Moontje, ik voel me gewoon goed, nog niks aan de hand! Tja dat het nu heel zwaar is hoef ik niet te zeggen. Stukje lopen voetje voor voetje en niet te ver. Last van kramp onderin en in bekken, maar dat komt omdat die kleine man zo ver is ingedaald en overal op drukt. Ben benieuwd. maandag is het volle maan en dan schijnen er veel kindjes geboren te worden. Ook zijn er veel kindjes die deze maand eerder geboren worden, dus....
oeh ja, volle maan! wie weet meid! tja, ik geloof graag dat het zwaar voor je is, rustig aan doen hoor!
Mieke, ik ga voor mijn vakantie een afspraak maken bij de HA, dat wordt dan eind van deze maand. Zit dan nog midden in de 3e temp-ronde, maar ik neem aan dat die man er al wat over kan zeggen. En daarnaast heb ik dus de info. over mijn moeder, dus ik heb hem genoeg te vertellen. Ik hoop dat ik na mijn vakantie OF met hormonen kan beginnen OF naar de gyn kan gaan. En weet jij of het handig is om bij de hA om een bloedonderzoek te vragen? ALL, Gister bij mijn vriendin langs geweest. Jorn is een schatje, is alleen nog wat gelig. Mijn vriendin was alweer de nuchterheid zelve, zat er heel relaxed bij. Haar vriend was druk in de weer met luiertje verschonen en voeding maken, ontzettend schattig om hem nu ineens als papa te zien. En die kraamsuite is wel ideaal, je hebt dan een grote kamer voor jezelf. Het deed me alemaal toch meer dan ik had verwacht, dan zie je al die geboortekaartjes, zwangere mensen en schattige babytjes op zo'n afdeling, het is toch best confronterend.
Soof: hoe is het gegaan? MB: jammer dat je ongi toch gekomen is. Maar wel goed dat je weer een afspraak met je huisarts maakt. Mieke; dat wist ik niet van volle maan. Ben benieuwd! Simi: sterkte voor je man! @All: bad met aromatherapie heeft gister helaas niet geholpen. Misschien toch doordat ik niet meer aan die muffin toegekomen was, maar bloeddruk was gister in het ziekenhuis er niet beter op geworden. Moest dus met medicijnen beginnen en mag niet meer terug naar mijn eigen verloskundige Baal enorm! Voel me bij mijn eigen verloskundige zo op mijn gemak, ik ken ze nu alle 4. Ze nemen altijd zeker 20 minuten voor je, ook als ze al drie kwartier uitlopen. En in het ziekenhuis ga ik elke keer iemand anders zien en voel ik me echt zo'n nummer. Bovendien is het ziekenhuis half uur reis/parkeertijd en de verloskundige hier 100 meter van mijn voordeur. Verplicht dus ziekenhuisbevalling. En ik dacht: stel dat de bevalling op gang komt en mijn man is nog op zijn werk (anderhalf uur rijden) dan kan ik altijd de verloskundige nog bellen als er iets is en die komt dan wel langs. Nu moet ik naar de verloskamers komen en het hele traject dus in het ziekenhuis doen. (En mijn vriendinnen werken allemaal fulltime, dus die kunnen me ook niet brengen) Ja dom he, dat dat allemaal al door mijn hoofd gaat! Gisteravond begonnen met de tabletten, had vannacht meteen al het idee dat ik er zo gammel van werd dat ik moeite had naar de wc te lopen. Ben er gewoon huiverig voor. Nog zo'n grap, stap ik vanochtend uit bed, voel ik ineens een plas warm water onder mijn billen. Ik schrok me echt de pleures! Wat bleek, geen paniek, waterbed lek! Kan er ergens nu wel om lachen, maar nu moeten we ook nog achter een nieuw bed aan.... Gelukkig komt mijn zus zo op visite, lekker even bijkletsen! Tot later meiden!
