ohhh zweden!!! mn vriend is zweeds, dus hebben we nu een zweeds smurfje boven in een bedje liggen Wij gaan in september weer 2 weken (komen normaal ook 2-3x per jaar voor de familie!) Maar eerst komt oma naar nederland in mei! Nee, ik wilde eigenlijk nooit kids hebben. Toen we er toch voor besloten te gaan (november 2006), werd ik niet ongesteld. Uiteindelijk in de mmm gekomen in juli 2007 en juni 2008 (na 6 mislukte behandelingen) zwanger geraakt van Jens!
NUTRITON!!!! Hoeveel doen jullie door de voeding heen? Hij heeft het vandaag heel erg goed gedaan! Wel heel veel gepoept, daarom de vraag. Manlief had er 4 schepjes in gedaan (staat op verpakking) maar ik denk dat het veel te veel is. Nu maar 1 schepje! LIEFS
Wij doen 3 anders wordt het gewoon te dik, het is gewoon effe uitproberen zus. We moeten met Sterre naar de kinderarts, ze kampt met een zware oorontsteking denken we, we mogen het schelpje van haar oren nog niet aanraken, zo zielig. ook ventje gaat onder het mes straks om 12 u dus drukke dag hier, pffffff mag niet vergeten te ademen Zusje 22 ste komen we af he, niet vergeten
@soof, tis uitproberen. Wij doen bij de laatste fles en nacht fles 2 schepjes erin. Ik heb het 1 dag ook overdag gedaan met 1 schepje erin, maar toen kreeg hij maar 6 flesjes op ipv 7 en sliep overdag te lang. Maar omdat hij nu weer wat spuugt, ga ik er vandaag een half schepje doorheen doen. T was hier vannacht bal . hij sliep van 19,30 tot 22.30, toen flesje en weer slapen tot 1.20, flesje en krijsen tot 4.00 uur. Schone luier en slapen tot 6.00 uur. Flesje en nu zijn we net wakker! arme papa, die moest er om 6.30 uit....
Pooh: vind het heel rot voor jullie, maar ben zo opgelucht dat ik niet de enige ben die soms de wanhoop nabij is. Kan niet zeggen dat Ruben nou een "huilbaby" is of zo, als je hem oppakt en op je vinger laat sabbelen is hij zo weer rustig, maar ja, kan moeilijk 24 uur per dag met Ruben op mijn arm zitten. Sinds half 9 vanochtend is hij na de voeding weer klaarwakker, hij klokt de fles meestal binnen 6 minuten leeg en als je hem in bed legt begint het gekrijs. Heb het CB gebeld en die bellen vanmiddag terug, misschien hebben ze wat tips voor voeding of anders toch maar inbakeren. Weet het ook niet meer. Verder hoop ik dat de zwangerschapskilo's (nog 6 over) er komende tijd af willen, want ik combinatie met die uitgelubberde buik na de keizersnee, kan ik nog steeds mijn eigen broeken niet aan. Mieke en Zico: hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Ruben lijkt de laatste 5 minuten eindelijk iets rustiger, hahaha en over drie kwartier is hij toch weer aan de beurt voor zijn volgende fles. Oeps. heb me vergist, daar begint het krijsen alweer, pfffffff.....
haha die wanna!!! het gaat best goed hier hoor, alleen vannacht effe niet.Jens zit denk ik met en sprongetje ofzo... De 3 nachten ervoor gingen goed! Misschien verwachtten we teveel van zulke kleine babies.T zou natuurlijk heerlijk zij als alle babies doorslapen en nooit huilen...maar dat is niet natuurlijk! Wat jij beschrijft klinkt als krampjes. Jens had dat de eerste 3 weken ook heftig. Dronk te snel zn flesje leeg. Ze moeten ongeveer 15 tot 20 minuten over een fles doen. Die van ons deed het ook in een paar minuten!.
