30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oooh, 20 cm!
    Ik heb het liever niet hoor...ben alleen maar bang dat ik ga vallen!

Ga nu mn neus laten zien bij de Arbo (of is het mn buik?) hahaha

2. POOH: Ik dacht vanmorgen dat het slimmer was om op de weg te lopen ipv op de stoep. Maar die was zo glad dat ik toch maar op de stoep door de sneeuw ben gaan banjeren :) Succes bij de arbo!

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    nou, stond binnen een minuut weer buiten bij de arbo. Dacht ik al wel, maar daar maak je dan zo'n hele wereld reis voor. Toch 25 minuten met de auto rijden er naartoe.
    Maar oke, alles is goed en ik MOET 6 weken van te voren stoppen met werken. Dus 6 feb mn laatste werkdag!
    Heerlijk! Het aftellen is begonnen!

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Pooh, fijn hoor, 6 weken van tevoren stoppen. Mag je tot dan gewoon halve dagen blijven werken?

Ik ben wel jaloers hoor op die sneeuw. Lijkt me erg leuk. en Schaatsen zou ik ook wel willen.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sjors75. ja tot die tijd blijf ik halve dagen werken, mits er niets anders opdoet. Als k het niet meer trek dan wordt het een ander verhaal, maar het lijkt nu stabiel te zijn met mn bekken.
    De ene dag is nou eenmaal zwaarder dan de andere.

ach ja, schaatsen doe ik sinds mn 11e al niet meer, toen brak ik mn staartbeentje en 3 jaat later nog eens...dus ben bang voor vallen op mn billen. En zoiezo ben ik nu bang om tevallen met die kleine in mn buik.
    Maar wij hebben hier geen sneeuw bij Rotterdam. De zon schijnt en tis best lekker buiten!

6. Ja schaatsen wil ik ook, kan ik ook en hier in de buurt liggen mooie vennen. Maar zwanger en schaatsen is geen optie, de fysio damde mij gelijk in toen ik gewoon vertelde dat ik schaatsen leuk vind :rolleyes:
    Maar zou het nu ook niet durven hoor, ben zo op twee voeten al onhandig genoeg! :)

7. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    mb: tuurlijk kom ik af en toe nog langs, alleen zal het niet zo vaak zijn als tijdens mijn vakantie. Hier nog geen tempverhoging, weet ook niet wanneer ik die met zo'n korte cyclus moet/kan verwachten.

Pooh en soof: Leuk schaatsen! Durf het net als jullie ook niet meer. Ik zou maar vallen zeg, dan ben ik helemaal de pineut! Wel jammer hoor, vond het altijd zo leuk!
    Soof, waarvoor ga jij dan naar de fysio? Heb ik iets gemist, of ben ik nou zo blond... ;)
    Pooh: Ja het is half januari alweer een jaar geleden gebeurd, wat gaat de tijd toch snel!

Ik hoef trouwens nog maar 1 keer per week naar de fysio toe, dat is wel heel erg fijn! Ik zal wel moeten wennen dat ik tijd over heb nu ik nog maar 1 keer hoef. Eens kijken wat ik ga doen komende vrijdag? Morgen maar eens overleggen of ik toch niet al eens wat kan beginnen met het sieraden maken, dat moet ik dus nu ook al een jaar missen.

8. HARTJE! Ik heb erg last van mijn middenrug tijdens het slapen, dat zit helemaal vast sinds ik zo vreselijk verkouden ben geweest! Dus dat wordt nu lekker iedere week gemasseerd! En daarna nog een parafinepakking, heerlijk joh :)

9. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Zico; Ik heb ook weer gestemd hoor.

Hartje; Lekker zeg dat je nog maar een keer per week naar de fysio hoeft. Neemt toch behoorlijk tijd in beslag die bezoekjes en tijden ook niet altijd even praktisch vond ik. Was ook zo blij toen ik niet mee hoefde. Dus kan me voorstellen dat 1 keer in de week voor jou nu al heerlijk is.

Soof; Klinkt niet verkeer die massaga en parafine verpakking. Het belangrijkste is natuurlijk dat je er baat bij hebt!

Pooh; Mooi te horen dat het oke was bij de arbo. Wordt aftellen zo tot aan je laatste dag.

Mb; Fijn dat je van je moeder haar verhaal wat betreft zwanger worden hebt gehoord.

Hier ook een sneeuwlaagje en een straffe wind. Niet veel buiten geweest vandaag want heb alle kerst spullen weggehaald en het huis grondig gecleand.
    Ben daarnaast vandaag begonnen met lijnen. Volg een boek a la sonja. heb dat al eens eerder met succes gedaan, dus moet ook nu weer goed komen.

Liefs,
    Meen

10. Ach overdag heb ik er bijna geen last van, het is echt 's-nachts. Maar geloof wel dat het helpt. Maar niet te snel roepen want dan heb ik die pakking niet meer :)

Hier wortd het vanacht -/- 15 gr BRRRRRRRRRRRRRRR

11. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Niet te geloven he dat het zo koud wordt. Ik wil nog wel gaan zwemmen zo. Pfff maar een dikke trui aan en dan hup de auto in naar het zwembad. Als ik eenmaal in het bad lig ben ik vast blij dat ik het gedaan heb.

