Hey meiden, zo hee, waar ben ik aan begonnen als ik jullie verhalen zo lees? Nee hoor, ik waardeer het heel erg dat jullie zo eerlijk zijn, ook (vooral) naar jezelf! Is goed voor de mensen zoals ik die nog echt gene idee hebben wat te verwachten behalve dat het heel zwaar zal zijn die eerste weken/maanden. Hoor ik trouwens ook van bijna al mijn vriendinnen hoor! Ikzelf ben dus nog aan het twijfelen of ik straks borstvoeding wil gaan geven. Eigenlijk voornamelijk om de "problemen" die ik van veel vrouwen meekrijg. Het suffe is dat ik me van die problemen heel goed een voorstelling kan maken maar niet het fijne gevoel dat het ook zou geven volgens vriendinnen. Omdat ik nu eenmaal weet hoe vervelend ik word als ik ècht geen rust krijg of het gevoel heb dat alles van mij afhangt. En omdat ik weet dat borstvoeding heel goed / het beste is voor je kleine, maar dat flesvoeding er tegenwoordig (en zeker hier in NL) wenig voor onderdoet. Laatst waren we bij vrienden die zweren bij borstvoeding en hij gaf als "argument" dat je niks in te brengen hebt tegen de hormonen als het eenmaal zover is. Tja, denk ik dan: JIJ hebt die hormonen niet en ik vind dat eerlijk gezegd het moeilijkste deel van zwanger zijn, dat ik gedeeltelijk geen controle meer heb over mijn eigen lichaam. Maar goed, ik heb nog even om te beslissen, haha! Hoop dat ik me niet gek laat maken door omgeving, wat dan ook de keuze gaat worden. Sterkte iedereen die een beetje "tobt" momenteel!
MIEPIE! Dat vond ik ook heel moeilijk, dat je lichaam niet meer van "jou" is. Huilen om niks en dat soort dingen en nu we de kleine hebben is het huilen overigens erger geworden. Ik had er vroeger zo'n pesthekel aan dat mijn moeder om niks huilde, geloof dat ik het nu langzaam snap hihihi Vanacht ook een redelijke acht gehad, vanmorgen had ik hem liggend gevoed waarbij we allebij in slaap zijn gevallen.... daarna heeft hij nog 1 uur op mijn buik gelegen. Ik geloof dat ik in totaal ca. 10 grote scheten heb gehoord, snap wel dat ie buikpijn had hihihih ACHERUM! LIEFS
Hallo dames, Hier nog een 30+ er... maar ik wil graag nog zwanger worden. Ik zie dat hier al behoorlijk wat dames zwanger zijn. Heeft het lang geduurd? Natuurlijke wijze of door de MMM gemangeld geweest? Groetjes, Muurtje
welkom muurtje! Ik ben 2 jaar bezig geweest voor onze Jens waarvan 1 jaar in de mmm, vanwege geen eisprong. Jij heb wel een korte LF zie ik aan je onderschrift! heb je daar wel eens naar laten kijken??
Hoi Muurtje, welkom! Niet iedereen hier is al zwanger of net moeder hoor! En iedereen weet wel hoe het is om die wens te hebben dus je zit hier goed! Voor mij gelukkig geen MMM, wel vorig jaar een miskraam gehad maar gelukkig na 4 maanden weer zwanger en dat ben ik nu al 24 weken! Succes met zwanger worden!
Miepie, mijn borstvoeding loopt eigenlijk heel goed en geen spruw oid. Wat dat betreft heb ik geen klagen, alleen wel wat jij ook noemt dat je er eigenlijk zelf volledig mee bezig bent, tenzij je kolft natuurlijk. En dat is het enige wat me soms opbreekt, dat je het niet echt even uit handen kunt geven. Het zwanger zijn vond ik echt heerlijk! heb ik echt van genoten. Maar ja ook dat kan anders. Muurtje, welkom. Ik was binnen het jaar zwanger.
