He Pooh, wat een verrassing, was hij toch nog naar stuit gedraaid? Ben benieuwd naar je verhaal. Hoop dat je niet teveel last hebt van de knip! Prisley: hahaha, ik wens je een vruchtbaar paasei! Merk dat ik hier geleidelijk aan steeds meer "aan het wachten" ben. Heb ook minder fut om allerlei dingen te gaan doen, en door het gips van mijn man kunnen we er ook niet zo makkelijk op uit. Even wandelen zit er niet echt in. Wel afgelopen weekend nog even lekker naar de bios gegaan (kan nu nog) Via marktplaats iemand gevonden die straks een paar uurtjes in de week wil komen schoonmaken en daar heb ik vanochtend even kennis mee gemaakt. Vind het nog een beetje gek idee dat er iemand in ons huis komt als ik er zelf niet ben... Goed, in het begin heb ik nog verlof, dus kunnen we kijken hoe het gaat. Morgen weer naar de gyn. Hoop dat bloeddruk goed blijft en dat ze kruimeltje nog eens opmeten.
Wanna, voor jou is het ook bijna zover, wat gaat het toch snel zeg. O het is zo heerlijk een hulp in de huishouding, als ze er eenmaal is wil je echt niet zonder meer hoor! Het is even vreemd in het begin en zoals je zelf al zegt, je bent toch nog met verlof dus weet je wat je aan haar hebt op het moment wanneer je weer gaat werken. Maar laat haar niet komen in je kraamweek wanneer de kraamhulp er is, dat zou zonde zijn want zij doet ook wat hh-werk.
Heb inderdaad met haar afgesproken dat ze volgende week voor het eerst komt, tenzij ik al bevallen ben, dan stellen we het uit. Maar goed, bevalling kan ook nog kleine 4 weken op zich laten wachten, hahaha. Ben benieuwd.
Wanna, onze hulp kwam eerst altijd 1x per 2 weken, beetje om de kosten te drukken. Maar toen het voor mij zwaarder werd en zo nu na de bevalling ik minder tijd heb, komt ze 1x per 1,5 week. Toch wel lekker hoor. Zelf zuigen doen we dan wel tussendoor, maar vooral voor de grotere schoonmaakklussen in huis is het fijn.
Hulp in de huishouding lijkt mij ook geweldig, eens kijken hoe het straks allemaal verloopt. Even een vraagje aan de zelfstandigen of thuiswerken onder ons. Mijn man heeft op vrijdag een administratieve thuiswerkdag en wil dan ook voor de kleine gaan zorgen. Dus die dag niet naar het KDV. Hoe denken jullie hierover, zal dat gaan? Ik heb echt geen idee, maar denk dat het niet te doen is Het zou een hoop schelen, dan hoeft hij maar 1 dag naar het KDV en dat scheelt natuurlijk enorm in de portemonnaie. Ik hoor het wel!
Soof: hebben wij ook over gedacht, mijn man werkt ook 1 dag per week vanuit thuis. Maar denk zelf ook dat dat niet te doen is met de zorg voor een kindje. Denk dat je zoveel tijd kwijt bent, dat de baas dat in ieder geval zal merken. Als zelfstandige kun je misschien iets creatiever met je tijd om gaan, maar reken niet op een productieve dag zou ik denken.
Soof/Wanna, ik werk natuurlijk helemaal vanuit huis en dacht dat het wel makkelijk zo zijn. Maar mijn ervaring tot nu toe; - als Boaz slaapt kan ik wat doen, maar de tijd vliegt voorbij - nu als baby slaapt hij ± 3 uurtjes per keer, maar hoe ouder hij wordt des te minder dat zal gaan worden en dan heeft hij meer aandacht nodig. - heeft hij zijn dag niet, dan kost me dat veel tijd om hem bezig te houden/troosten Mijn idee: ochtendje KDV, komt hij thuis (0-2/3 jaar) doen ze nog een middagslaapje, dus bij thuiskomst hup naar bed. Je hebt dan de ochtend tijd om te werken, kleintje ophalen en weer naar bedje. Dat geeft je toch zo de ochtend + wat extra uurtjes daarna. Dus ik heb Boaz ingeschreven voor 2x een ochtend ipv een hele dag. Hoop dat ik jullie met mijn idee/visie heb kunnen helpen.