GADVERDAMME! Hier net bij de buurvrouw (ze lag even op bed met hoofdpijn) ingebroken, de bel ging en toen ze ging kijken was er niemand. 5 Min later de deur open en een insluiper. Tas weg en mobieltje! 't is toch niet normaal meer. Zit ik hier alleen met mijn baby. Ik doe de deur niet meer open als ik niet weet wie er zou moeten komen! Rick heeft de hele morgen gehuild, hij kon zijn ontlasting niet kwijt. Net eindelijk eruit, een mega volle luier acherum! Nu slaapt hij eindelijk! LIEFS
gedver soof!!! wat een eng idee!!! maar hoe kwam hij binnen dan??? Jens poept 2x per dag een volle luier door die nutriton! Wat een lucht!!!!
Soof, bah wat naar voor de buuf! Soms helpt het om even de thermometer in zijn kontje te doen! Dan komt de ontlasting meestal vanzelf. Wanna, misschien een andere speen op de fles, als hij te gulzig drinkt is het gaatje waarschijnlijk te groot. Ik moet nog 1,5 kg van de zwangerschap. Na de bevalling was er gelijk 10 kg af en was in totaal 14 aangekomen. Hihi meiden, jullie zitten zo dicht op elkaar met de bevalling het is leuk om jullie zo met z'n drietjes te volgen hoor! Alle 3 in het zelfde schuitje. Willen jullie nog even piepen voor mij
Die thermometer had ik al geprobeerd, dat lukte niet. Maar goed, het is er nu uit! Ja eng he voor de buuf, ze denken dat hij gehengeld heeft. Maar ik weet het fijne er nog niet van. Politie is net weg. Ik ga gelijk een slotenmaker bellen, wij hebben nog geen extra slot op de voordeur. Die gek is al sinds de zomer hier in de wijk actief, eerst kwam hij achterom als je thuis was. Denk dat ie dat saai begint te vinden en nu maar voorom gaat. Wat dat betreft is het wel fijn dat wij 3 keffers in huis hebben Ik ga effe rusten, barst van de koppijn! LIEFS
Mieke, ik heb weer gedingest op dinges hoor! Ik vind hem echt de mooiste maar dat heb ik al 6000 keer gezegd dus ik hou er nu over op. Wanna, na 3 weken hoef je toch nog niet in de oude kleren te passen? Dat is nog hartstikke kort geleden! Owwww, als ik van de zomer aan de beurt ben, zal ik onthouden om al deze pagina's nog eens door te lezen voor tips en om te weten dat iedereen (OK, bijna iedereen) het moeilijk heeft in het begin! Ik heb afgelopen weekend opgepast op een kindje van 2,5 en die begon ook te huilen en om zijn papa te roepen, echt verschrikkelijk! Ik voelde me zo schuldig dat ik helemaal verlamde maar gelukkig bleef mijn vent wel daadkrachtig en hij heeft het met veel geduld en lief doen opgelost en ik was echt trots op hem!Zijn ouders vonden het geloof ik niet heel erg toen we het vertelden maar ik vond het wel rot hoor. Moet me echt bedenken dat kinderen nu eenmaal heel veel huilen. Ik heb nog 16 weken om aan dat idee te wennen, hahaha!