Gooedemorgen meiden, Muurtje welkom! Wij zijn inmiddels anderhalf jaar bezig om zwanger te worden en zijn net doorverwezen naar ZH. Dus hoe de mmm werkt weet ik nog niet helemaal. Weet overigens ook nog niet hoe ver we daar in mee willen... Zico wat een verhaal . Heb je een ongeluk gehad? Dikke knuffel voor jou! Mama's hier ook een dikke knuffel voor jullie. Het is lang niet alleen maar leuk en makkelijk. Hier weer eens een rare cyclus. Volgens FF ei op dag 12?? maar temp is ongeveer mijn normale gemiddelde. Ik heb zo'n vermoeden dat er helemaal nog geen ei is geweest... pffft wordt er af en toe wel een moe van. Wilde eigenlijk een beetje gaan stoppen met tempen maar ben nu bang dat de gyn dan straks zegt "jammer dat je het niet even die twee maandjes heb volgehouden". Maar begin er wel zat van te worden. Zo genoeg geklaagd! Ga straks nog even houtjes stapelen en even lekker in de tuin rommelen. Vanmiddag komen vrienden. Meiden fijne zondag, simi PS Mbo en Prisley hoe is het bij jullie?
Simi ook een knuf voor jou meid Kan me voorstellen dat je het tempen een beetje beu begint te raken hoor! Probeer nog even door te zetten tot jullie afspraak of wat jullie hebben afgesproken? Fijne zonnige dag vandaag. PS willen jullie nog even.... stemmen
moggel meiden! hier alles goed. Jens heeft doorgeslapen!!! werd pas om 5,00 wakker, klein flesje gegeven in het donker en toen doorgeslapen tot 7.00 uur. grote fles op en tot 9.00 geslapen!! nu ligt ie hier op schoot te wurmen en krijsen..tijd voor fles dus!!! fijne zondag!!
Simi, Balen dat je cyclus weer zo raar verloopt. Ei op dag 12, dat zou dan wel erg vroeg zijn. Ik heb een maandje niet getempt ivm de vakantie, maar had meteen mijn ei gigantisch gemist. Ik ga er dus braaf mee door, ook al is het af en toe balen. Als ik jou was zou ik er mee doorgaan tot je bij de gyn bent geweest, dan hoor je daar wel of je er wel/niet mee kan stoppen. Bij mij alles rustig op cyclus-gebied. Zit nu op dag 10, hoef er dus nog niet zo mee bezig te zijn. Met mijn vriend wel afgesproken dat we vanaf dag 16 tot dag 30 om de dag aan de klus gaan. Was voor mij lastig om dit zo duidelijk af te spreken, aangezien de spontaniteit er zo wel af is . Een knuffel voor jou! Kersverse mama's, ook voor jullie een knuffel!! Dat het heerlijke weer ook een zonnige uitwerking mag hebben op jullie mannetjes. Muurtje, welkom hier ! Ik ben zelf 14 maanden bezig met zwanger worden. Het loopt bij mij niet zo soepeltjes door een onregelmatige cyclus, ook mij LF is aan de korte kant. Ik vermoed dat ik ook in de MM terecht ga komen. Ben je al lang bezig? Vriendje is bij zijn broer aan de gang in de tuin, heb dus het huis voor mezelf, heerlijk! Ga zo lekker met een kop koffie en een tijdschrift in de zon zitten. Moet om 15 uur werken, da's dan wel weer jammer . DDOOEEEEGGG
Goede morgen dames! Wat gezellig is het hier. Echt alles komt geloof ik wel aan bod. Ik zal even iets over mijzelf vertellen. Ik ben Muurtje, 32 jaar en getrouwd in september. We zijn nu zo'n 8 maanden al bezig. Helaas heeft mijn man vroeger een ongeluk gehad en zijn beide teelballen in hun zak gedraaid... dit heeft nadelige gevolgen voor het zaad. Maar gezien het niet helemaal onmogelijk is wil de ha ons pas na 1 jr door sturen naar de Gyn. Ook ondanks mijn korte lf. Ben ivm mijn korte lf maar begonnen aan de Etos Multi zwanger word pillen... Nu 1e ronde. Verder ben ik sinds januari al aan het tempen... en daar word ik ondertussen ook een beetje giebel van.... Zoals anderen, las ik hier boven, Verder gebruik ik ook ovu testen en gebruikt mijn man (op advies van een gyn) foliumzuur en zink om zijn zaad "beter"te maken. Verder... twee katten oh en ik ben docent op een MBO op de afdeling welzijn.
