alleen dat je s'nachts verwerkt wat je overdag hebt meegemaakt.

Zico, leuke foto's, ziet er erg gezellig uit!

Soof, lekker zeg, 1 dagje werken deze week! Succes met je auto, zal wel door de kou komen dat hij niet start ?

ALL, We hebben gister het vliegticket naar Bali geboekt! Ik heb er zo'n zin in, we gaan al op 8 maart. Ben nu druk met hotels/bungalows regelen. Het idee is dat we 1,5 week op bali verblijven, daarna steken we over naar Lombok en de laaste 5 dagen willen we naar de Gili-eilanden. T'is dus even puzzelen hoe we alles zo efficient mogelijk kunnen doen, maar dat vind ik heel leuk om uit te zoeken.
    Verder wacht ik nu op mijn ongi, hoop niet dat het weer ruim 40 dagen duurt. Zit nu op dag 33, t'is dus afwachten.

Ik moet woensdag tot ongeveer 20 uur werken. Ik heb verder nog geen plannen gemaakt, we kunnen overal wel binnen lopen voor een borrel en een oliebol.

ALL,

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    leuke fotos zico! Lekker die sneeuw!

@wanna, wij hebben 110 euro betaald voor 40 minuten echo 3-4d. Die hebben we op dvd meegekregen samen met 29 fotos op een dvd en we mochten er 2 laten afdrukken.
    http://www.babyview.nl Hier zijn wij geweest. Maar ik weet niet waar jij woont. Ze zitten zo ie zo wel een beetje verspreid door nederland heen!

@all, ben net terug van de controle bij de gyn. Alles was goed. Hartje, bloeddruk etc etc. Heb een kaart mee gekregen waarop staat wanneer ik waarheen moet bellen (minder leven, vruchtwater verlies, bloed, weeeen)
    Over 2 weken krijgen we een groei echo en een anti rhesus prik.
    Verder hoef ik niet meer naar de verlsokundige en blijf ik alleen dus onder controle in het ziekenhuis. De bevalling is ook met een gyn!

Pfoe, ik krijg het druk met al die afspraken!
    :rolleyes:

@mieke, soof en simi. Gelukkig ben ik niet de enige die niet veel weet van babies. Het zal inderdad wel goed komen. Volgend jaar deze tijd weten we niet beter dan dat we luiers verschonen met de ogen dicht! hahaha
    Alleen ben ik zo'n muts die alles van te voren wil weten en regelen..en dat gaat niet he?!

16. CORRECTIE ik moet vrijdag en zaterdag werken :)

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  18. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, oeps, te snel gelezen :oops: .

Mieke, Ik heb het filmpje van die baby bekeken, lijkt me echt niet leuk om zo'n groot kind te krijgen. Niks schattige kleine kleertjes en mini-luiertjes....

Wanna, wat vervelend zeg, dat je zittend moet slapen. En als dat nog 3 maanden zo doorgaat.....ik hoop het niet voor je.

Even een vraagje over het tempen: ik had na de kerstdagen beide ochtenden een hogere temp (37.0 en 37.3). Had bij het diner 2 glaasjes wijn gedronken, kan dat hierdoor komen? Want ik had gewoon 8 uur slaap aangehouden, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, nee hoor die hoeveelheid beinvloed niet je temp.
    Hoe gaat het met tempen verder. Kun je je kaartje in je album zetten, wil even spieken.

Wanna, kun je niet iets onder je matras leggen onder je hoofd, zodat deze wat hoger is, dan hoef je niet te zitten.
    Balen dat je daar toch zo'n last van hebt zeg.

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke.... oeps..heb je nog meer van die filmpjes? hellupie! :confused:
    Trouwens net in de wachtkamer kwam er een oudere man bellend uit de spreekkamer die effe ietst e hard praatte. Ik hoorde hem 2x zeggen dat het kindje van ... al was overleden.
    Eeen verpleegster trok hem een kamertje in en na 20 minuten kwam er een gebroken mama uit die kamer, al huilend met haar moeder bij zich.
    VRESELIJK!
    Ik had gelijk een krop in mn keel....

Deel Deze Pagina