Het is een magnetische scan die de wervels per mm scant. Zo'n machine dat doek, doek, doek, doek, en ieppppppppppp doet, snap je hihihihihi
Meisjes hoe gaat het met jullie en de beepjes! Zico, wat apart dat een MRI anders heet in België. Dat zijn geen leuke vooruitzichten meid! Ik vind Sterre een knap meiske hoor.
hier gaat het best goed. jens was vrolijk en rustig gisteren. Heb het ook rustig voor hem gehouden en 's middags in zn bedje laten slapen. We hebben het boek "de tevreden baby" besteld bij bol.com. Hopelijk halen we daar wat goede tips uit! Verder zijn we wat aan het uit proberen met flesje ophogen. Hij doet het erg goed met die Nutriton 's nachts, maar als we het er overdag ook bij doen heeft hij minder honger. Gisteren moest ik echt die flessen erin duwen...met moeite! Vandaag gaan we dus alleen ophogen zonder nutriton en dan geven we dat er vanavond weer bij. Hij heeft van 2200 tot 0.30 geslapen en toen tot 6.00 uur. niet verkeerd toch? Daarna tot nu geslapen
Pooh ik heb ook dat boek hier liggen, staan wel goede tips in maar je moet je er ook weer niet al te strikt aan houden!
@mieke, nee Jens is geen robot ofzo...maar hopelijk staan er wat tips in!! Er stonden wel goede revieuws op het internet! Wat heb jij eruit gehaald waar je echt wat aan hebt gehad?
he ladies! Oke ik wil nu ook een volumeknop.......... Gisteravond was het bal, ik weet ook niet goed hoe ik daar mee moet omgaan hoor. Hoe lang laat je hem zo huilen. Ik hoor wel het verschil tussen jengelen, honger en huilen/krijsen. Maar hij wil eigenlijk gewoon altijd eten.......... Met jengelen laat ik hem liggen en dan valt hij wel in slaap, maar de rest pfffff Vanavond gaat er nutriton bij, mag dat altijd???????????????? Vanmorgen had hij overgegven, het lag op de grond! Flinke golf geweest denk ik. Maar toen had ik hem vrij snel na de borst in bed gelegd, dus dat werkt niet denk ik. Maar hij valt steeds in slaap tijdens het drinken, hij slaapt al voordat hij in zijn bedje ligt en als ik hem erin leg wordt ie wakker en gaat ie met de beentjes trekken en rood aanlopen. Zijn dat nou krampjes......... Ik vind het echt moeilijk om alles te leren en wanneer doe je het goed. ZUSJE: ik heb nu zijn hoofdeinde wat omhoog en een handdoekje onder zijn beentjes gerold. Hij slaapt nu wel.......... LIEFS
TIP www.inbakeren.nl Staan erg goede tips in over rust en slapen. Het gaat niet alleen over inbakeren hoor! LIEFS
Sterre krijgt bij elke papvoeding nutriton bij Het zijn krmapjes zo te horen, doe bij elke voeding 3 drupjes cinababy kan geen kwaad, alsook een kersenpitje vinden ze geweldig bij krampen en ook zachtjes over de buikjes draaibewegingen maken vinden ze geweldig
Dank je zusje! Heb nu wat info gedownload van de borstvoedingsvereniging. Goede tips over het rustiger drinken. Eens kijken of dat helpt. Ben voorlopig nog aan het afbouwen natuurlijk. LIEFS
Heb net een fijn gesprek gehad met CB, blijf nog even aan de BV. Ik ben zo bang dat ik de boel overhoop ga gooien. Die laatste voeding blijft op de fles voor papa. Heb nu wat goede tips gekregen ivm de krampjes en het slapen.
newsflash!!! Jens heeft net een big smile van oor tot oor geven toen ie uit bed kwam. Jaja!! Wat een poepie
Soof, geef je Rick cinababy druppels van VSM die helpen echt goed hoor! Buikje van Rick op jouw buik of die van Mark houden. Vervelend he wanneer je het idee hebt dat je niks kunt doen omdat je niet precies weet wat er is. Is best frustrerend en emotioneel zwaar. Weet er alles van. Maar het zijn gewoon de eerste weken, daarna gaat het beter. Je voelt je zo machteloos en band dat je iet niet goed doet. Hoe gaat het nu met de spruw? Ah lees dat je wat goede tips hebt gekregen van het CB, wat hebben ze voor tips gegeven? Let je op wat je zelf eet? Citrussap, chocolade en te veel melkproducten kunnen ook krampjes veroorzaken. Het kan ook zijn, omdat hij nu ook kunstvoeding krijgt (toch) dat hij toch misschien al een koemelkallergie heeft of misschien verborgen reflux. Hoeft natuurlijk niet, wil je niet afschrikken hoor meid. Maar je kunt dan heel lang door klungelen en dan blijkt het te verhelpen zijn met aanpassing van voeding. Pooh, heerlijk he zo'n lach. Dan smelt je gewoon. Hier wordt er al gelachen met geluid, zelfs gapen gaat gepaard met geluid, hihi.
