30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Pooh, mijn beeb lag vorige week ook nog in een stuit. Gisteren bij de vk kon ze 90% zeker voelen dat ie met het hoofdje naar beneden lag. Maar ze willen het 100% zeker weten en daarom krijg ik vrijdag een liggingsecho. Hier geven ze aan dat ze in week 36 uitwendig gaan proberen te draaien indien nodig. Ik heb het gevoel dat de kleine nog steeds net dat kleine beetje ruimte heeft om te kunnen draaien.
    Hij was ook al een beetje ingedaald, maar lag nog niet met zijn hoofdje vast. Ik vind het dus nog wel spannend. Hopelijk ligt ie vrijdag nog steeds goed.

@Sophia, het is in deze fase een teken om te rusten. Bij mij hielp dat in elk geval altijd.
    Ik heb nu ook af en toe harde buiken terwijl ik niks doe, maar dat hoort weer bij 35-36 weken zwanger. Hopelijk voel je je snel weer fitter.

2. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Caro en Pooh, spannend voor jullie, of de beeb wel/niet in een stuit ligt en wel/niet uit zichzelf gaat draaien. Uitwendig draaien klinkt niet prettig, hoop dat dat jullie mannentjes de "nooduitgang" weten te vinden ;) .

Soof, jouw gezondheid gaat boven alles, hou dat in gedachten. Hoop dat je baas positief reageert!
    Als ik jullie verhalen lees over niet meedenkende bazen, dan ben ik heel blij dat ik in de zorg werk. Bij ons wordt er alles aan gedaan om zwangere collega's zoveel mogelijk te ontlasten. Maar ja, 90% van mijn collega's is een vrouw (ook de leidingevende) dus de meest weten wat het is om zwanger te zijn.

Mieke, ik gebruik geen ovu-testen. Voor mij werkt dit gewoon niet, ik wordt er alleen maar onzeker van. Tempen gaat wel goed, ik zit nu te wachten op de verhoging. Vorige cyclus had ik op dag 21 een temp van 37.4 (daarna kreeg ik helaas koorts, dus kan ook verhoging zijn geweest), ga er nu even vanuit dit mij ei was. Dan komt de luteale fase (dat zeg ik toch goed he?) neer op 12 dagen, dus dat kan wel kloppen (toch?). Hoop iig dat deze cyclus ook rond de 33 dagen zit, dan zal ik al blij zijn (maar nog blijer als het raak mocht zijn [-o< ).

ALL, had jullie nog niet verteld dat de baan bij Ikea niets is geworden, het is stuk gelopen op het salaris. Ik wist dat je bij ikea geen topsalaris verdient, maar had wel verwacht dat het hoger zou liggen dan als mijn huidige baan. Helaas bleek ik daar minder te gaan verdienen, en daar ben ik niet akkoord mee gegaan. Dus helaas....

3. HIer is ook 90% vrouw, maar ja....... We zijn nu met 3 zwangeren. Ik de enige op dit kantoor maar 2 op een ander kantoor. En daar zijn grote problemen met het rooster bij terugkomst, echt zo super oncollegiaal. Dat wil je echt niet weten. Voor mij is dat geen probleem gelukkig. Het is alleen zo dat ik het nu gewoon niet trek en het is de drukste maand van het jaar, dus qua planning lastig. Maar als het zo door gaat met mij ga ik helemaal in de ziektewet, heb met de dag meer last van die bult :( Ben nu effe niet zo happy hoor!

LIEFS

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He lieverds,

Sorry dat ik weer even niks van me heb laten horen, maar merk dat het nu allemaal wat zwaarder wordt. Heb 's avonds niet de puf om mijn laptop er nog bij te pakken en op het werk is het er gewoon te druk voor geweest.

Ik ga straks weer even bijlezen. Nog spectaculaire ontwikkelingen of nieuwtjes hier?

Ik begin een beetje te wennen aan het rechtop zittend slapen. D.w.z. ik dommel in ieder geval wel een beetje en krijg geen maaginhoud meer in mijn longen :) Afgelopen dagen juist erg goed gegaan met harde buiken, nauwelijks last van. Maar toen ik gister met vriendinnen had afgesproken uit eten te gaan, was dat na een lange dag werken toch echt teveel van het goede. Wist niet meer hoe ik bij mijn auto moest komen en mijn man heeft me thuis zo ongeveer de trap opgeduwd. Maar het was een erg gezellige avond! Vandaag dus beetje rustig aan en zo vroeg mogelijk naar huis.

