Daar ben ik weer een keertje. Erg drukke dagen met en na de kerst gehad. Zijn daardoor zelfs ons avondje theater vergeten. Daar baalde ik dan ook van. Kon vandaag lekker een dagje extra vrij nemen. Net uitgebreid door het huis met de stofzuiger en zo nog wat boodschappen halen. Mijn man en ik koken altijd op de 31 ste voor mijn moeder, schoonouders en schoonzus met man en kinderen. Zijn daar elk jaar een aantal dagen druk mee. We hebben dit jaar gekozen voor de belgische keuken. Frietjes, stoofvlees, luikse salade, mosseltjes, ribbetjes, kriekenkoek en een belgische ragout. Dit nog aangevuld met wat groente. Ganalenkroketten vooraf en stoofperen met kaneelijs als toetje. De oliebollen bak ik elk jaar zelf, gisteren al een portie gebakken waarvan er een flink aantal meegingen naar het werk van manlief. Hartje; Niet te hopen dat je nu ook ziek gaat worden, hoop dat het blijft bij snotteren. Pooh; Succes met de drukte op je werk! Wanna; He wat naar dat je een slippertje hebt gemaakt, hoop dat de schade meevalt. Zijn van die akelige dingen. Mieke; Lukt het nog goed om je werk en een stukje rust te combineren?Lijkt me best lastige als zelfstandige. Allemaal een hele plezierige oud en nieuw en veel geluk voor 2009, dat onze wensen maar uit mogen komen. Liefs, Meen
Zozo Meen, jij bent veel van plan. Wij gaan morgen naar mijn ouders toe en laat me daar lekker verwennen met allerlei lekkere hapjes. Oliebollen heb ik in het studentenhuis ooit eens zelf gemaakt, pfff... het hele huis stonk er naar en wat een werk! Gelukkig ondertussen (nog) niet ziek geworden, meestal fiets ik er een beetje tussendoor. Ben wel erg verkouden, maar ben nog niet ziek. Heb wel sinds donderdag rugpijn, snap niet helemaal wat het is want heb echt niets raars gedaan. Straks tijdens blessurespreekuur op sportschool even langs bij de fysio, kijken wat de oorzaak is. En ik me nog zo erop verheugen dat ik een weekje niet naar de fysio hoefde Verder gaat het hier wel oke, lekker van vakantie aan het genieten. mb hoe lang is jou cyclus normaal gesproken? wanna fijn dat je nog maar een dagje daar hoeft, ga je nu weer terug naar je eigen werk?
Jaaaa, nu weer gewoon fulltime mijn eigen werk doen, jippie! blij dat ik hier straks van verlost ben. Nog 3 en half uur
Wanna, hebben je collega's daar nog onaardig gedaan?! kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt weer gewoon op je vertrouwde stekkie te zitten straks. Meen, oh dat klinkt super lekker allemaal maar wat een werk zeg. Wel leuk dat jullie dat ieder jaar doen. Zo is het hier bij schoonfamilie al jaaaaaren traditie om op 1 januari met de hele familie zuurkool te eten, want.... Zuurkool met spek, het hele jaar geen geld gebrek Altijd super gezellig en echt zo'n weeshuispan vol aardappels en zuurkool. Hartje, gelukkig dat jij niet ziekjes bent geworden. Raar van je rug, misschien een koudje opgelopen bij een paar spieren daar. Ik zal hier morgen ook nog wel zijn, maar voor de meiden die dat niet zijn... Die wil ik vast een fijne jaarwisseling toewensen en heel veel moois, goeds, gezonds, vruchtbaars, beepjes en alles wat ze maar wensen, dat het uit mag komen.
He meiden ga jullie de beste wensen al sturen voor het komende jaar, mogen deze voor jullie zeer vruchtbaar worden en alle kinderwensen vervuld worden in 2009. Wij gaan morgen vieren bij vrienden en ze komen zingen aan de deur en dat geeft een hele drukte hier
He Lieverds! Heb effe niet teruggelezen, sorry! Ik krijg steeds geen mail dat er weer bericht is........... Heb gisteren de doos van de etos gehaadl, ik kreeg steeds geen bericht dus bij ons in het winkelcentrum waren ze zo lief om mij er een mee te geven. Krijg ik er vandaag nog een per post met een brief dat ik hem niet had afgehaald, ja hoor........ ik had dus helemaal geen bericht van hun gehad. Bij onze etos hadden ze al gezegd dat ze dit vaker meemaakten, lekker kostenbesparend Gelukkig wel verschillende maanden van de tijdschrifdten, weer leesvoer! 17 januari mag ik de kruidvat ophalen! ZALIG UITEINDE VOOR AL JULLIE LIEVE DAMES EN IK WENS JULLIE HET ALLERBESTE, VOOR EEN AANTAL EEN HEEL VRUCHTBAAR 2009 LIEFS SOPHIA
hey meiden, ik heb me een tijd geleden hier aangemld maar door omstandigheden is ons 3de wens in de koelkast te komen staan masar 2009 wordt ons jaar en we gaan ervoor dus bij deze ik ben er weer
@soof, heb je die van de Prenatal ook aangvraagd? Die is pas leuK! Ik hou van alles wat gratis is...hahahaha Kijk eens op: http://www.zwangerschapscadeaus.nl/ Daar zie je wat je allemaal kan "scoren" aan kado's. Als ik bevallen ben ga ik nog naar de c1000 en de plus. De rest ken ik niet! @all, ben net in bad geweest omdat ik were zo'n bekken pijn had vandaag. Nu vooral aan de voorkant...mn schaambeen doet pijN! Soms lijkt het alsof smurf er langs schuurt met daaien...pfoe, alsof je buik binnenste buiten wordt gekeerd! hahaha In bad komen, no problem, maar er kom er maar eens uit! Takelwagen!