HELLO! MIEKE! DIe krampjes had hij vorig weekend al dus het ligt niet een die ene flesvoeding. Maar toen dachten we aan de spruw, dat is nu bijna over trouwens. CB denkt dat het komt omdat hij aan de borst in slaap valt en dan in bedje wordt gelegd, soort onrust eigenlijk. DUs niet echt krampjes, geef overigens gewoon Cinababy hoor. Ik moet hem wakker in bed leggen, lukt jou dat???? Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, hij is niet wakker te krijgen na het eten. CB zegt dat ik dan 2e borst korter moet geven of helemaal niet. Heb dat vanmiddag gedaan, vervolgens 2 uur lang met hem aan rommelen geweest. Nu net weer slapend in bed gelegd. Ik zie wel! LIEFS
Nou hier ook even met de handen in het haar hoor! Boaz zit in zijn 8 weken sprongetje en drinkt erg onrustig, ene borst lukt goed maar 2e niet meer. Begint hij (uiteraard) onverklaarbaar te jengelen en iedere keer wanneer ik hem wil aanleggen begint hij weer te jengelen, geen idee wat hij ons wil vertellen natuurlijk. Nu dus klaar wakker in bed gelegd en jengelen. We laten hem altijd 10-15 min. jengelen, soms huilen daarna valt hij meestal wel in slaap. Hier gaat het wakker in bedje leggen wel goed hoor! soms is hij nog even aan het brabbelen en wat om zich heen aan het kijken en valt dan ook in slaap. Soms gewoon niet. Ik denk dat het toch een kwestie van gewenning is. Oh dus je hebt hem nog maar 1x een flesvoeding geven begrijp ik. Tja dan heb ik ook geen idee. In de eerste weken gaf ik hem maar 1 borst, nu weer 2 omdat ik merkte dat hij er niet genoeg aan had en dus vaker kwam. Maar waarom heeft het CB aangegeven om dat de 2e borst minder te geven? Moeilijk is het soms he, af en toe ben ik hem best even zat vind ik niet leuk, maar mag best soms. Dan mag papa hem even. Ik ben 24/7 mama (uiteraard bewust) maar papa niet en daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Helemaal doordat hij nu afhankelijk is van borstvoeding. Dan kunnen ze wel zeggen, je kunt toch kolven voor een flesje zodat papa dat kan geven. Maar ik vind dat je door het kolven er toch mee bezig blijft. Uiteraard wil ook ik het beste geven aan mijn zoon, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook af en toe even niet meer zie zitten hoor.
Dat is precies ook mijn gevoel, maar jij bent al 5 weken verder........... Ik wil hem ook het beste meegeven, maar doordast er nu zoveel aandacht voor is lijkt het net of de fles slecht is. Terwijl ik er zelf mee groot ben geworden en ik was niet veel ziek! Ja ik heb vreselijk veel overgegeven vanaf baby af aan. Maar ja het kleppie sluit niet goed, moet ik nu nog mee opletten. HIj krijgt de laatste voeding met de fles, CB vind dat geen probleem zo heeft papa ook zijn moment. Alleen raadde zij Nutriton af omdat dat speciaal voor kindjes is die veel overgeven. Ik heb daarstraks ook tegen manlief gezegd hoor, ik ben er 24 uur mee bezig en probeer het zo goed mogelijk te doen. Papa slaapt lekker in de nacht, is wel even wakker maar dut dan weer in. Mama moet eruit, borst schoonmaken (ivm creme tegen spruw), baby verschonen, baby voeden, mama weer borst schoonmaken en hup naar bed om vervolgens ca 2 uur later weer opnieuw te beginnen. Daarom ook die avondfles, het is zo'n heerlijk gevoel dat je dan even niet hoeft! Vanavond zijn we naar het winkelcentrum geweest, ik moest even naar de kapper. Dus daar heeft hij veel indrukken opgedaan en is nu dus erg huilerig. Net weer gedronken. Slaapt nu wel, maar zal er strakjes weer zijn. SUCCES LIEFS SOPHIA
Gelukkig komt Boaz nog maar 1x in de nacht, meestal rond 4-5 uur dus dat is wel te doen. Papa slaapt hier ook (bijna) door alles heen, daar baal ik wel eens van, want ik vraag me af hoe dat straks gaat wanneer Boaz volledig op de fles over gaat. Daar kan ik me dan nu al een beetje druk over maken, maar zie het later wel. Tja het is zo hoor, er wordt toch wel veel over BV geschreven en dat het goed is, is ook zo maar FV is idd tegenwoordig net zo goed. Maar ik geniet toch wel van de momentjes samen tijdens de voeding. Dan kan ik naar mijn mannetje kijken en dan smelt ik gewoon, krijg ik tranen van geluk in mijn ogen, heerlijk gevoel. Met het geven van een flesje heb ik dat toch minder. Hij slaapt nu gelukkig, is toch na het jengelen in slaap gevallen. Dat is ook een kwestie van uitproberen en toch ook willen doen hoor, hoe sneu het ook is om hem dan te laten liggen huilen, ze wennen er wel aan. Nou ik ga lekker slapen, lig al in bed, nu nog die laptop en oogjes dicht. Truste.
TRUSTEN MEID!!!! Het is inderdaad een prachtig gevoel, maar 's-nacht heb ik dat toch minder hoor hihihihihi Achik geef het iig nog een week dan zijn we 1 maand verder. HIer ligt hij nu weer te huilen, even kijken of hij nog in slaap valt anders krijgt ij zijn flesje. Papa is de hondjes uitlaten. Heb overigens mijn vragen hier bij de lactatiedeskundige neergelgd. Laat het wel weten als ik antwoord heb! LIEFS
klinkt gek, maar t is toch fijn om andere nieuwe mama's te zien tobben met voeding enzovoort. Dan voel ik me niet de enigste! Hier gaat het goed. Heb 2 rustige dagen gehad voor Jens. Wel effe op pad geweest maar daarna gezorgd dat ie de rest van de dag voldoende kon slapen (in eigen bedje)! Ik merk dat ie daar rustiger van wordt. Ook is zn voeding weer wat omhoog. hij krijgt nu 7x 120 ml, met 's avonds 2 schepjes Nutriton erin. Wat een wondermiddel!! Gisteravond om 2230 fles gegeven, toen om 2.00 en om 7.00 weer. Niet verkeerd toch?