MOGGE!!!! GIsteravond en vanmorgen heel de tijd met Rick zitten sussen en darmkrampjes weg zotten wrijven. Vanmorgen na de voeding had hij veel krampen en 1 1/2 uur later had hij alles overgegeven van het huilen en persen. Ik vind dat zo moeilijk he, dan ben ik in staat om boos te worden dat ie rustig moet doen omdat het anders dus mis gaat.... MOet mijzelf dan echt bedwingen om lief te done, vervolgens zit ik dan zelf te brullen omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet en omdat ik zelf boos ben geworden op zo'n klein onschuldig mensje! Het moederschap komt echt met vallen en opstaan he ????????? Herkennen de moeders dit? MB! HIer hebben we op commando geklust en toen is het gelukt, romantisch...... het was gewoon helemaal niks. Bij mijn man moest het nog verder dan uit de tenen komen hihihih Maar ik zou zeggen klus er op los! LIEFS
Haha Soof, heel herkenbaar! Hoe vaak heb ik al niet gedacht "hou toch even je kop kreng" Dat ik echt dacht AAAARG! Kan ik hem nog inruilen? om me daarna te schamen dat ik zo'n ontaarde moeder ben Maar ik vind hem echt een schatje hoor (soms)
Oooooooooooooooooooohhhh, zal ik ooit weer slank worden (zie nieuwe buikfoto)...? Morgen naar de gyn en dan kijken ze of ik al enige ontsluiting heb. Ik loop (lees: waggel en zwalk) echt op mijn laatste krachten! Het huilen staat me nader dan het lachen. Ik begin me af te vragen of ik nog wel genoeg kracht heb om een bevalling te doorstaan. Ik heb verder eigenlijk niks teruggelezen..sorry Ga maar weer eens stemmen op Boaz... Lekker zondagje allemaal! Liefs, Daantje
DAANTJE! De energie voor de bevalling komt uit een ander potje, dus maak je daar geen zorgen over. Rust nu nog zoveel mogelijk uit lieverd en dan komt het allemaal goed. STERKTE!!!! LIEFS
ach daantje. ik leef met je mee! Ga goed op je strepen staan bij de gyn morgen hoor. Mn vriendin is in augustus bevallen van een tweeling en die trok het ook echt niet meer! Uiteindelijk zat ze te janken bij de gyn, en dat hielp! Toen werd ze ingeleid! @soof, eh jaaaaa, komt me bekent voor. Vooral als ik zelf erg moe ben (of ziek zoals afgelopen week) dan kan ik er ook slechter tegen. Kost veel moeite om dan vrolijk te blijven. Jens kan er ook niets aan doen, maar als je zelf zo graag wilt slapen ofzo... pfff! Krampjes zijn zo goed als over hier. We geven de fles nog wel met tussenpauzes om te boeren. Doen jullie dat ook al? Geen hem bijvoorbeeld 1/3 ,effe boeren en dan weer door etc etc. De cinababy hebben we niet meer nodig gehad. @mb01, en ja, ook hier meost de romantiek van ver komen hahaha! Zodra mn vent wist dat het NU moest gebeuren ging het allemaal niet meer zo makkelijk! Vooral de ochtend sessie ..hahahah ben jen et wakker en dan hupsakeetje...
POOH! Dat heb ik vanmorgen ook gedaan dat tussendoor boeren. Maar hij laat niet zo makkelijk een boer. Gisteren bijv. maar 1 keer......... Houd jij hem ook tegen je schouder om te laten boeren? Ik merk het wel aan hem als hij moet boeren, want dan krijst ie meteen en is stil als de boer eruit is.
Dames, ik doe echt mijn best het allemaal romantisch en spannend te houden, maar zodra mijn vent weet dat het weer tijd is om te klussen voor een beeb, dan is zijn "pielemans" niet meer zo enthousiast . Hij doet heel erg zijn best hoor, maar het moet inderdaad vanuit zijn tenen komen. Maar ik ga er wel voor, ik zal ervoor zorgen dat het desnoods uit zijn kleine teen komt . Goed om te lezen dat jullie tegen hetzelfde aanliepen, dat geeft moed! Daantje, KNUFFEL!!!!! Fijne zondag allemaal!!!!
