30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Met sterre is het bij de onthaalmoeder gisteren niet van een leiendakje gegaan.
    Ze wou s'middags niet eten en helaas bij de volgende pap liet ze 100ml over en de pap nadien ook thuis bij m'n man.
    Heb haar na de receptie de laatste pap voor slapen gegeven en een zatte kop :oops: en eerst dacht ze het zo bij mij ook klaar te spelen maar dat lukte natuurlijk niet.
    Ze heeft haar flesje volledig opgedronken. Die van vanmorgend ook .
    Nu ligt ze te slapen in onze box.
    Kan ik van m'n kater bekomen
    :oops:

Deze temperaturen doe me denken aan de geboorte van ons Zoë 12 jaar geleden toen was het -15C°

2. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Pooh, ik heb geen verstand van groeicurves enzo, weet wel dat stressen iig niet goed is voor de beeb. Dus maak je niet teveel zorgen!

Meen, succes met het "sonja bakkeren", zet hem op!

Wat is het koud!...brrrrr. Had slaapdienst vannacht, en op mijn werk hebben ze zo'n inpandig ventilatiesysteem. Die kan je niet uitzetten, en er kwam toch een koude lucht door die dingen heen. Op mijn slaapkamer was het ijskoud, heb geslapen met de verwarming op de hoogste stand, een extra deken, een vest en dikke sokken aan. Voor mij geen nieuwbouwhuis, ik vind zo'n ventilatiesysteem echt waardeloos.

T'is nu heerlijk weer buiten, echt schaatsweer. Hoop dat vriendje vroeg uit zijn werk komt, kunnen we een rondje gaan schaatsen in de polders. Durf niet alleen te gaan, er zal maar iets gebeuren. Anders ga ik een rondje over de vijver in de buurt, daar zijn nu altijd wel mensen te vinden.

3. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Oh meiden, het spijt me enorm maar het is voor mij echt niet meer bij te houden hier... :( :oops:

Onze 20weken echo was helemaal goed! 8)
    En we weten de geslachtjes: een jongetje én een meisje! :D :D (zie album)
    Randy en ik voelen ons zeer gezegend en zijn zeer dankbaar en gelukkig!

Beetje laat maar voor iedereen nog een heel mooi, gelukkig, gezond en vruchtbaar 2009!

Oh ja, ik had een buikfoto geplaatst bij buik v/d maand op deze site. Als jullie tijd en zin hebben kunnen jullie erop stemmmen!

Liefs, Daantje

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Daantje, wat fijn dat alles goed is. En leuk hoor een jongen en meisje! Geniet ervan. Heb op je buik gestemd!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daantje, voor jullie natuurlijk ook een gezegend en gezond, gelukkig 2009.
    Maar volgens mij gaat dat wel lukken.
    Gefeliciteerd met jullie meid en jongen, leuk van beide eentje.
    Kan niet missen op de echo. En een prachtige buikfoto weer.

Ik had al gestemd want ik kwam je idd tegen!

6. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Daantje; Ik heb ook gestemd hoor. Schitterende foto! Leuk zeg een jongen en een meisje.

Mieke; kan me goed voorstellen dat het allemaal zwaarder wordt en aangezien je eigen baas bent is het denk ik wat lastiger dan bij andere. gelukkig kun je je tijd wel zelf indelen, of heb je nog veel afspraken staan?
    Met mijn arm gaat het goed. Blijft wel een zwakke plak en voel m elke dag wel. Hou het goed in de gaten en belast het niet teveel.

Pooh; Geen zorgen maken over je beebje. Aan de kleine kant is niks mis mee, trekt wel bij hoor!

Zico; Die Sterre; doet alles anders bij haar onthaalmoeder. Moet vaste even wennen. Sommige kinderen zijn zo eigengereid. Ik heb op het dagverblijf ook wel eens een kindje gehad die niet tot heel weinig wilde eten. Kwam uiteindelijk helemaal goed was een kwestie van vertrouwen krijgen.

Mb; Hier was het - 13 vanmorgen. Waarschijnlijk vanavond weer een stukje kouder.

Liefs,
    Meen

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meen, ik voel mijn arm ook nog wel eens hoor! bij bepaalde handelingen gaat het een beetje zeuren, dan weet ik meteen dat ik moet oppassen.

Ik heb me vandaag officieel vanaf 26 januari t/m 13 maart verlof gegeven.
    Dit meldt ik nu aan mijn klanten en kunnen ze er de komende weken nog even rekening mee houden.
    Ben blij dat ik dit nu doe, kan ik tenminste ook naar iets uitkijken.

8. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Mieke, da's een goed plan. Krijg je ook nog iets van verlofuitbetaling van het UWV? In ieder geval een lekker vooruitzicht.

Daantje, heb ook op je gestemd. Fijn dat alles goed gaat!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hartje, ja krijg uitkering van het UWV. Dat is gelukkig in 2008 weer ingevoerd.
    Geen vetpot, maar beter iets dan niets.

10. Simi

Simi Actief lid

24 okt 2007
    410
    0
    0
    Bijna het midden van NL
    Daantje natuurlijk voor jullie ook de allerbeste wensen! Wat een super echo zeg een jongen en een meisje, Gefeliciteerd!

Mieke en Caro het begint nu toch wel snel te gaan zeg bijna verlof, spannend

Wat een weertje zeg. Bij ons was het werk leeggelopen vanmiddag. Allemaal een middagje schaatsen. Ik durf niet meer zo goed, ben bang dat ik val en dan weer weken aan het tobben ben met mijn rug.

zo lekker even eten.

liefs, simi

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    daanjte, wat geweldig een jongen en een mied., En wat duidelijk zichtbaar!hahahaha! Gefeliciteerd!

