30-plussers en zwanger worden (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIEKE! Sjee dat is een lekkere lange nacht! GEWELDIG!

MB! Leuk he je collega's onder invloed zien hahhahah Geniet van je vrije dagen!

Ik ga proberen hem vandaag om de 3 uur de fles te geven. Overdag slaapt hij meestal lang en 's-avonds wil hij om de 2 uur. Eens kijken of het helpt om het overdag in te korten!
    HIj huilt overigens altijd bij het verschonen (voor de fles) herkent iemand dit of zou het luieruitslag kunnen zijn. Er zitten een paar kleine rode bultjes!

LIEFS

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, zou luieruitslag kunnen zijn.
    Zou dan even niet schoonmaken met lotiondoekjes (heb je mild of gewoon).
    Op het CB adviseerde ze mij toen om het met een watje gedrengt in lauwwarm water schoon te maken en even aan de lucht te laten drogen, dan is het zo weer over.

Misschien de hoeveelheid voeding overdag iets verminderen en de avond wat meer aanvullen zodat hij meer verzadigd is 's avonds (noem ook maar wat hoor)

3. We hebben gewone doekjes van Pampers. Zal het eens met lauwwarm water gaan doen.

Zal eens kijken met de hoeveelheid voeding, maar hij geeft nog steeds zelf aan hoeveel hij wil. MOndje gaat gewoon inet meer open als hij genoeg heeft!
    Heerlijk, nu al een eigen willetje hahaha

LIEFS

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    aaah, ik vanochtend Jens zn kledingkast doorgespit. Sommige truitjes past hij niet meer. Zonde, want er zitten dingen bij die hij niet of nauwelijks heeft gedragen! En de kruitvat newborn luiers zijn ook te klein nu.Gisteren was hij 2x doorgelekt! Mn kleine man krijgt ook wat spekbeentjes nu ;)!
    Ach vorige week was ie kwa lengte aan de slanke kant. Wat wil je met ons als ouders...allebei lang en slank en zn vader kan alles eten zonder aan te komen!

heb gisteren mn kleine teentje zo hard gestoten dat ie nu paars is!auch!
    en ik had vannacht koorts...was kletsnat van het zweet!! bah!

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof die groene pakjes... die zijn best hardnekkig, je kunt voortaan beter mild nemen.

Pooh, auw auw.
    Wat groeien ze snel he!

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    sven jr

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mb01: Haha, lachen als je collega's zich helemaal laten gaan. (Nu maar hopen dat niemand daar achteraf spijt van krijgt, of was het zo erg niet?)

Zico: grappig, kleine kindjes in de familie! Als ze daarna maar goed groeien :) Moet hij lang in de couveuse blijven?

Mieke: CB arts zei inderdaad dat we moesten oppassen met overvoeden ivm het risico op overgewicht en suikerziekete op latere leeftijd. Op basis van zijn gewicht zou hij maar 65 cc per voeding mogen (bij 7dd) maar daar heeft hij echt niet genoeg aan. De verpleegkundige zei toen dat dat onzin was en dat die kleintjes gewoon wat in te halen hebben.... Tja, ik laat het hem nu zelf maar even aangeven en ga volgende week weer eens naar het weeguurtje.

Soof: mooi dat het met de flesvoeding beetje begint te lopen. gaat het afbouwen van de borstvoeding goed?

Hebben gisteravond van 17:00 tot 22:00 met een jengelende huilende baby gezeten. Was niet rustig te krijgen, pfffff.
    Kleine man meldt zich weer, ga dus maar weer een flesje maken. (Momenteel om de 4 uur, zou hij dus op 6dd uitkomen, weet niet of dat misschien niet een beetje vroeg voor hem is om al van 7 naar 6 voedingen te gaan?)
    Vanmiddag even lekker naar buiten, heerlijk dit weer!

liefs,
    Wanna

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    weet niet hoelang hij in de couveuse moet..

Sterre heeft haar vermaandag, ze is vandaag 7 maanden geworden

9. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    wat is die sterre een practmeid! die ogen!!

10. Mooi he POOH, ze lijkt sprekend op haar vader. Echt niet te geloven!

11. Afbouwen borstvoeding gaat goed, vandaag al veel minder stuwing. Heb vanmorgen nog een keer flink gekolfd, Doie dat ook voor het slapen gaan. Merkt dat het nu al minder snel aangemaakt wordt!