mb, als je eind van de maand naar de huisarts gaat zou ik gelijk om een doorverwijzing vragen en deze nog voor je vakantie maken. Wachttijd is meestal een aantal weken, dus na je vakantie hoef je dan niet meer zo lang te wachten voordat je bij de gyn terecht kunt. Als dat dan zover is dan zullen ze vanuit daar wel bloedonderzoek gaan doen. Maar dat kun je ook via je ha natuurlijk even informeren of hij dat kan doen. Kan me voorstellen dat het toch even confronterend was, maar jullie tijd komt echt wel hoor. Er zijn er zoveel je voor gegaan waarbij het ook niet makkelijk ging. Wij hebben er uiteindelijk na mijn eerste menstruatie ook 10 maanden over gedaan. Oke niet iedere maand helemaal op tijd geklust maar toch.
LIEVE LIEVE SCHATTEN! Dank je wel voor jullie medeleven! Het heeft geholpen, het was een heel positief gesprek en als alles financieel rond is komen we er iets beter vanaf dan gedacht! Met mijn zus heb ik echt geen klik meer, het is meer medelijden wat ik voor haar voel. Ze leeft nog steeds 30 jaar geleden en blijft alles oprakelen van wat er in ons leven gebeurt is. Dat ik dat alles heb afgesloten is voor haar heel moeilijk te begrijpen, ze heeft ook duidelijk aangegeven dat ze hierna geen contact meer wil. Wellicht later in het leven maar nu kan ze dat niet aan. Nou, ik heb daar geen moeite mee hoor, het was fijn geweest als je wat makkelijker met elaar door een deur zou kunnen maar dan niet. Ik hoop met mijn zwager wel wat meer contact te krijgen. We hebben elkaar altijd goed gelegen en hij denkt hetzelfde als ik, het boek is gesloten en nu verder. Je hoeft niet te vergeten wat er al die jaren gezegd en gebeurt is, maar sluit het wel af. Ze voelde er zelfs niks bij dat ze tante werd, nou ik had ook niet anders verwacht hoor. Maar goed, jullie zijn lieve schatten geweest en nogmaals DANK JE WEL!
Soof, fijn dat het gesprek goed is verlopen en dat je er nu een goed gevoel aan overhoudt. En het is natuurlijk helemaal fijn dat je er nu toch beter uitkomt dan verwacht! Kun je wat extra leuks voor je kleine kopen! En ik hoop dat je het contact met je zwager inderdaad kunt verbeteren. Maar het begin is er!En je hebt een moeilijke periode afgesloten! Hoera! Fijne dag
fijn dat het gesprek goed verliep soof! Dan is dat duidelijk! Wel jammer dat he tzo moet gaan ,maar soms kan het niet anders
Ja dat is zeker jammer. Voor mij is het een gesloten boek en dan kan ik best wel weer met iemand eens gezellig zitten hoor. Maar dat kan mijn zus niet, maar dat is haar gevecht in het leven en zij is de enige die dit kan oplossen! Dinsdag naar de notaris om eea vast te leggen! Meiden jullie hebben geen idee hoe fijn dat gevoel is. Als alle sachter de rug is ga ik echt dansen en springen van geluk! Zachtjes dan he, beetje lastig met die dikke buik
Soof super dat het zo is gegaan. Inderdaad jammer maar ja soms loopt het zo. Gelukkig voel jij je goed hierbij en dat is nu erg belangrijk voor jou, je mannetje maar vooral ook voor jullie kleine. Gelukkig al snel naar de notaris zodat je ook dit hoofdstuk kan sluiten. En neem er dan maar lekker Jip en Janneke bubbels op! Wanna, balen zeg dat je nu onder doktersbegeleiding moet blijven. Maar ja, jou gezondheid is er belangrijk voor jullie twee! Heb je alweer iets nieuws te frobelen Of lekker internetten voor een nieuw bedje. Is een aanrader hoor, het kost een smak geld maar is het alles waard. Pooh, laatste dagje voor jou vandaag? Mieke, spannend klinkt toch ook een beetje als rommelen door de krampjes? En Caro, nog online of al druk met veel belangrijker dingen? Mb, dubbel gevoel