Simi, ik kreeg de verwijzing ook gewoon via telspreekuur. Zou het zeker zo proberen hoor, scheelt tijd en de wachtlijst is meestal we min. 4 weken. Pooh, goed zeg van Jens!!! Er is zeker iets niet snor met het stemmen, ik weet het ook niet. Zou het wel kunnen melden, want je mag geen valse stemmen werven en er ook geen 'reclame' voor maken namelijk. Dat heb ik ook niet gedaan. Prisley, hoe gaat het met jou?
mbo ik zou zeker bellen. en aangeven dat je een verwijzing wil. Bij ons ging eerst het zaadonderzoek via de HA. Ik kreeg toen met de 2e uitslag gelijk een verwijzing en heb diract gebeld. 6 weken wachttijd.. maar goed nu nog maar een maandje Ik ga even zoeken hoe te stemmen...
Nou heb Lotte een pb gestuurd en het klopt dat je nu iedere dag een stem kunt uitbrengen. Dat is een test die ze deze maand houden. Ik vond het al zo vreemd en dacht echt dat er iets niet klopte of zo?
Gisteravond voor het eerst een flesje geprobeerd, hij dronk maar 40ml en daarom nog wat borst gegeven. Nou dat kwam er dus net zo hard allemaal weer uit. Vervolgens de hele nacht weer in touw geweest om bij te voeden................... Wellicht was die borst erbij toch teveel, vanavond weer proberen maar dan zonder borst. Ga ook cinababy proberen tegen de krampjes. Hij heeft ook nog eens spruw dus dat doet ook zeer. Ook bij mama overigens..........
jammer van die spruw soof, dat doet zeker pijn! Die cinababy werkt erg goed bij Jens, en hem extra laten boeren ook!!! Hij heeft vanochtend weer een schepje van dat wonderspul er doorheen gekregen en hij drinkt zn fles daardoor een stuk langzamer...dus minder lucht! Hoop dat het zo blijft! uh oh, ik hoor beweging in de box, tijd voor luier en flesje! en daarna lekker wandelen naar het tuincentrum. Heb zin in plantjes!
Ik heb ook weer op Boaz gestemd maar vind het een beetje vreemd dat je gewoon elke dag opnieuw kunt stemmen. Ik heb wel zo'n donkerbruin vermoeden dat Boazje gaat winnen! Verder kan ik niks nieuws melden. Ik ben gewoon écht op en kan die buik niet meer (ver)dragen. Zelfs slapen is pijnlijk als ik van mijn linkerzij naar mijn rechter wil draaien. Lekker zonnig dagje allemaal! Liefs, Daantje
Daantje, wat is voor jou de procedure? Wachten tot het spontaan zelf begint of word je ingeleid? Geniet lekker van de zon meid ga ik ook doen. Wij hebben vanmorgen kennis gemaakt op het KDV, hebben 2 dagen toegewezen gekregen, de di en do. Lekker hoor! Ook al werk ik thuis, je handjes vrij hebben is toch wel prettig
Mieke, omdat alles nog steeds gaat zoals het zou moeten gaan en de kleintjes allebei perfect met hun hoofdjes naar beneden liggen wordt het een natuurlijke bevalling en hoeven ze ook niet eerder te worden gehaald. Ik ben echt dankbaar dat alles goed met ze gaat maar met de as. mama gaat het nu echt niet meer... Fijn dat Boaz 2 dagen terecht kan op het kdv. Wij gaan in augustus voor een half jaar naar zuid afrika (ivm Randy´s werk) dus tot die tijd zal ik ze niet op een kdv doen maar hopenlijk wel in zuid afrika en ook als we weer terug zijn in NL. Liefs, Daantje
Daantje, wat een leuke toekomstmuziek zeg!!! naar zuid afrika. Hoe bevalt het op zijn nieuwe werk? Heeft hij daar wel vooruitzichten op een vaste aanstelling? Enne hoe gaat het thuis, knapt het al een beetje op. En gezien je buik is het niet zo gek dat je het zat bent hoor, moet je zien wat je mee sleept Nog even en lekker weinig doen hoor, ik blijf je volgen!! X
Mieke, Randy heeft nu een vaste aanstelling. Hij werkt bij defensie als militair chirurg (en gedeeltelijk bij het UMCU). Hij vangt nu de gewonden van Kamp Holland uit Afghanistan op, was laatst op tv en het journaal. Is wel heftig hoor! Jongens (en een meisje) van in de 20 supergetraumatiseerd én gewond. Het huisje vordert heel langzaam maar het einde komt in zicht en het gaat er telkens gezelliger uitzien. Ik vind reizen heerlijk en heb dat altijd gevonden maar met twee kleintjes wordt het toch wel iets anders opeens. Daarbij is zuid afrika natuurlijk ook niet helemaal ongevaarlijk. Ik heb vroeger een jaar in west afrika (Sierra Leone) gewoont en een paar maanden in Australie maar toen had ik alleen verantwoordelijkheid voor mezelf. Liefs, Daantje
gaaf vooruitzicht daantje!!! en ik kan me voorstellen dat je het niet meer trekt nu. ben blij dat ik bevallen ben voor de hitte!