Zaterdag hebben we een 3D echo gehad. Kruimeltje hield alleen steeds de handjes voor het gezicht, zodat we maar een paar “Lucky shots” kregen (heb ze in mijn album gezet) dat was wel jammer, had op betere plaatjes gehoopt. Maar het was wel erg leuk. Ligt goed op schema (alleen hoofd was een weekje groter), woog ongeveer 1250 gram en lag lekker over dwars (maar het beweegt nog erg veel)

groetjes

Wanna

5. @Mb, mijn duimen draaien in elk geval voor jou.
    Jammer dat het bij de IKEA niks geworden is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er op achteruit gaat! Is er nog een kans dat ze nog een bod doen? Altijd als ik bij de IKEA ben dan denk ik: 'wat draait deze tent toch goed'. Succesvol concept en de baas van de IKEA doet goede zaken.

@Soof, wel herkenbaar hoor die last van die bult. Hopelijk weet je genoeg rustpauzes in te plannen om de harde buiken wat te laten afzakken.

@Wanna, fijn dat je went aan het slapen en dat het de afgelopen dagen iets beter is gegaan met de harde buiken. Een wat rustiger dagje en eerder naar huis klinkt wel verstandig. Het is gewoon een feit dat je steeds meer rekening moet houden met je lijf.
    Zit toch een leuke luckyshot bij. Ik vind dat handje ook erg leuk. Is bij mij niet gelukt om een handje of voetje vast te leggen. Hij was echt de party-animal aan het uithangen toen. Heb je ook een DVD meegekregen met bewegende beelden?

Hier alles goed. Kan goed wennen aan het verlof. Hoewel ik nu ook wel begrijp waarom je verlof hebt. Je lijf krijgt het gewoon steeds zwaarder. Ik voel wel steeds meer druk onderin, dus volgens mij zet het indalen zich voort. Morgen zal ik het weten.
    Nu bezig met het geboortekaartje en de gordijntjes enzo. Erg leuk.

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi allemaal!
    Ben ik ook weer eventjes! Ik volg jullie belevenissen nog steeds op de voet hoor! Weet alleen niet altijd wat nu weer te schrijven, want het zijn er soms wel weer veel. :) Ik vind het interessant (en soms ook een beetje beangstigend) om te lezen hoe jullie je zwangerschap ervaren. En ook, hoe sommigen, bijv. Sophia, zich zo bezig moeten houden met randzaken (in vergelijking met de inhoud van je buikje natuurlijk), dat is toch wel erg he? Mensen zijn soms wel echt alleen maar met zichzelf bezig. Alles is leuk en aardig, tot ze merken dat het effect op hen heeft. En TOCH maak je je er druk over/zorgen over, wat dan ook.
    En MB, mijn duimpjes draaien mee voor je hoor! Ofwel dat je gauw zwanger bent, ofwel dat je in ieder geval wat meer inzicht krijgt in je cyclus en dan hopelijk zonder koorts tussendoor! :)

Met mij gaat het nog steeds wel OK. Ben ietsje minder misselijk, maar nog steeds wel vaak. En moe, vroeg naar bed enzo. Hoort erbij. Maar de ene dag kan ik het beter accepteren dan de andere dag, vooral omdat ik moeite heb met me niet mezelf voelen. Soms heb ik dagen dat ik alleen maar op bed kan liggen, niks kan eten en niks kan of wil doen, blegh… Eten is sowieso wel echt een probleem moet ik zeggen, ik heb nog steeds meestal nergens zin in. Maar goed, dat gaat hopelijk gauw over, ik merk ook wel verbetering ten opzichte van een paar weken geleden, gelukkig! Vanmiddag heb ik een echo, vind het wel spannend hoor!
    Hou jullie op de hoogte!

7. Zo ik ben net terug van het ziekenhuis, tering wat en fabriek zeg bah bah! We hebben 1 uur moeten wachten, belachelijk gewoon!

Maar goed......... ik heb een liesbreuk, omdat deze niet ingeklemd zit doen ze er niks aan. Het is een vaak voorkomend probleem bij een zwangerschap. Ik hoef niet poliklinisch te bevallen, mag ik dus zelf gewoon bepalen.

Tijdens de bevalling moet er iemand tegendruk op die bult geven en dan zal hij waarschijnlijk na die tijd verdwijnen. Mocht hij tijdens de bevalling ingeklemd raken dan zal ik helse pijnen gaan krijgen (ze zij letterlijk; "dan zit je echt te kotsen van de pijn") en dan wordt hij uiteraard geopereerd. Maar dat gebeurt schijnbaar nauwelijks :rolleyes:

Maar het risico van die operatie is groter dan dat ze er nu iets aan zullen doen.