he? Ik ben altijd erg blij voor alle mensen als ze zwanger zijn en gelukkig (nog ) niet jaloers maar wil dan zelf ook graag! Ik ben inmiddels zelf wel bij de HA geweest en bij mij is toen alleen bloed geprikt om naar chlamydia antistoffen te kijken, gelukkig negatief. Verder moet dan mannetje voor semen onderzoek dus dat wordt waarsch. volgende maand (heb niet veel hoop dat het nu ineens zal lukken) en dan terugkomen voor uitslag en waarschijnlijk doorverwijzijng. Maar ik heb hier al wel op de site gezien dat het niet bij iedere HA hetzelfde werkt. de een krijgt eerst via HA onderzoeken zoals wij en de ander wordt direct doorgestuurd. Lekker hier in het zonnetje achter het raam wordt een mens blij van. Liefs, simi
Wanna, wat balen dat je nu een 'medisch' geval bent geworden. Jammer hoor, helemaal omdat je vk praktijk zo om de hoek zit bij je en je daar zo'n fijn gevoel bij hebt. Ben je nu onder controle in hetzelfde ziekenhuis als je werkt? En nog steeds rust houden dus, niet meer werken of wat hebben ze aangegeven te doen. En dan ook nog het waterbed lek, is dat niet te repareren, moet je dan direct een nieuw bed? Kan me voorstellen dat je enorm schrok, hihihi. Ons nieuwe bed (boxspring) komt de 18e, kijk er zo naar uit, wat zullen we heerlijk knorren zeg. Morgen komen mijn ouders en gaan we de slaapkamer helemaal omgooien zodat het bed er beter in past. Soof, wat fijn dat het goed is uitgesproken of tenminste is opgelost en dat je er gelukkig niet op achteruit gaat. Laat het dan maar snel dinsdag zijn en dat alles officieel achter de rug is. Toch een voorzichtige felicitatie waard. Ik denk dat je zus vooral een probleem met haar zelf heeft aangezien ze het dus niet kan loslaten. Hier al een drukke ochtend achter de rug. Om half 9 vanmorgen waren we al bij de appie voor de grote boodschappen, mannetje is daarna door naar het werk gegaan. De schoonmaaksters hebben ondertussen het hele huis weer heerlijk fris gemaakt. Ik heb administratie van het afgelopen half jaar opgeruimd, gooien we altijd in een bakje en dan moet het natuurlijk in de ordners. Ben bezig met de enveloppen voor het geboortekaartje. Kopje thee en stukje choco erbij, hmmmm. Straks of morgenochtend lekker brownies maken, jum.
Wanna, balen meid ! Ik kan me voorstellen dat je aan het idee moet wennen, toch ziekenhuisbevalling, andere verloskudige enz. En voor mij heel herkenbaar dat je meteen een de practische dingen gaat denken, zo ben ik ook ingesteld. Misschien een buurvrouw/man die je kan brengen, iemand die niet meer werkt of vanuit huis werkt? Het zit je niet mee, ook nog een lek waterbed. Nou ja, na regen komt zonneschijn, dus in jouw geval een heel lief kindje. Soof, wat fijn dat het een goed gesprek is geweest. Kan me helemaal voorstellen dat er een blok van je schouders valt. Dat wordt een glaasje kinderchampagne na de handtekening! Wel naar dat je zus zo met zichzelf in de knoop zit (tenminste, zo klinkt het), maar heel goed dat jij het verleden los hebt gelaten. Simi, ik heb nooit echt veel moeite mee gehad met zwangere mensen om mij heen, totdat mijn beide schoonszusjes en mijn beste vriendin dus vrij snel achter elkaar zwanger bleken te zijn. Toen kwam het ineens heel dichtbij, en gingen de gesprekken dus ook over zwanger zijn. Ik praat dapper mee en ben ook oprecht blij, maar diep van binnen doet het ook een beetje pijn . Dus inderdaad, het blijft een dubbel gevoel. Oh, jij hebt wel bij de ha een bloedonderzoek gehad. Nou ja, zal binnenkort eens bellen, dan hoor ik wel wat de plannen zijn. Pooh, hoe was je laatste dagje werken?