IK wilde hem vanmorgen na 3 uurtjes wakker maken, maar mooi niet hoor. Na het verschonen sliep hij gewoon in mijn armen verder. HIj heeft 20cc naar binnen gesabbeld hihihih
    Dus meneer wil gewoon slapen.......... Uiteindelijk heeft hij met die onderbreking 4 1/2 geslapen. EN nu slaapt hij de voeding weer. Hoor af en toe wat geluid, maar vooralsnog slaapt hij lekker.

MIEKE: ik zal het doen, maar we hebben hiervan een grootverpakking. Is ook zo zonde he. Maar voor nu zal ik die sensitive even halen.

LIEFS

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, ik had ook zo'n actieverpakking met daarin 6 stuks. Maar heb het even opzij gelegd totdat het toen helemaal over was.
    En zodra ik zie dat het er weer aan zit te komen pak ik weer even een milde erbij.

Hoe ben jij aan het afbouwen, ik wil ook een beetje afbouwen maar kijk er een beetje tegenop.

13. Ik ben i.o. met de HA accuut gestopt. Nu doen de borsten niet meer zo'n pijn. Maar gisteren was het erger. Kolf nu 2x keer per dag af. Ik heb begrepen dat je minimaal 4 keer je borsten moet legen wil de productie op gang blijven.
    Maar als je wilt afbouwen zou ik het CB bellen, zij hebben daar schema's voor.

Voor mij is het een ander verhaal, accuut stoppen mag je niet alleen ondernemen!

Waarom wil jij gaan afbouwen?

LIEFS

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he zusje, wat fijn rick rustiger is met de flesvoeding, zo zie je maar.
    Geniet nu maar lekker van jullie rustige vent, kan je ook even op rust komen.
    Probeer een beetje bij te slapen he

Dikke knuf

15. Dank je wel lieve schat!

Vanavond waren mijn collega's op kraamvisite. Was heel erg leuk, vond het fijn om ze weer even te zien!

Straks krijgt hij de laatste voeding 120cc eens kijken of hij dan iets langer gaat slapen.

LIEFS

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soof, ik wil maar een paar voedingen per dag afbouwen hoor, niet geheel.
    Heb al een schema van het CB gekregen en overlegd.
    In juli gaat Boaz 2 dagen naar het KDV en ik wil gewoon mijn handen een beetje vrij hebben en dat hij dus niet geheel afhankelijk van mij is met de BV.
    Ook voor als we uitstapjes gaan doen en zo.

Lijkt me ook niet echt een fijne manier, acuut stoppen, auw auw die stuwing.

17. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Goeimorgen!

Heb misschien de indruk gewekt dat mijn collega's helemaal los gingen, maar dat valt wel mee hoor. Team bestaat uit 8 vrouwen (en 1 man, maar die was niet mee), dus het werd gewoon een groot kippehok. En met een drankje op werd het allemaal steeds luidruchtiger en de grappen steeds genanter :oops:...jullie weten vast wel hoe dat eraan toe gaat ;) .

Zico, nog van harte met je neefje! En leuke foto van Sterre, ze kijkt heel eigenwijs!

ALL, Nou, hier is de grote klusmarathon van start gegaan. Zit nu op dag 16 en probeer door te gaan tot dag 30. Moet maar flink wat verleidingstrucs verzinnen om het voor vriendje een beetje leuk te maken :rolleyes: .
    Gister hebben we eindelijk een flatscreen tv gekocht! Was al de hele tijd discussie welke het ging worden, ik kijk meer naar het design en vriendje naar beeld/geluid enz. Maar eindelijk zijn we euit gekomen, dus nu staat er een tv van ruim 1 meter in de kamer. Wel wennen, zo'n enorm beeld :confused: . Maar ik ben er blij mee, staat heel strak en volgens vriendje heeft het een "goede beeldkwaliteit" :rolleyes: . Mannen......

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @mb01, succes met klussen! Om de dag is mijn advies ;). En ja, hoe hou je het romantisch?? dat vonden wij ook erg moeilijk!
    Veel plezier met die knots van een tv!!! Mn mannetje loopt daar ook altijd over te kwijlen. We hebben nu een 80cm scherm, maar hoe groter hoe beter is zijn idee. Helaas is onze woonkamer niet zo groot, and ik vind dat je er dan zo dicht op komt te zitten!

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    mb01

ik kreeg van de gyn te horen dat je 2 dagen voor de eispri-ong en 2 dagen na die zeker moet klussen, dus 4 dagen na elkaar.
    Ook al moet het uit de tenen komen die zwemmers doorgaan he ;)

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mb01: beide zwangerschappen zijn bij mij ontstaan uit drie dagen oude zwemmers, dus hou moed ;) Om de dag lijkt mij prima als je het vol kunt houden :)

Deel Deze Pagina