Soof; Idd gewoon die pakking houden hoor!

Liefs!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha die Meen, helemaal vergeten te reageren :oops:

Met mij gaat het goed. Het wordt nu wel steeds zwaarder.
    Even boodschappen doen en ik ben bekaf. Heb nu ook wat last van bekken en onderrug en een spier in mijn bil.
    Morgen mag ik weer naar de vk.
    Oh wat leuk dat je mannetje dan jarig is. Tja wie weet, helaas heb ik het zelf niet in de hand.

Je huisje dus weer lekker schoon en ontdaan van kerstspullen.
    Hier geen sneeuw hoor. Vind ik op zich altijd wel erg sfeervol, maar had het liever met kerst gezien.

Hoe gaat het met je arm/pols, is het helemaal over?

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    brrr. wat een kou. Eigenlijk zouden we vanavond boodschappen doen, maar we eten maar even de koelkast leeg...geen zin!

STiekem maak ik me een beteje zorgen nu de verlosk vanochtend zei dat smurfje aan de kleine kant "lijkt te zijn".
    Moet ik me nu zorgen maken, meer eten, anders eten, of nog meer rusten. Voel me toch al een bejaarde, liggend op de bank!
    2 weken geleden met de pretecho leek alles goed te zijn. Moet dus nog maar een weekje wachten tot de groei echo!
    Ik hou er niet van om over zoiets te gaan zitten dubben. Asl het echt niet goed was, had ze dat toch wel gegzegd?

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, veel rust nemen help echt de groei van smurfje te bevorderen.

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, maar ik werk al halve dagen. En de tijd die ik thuis ben lig ik 80% van de tijd op de bank! Mn moeder komt schoonmaken hier. Ik doe alleen kleine dingetjes. Koken, wc was opvouwen etc. Voel me al zo'n bejaarde!
    ach, moet maar wachten tot volgende week....

16. @Pooh, wat goed dat alles goed was bij de vk. Ook fijn van de duidelijkheid mbt de bevalling.
    Enne zorgen over de groei is denk ik nog niet nodig. De groeicurve kan zo verschillen per persoon. Bij de februarimama's zijn er genoeg die een achterstand hadden tov het gemiddelde en 2 weken later weer ruim op schema zaten. Er wordt altijd uitgegaan van een gemiddelde.

@Zico, mijn stem heb je (voor de tweede keer ;) ) Dus morgen weet je of je gewonnen hebt. Ben benieuwd.

@Mieke, hier in A'foort en Utrecht overdag ook geen sneeuw hoor!

@Mb, misschien kan je op basis van de ervaring van je moeder ook beginnen met hormonen?

@Schaatsen, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu het ijs op te gaan. Veel te bang om te vallen.

@Sjors, hoe is het weer nu bij jullie. Als het lekker zacht met een zonnetje is ben ik daar ook wel voor de porren hoor.

Hier zit de eerste dag van mijn laatste werkweek er alweer op. Het is wel een stuk zwaarder dan voor de kerst moet ik zeggen. Maar ik hoef nog maar 1,5 dag naar kantoor. Voor de rest thuis wat administratieve dingen en dan kan het grote verlof beginnen!

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    dank je caro, dat lucht me een beetje op. De verlosk deed er verder ook niet dramatisch over. Maar ik ben gewoon een zenuwpees. Heb lekker even in de armen van mn mannetje gelegen op de bank. Daar knap ik altijd van op

18. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Soof: klinkt goed die massages, helaas krijg ik als ik behandeld wordt vaak pijnlijke behandelingen, maar helpen wel gelukkig. Ben nu bezig met mijn rug, in de vakantie kreeg ik daar ineens erg veel pijn :( Gelukkig gaat dat nu ook alweer wat beter.

Meen: Gelukkig kon ik elke keer op zelfde tijdstip komen, dat werkte voor beiden goed zo. Dus van onpraktische tijden heb ik weinig last gehad. Neemt niet weg dat het veel tijd in beslag neemt, maar ach ik had dan ook wel tijd genoeg he ;)

Pooh: Het komt vast helemaal goed, ze houden het iig goed in de gaten. Enne, minder dan dat zal wrsl ook moeilijk worden. Haha in het begin, zo vlak na het ongeluk, zeiden ook veel mensen dat ik het maar rustig aan moest doen. En ik deed al zo weinig! Herken het dus helemaal! Volgens mij heb je het voor jezelf en je beeb het al aardig goed geregeld zo.

Caro: dat gaat snel, alweer bijna verlof, heerlijk hoor

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, Caro heeft gelijk hoor!
    Bij de febr. mama's zijn er best een paar meiden waarvan hun beepje een beetje achterlopen in groei.
    Maar dat betekent niet dat het heel erg is. Vaak halen ze dat snel weer in.
    En niet ieder kindje groeit even hard. Ook kan het hoofdje iets voorliggen op buikje en de beentjes en andersom.

Tja en je houd idd al veel rust... dus meer kun je niet doen.
    Zou goed overleggen met je vk en met de echoscopiste die straks de groeiecho maakt.

Maak je maar niet al te veel zorgen, want stress is natuurlijk al helemaal niet goed.

20. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    voel me al een stuk beter meiden! Thanks!

Deel Deze Pagina