Ja, mijn zus heeft zeker met zichzelf een probleem. Heel jammer voor haar, maar blijven hangen in het verleden helpt niet echt. Ik heb ook harde lessen gehad en overspannen geweest. Veel gepraat met een psych en uiteindelijk het boek kunnen sluiten. Wij schelen bijna 8 jaar en mijn moeder besprak altijd alles met haar. Ik was het met veel dingen niet eens en dat vond moeders niet zo leuk. Dus daar is zei eigenlijk een beetje de dupe van geworden. Allen is zei niet zo sterk om het af te sluiten. Ik benheel blij dat ik dat wel kan en dat ik heel positief in het leven sta, ondanks wat er op mijn pad komt! GYN! Ik kan me niet meer herinneren of ik een bloedonderzoek heb gehad, Marc moest wel zwemmers inleveren. Dat is volgens mij standard! MB en SIMI! Ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen zijn, jullie wachten ook alweer lang genoeg!
Hoi, ja ik ben er nog (Simi ). Alleen een beetje druk geweest met vanalles. En volgens mij is het hier op dit topic ook drukker dan anders. Soof, fijn dat je het nu zo afgesloten hebt. Wel jammer dat het zo gaat, maar voor jou is het wel belangrijk dat dingen waar je mee zit afgerond zijn. Dat is een zorg minder voor de volgende fase van je zwangerschap. Daan, fijn dat het goed met jullie gaat. En ook alweer 26 weken! Wanna, hopelijk lukt het om de bloeddruk onder controle te krijgen. En ik begrijp helemaal dat je liever bij de vk zat dan bij het ziekenhuis. Dat ervaar ik ook. Ik heb in het ziekenhuis inderdaad nog niet twee keer dezelfde gyn, vk of wat dan ook gezien. Elke keer een andere. En de efficientie van het aanmelden bij aankomst en administreren van zaken is ronduit belabberd. Afspraken lopen hierdoor standaard gemiddeld een half uur uit. Desalniettemin eis ik mijn tijd wel op hoor! Er waren tot nu toe altijd heel veel dingen te vragen. Wat ik wel fijn vind is dat ik best goed voorbereid wordt op de operatie. De afgelopen dagen waren best druk. Er gebeurt veel. We hebben ons huis verkocht. Wel onder voorbehoud van de financiering van de koper, maar dat lijkt wel goed te komen. Hier ben ik erg blij om, toch een zorg minder en geen bezichtigingen meer. Gisteren de schouw gehad van het nieuwe huis. Dat wordt volgende week opgeleverd. En dan volgende week ook nog eens de keizersnede. Tja waarom ook niet alles tegelijkertijd . Ik heb er op zich niet zoveel last van. We hebben bijna alles uitbesteed (kwa bouw van badkamer, behangen etc).
Oh Carolien dat is prima gepland! hahahahah! Hoelang is de ontbindende voorwaarde? Ik duim voor je dat het goed komt! Heel veel sterkte alvast volgende week! MIEKE! Ben benieuwd of de volle maan invloed zal hebben. Ik ben 12 april uitgerekend en van 9 op 10 april is het ook volle maan. Mijn schoonmoeder is ervan overtuigd dat ie dan komt. We shall see! LIEFS
Soof, tja geen idee, vind het wel een leuke datum 09-02-2009 dus we wachten af. Hij moet sowieso even wachten tot zondag Morgen komen mijn ouders dus nog even helpen met van alles in huis. Daarna is ie welkom, hihihi. Mijn zus is de 12e jarig, dus je bent op haar verjaardag uitgerekend en mannetje is de 13e jarig. Wie weet bij jou ook op volle maan.
Laatst vraagt de buurman wanneer ik ben uitgerekend, dus ik zeg de 12e. Zegt hij, oh dan wordt ie de 10 geboren. Ikke zo; jee begin jij ook al, zeke romdat het volle maan is! Nee zegt ie, dan ben ik zelf jarig...... Ik moest wel lachen, kwam er zo grappig uit! Mijn petekind is van de 12e, dus ik hoop toch op andere datum. En zijn jouw zus en mannetje leuke mensen 8)