he meiden........ ik heb het effe helemaal gehad. Ik ben de hele tijd aan het huilen. Die borstvoednig breekt me zo vreselijk op........ maar ik wil het graag doen omdat ik Rick het "beste" wil meegeven. Maar nu zijn mijn tepels zo rood en gevoelig door de spruw en dan ook nog de vermoeidheid en twijfel of ik alles wel goed doe. BAH Ik zit zo te hannesen met die houdingen, dan weer een doekje te weinig. Dan weer wel een 2e borst dan weer niet.... twijfels twijfels twijfels En omdat ik huil wordt de melk er niet beter van pfffff ik weet het niet meer. Maar ik denk zo dat wij heel snel op een flesje zitten Ben zo ontzettend blij met mijn kereltje, maar het is zo verdomde vermoeiend en zwaar..... of ligt dat aan mij? voor DAANTJE! Heel veel sterkte meid met de laatste loodjes! Ik heb echt met je te doen! LIEFS
nee soof dat ligt niet aan jou! Ik ben ook dooooodmoe!! en ik geef nog niet eens borstvoeding! Je slaapt slecht/weinig en overdag vraagt die kleine zo veel aandacht. Het is een fulltime job!! Ik heb ook genoeg huilbuien gehad (en nog) van vermoeidheid en zorgen of ik het wel goed doe. De een zegt dit, de ander dat...bah! Al die adviezen zijn ook erg fijn en maken me nog meer onzeker Knuffel van een andere dood moeie mama!
Dank je POOH! Inderdaad wordt je erg onzeker van al die adviezen, allemaal heel lilef bedoelt dat weet ik wel maar je wordt en nog onzekerder van! Gelukkig hebben we een fijn consultatiebureau en zoals ze zelf zeggen gelukkig consternatiebureau! Jij ook een dikke knuffel!
Meiden, ik huil ook nog steeds als iets me te veel wordt of ik ben het even zat of ik ben onzeker hoor!! Dat is echt niet erg en dat zijn gewoon nog kraamtranen en de hormonen. Soof jij en Rick moeten er niet onder lijden dat het niet lekker gaat meid. Dat is niet goed voor jou en ook niet voor Rick. Het is fantastisch dat je je zoon het beste wilt geven, maar het moet niet ten koste van alles gaan. Geef jezelf een soort van deadline, tot dan proberen we het, lukt het dan nog niet goed dan gaan we afbouwen. Wat je ook zou kunnen doen is, een paar voedingen afkolven, deze in de fles geven en aanvullen met kunstvoeding, zo krijgt hij toch het beste met een goede aanvulling, want de kunstvoeding is tegenwoordig ook heel goed hoor! Ik heb zelf het boek "De tevreden baby" gekocht en daar staan toch wel prettige richtlijnen in. Verder geeft iedereen je veel adviezen, maar probeer op je eigen gevoel af te gaan. Dat doen wij ook en we hebben echt het idee dat we het prima doen. Sterkte lieve mama's
Daantje; wat een spectaculair nieuws, dat jullie een hal jaar naar Zuid-Afrika gaan! Spannend! En leuk ook! Zico: wat is Sterre toch mooi! En wat gaat het snel! Alweer 7 maanden! Soof: kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Is al zo'n vermoeiende tijd en als het dan met BV niet lekker loopt! Hebben jij en Rick al medicijnen tegen de spruw? Bij mij kwam BV door alle stress en pijn van de keizersnee en zwangerschapsvergiftiging niet goed op gang. Net toen het na bijna een week een beetje kwam (lees: 25-30 cc per kolfbeurt) kreeg ik HELLP en moest er nog een CT van mijn kop gemaakt worden (en moest ik ivm het gebruikte contrast mijn moeizaam verkregen milliliters BV door de gootsteen spoelen!) Heb toen thuis nog een tijd om de twee uur gekolfd en voor Ruben een knetterdure special needs speen gekocht, zodat hij aan de borst zou kunnen leren drinken. Maar dat kolven met tussendoor de flesvoedingen en verschonen, koste me zoveel energie dat ik het niet meer trok. Ben toen na een kleine twee weken afgehaakt. Pooh: Nutriton, is dat een soort indikkingsmiddel? En cinababy, wat is dat? Is dat iets homeopatisch? En hoe zit het nou met extra vitamine D, moet dat sowieso, of alleen als je BV geeft? knuffel Wanna
Cinababy is inderdaad homeopatisch van VSM, is tegen de krampjes! Hij heeft het daarstraks voor het eerst gehad en sliep heel snel in!!! MIEKE! Weet je wat zo jammer is, die borstvoeding loopt eigenlijk prima, maar ik vind het gewoon vreselijk vermoeiend. Hij komt zo vreselijk vaak. Nu zit er al 2x 3 uur tussen maar de rest van de dag maar 2 uur. En je bent al snel ca. 40 min met hem bezig. Dus zelf 1 uurtje gedut en dan weer aan de gang en dat gaat zo 24 uur. Ja dat trekt deze mama niet...... Zometeen weer de fles, eens kijken of het vancht beter gaat. FINGERS CROSSED ZUSJE! Bedankt voor je lieve telefoontje!!!!!!! LIEFS
he meiden, het ligt echt niet aan jullie hoor, het is de eerste weken echt iets zoeken hoe het kleine leven in elkaar zit en jullie nieuwe gezin. Als jullie vragen hebben vlam ze maar af, het is hier nog niet zolang geleden en nog vers in de geheugen. Jullie zijn topmama's en probeer ondanks de vermoeidheid even te genieten en relaxen, ik deed dit met even een wandeling te maken na het eten van de kleine en dan vallen ze zoiezo toch in slaap door de buitenlucht, daarna effe de zetel op en klein dutje voor mama toe. Laat de boel maar effe boel wezen, binnen enkele weken gaat alles veel beter dan hebben jullie een ritme gevonden en aan elkaar gewend Dikke knuf aan de prille mama's