Gewoon rustig aan doen, om niet teveel last ervan te hebben.

Ik ga dus maar de baas benaderen! Die heeft n.a.v. mijn mail van gisteren nog niet gereageerd.

LIEFS

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Geplaatst: Do Jan 15, 2009 6:21 pm Onderwerp:
    sterkte met Jesse! Hoop dat ie snel opknapt!

Ben een beetje te moe om op iedereen te reageren. Slecht geslapen vannacht (2x plassen, dorst ,honger, bungee jumpend kind in mn buik).
    Vanmiddag gewerkt. Zeurende collega's die maar wilde thee drinken en niets doen en werk laten liggen voor morgen. Ik werd er verdorie op aangekeken dat ik wel door bleef werken! Anders hebben we morgen toch een probleem, of ben ik nou gek?
    Ach nog 13 dagen werken...

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Heb vandaag de late dienst, dus kom nu effe peiepen.
    mag niet vergeten naar de dokter te bellen ivm ventje z'n zwemmers

10. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    wat is er met ventje zijn zwemmers dan?
    (heb ik iets gemist)

Hoe gaat het hier verder met iedereen?

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof ben je dan van plan om thuis te bevallen.
    Of bedoel je het anders dat van het poliklinisch te bevallen?
    Wel een nare gedachten dat het helse pijn kan gaan doen zeg. Leuk geformuleerd.
    Sterkte, ook voor op je werk met je baas.

Pooh, lekker rustig aan doen.

Wanna, gelukkig gaat het slapen zo al beter, wel ontzettend naar dat je er zover in je zwangerschap nog steeds zoveel last van hebt zeg.

Hier af en toe dipjes. Het komt nu echt dichterbij.
    Van de week een flinke huilbui in mijn eentje gehad.
    Kan niet meer terug, kan ik het wel, het is allemaal zo onbekend en zal het gaan etc. en dan het werk waar geen eind aan lijkt te komen, wanneer heb ik rust.

Straks lekker naar de kapper, hoef ik voorlopig straks even niet meer.
    Ga ook nog een afspraak bij de schoonh.sp. maken.

Meiden, fijne dag vandaag en zet 'm op.

Moontje hoe is het bij jullie?

12. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Miek,

Ach meisie toch!
    Niet in je eentje huilen hoor, laat je in ieder geval troosten door iemand!
    Je kunt het best!
    En als werken je te veel gaat worden, eerder stoppen hoor, heb ik ook gedaan, ik kon gewoon niet meer!
    Ben 2 weken eerder dan de planning was gestopt en heb ongeveer nog een maand daarvoor therapeutisch gewerkt, het was echt te zwaar.
    Denk aan jezelf want een ander doet het niet!

Hier gaat het gelukkig weer beter.
    We zijn met Tessa bij de fysio terecht gekomen ivm haar frustratie over het niet kruipen, daar zijn we nu 2 keer geweest en het gaat ineens een heel stuk beter!
    Ze kruipt niet maar beweegt zich wel voort door de kamer!
    Verder moesten we foto's van haar heupjes laten maken om een eventuele afwijking uit te sluiten en daar hebben we gister de uitslag van gekregen, alles is oke, geen afwijkingen gevonden!
    Gelukkig!

Als je het leuk vind, ik heb een filmpje van Tessa op de babysite staan, kun je ff kijken hoe ze zich voortsleept door de kamer!
    Echt leuk!
    De link staat onder mijn bericht bij de knop website.

13. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, bij mij op het werk zijn er ook altijd meerdere mensen tegelijk zwanger. Is qua rooster inderdaad lastig, ook omdat zwangere vanaf 5 maanden geen slaapdiensten meer mogen draaien. Maar toch, ik heb het idee dat men in de zorg gewoon veel meer meedenkt. Mijn leidinggevende zal echt NOOIT klagen dat het allemaal zo lastig is enzo, ze zegt gewoon "dat lossen we wel weer op".
    Oei, dat klinkt echt heel naar, die liesbreuk. Akelig vooruitzicht, dat het heel erg pijn kan gaan doen :( .

Wanna, fijn dat het slapen beter gaat! Ik vind de foto die je geplaatst hebt prima gelukt, blijft bijzonder in 3D.

Mieke, ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe even aanvliegt, Niks mis mee om dan lekker even te huilen, kan enorm opluchten. Laat je maar lekker verwennen bij de kapper!

Caro, tja, ik had ook verwacht dat Ikea met zo'n mega-omzet zijn medewerkers iets beter zou belonen. Maar niet dus, helaas.....
    Schiet het kamertje al een beetje op?