Hahaha, dank voor jullie steunbetuigingen Heb al de kleinste speen die er is, maar daardoorheen krijgt hij het nog voor elkaar zijn fles in no-time leeg te zuipen. CB heeft terugebeld en raadde inderdaad aan om maar eens nutriton te proberen. En ik moet hem maar net zoveel laten drinken als hij zelf wil (vrijdag had de CB arts gewaarschuwd niet teveel te geven, omdat hij dan later suikerziekte kan krijgen als hij nu te snel aankomt) Hij heeft net zijn eerste fles met johannesbroodpitmeel gehad en is nu diep in slaap. Maar om eerlijk te zijn was hij dat voor die tijd ook al. Moest hem echt wakker maken voor de fles. Hij is natuurlijk nog total loss van het nachtbraken Als dat niet werk moeten we donderdag maar even naar het spreekuur komen en kunnen we het over inbakeren hebben. Ik geloof dat ik maar gebruik moet maken van de stilte en ook zo maar even ga liggen. -gaap-
HIer juist een drama met welke speen we moeten nemen omdat hij bij de 1 van avent en tommietip de melk met johannesbrood er niet doorheen krijgt. En als we de 123 speen pakken gaat het veel te snel. Gisteravond was het zo'n gedoe dat hij uiteindelijk de borst heeft gekregen en uiteindelijk alles heeft overgegeven....... Maar vanacht heeft hij het goed gedaan!!!! LIEFS
goedemorgen meiden! Heeft iedereen goed geslapen??? Wij nu wel hoor. Meneertje kwam alleen om 4.00 voor fles en luier en heeft daarna doorgeslapen tot 8.00 uur Wat gaan jullie vandaag doen? Ik was gisteren wezen wandelen met de kinderwagen en het viel me op dat er zo weinig mensen op straat waren. Ik kwam alleen wat opa's en oma's tegen met kinderwagens en bij het tuincentrum was het druk met bejaarde. Ik heb geen plannen voor vandaag. Heb sinds gisteren flinke keelpijn. Jens slaapt nu nog dus die ga ik rond 10.00 wakker maken, wassen en aankleden. Het ziet er naar uit dat het weer lekker wandel/ tuin weer wordt!. Misschien krijg ik de kans om de auto eens te wassen. Die is heel de winter niet gewassen en zit onder het stuifmeel! Wat en luxe probleem zeg...tijd teveel! en dat nog 7 weken! @mieke, ben jij al weer aan het werk? @soof, wanneer moet jij weer beginnen?? Ik begin 10 juni weer!
Mieke, pppppiiieeeeppppp.....ik zie een concurrent.......... Pooh, hahahaha, ik ben overdags veel vrij aangezien ik meestal in de avond werk, dus ik ben al gewend aan al die bejaarden en moeders/opa/oma met kinderwagens . Is grappig, kwam gister mijn vriendin tegen die aan de wandel was met haar beebje naar ....het tuincentrum, is dus populair onder de mama's. En ik heb goed geslapen hoor . Zico, arme sterre, hoop dat ze snel van die oorpijn af is. Het zit jullie niet mee, t'is een behoorlijke ziekenboeg, balen . Sterkte!!!! Muurtje, he, nog een 32-er!!! Auw, wat een pijnlijk verhaal van je man. Ik begrijp dus dat er nog wel actieve zwemmers zijn, maar julie geen idee hebben hoe actief ze zijn? Ik sta er wel verbaasd van dat jullie het een jaar moeten proberen, aangezien het "probleem" toch duidelijk is. Maar ja, volgens mij laten de meeste huisartsen je een jaar aanmodderen, aangezien de meeste vrouwen binnen het jaar zwanger worden. Ben nieuwsgierig, wat ziei jouw huisarts over je korte LF? Die van mij ziet daar niets afwijkends in, zegt dat het bij mijn cyclus hoort. Zelf maak ik me er wel zorgen over, 9 dagen is toch veel te kort voor een eitje om te kunnen innestelen. ALL, weer een prachtige dag, jullie hebben wel een geode maand uitgekozen om de kraamtijd in door te brengen . Moet weer werken vanmiddag, BLEGH...
Mieke, ook weer even ge-je-weet-weld! Gisteren tijdens de controle weer alles ok maar volgende week (27-04) gaan ze toch even toucheren om te kijken of er al enige ontsluiting is geloof ik. Ik had gezegd dat de kleintjes het misschien wel goed doen maar dat hun lieve mamsje ( ) het iets minder doet en of er dan ook de mogelijkheid bestaat dat ik eerder word ingeleid. Maar ik weet niet of ik er echt gebruik van ga maken hoor. Ik hoor het volgende week wel. Muurtje, welkom hier en veel succes meis! Ik ben via IVF zwanger geraakt van een tweeling. Vandaag ga eindelijk eens proberen te genieten van de zon door een beetje te 'bakken' in de tuin. Geniet ervan allemaal! (nieuwe gigantische buikfoto ) Liefs, Daantje
Daantje, pracht buik hooor! om trots op te zijn omdat er 2 mooie wondertjes in ziiten. Pooh, ik werk al weer een maandje!