30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Simi, ik heb het idee dat het goed met me gaat, hihi klinkt zo wel even raar.
    Gister bij de vk mijn hb geprikt en die was in 2 weken mooi gestegen van 4,6 naar 6,2.
    Dus dat is al heel veel en daar voel ik me ook naar.
    Mijn onderkantje geneest ook goed. Dus het gaat goed.

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sim en mb01, mn vent riep ook gelijk, ik heb super zaad. De eerste controle had ie er genoeg, maar waren ze "een beetje lui". De tweede keer waren ze perfect, dus dat verschilt blijkbaar ook per keer! ;)
    Maar een mannen ego is snel gekrenkt hoor. Al was eht ook niet al te best voor mijn ego om te horen dat ik vermindert vruchtbaar was door die PCO!

3. Ze denken ook dat het een liesbreuk is, om dat vast te stellen kreeg ik dus een echo. Alleen kon de radioloog het aan de hand van de echo toch niet met zekerheid vaststellen. En die heeft me weer terug gestuurd naar de chirurg.

Die heeft gisteren overigens niet gevoled of gekeken hoor. Maar omdat ik er behoorlijk last van heb, zeker met harde buiken en omdat die kleine kerel en met zijn hoofdje tegenaan ligt willen ze toch zeker weten wat het is. Op een MRI kunnen ze meer zien schijnbaar en het is zonder straling.

Het kan een liesbreuk zijn (zeer waarschijnlijk) of een vetbult of een opgezette klier of een grote spatader. En omdat ik me ze druk maak over de bevalling met dat kreng in de weg zittend willen ze zeker weten wat het is en of het noodzakelijk is het van te voren weg te halen.
    Zal wel niet hoor, ik zat even te rekenen.

Volgende week de MRI, dan de uitslag. Dan ben ik 35 weken ++.
    Als ze dan nog willen opereren dan kan ik een natuurlijke bevalling wel vergeten, dan is die wond nooit genezen. Dus ik zie wel.........

LIEFS

4. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Wel goed dat ze het even goed gaan checken, dat kunnen ze een "plan van aanpak" maken, weet je ook weer waar je aantoe bent.

Mieke, fijn dat je je ondanks alles tochgoed voelt, het herstel gaat dan nog best wel snel, toch? Lekker dat Boaz zo goed eet!

Simi, inderdaad, bijna vakantie, joepie! Als ik nu naar buiten kijk kan ik me niet voorstellen dat ik over 1,5 week in 30 graden rondloop, zal wel een behoorlijke 'shock" zijn.
    Mijn temp blijft nu aardig stabiel, maar ik kan niet zeggen dat hij nu veel hoger ligt dan normaal. Ik verwacht er dan al teveel van, al blijf je altijd een beetje hoop houden.

ALL, Mijn vriend is er uiteraard bang voor dat er iets niet goed is met zijn zaad, en van dat idee krijgt hij het heel benauwd. Maar ik denk dan...tja, denk je dat ik het lekker vind om met mijn benen wijd in de stijgbeugels te moeten liggen! Daar krijg ik het ook benauwd van....Als we naar de gyn moeten, dan moeten we dit samen ondergaan, hoe vervelend dit voor ons beide ook is. En ik moet zeggen, hij heeft echt alles voor mij over, dus ik weet dat dit ook wel weer goed komt.

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, Soof, wat vervelend. Kun je niet wat sneller de uitslag krijgen, gezien de omstandigheden?

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    phoei..heb net een adhd baby gehad, 4 uur lang als een gek tekeer gegaan in mn buik. Echt pijnlijk zo nu en dan. Denk dat ie aan het draaien was ofzo, maar 4 uur lang heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
    Nu slaapt ie, dus ga ik ook maar proberen te slapen!

7. het lastige is dat wij maandag t/m donderdag weg zijn. Een laatste uitje samen. Dus ik kan pas vrijdag de MRI krijgen.
    Maar goed ik denk zelf dat het toch die liesbreuk is en daar doen ze toch niks aan. ALs ik me koest hou heb ik geen last, lang lopen is gewoon niet te doen.

8. Yentl75

Yentl75 Lid

10 sep 2008
    9
    0
    0
    Traffic Coordinator
    Almere
    hi Mieke,

Ja we hopen echt dat ICSI het voor ons wordt. We zijn helemaal klaar voor een klein dreumes en heten een baby van harte welkom..

Dinsdag 3-9 voor prikinstructies en dan kan de hormoonmolen gaan beginnen, volgens mijn vriendinnen wordt het een dolle achtbaanrit de komende weken, heb mijn man alvast aangegeven dat als ik te duivels wordt wel bij mijn moeder ga slapen hahahaha.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Yentl, er zijn een hoop meiden zwanger geraakt door ICSI dus ik zal ook voor jullie duimen hoor!
    Succes vast.

10. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee,

Yentl, spannende tijd komt eraan, ik wens je alvast veel succes. Heb geen ervaring met ICSI, zit zelf nog maar in het begin van de MM.

Soof, allerlaatse weekje samen weg, lijkt me best een raar idee. Geniet ervan, en ik hoop dat je niet teveel last hebt van je lies. Waar ga je heen?

ALL, Zohee, wat een dag....Kind op mijn werk was weggelopen uit de speeltuin. Ik was in alle staten, er schoten allemaal doemscenario's door mijn hoofd (onder een auto/ in een sloot/ meegenomen door een engerd enz.). Toen ik hem niet kon vinden ben ik als een speer naar mijn werk gerend om hulp te halen, bleek dat kind daar doodleuk voor de deur te zitten! Was uiteraard opgelucht, maar de schrik zit er behoorlijk in......

