30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pooh: hahaha, bleek dat mijn man me niet had verteld dat Ruben gisteravond tot zijn oksels in de ontalsting zat :) En ik maar denken dat hij geobstipeerd was!

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    whahaha!!!

3. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Wanna, hahahaha, altijd fijn he, mannen en communiceren :rolleyes: .

Soof, fijn meid, dat je nu de beslissing hebt genomen om over te stappen en flesvoeding. Hoop dat het je meer rust en vertrouwen geeft!

Pooh, succes met je schema vandaag! Ik moet wel om je lachen, ik zie je al staan "zo jens, nu moet je gaan slapen, dat zegt de mevrouw van het boek" ;) .

Mieke, ik denk dat het met een eigen kind nog veel vermoeiender is hoor! Ik kan op een gegeven moment de deur achter me dicht trekken, dat kunnen jullie niet doen. En ik sta ook met meer afstand tegenover dat kind, dat gegil en gehuil van zo'n kind raakt mij (iets )minder. Maar het blijft in beide gevallen vermoeiend!

Vanmiddag heb ik cursus met mijn hele team, daarna gaan we met zijn allen uit eten. Heb ik echt zin in! Daarna 3 dagen vrij, joepie!

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb01, ja, daar zit ik nu dus weer mee..hihi .Volgens haar moet hij nu 2 uur wakker blijven..maar zn oogjes vallen dicht. Jammer dan...ik laat hem nu slapen en dan is ie vanmiddag wakker. Ik merk wel dat ik minder geduld heb nu ik zelf ziek ben. Het snot loopt mn neus, ogen en oren zowat uit. Normaal gesproken lig je dan lekker in bed of op de bank. Maar nu gaat alles gewoon door!

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @sjors75, ook hier van harte met je verjaardag! Maak er een gezellig dag van!

6. POOH! hoe vaak drinkt Ruben per dag en hoeveel cc?

LIEFS

7. hoe vaak ze mogen komen!
    hoe veel ze dan drinken!

Hij drinkt nu gemiddeld 70cc en komt gemiddeld om de 3 uur. Vannacht zelfs 2x om de 2 uur grrrr.

Hij zit steeds zijn broek vol te werken na de fles. Bij de borst sliep hij daarna. Maar nu moet ik hem nadien ook verschonen en is hij klaarwakker :rolleyes: heel ander ritme dus!

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    70cc??/ oeps, die van ons drink 7x 120 ml! Dat is overdag incl 1 schepje nutriton en ;s nachts 2 schepjes!!
    Enne, ik verschoon zn luier voor de fles, dan is ie meer wakker!

9. Dat doe ik ook voor de fles, maar tijdens het drinken gaat ie weer zitten bakken!

Jens is ook zwaarder, maar dan nog drinkt hij erg veel. De richtlijn hier is 150cc per kilo gewicht en dat verdeeld over de dag. Dus Rick: 3.5 kg, mag 525 drinken. Afgerond 600cc, en dat mag een keer 500 zijn, maar ook 700.

10. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    i know, hij is erg hongerig. Het CB zei dat ie max 7x 130 ml mag per dag. Anders moet ie over op melk voor hongerige babies! Hoeveel woog Rick bij de geboorte? Jens was al 3465 toen ie ter wereld kwam!

11. Rick was 3300 gr, vorige week 3330 gr. Maandag weer wegen.

liefs

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Soof: Ruben is ook erg hongerig, drnkt 7 x 90 tot 100 cc (en dat terwijl hij vorige week nog maar 3050 gram woog en dus eigenlijk rond de 450-500 cc per dag zou moeten zitten)
    Hij krijgt dus eigenlijk teveel, maar de verpleegkundige van het CB zei dat we hem maar gewoon zoveel moeten laten drnken als hij zelf wil. Wil volgende week dinsdag naar het weeguurtje en eens bespreken hoe we het beste verder kunnen en wanneer we naar 6 voedingen kunnen (soms meldt hij zichzelf na 2,5 uur, soms na 4 uur) of dat we voorlopig maar gewoon toegeven aan zijn eigen hongersignalen.

Heb net een huiluurtje achter de rug, geloof dat hij nu op mijn arm eindelijk in slaap is :) Zit dit dus nu met 1 hand te typen, valt niet mee met hoofdletters en de shift ingedrukt huden :)

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    de 70cc is goed zusje, indien hij meer vraagt mag je bijgeven en kan je de volgende flessen meer volume geven.

Om de 2uren is veel te kort hoor s'nachts, Sterre heeft ook de eerste 3 weken om de 3u gegeten en daarna werdt het met gehuil of soms slapend 15 min verlengd. Dus 3u en 15 min.Dag nadien 3.30u en zo tot je aan de 4 uren zit
    Laat ze maar huilen zo stappen ze over, probeer e troosten met een tutje

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ons Sterre drink 150 3x, dan ook 1 fruitpap met koekjesmeel 200gr en 1 keer groentenpap 220gr

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wanna, te veel kunstvoeding (veel meer als voorgeschreven) is niet goed heb ik begrepen.
    Kunnen ze later dikkere kindjes van worden, aanleg krijgen om dikker te worden.

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He meiden,

een nichtje van me is vandaag bevallen 2 weekjes tevroeg.

Ons Sterre was klein en fijn bij de geboorte maar sven jr is nog kleiner en fijner.
    2.150 kg en 44 cm

Zit in de familie denk, hihihihihi.

Maar hij is inorde maar ligt in de couveuseafdeling

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zico, gefeliciteerd, hoe heet hij?

18. ZUSJE! Gefeliciteerd!!!

Zo jongens de laatste voeding voor vandaag zit erin en hij slaapt weer heerlijk. Tussen 19.30 uur en 22.30 uur was meneer wakker. Wel lekker gedouched met mama en daarna met de speen in de mond bij papa op schoot de tijd gerekt hihihihih.

Nu heeft hij op 24uur 620 cc op verdeeld over 8 voedingen. Lijkt me een keurig resultaat voor de eerste dag! Ben eigenlijk wel trots op onze knul.
    We zijn niet blij met de luiers die hij fabriceerd hihihih, maar ja dat hoort erbij. Wat dat betreft kan je beter de borstvoedingsluiers hebben!

LIEFS SOPHIA

19. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Soof, fijn dat rick het goed heeft gedaan! Wel jammer dat de luiers nu meer ruiken ;) .

Voor iedereen, als ik jullie verhalen lees zijn jullie allemaal goed bezig =D> . Allemaal super-mama's....daar niet teveel aan twijfelen!

Simi, hoe staat het ermee?

ALL< Heb gister een top-avond gehad, zo enorm gelachen met mijn collega's. Als iedereen wat wijntjes op heeft zie je je collega' s ineens van een andere kant, zo grappig :confused: .
    Ik heb nu 3 dagen vrij, heerlijk! Hoop dat het mooi weer blijft!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mb, het blijft prachtig weer dus geniet lekker van je lange weekend!!!

Soof, klinkt goed hoor meid. Het blijft toch in het begin zoeken en elkaar leren kennen.

Boaz heeft gisteravond flesje om en om gekregen, 80 cc Friso en 50 cc BV.
    Eindelijk dronk hij het leeg en heeft van 23.45 geslapen tot 8 uur, zo fijn voor mama! :D

Deel Deze Pagina