@mb01 hahahaha, mn vent zit hier heftig mee te knikken.. jaja, dat was niet zo makkelijk! En de arme ziel heeft het zoiezo niet makkelijk gehad! Mn libido was 0,0 en na de 20 weken echo durfde we allebei niet meer. We hadden die kleine gezien en het idee dat..hahahaha Nu hebben we nog niets gedaan. Mocht pas 6 weken na de bevalling van de verlosk en na die ontstoken knip had ik al helemaal geen zin in gedoe aan mn doos! Volgende week heb ik na controle in het ziekenhuis. Als alles dan goed gekeurd is van onderen gaan we er weer tegenaan. Maar wel met de Pil!!! @soof ik hou hem "gewoon rechtop" tussen het drinken door. En het eind boeren tegen de schouder. Dat werkt hier erg goed!
Soof, heel herkenbaar hoor meid. Ik heb het af en toe nog en dan zeg ik snel tegen Boaz dat hij lief is en er niks aan kan doen en dat mama te ongeduldig is. Maar ik zeg dat maar tegen niemand want ik schaam me dan best, maar ik geloof ook dat de meeste nieuwe mama's dat wel hebben hoor. Daantje, tjee je ziet echt heel veel verschil in de groei van je buik. Goh zeg ik kan me zo voorstellen dat je het helemaal hebt gehad hoor, op het moment is het meer buik dan Daantje Probeer maar veel te liggen en energie op te sparen voor de bevalling, het komt allemaal goed en ze moeten er toch uit. mb, hier moest het ook uit de tenen komen van vriendlief hoor!
hey meiden, Even laten weten dat ik er nog ben... Heb het even wat lastig deze week. Inmiddels is nog een vriendinnetje zwanger, SUPER, maar ik wil ook zo graag... Helaas vandaag weer ongi en echt heel heftige . misselijk, heftige krampen en voelde me gewoon ziek ale: . Nu 2 molletjes genomen en ik kan weer redelijk rechtop zitten, zo genoeg geklaagd. Daantje, ik blijf me verbazen wat een mensenlijf kan! Probeer zo veel mogelijk te rusten nu je kleintjes je nog niet wakker huilen En alvast succes! Jonge mama's ik denk juist dat jullie er erg goed mee omgaan hoor! Ik geloof nl. niet dat je je kindje altijd alleen maar de liefste vindt En een gebrek aan slaap maakt het niet makkelijker. Maar realistisch zijn is het belangrijkst enne ze zijn allemaal wel de mooiste toch? Mbo, helaas gaat het even niet zo goed Maar ja nog even wachten op wat ze ons in het ZH gaan vertellen. Ik heb best een redelijk grote portie geduld maar het is nu gewoon op. Tot verdriet van mijn mannetje. Hij vindt het zo erg als ik zo verdrietig ben Zico hoe is het met jou en je mannetje? Alvst een knuf Meen hoe gaat het met jou? Lees je nog mee? En Prisley jou heb ik dacht ik ook al even niet meer gezien. Ga proberen of ik hier nog even wat aan het huishouden kan doen wat het lijkt er nu wel aan van Jan Steen... Liefs, simi
@simi, ik weet heel goed hoe je je voelt., Verdrietig, ongeduldig en hopeloos. Elke maand is er eentje te veel. En iedereen kan wel roepen dat het goed komt, je moet ontspannen, er niet aan teveel aan moet denken, etc etc...maar ondertussen zit jij er wel mooi mee. Laat je niet gek maken door goed bedoelde opmerkingen/adviezen van mensen om je heen hoor! Het is jou gevoel! Ik ben helemaal klaar met soppen nu. He hele huis is gedaan. Normaal deed ik dat op mn vrije maandag, maar nu met Jens in huis gaat het tussne de flesjes,luiers en huiltjes door. Ik voelde me een soort ma flodder/tokkie! Heb daarna een uurtje met Jens op mijn buik liggen pitten op de bank. Dat kereltje is niet wakker te krijgen vandaag! Vanochtend is hij wel 2 uur goed wakker geweest maar zn fles van 1300 en 1600 heeft ie zowat slapend leeg gedronken. Hij is echt van de wereld. Ach, hij zal het nodig hebben en wij hebben onze handen even vrij. Ik heb zowaar tijd gehad voor lezen! Dat lukt me tegenwoordig niet zo goed meer,hahaha! Ik ben lid van de tijdschriften Felderhof en Happinez, heerlijke bladen met goede interviews ipv al die reclame/make-up en mode rotzooi! Lees ik net dat mn grote held de dalai lama naar nederland komt voor een lezing in de Rai, is alles al weer uitverkocht!!! verdikkeme!!!