hoi muurtje! Jeetje dat van je man lijkt me ook wel heftig! Mag ik vragen' hoe komt het dat je teelballen draaien??? Als het niet te persoonlijk is hoor! Dat tempen heb ik ook een jaar gedaan... helaas voor niets, vanwege geen eisprong. Maar oke, het kan je wel een duidelijk beeld geven van je cyclus, als je er eentje hebt dan
Hoi!Nee hoor, vragen mag. Nou bij hem gebeurde het toen hij bukte om zijn schaatsen aan te trekken. Meestal draaien ze ook vanzelf weer terug. Dit gebeurt wel vaker nl bij mannen zonder dat ze het echt merken per bal en niet tegelijkertijd.... Maar bij mijn man gebeurde het dus met allebei... en ze draaide niet terug... Dat is heeeel erg pijnlijk en in het ziekenhuis hebben ze de boel binnen in vast gezet zodat het niet meer kan draaien. Alleen hebben ze heb twee uur laten wachten omdat het niet levensbedreigend was... Maar mijn arme ziel wel aan het vergaan van de pijn... Maarja, als dus die zaadleiders te lang afgesloten blijven kan dat leiden tot onvruchtbaarheid. En 2 uur is TE lang... Maar blijkbaar voor mijn man ook weer niet. Hij heeft n.l. nopg enige bedrijvigheid... maar wat dat betekend? ik zou het niet weten.
Maar Poohbear, je hebt een kleintje... hoe? èh...en je hebt geen cyclus? Ben echt nieuw hoor... snap niet alles. Ben je voor je 2e aan het gaan? En heb je toen bemerkt dat je geen cyclus meer had? En hoe nu verder? Ben niet nieuwsgierig hoor... Als je geen zin hebt om op in te gaan... ook goed hoor.
MUURTJE! Welkom hier, ik heb er 2 jaar over gedaan. Ik heb PCOS en ben met Clomid zwanger geraakt! SUCCES er ligt iemand te huile....... LIEFS
@ Allemaal bedankt voor alle lieve welkoms berichtjes! @ Sophia! Ah... bijna 3 weken! Geweldig! Van harte gefeliciteerd!!! @ hiero; Ik weet nog niet of het bij ons gaat lukken zonder de MMM. Maar we blijven braaf oefenen.. Ik ben wel van plan om deze cyclus te kijken hoe het met mijn temp gaat en hoe lang mijn lf zal zijn en als die weer op 10 komt dan ga ik de ha nog wel een keer bellen... Vorige cyclus opeens lf 11. Was een verassing. Een heerlijk weekeind toegewenst!
Muurtje, tjee ik heb dat nog nooit gehoord zeg dat je teelballen kunnen draaien. Alleen maar dat ze soms niet ingedaald zijn? Balen dat je huisarts jullie niet meteen wilden doorsturen. Snap dat soms niet hoor! Wat maakt het nou toch uit of je nou meteen doorgestuurd wordt of een 1 jaar moet aanmodderen en dan toch alsnog doorgestuurd wordt. Ik heb 10 maanden getempt, vond dat wel prettig omdat ik dan gewoon wist waar ik iedere maand aan toe was, soms was het best spannend. Mijn vriend had ook een beetje een probleempje met zijn willy, het lukt niet echt om zijn willy zijn werk te laten doen zeg maar, hihi. Door een pilletje voor wat extra hulp lukte dat wel en tijdens onze vakantie in Athene is onze Boaz ontstaan.
@ Mieke8; Oh wat super! Lekker zo'n vakantie...en zeker de gevolgen... En gelukkig dat zulke pilletjes er zijn om te helpen hè? Wat een prachtig kind hebben jullie aan die vakantie over gehouden! En wat een lachebekje. Geweldig! 2 maanden alweer. Gaat snel hè? Wij gaan a.s. weekeind naar Zweden toe... Misschien dat ik maar een testje mee neem... Want ik ben deze week aan de beurt om te klussen met mijn hubbie... helaas niet tijdens de vakantie. Zou ook wel leuk zijn geweest.