30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) :) vind het een erg originele manier van voortbewegen! :thumup:

2. Terug van de vk en onze eigenwijze beeb ligt in een stuit! :(
    Hij zit een soort van gehurkt met zijn voetjes onder zijn lichaampje, vrolijk te trampolinespringen op mijn blaas. Ik baal hier wel van. Was er vanuit gegaan dat het helemaal goed zat. Er is gelukkig nog genoeg vruchtwater en de groei is exact op de dag af op schema. Hij is nu ietsje meer dan 5 pond en het geschatte geboortegewicht is 6,5 pond.
    Volgende week wordt er contact met me opgenomen voor een intakegeprek voor een draaipoging. Stiekem hoop ik dat hij in de tussentijd weer gedraaid is. Maar het is dus gewoon afwachten.

Wat ik jammer vind is dat ik me nu nog helemaal geen beeld kan vormen bij de bevalling. Het kan nog alle kanten uit. Een natuurlijke stuitbevalling zie ik alleen niet zo zitten.

@Zico, kan me voorstellen dat je dan schrikt.

@Mb, schrikken van de vriend van je collega. Zoiets verwacht je echt niet als je 33 bent.

@Soof, doe lekker rustig aan en rust lekker uit. Daar ben je wel aan toe.

@Mieke, ook naar de kapper geweest. Ik ben gisteren geweest. Weer iets om af te strepen van de todo lijst... :D

3. Heb me zojuist voor morgen ook afgemeld, gelukkig nam hij het goed op en gaat hij iets regelen om minder te gaan werken!

Jee, wat eem opluchting!

LIEFS SOPHIA

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    goed zo soof! pluim!

@caro, balen zeg van die stuitligging! Is inderdaad vreemd als je je aan het voorbereiden bent op een natuurlijke bevalling en het zou toch een keizersnee worden. Ik denk dara ook overna, maar mocht die kleine van ons ook nog in stuit liggen, weet ik nie tof ik dat natuurlijk wil doen. We zien het wel!

@all, ben weer doodmoe. Het was er ongezellig op mn werk vandaag. Een beetje ieder voro zich menatiliteit. 1 had er mot met dr vent, en dat moeten wij dan voelen...Soort PMS golf ofzo? hahaha, fijn hoor!

Hebben jullie dat nou ook, dat je van mensen waarvan je het niet verwacht een kadotje krijgt voor de bay/ Ik heb nu al verschillende dingen gehad van klanten en vanmiddageen zelf gemaakt tut-popje van een dokters assisitente! Helemaal geweldig! Ben soms zo ontroerd hoe mensen op mn zwangerschap reageren.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, ik hoor je altijd zo negatief over je werk.
    Is het niet iets om naar iets anders uit te kijken, sorry dat ik het zo plat zeg hoor.
    Maar volgens mij heb je het helemaal niet naar je zin daar?

Soof, wat goed zeg. Die opluchting doet goed he!

Caro, jou spreek ik al uitgebreid bij de febr. mama's, maar ook hier.... ik duim voor je dat hij lekker gaat draaien hoor!

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, ja en nee.... Ik werk er nu nu 12.5 jaar. We hebben veel ups en downs meegemaakt daar. Heftige dingen maar ook veel leuke dingen. De meeste zijn top meiden, sommige zelfs vriendinnen voor het leven, maar er zit 1 rotte appel tussen. Die versloft de boel expres en steekt mensen tegen elkaar op. haar er op aan spreken helpt neits. Dat hebben we al verschillende keren geprobeert en eindigt altijd in 5 weken hel. De baas ziet het wel, maar doet er niest aan. dat weten we, omdat zijn vrouw dat toe gegeven heeft.
    Mn baas en zn vrouw zijn ook niet makkelijk. Zolang je bij ons niets mankeert zijn ze best oke, maar je moet niet een sterfgeval hebben, ziek zijn ofzo, want dan doen ze niet zo leuk meer. Dit afgelopen jaar is er veel gebeurd. Ik ben de 3e zwangere. Mn traject in de mmm (een jaar lang)wordt niet begrepen, maar er wordt ook geen intresse in gesteld. (ik heb het nu over mn baas). 2 collega's zijn vrij plotseling op gestapt en ook nog een maand na elkaar.
    Wat hem dus stress geeft is dat we al sinds april zwaar onderbezet lopen. 3 nieuwe meiden zijn aangenomen, waarvan er 2 binnen een week weer weg waren, etc etc.
    En nu kom ik met mn bekken instabiliteit, die halve dagen moet werken. Hij mag daar niet boos over zijn, doet dat ook niet, maar geeft je wel heeeel duidelijk het gevoel dat ie van je baalt.
    Bij ons valt ook niets uit te praten. Hij staat niet open voor ideeen of kritiek.Dat zorgt er voor dat er onderling veel gemoppert wordt over de situatie. Je kan bijvoorbeeld haast nooit vrij nemen, wat veel ergenis geeft.
    Tuurlijk denk ik er wel eens over om weg te gaan. Maar de werkplek zelf, 90% van mn collega's, de klanten met wie ik goed overweg kan, maken het leuk genoeg om te blijven.