Angela, veel succes in 2009, hopelijk gaat het ook voor jullie dan lukken. Lekker Soof, hahaha. Etos doos is wel oke, Prenatal is leuker en Kruidvat is niks aan.
Meiden, allemaal een goed 2009! Dat er maar prachtige baby's geboren mogen worden, alle wanne-be-mums bevrucht raken en iedereen happy en gezond mag blijven! Ik moet werken van 15.00 tot 20.00 uur, da's wel balen. We gaan tegen 12-en naar mijn ouders, daar proosten en de traditionele kippepootjes eten. Morgen wordt mijn schoonmoeder 60 (vreselijk, een verjaardag op 1 januari ), dus daar wordt een feestje voor georganiseerd. Zo eerst naar vader voor de oliebollen, jammie . Meen, succes met je belgische diner, klinkt lekker! Hartje, ik heb geen normale cyclus, kortste is nu dus 33 dagen en de langste 45 dagen. Heb jij wel een regelmatige cyclus? Fijne dag!
Prenatal heb ik ook aangevraagd, dus ben benieuwd! Allemaal een goed uiteinde. Wij gaan zo naar het bos met de honden eentje is er zo vreselijk bang. Zit haast te hyperventileren, echt heel zielig. Ik kan die ...jong wel d'r strot omdraaien........ 8) Tot volgend jaar
Meiden, ik wil jullie ook vast een super gezellige avond toewensen. Een heel goed, gezond, liefde vol 2009, maar ook natuurlijk een heel vruchtbaar jaar voor de meiden die dat nodig hebben. Liefs Mieke
Hallo meiden, Ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2009 en dat alle dromen uit mogen komen voor iedereen! Liefs, simi
Meiden allemaal een heel mooi en gezond 2009 toegewenst! mb, ja ik heb wel een regelmatige cyclus. Voor het ongeluk was ie rond de 30 dagen en sinds het ongeluk is het 23 dagen. Zit dus sinds het ongeluk een week verschil in. De eerste maanden na het ongeluk was het even onregelmatig. Sinds de zomer gelukkig weer meer regelmaat, maar wel erg kort. Ik ga binnenkort maar eens tempen ofzo. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet dat altijd op een vast moment van de dag? Of is dat gewoon bij het opstaan (door de week erg vroeg, weekend dus iets later).
Hartje: 1. Neem elke dag je temp op hetzelfde tijdstip voordat je opstaat. Dus iedere nacht ongeveer gelijk aantal uur slaap. Ga je om 22.00 u naar bed en temp je om 8.00 u, dan mag het ook best van 23.00 tot 8.00 uur zijn. Ga je echt een keer veel later slapen, probeer dan in ieder geval te tempen op het tijdstip met ongeveer het gelijk aantal uur slaap. Tuurlijk kan het soms eens afwijken. 2. Begin met tempen op dag 1 van je cylus (ben je een gevorderde weet je wanneer je kunt tempen) 3. Temp bij voorkeur rectaal, dat geeft de beste temperatuur 4. Probeer ook op je afscheiding te letten.. deze kan je ook meer inzicht verschaffen in je vruchtbare periode. Waar kan ik mijn temperatuur bijhouden? 1. Natuurlijk op papier. 2. www.fertilityfriend.com
Dank je wel Mieke. Ben dus bijna een week te laat met tempen Had dus zondag moeten beginnen. En het betekent dus dat ik elke dag om 6.15uur moet gaan tempen, ook in het weekend Ondertussen houd ik een redelijk strak dag/nachtritme aan, ik sta alleen in het weekend iets later op, omdat kwart over zes toch wel heel erg vroeg is Ik vraag me alleen af, dat als de afscheiding er is/ veranderd, of de eisprong dan al is geweest, of dat ie dan nog moet komen.
Goeiemorgen lieve meisjes! Iedereen de beste wensen voor 2009, mogen al jullie dromen en wensen uitkomen. Liefs Moontje
Goedemorgen Moontje, voor jouw gezinnetje ook een fijn 2009! Hartje, in het weekend kun je best wat later tempen hoor, als er maar niet giga veel uren meer tussen zitten. En ik zou gewoon lekker beginnen met tempen ondanks dat je al een week te laat bent. Als je je slijm waarneming doet en je begint wat waterig of eggwhite slijm te krijgen, dan zit je tegen/in je vruchtbare periode aan. Heb je na een paar dagen tempen in eens een dipje en daarna een stijging dan kan het zijn dat toen je ovulatie is geweest. Er hoeft niet altijd een dipje aan vooraf te gaan hoor. Maar je leert je cyclus er wel heel goed door kennen. Misschien een idee om een account aan te maken op www.fertilityfriend.com daar leer je een hele boel. Succes.