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    effe klagen! ben zooooooo moe!
    Vriendlief heeft de hele middag op zolder laminaat wezen leggen. Morgen de andere helft. Ik kijk toe en baal dat ik niet kan helpen. Verder gaat het goed hoor, maar die moeheid, blegh!

12. JEE MB wat zal je zijn geschrokken zeg........

NOu, ik heb gisteravond 1 1/2 uur op de EHBO gezeten.
    We gingen op visite en toen ik naar de auto liep kreeg ik zo'n harde buik dat die "liesbreuk" echt niet te harden meer was. Heb eerst de HA-post gebeld, maar daar ben je al dood voor je iemand spreekt :rolleyes: dus ik zeg tegen manlief ga maar naar de EHBO van MMC Veldhoven, dan worden we iig geholpen.
    Ik was echt aan het strompelen, niet te geloven wat deed dat pijn.

NOu weten jullie dat ik al 2x bij een chirurg (ander ziekenhuis) ben geweest om te laten kijken wat het is en krijg nu deze week een MRI. 2e Chirurg heeft overigens niet eens gekeken of gevoeld terwijl ik op hun verzoek moets terugkomen deze week :confused:

Ik heb gisteravond een arts en een chirug aan mijn bed gehad en ik heb nog nooit zo'n goede uitleg gekregen....... niet te geloven dat je daarvoor naar de EHBO moet.

Een liesbreuk kan het absoluut niet zijn, die bult zit veel te hoog. Ze zijn er hast zeker van (MRI moet dat bevestigen) dat het een vetbult is die nu vreselijk in de verdrukkingkomt. Onze jongen ligt er met zijn rug tegenaan en bij een harde buik staat er zoveel spanning op dat het gewoon erg pijn kan doen.

Ze waren zo aardig en vooral geduldig met mij dat ik in staat ben een kaartje te sturen om te bedanken. De andere artsen hebben steeds 2 min naar die bult gekeken/gezocht. Zij hebben met zijn 2-en zo ongeveer 5 keer kunnen zien dat als de baby bewoog of als ik een harde buik kreeg dat die bult flink opzette.

IK was zo opgelucht......... natuurlijk moet de MRI het bevestigen want dat konden hun ook niet. Maar het klinkt allemaal 100x logischer dan een liesbreuk.

DEVIES: ik moet rustig aan doen, heb te veel harde buiken. Dus weekje weg wordt ingekort tot 2 dagen.
    MOB: ik ga overigens naar mijn peettante in Twente. Daar logeerde ik vroeger heel veel en wilde die traditie nu nog 1x doen voor dat ik mama wordt!

LIEFS

13. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    jeetje soof, lang leve de ehbo!
    nou, dat klinkt een stuk logischer toch? Wel naar dat je van die harde buiken hebt. Volgens mij heb ik er eentje pas gehad, weken gelden. Soms staat mn buik wel pijnlijk strak, maar dan ligt er een bil of rug omhoog te puilen!

Heb vanochtend weer zo'n ongesteldheid gevoel gehad. Kwrtiertje ofoz, geen krampen in mn buik, maar echt onderin een zeurderig gevoel. We zien het wel....
    Heb maar overal kraammatjes klaar liggen voor het geval ik op de bank zit of in de auto ;)

14. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, tjee zeg, dat je nu zelfs op de EHBO bent belandt, wat vervelend. Wel fijn dat je eindelijk eens goed onderzocht bent. En als het een vetbult is, wat gaan ze daar nu nog aan doen?
    Doe het rustig aan!

Pooh, nog even doorzetten, het zijn de laatste loodjes!

Simi, hoe gaat ie bij jou?

ALL, heb mijn werkweekend er weer op zitten, nog 2 dagen werken en dan is het eindelijk zover VAKANTIE! Aftellen is nu echt begonnen, over 1 week zit ik al in het vliegtuig.
    Verder heb ik de afgelopen 2 dagen niet getempt, ik moest erg vroeg op zodat die temp toch een vertekenend beeld zou geven. Ben dus heel benieuwd wat mijn temp morgen doet!

15. Ook niks, want waarschijnlijk zal ik hem straks niet meer voelen. Maar ik wacht eerst de MRI maar af!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, sjee zeg wat een toestand, maar fijn dat deze artsen dit hebben geconstateerd.
    Hopelijk kunnen ze er iets aan doen, eerst dus maar die mri scan.
    Veel plezier de komende dagen.

17. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Mijn temp was vanmorgen 37.1, ik hoop zo dat dit goed nieuws is [-o< . Zit nu op DPO 10 , dus het wordt wel spannend nu......

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    je kaartje ziet er mooi uit mb01!Hoog houden nu he?!

@aal ,moet vanmiddag weer voor controle naar de VK. Hoop dat alles goed is! Ik laat het wel weten!

19. Yentl75

Yentl75 Lid

10 sep 2008
    9
    0
    0
    Traffic Coordinator
    Almere
    Soof, jeetje hoop echt dat die MRI een beetje duidelijkheid kan verschaffen, echt vervelend voor je dat je er zo last mee hebt.

Dank je wel allen voor jullie steun betekent veel voor me. Heb nu al de zenuwen voor morgen, ga alleen voor prikinstructies hahahaha, wat een toos ben ik ....

laat jullie morgen weten of we mogen beginnen!

groet
    Yentl :(

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend Yentl, succes!

mb, mooi hoog! en al op 10 DPO en hoog, dat is toch ook heel netjes.
    Wat een mooie ronde dit zeg, korte cyclus en lange DPO.
    Houden zo.

Pooh, succes op controle, wat gaat het weer snel, jij bent de eerst volgende.

Deel Deze Pagina