Het zou alleen fijn zijn als we open over dingen zouden kunnen praten, zonder dat hij in de aanval schiet.

Ik heb nu zoiets van, nog 12 dagen werken, dan verlof en dan ga ik eens goed nadenken over wat ik wil.

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, tja je werkt er idd al wel heel lang.
    En collega's doen natuurlijk ook heel veel met de sfeer die dan bepalend is.
    Maar ik zou zelf toch ook graag een leuke, aardige en meelevende baas hebben en niet zo'n knorrepot die alleen leuk en aardig is wanneer het hem uitkomt omdat het op dat moment uitkomt.
    Vind dat eigenlijk wel heel belangrijk.
    Maar goed jij weet dat in jouw baan het beste ;)

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    weet je, ik hoor van andere apotheken dezelfde klachten. De apothekers doen het ook aardig in hun broek met al die vernaderingen en minder bonussen..hahahha!
    Ze zullen wel bang zijn!

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @all zo, wat zijn jullie plannen voor het weekend? Nog leuke dingen op de agenda?
    Wij moeten straks boodschappen doen en een bedzeiltje halen bij Prenatal. Ik hoop dat ik me daar in kan houden en niet nog meer ga kopen, hahaha!

We willen de box ook in elkaar gaan zetten en ik ga beginnen met de kleertjes voor de baby te wassen. Spannend!

Ik heb nu wel zoiets van, wat willen we nog doen, voordat de kleine er is?! Misschien dat we morgen naar de film gaan en uit eten. Wie weet wanneer dat pas weer kan, hahaha!

Ach we zien wel wat de dag brengt.

Ben trouwens 12.5 kilo aangekomne. Is toch best netjes/
    Mieke, soof, caro, wat zijn jullie aangekomen?

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, ik zit nu op 11 kg. Ook netjes vind ik zelf.
    Je ziet het eigenlijk alleen maar aan mijn buik, de rest is wel ongeveer hetzelfde gebleven.

Nog een tip: je hebt bij de Hema/Kantum/Leenbakker waterdichte moltons.
    Die zeiltjes die in het kraampakket zitten kraken in je bed en verschuiven.
    Zo'n molton kost niet veel en vangt meer op mocht je gaan lekken of thuis willen bevallen!

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mieke, hier hetzelfde. Ik heb alleen een dikke buik, verder is er niets veranderd (oh ja mn boobs dan ;))

Nee, ik moet een extra molton bedzeiltje voor de baby hebben.
    Die voor mn eigen bed heb ik al!

11 kg, netjes! Heb jij trouwens ook dat je de ene week niets aan komt en de volgende week bijvoorbeeld 1.5 kilo!
    Deze week kwam er maar 500 gram bij.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pooh, ik kan weken op het zelfde gewicht blijven en dan ineens zit er 1 kg bij of zo!
    Ik heb ook echt moeite met eten, tenminste niet om het eten, maar ik vergeet soms gewoon te eten en heb niet extra meer trek of zo.
    Dus ik eet over het algemeen niet meer dan normaal en soms zelfs iets te weinig, vooral de tussendoortjes vergeet ik echt.
    Heb nu liga's in mijn tas en er ligt een appel klaar om zo mee te nemen.

Ja ik begreep dat het voor de beep was hoor.
    Is gewoon een algemene tip hier voor de zwangeren onder ons en de toekomstige zwangeren to be natuurlijk ook! ;)

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik moet juist wel op tijd eten, anders word ik heel flauw.
    Ik merk wel dat ik minder trek heb ik de vette hap waar ik in het bgin op leefde. Net alsof je lichaam om groente en fruit roept!
    Omdat ik niet echt een zuivel gek ben, eet ik nu brinta 'sochtends en drink ik extra optimel. Dat vind ik wel lekker.
    Ik eet al geen boter en kaas, dus....