ALL, op mijn werk een akelig bericht te horen gekregen. De vriend van een collega blijkt darmkanker te hebben en heeft nog maar een paar maanden te leven. Hij ging verleden week naar de huisarts met darmproblemen, werd doorgestuurd naar het ziekenhuis, en heeft nu dus deze diagnos gekregen. Echt afschuwelijk, ben er helemaal naar van. Hij is pas 33 jaar! BBRRRRRR..... :cry:

ALL,

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hij is 4 November gesterliseerd.

We hebben gebeld :oops:

oei oei oei men man z'n staal zaten nog steeds zwemmers in

Jeetje hopelijk wordt ik ongi, zou ik een test gaan halen?

15. MIEKE! Ach lieverd toch.......... een dikke kus voor jou hoor!
    Helaas herken ik het wel, heb hier gisteravond weer in bed liggen brullen. Gewoon puur van de pijn en de frustratie dat ik niet zo mobiel ben en dan moet ik nog 12 weken.

Heb me vandaag wel ziekgemeld hoor, ik trek het gewoon niet. Zometeen lekker in bad. Dat helpt goed en dan plat!

ZUSJE! Het zal toch niet waar zijn......... ben je al over tijd dan?

MOONTJE! Wat goed dat Tessa ini beweging komt en gefeliciteerd met de positieve iotslag. Dat is een zorg minder he!

MB: Wat een naar bericht van je collega, bah! STerkte voor haar!

LIEFS

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, meid ik herken het helemaal. Weet je nog 2 weken geleden had ik die bui? Het komt echt goed met ons!

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    neen nog niet, maar de schrik zit er nu wel in.

W8ff nog en we zullen morgen ofzo zien he :(

Stel je voor voor Sterre 17 maand bezig geweest met hormonen ed en dan zwanger van een ongelukje, niemand zal me geloven moest dit waar zijn.

18. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer lekker m'n vrije dag.
    Straks weer lekker oppassen op m'n nichtje :).

Afgelopen woensdag alweer de derde echo gehad.
    Jemig wat een beweeglijke baby.
    Kan me niet herinneren dat de eerste zo beweeglijk was.
    Wel heel leuk om te zien.
    Over vier weken weer terug naar het ziekenhuis.
    Voorlopig dus geen VK in beeld.
    De 20 weken-echo wordt ook in het ziekenhuis gedaan.
    Dan kan ik eventueel als ik het persé wil aangeven of ik
    derest van de controle door een VK laat doen,
    tenzij er weer anders besloten wordt.
    (net als afgelopen woensdag dus :( )
    Vraag me af wat nu het verschil is tussen de controles in het ziekenhuis
    en de controle bij een VK, behalve dan dat ik elke controle een
    echo krijg.
    Leuke is wel dat ik de vorderingen ook op beeld zie :D.

Nou ja, we zullen zien.
    Ik ga nu eerst even m'n huishoudelijke taken vervullen.
    Echt geen zin, maarja...
    Ik heb vier dagen gewerkt en dan heb ik na het werk niet echt
    zin en puf om te gaan wassen, stofzuigen, strijken, etc.
    Slechte huisvrouw ben ik, hoor :oops: .
    Daarna even lekker jullie verhaaltjes lezen en evt. nog reageren.

Dus misschien tot straks :).

Fijne dag alvast allemaal.

Gr,
    Maine

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof goed dat je je ziek gemeld hebt hoor.
    Anders moet je maar eens naar de arboarts en overleggen over je lichamelijketoestand en aangeven dat de uren die je nu draait niet haalbaar meer zijn voor je.

Ja Pooh, ik schrok van mezelf zat echt te brullen.
    Nu gaat het wel weer. Maar alles komt ineens zo dichtbij.

Kapper was/is heerlijk. Nieuwe salon uitgeprobeerd, prima!
    Heb mezelf getrakteerd op 50 tulpen... kom ik thuis is er een prachtig bloemstuk bezorgd.
    Van mijn lieve zus, voor de laatste loodjes, lief hoor.
    Heb ook nieuwe grijze hele hoge laarzen gescoord en een leuk grijze met bloemetjes voedingsbh bij de Hema.

Oja MB, jammer dat het niks geworden is bij Ikea, helemaal vergeten op te reageren.
    Maar ja minder verdienen is ook niet de bedoeling, tenzij....

Moontje, kan het filmpje niet vinden, ben ik nu heel blond?

20. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Zuid-Holland
    haha, nee hoor
    als je op de babysite bent moet je evn het laatste blog wat ik heb geschreven aanklikken dan komt het filmpje in beeld

Deel Deze Pagina