@all, moet zo naar de pufclub. ben alleen een beetje moe. Maar als ik thuis kom lekker in bad en dan naar bed!
    Dus toedeloe!

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    WOOOOOOW mis daantje, je hebt een koningswens, wat zullen jullie kleintjes verwend worden.
    Je kan heel stilletjes al beginnen aftellen

13. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Mieke; Wat goed dat je je verlof hebt ingepland. Zo kun je tenminste echt je rust nemen in de laatste weken voor en na de bevalling. En natuurlijk volop genieten van jullie babytje na de bevalling!

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    lekker idee he mieke! Kan ook niet wachten op mn verlof!

ben net terug van een super gezellig puf avond op de pufclub. We hebben het gehad over weeen opvangen en wat voor houding je kan aannemen. Nou Soof, je kan je lol nog op, want we hebben wat afgelachen! Hopelijk is het jullie ook gezellig volgende week!

15. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Daantje, super zeg, een jongen en een meisje! En fijn dat alles goed is.

Mieke, goed dat je het verlof nu hebt geregeld, heb je inderdaad een datum om naartoe te leven.

Zico, sterre moet duidelijk even wennen bij haar oppas. T'is gewoon een slimme dame, ze denkt"ik ken jou niet,dus bekijk het maar met dat flesje" ;) .

Hier alles wit deze ochtend, t'is maar een paar centimter, maar leuk dat er hier ook eens wat ligt. Ben gister nog met vriendje gaan schaatsen, heb er echt van genoten. Echt leuk om weer op natuurijs te schaatsen, was lang geleden. Vriendje had alleen geen goede schaatsen meer, die waren een paar maten te klein. Dus na 10 meter had hij al pijn in zijn voeten....lekker handig.

Moet zo naar de ortho, als het goed is wordt dit de laatste keer dat alles wordt aangedraaid. In februari gaat hij er (hopelijk) uit, en krijg ik een nachtbeugel.

Fijne dag!

16. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Aaahhh, dank jullie wel voor al jullie lieve reacties en voor het stemmen op mijn buik! Echt lief! :D

Ondanks dat ik dit een zware zwangerschap vind (ik heb nu al bijna een buik alsof ik binnenkort van eentje zal gaan bevallen...) voel ik me zó gezegend en idd wat Zico zegt, dat zeiden ze vroeger ook in NL, een koningswens!

Mieke, tjeempie zeg, het gaat wel snel hoor, die van jullie heeft al zicht op zijn wiegje! :)
    Kan me voorstellen dat het nu allemaal wat zwaarder begint te worden.

En voor Caro geldt natuurlijk hetzelfde! Succes he meis!

En Sjors hoort er ook bij natuurlijk! Het gaat hier binnenkort druk worden met babietjes! :thumup:

Waar is dat lijstje eigenlijk? zal wel even zoeken.

Hier in Ede is het ook helemaal wit, vind het ondanks de kou wel erg romantisch.

Succes bij de ortho mb01!

Lekker gepuft Pooh?! Fijn dat jullie zo'n lol hebben. Ik vind persoonlijk zo'n pufclub niets voor mij. Ik ga liever zwangerschapshaptonomie volgen met alleen een therapeut en dan wij 'viertjes'! Lekker intiem! :)

Lekker koud dagje allemaal!

Liefs, Daantje

17. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @daantje..wat ik heb gehoord over die haptonomie, was het mij "te zweverig". Een vriendin van me heeft het gedaan en na het lezen van "help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun, hoef ik al helemaal niet meer! hahahaha!
    Maar, ieder zo zn ding!

18. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Haptonomie zweverig? :confused: Hebben we het wel over hetzelfde?
    Haptonomie is helemaal niet zweverig hoor want ik ben ook niet zo van het gezweef.
    Het wordt vaak gegeven door mensen die eerst fysiotherapie hebben gestudeerd en dat beroep hebben uitgeoefend.
    Het is zeg maar je lichaam los maken en je stil laten staan bij je gevoel maar niet op een vage manier ofzo. ;)

Liefs, Daantje

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    lees Kluun maar eens! Maar misschien heeft ie het wel een beetje overdreven neer gezet. Wij hadden allebei zoiets van ...ammelehoela! hahaha!

Tis inderdaad meer persoonlijk dan in zo'n groep. Maar ik vnd het wel leuk om met van die zwangere meiden bijeen te komen. Tis heel gezellig en we lachen flink wat af. Omdat wij hier pas 2 jaar wonen vind ik het ook wel goed voor mn sociale contacten!

20. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Ja, dat is zeker een goed idee als je ergens nog niet zo lang woont. Als wij binnenkort gaan verhuizen zal ik me ook bij 'verschillende dingen' aanmelden om zo wat meer mensen te leren kennen.

Ik ga niet zo snel af op wat ik lees dat is maar een mening van iemand, ik maak het liever zelf mee zodat ik zelf kan ervaren wat ik van iets vind.
    En Kluun heeft idd dat boekje met veel humor geschreven dus hij zal ook hier en daar wat overdrijven.

Ik heb trouwens zelf een paar keer haptonomietherapie gehad en eigenlijk is het alsof je bij een psycholoog zit die ook je lijf niet vergeet zeg maar.

Liefs, Daantje

Deel Deze Pagina