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik eet ook vaak brinta, lekker!
    Brood vergeet ik juist.

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik kom met goed nieuws, ben net ongesteld geworden , netjes op tijd dus.
    Maar we hebben ons lesje wel geleerd, maandag zoiezo bellen voor spiraal te laten plaatsen 1 van de dagen.

Dus ik ga een nieuwe banner aanmaken.....

Sommigen zien de :evil: niet graag komen maar hier spring ik een gat in de lucht

een dikke zucht van opluchting.

16. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    fijn zico!

17. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Caro, tjee, waarschijnlijk toch een stuitligging, balen. Kan me voorstellen dat je dan even moet omschakelen, ik neem aan dat je dan een keizersnee krijgt?

Soof, Fijn dat je baas iets gaat regelen, een hele opluchting voor je.

Pooh, ik vind het knap dat je het al zo lang volhoudt bij je baas. Ik ben zelf heel sfeergevoelig, dus ik zou allang op zoek zijn gegaagn naar iets anders. Maar ik weet heel goed hoe moeilijk het is om een vertrouwde werkplek te verlaten, ik heb daar zelf ook moeite mee.

Zico, dat was even spannend!

ALL, Heb het hele weekend gewerkt, nu dus een dagje vrij, heerlijk! Wel jammer van het prutweer :( . Kon helaas niet uitslapen (erg jammer, na 3 dagen om 6.30 uur de wekker), want de buren besloten vandaag te gaan boren :x .
    Verder ben ik druk aan de klus, om de dag. Elke dag hoop ik weer dat mijn temp omhoog gaat, zodat ik weet dat mijn eispong is geweest. Maar helaas, tot nu toe gebeurt er niets :( , . Wel af en toe wat krampjes in mijn onderbuik, dus ik hoop dat dit een teken is dat mij ei in aantocht is [-o< . Ik wordt er af en toe wel hopeloos, al maanden bezig en nog geen 1x mijn ei gevonden :( .

18. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Soof, eindelijk een beetje rust? nu je baas wat gaat regelen?

MB hoop dat je je ei snel vind. Wat een vervelende buren heb je, dat ze zo vroeg al beginnen met boren.

Hier alles nog rustig, heb gelukkig nog weinig last en onze kleine zit nog lekker, lig goed en voel hem goed bewegen.

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Oeh sjors en mieke, wat komt het nu dichtbij voor jullie! spannend hoor!

Hier een rustig weekend gehad, niet veel gedaan (behalve bergen strijkwas :) ) gister even op meubelplein geweest en hele mooie bank gezien, maar aangezien de kinderkamer nog betaald moet worden, de wasmachine lekt en we wel heel graag een videocamera zouden willen voor als ons kleintje er is, moeten we ons denk ik toch maar even inhouden ;)

Kruimeltje lag gister de hele dag over dwars in mijn buik. jeetje, deed gewoon echt zeer iedere keer dat het bewoog. Voelde een knetterharde uitstulping net naast mijn navel (hoofdje?), mijn buik voelt er nog beurs van, hahaha.

ga zo even bijlezen.
    Alles goed hier verder?

knuf

Wanna

20. Ik heb er wel vrede mee, maar ik weet nog niet zeker of het nu helemaal geregeld is. Vandaag ben ik iig pas om 13.00 uur begonnen. De bedoeling is dat ik van 10.00 to 15.00 uur ga wrken. Maar vanmiddag moet een collega weg voor nieuwe school zoon en dat stond natuurlijk al even vast. Dat geeft dan ook niet.

Maar donderdag moet het nieuwe plan ingaan en ik weet niet of dat al geregeld is. Wij werken dan koopavond en dat zou ik zijn met een collega maar ja nu val ik af.... Zal straks even bellen met baas.
    Wij hebben een stagiaire (herintreedster) die eigenlijk heel graag een contract zou willen. De baas heeft gezegd dat ze wellicht een 1/2 jaar contract zou krijgen voor als de 3 zwangeren met verlof zijn. Maar zij zou nu mijn uren heel mooi kunnen opvangen. Eens kijken of ik een geod woordje voor haar kan doen!

@SJORS! Hoe gaat het bij jou?

LIEFS

Deel Deze Pagina