Tja het is precies zoals ik erover dacht........ Maar manlief denkt er anders over. Hij moet die dag rapporten maken en zijn nieuwe afspraken voor de volgende week inplannen en denkt dat het wel gaat. We zullen het er nog eens over hebben. Tot 1 mei kan ik kosteloos wijzigen.
hoi meiden ik kan amper zitten omdat die hechtigen zo fijn zijn (not!) We hebben vandaag 2 kraamverpleegsters in huis gehad. Wat een luxe! tot 16,00 werd ik in de watten gelegd. 1 van hen is een leerling. We doen het nog kalm aan, want Jens heeft vanacht wat krampjes gehad. Dus we hebben maar een 5 uurtjes geslapen denk ik..pfffff Verder doet ie het heel goed. De vk heeft hem gemarteld met de hielprik vanmiddag.Echt zielig! Ik ga zo flesje maken en hopelijk wat slapen!
he zusje, zou zeggen gaat wel, maar valt doch af te wachten van hoe je kleintje gaat zijn een brave of een huilertje. Met zoë ging dat echt niet, nu met sterre gaat het heel goed, de slaappauze moet je dan enorm benutten.
Kom net van de neurochirurg, weer geen goed nieuws, heb duidelijke krachtsvermindering in m'n rechterarm, dit is heel slecht nieuws. Moet zo snel mogelijk een NMR laten nemen en waarschijnlijk wee wervels vast laten zetten. Dit zal dan gepland worden na de eerste operatie
Hallo allemaal! Pooh, komen er nog foto's? Hard werken he, zo'n kleintje? Veel plezier en succes! Ah, de hulp in de huishouding... Wij kunnen niet zonder hoor! We zijn beiden niet zo schoonmakerig en ik vind het zoooo heerlijk om thuis te komen in een schoon huis. En onze hulp is een schatje, we zijn erg blij met haar. Mijn man denkt ook thuis te kunnen werken 1 dag in de week. Hij kan inderdaad zijn tijd zelf indelen, maar ik heb er een hard hoofd in, zeker als de kleine wat groter is. Maar goed, ik zeg dan: als jij eigenwijs wil zijn, dan is het ook jouw "probleem" . Wij hebben gisteren onze 20 weken echo gehad: alles is goed met de kleine! En om wat evenwicht te brengen in de testosteronbom die begin dit jaar hier is gevallen : wij krijgen een meisje! Ben er ongelooflijk blij mee, ik had toch een voorkeur voor een meisje. Maar ben uiteraard vooral heel blij dat ze gezond lijkt te zijn, een heerlijk gezicht en gevoel!
Miepie, gefeliciteerd met jullie meid en dat alles gezond (lijkt) te zijn. Wanneer ben je uitgerekend?
Bevallen in 2008 Las > meisje > 12 juli 2008 Noelle July Manderijn > meisje > juli 2008 Zorina Zico > meisje > 24 september 2008 Sterre Freesia > meisje > 4 oktober 2008 Jill Anne Bevallen in 2009 Sjors > jongen > 20 januari 2009 Daan Caro > jongen > 10 februari 2009 Jort Mieke > jongen > 11 februari 2009 Boaz Apollo Pooh > jongen > 20 maart 2009 Jens Daniel Uitgerekend in 2009 Wanna > geheim > 5 april Soof > jongen > x april (Rick) Daantje > jongen + meisje > 9 mei Marlieke > ? > x juni Angela > ? > Main > ? > x augustus Miepie > meisje > x augustus
O ja, ik ben op 8 augustus uitgerekend maar volgens mijn eigen berekeningen moet dat een paar dagen later zijn en volgens de echo van gisteren ook. Maar zet maar op 8 augustus, dat is een mooie datum, vind je niet? Dankjewel!
Jeetje zusje, dat klinkt echt als slijtage....... of is het een zwakke plek in jouw lichaam? Iig alvast heel veel sterkte! Ik heb vanacht vreselijk beroerd gesalpen bah bah! Ben nu nog brak. MIEPIE! Gefeliciteerd met de 20 weken! En leuk dat jullie een meisje krijgen, ik had het ook gehoopt. Helaas niet, maar uiteraard ben ik ook erg blij met een jongetje!
Bevallen in 2008 Las > meisje > 12 juli 2008 Noelle July Manderijn > meisje > juli 2008 Zorina Zico > meisje > 24 september 2008 Sterre Freesia > meisje > 4 oktober 2008 Jill Anne Bevallen in 2009 Sjors > jongen > 20 januari 2009 Daan Caro > jongen > 10 februari 2009 Jort Mieke > jongen > 11 februari 2009 Boaz Apollo Pooh > jongen > 20 maart 2009 Jens Daniel Uitgerekend in 2009 Wanna > geheim > 5 april Soof > jongen > x april (Rick) Daantje > jongen + meisje > 9 mei Marlieke > ? > x juni Angela > ? > Main > ? > x augustus Miepie > meisje > 8 augustus