He ged lees nu net het nieuws.... Gruwelijk! BASTIA - Een helikopter, die zaterdag was uitgerukt om een 20-jarige hoogzwangere vrouw naar een ziekenhuis op Corsica te brengen, is neergestort. afbeelding vergroten De Eurocopter EC145 Securite Civile, het type reddingshelikopter dat zaterdag crashte op Corsica. Een andere helikopter vond zondagochtend de wrakstukken van de helikopter, die van de radar was verdwenen. De vrouw heeft nog voor de crash haar baby ter wereld gebracht, maar zij, de baby, een dokter en twee bemanningsleden hebben het ongeval niet overleefd. Het is onduidelijk waardoor de crash is veroorzaakt. De weersomstandigheden ten tijde van het ongeval waren slecht. De Franse autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld.
Pooh, tjee wat een rotnieuws en vreselijk ongeluk zeg, bah! Simi, dikke knuffel meid! het is idd frustrerend en verdrietig nu het weer niet is gelukt!
Ja, ik lees nog mee hoor. Aangezien ik wat afstand wil nemen en het vooral over baby's gaat wil ik het mezelf niet te moeilijk maken. Begrijp me goed hoor mama's, is niet vervelend bedoeld. Het is jullie van harte gegund! Liefs, Meen
MEEN! Ach lieverd, dat begrijpen we wel maar vind het ook vervelend. WIj zitten maar te beppen over onze babies terwijl er nog een hoop dames zijn die hard aan het oefenene zijn! DIKKE KUS VOOR JULLIE ALLEMAAL!!!!!!!! Vandaag een schema van ca. 3 uur aangehouden, gaat tot nu toe goed. LIgt hij net na de fles in mijn armen te slapen. WIl ik hem daarna een broekje aandoen om te slapen, begint hij te huilen en te kermen, Zat er nog een boertje dwars. Maar daarna niet stil te krijgen. Kijk DAAR wordt deze mama dus niet goed van. Nu is papa met hem aan het sussen! LIEFS
Soof hier kan papa ook als de beste sussen Meen, snap je helemaal hoor meid! kan me voorstellen dat het niet leuk is. Knuffel voor jou!
niks gesust hier, we zitten nog steeds met hem. Fikse krampjes, net verschoond en met therm. geholpen. Er is iets uit, maar ik denk zeker niet alles! Hij barst van de slaap, maar denk maar niet dat die luiken dicht gaan....... Hij ligt nu met een fiep te dutten, maar zodra ik hem neerleg gaat hij brullen........
Meen: snap wel dat het inderdaad niet leuk moet zijn om ons continu over onze babies te horen kleppen. Dit is tenslotte het topic over zwanger WORDEN en niet over net bevallen 30 plussers... 't is gewoon dat de meesten hier al zo lang meekletsen dat dit voor ons het meest gezellige clubje blijft... Maar ik snap dat dat frustrerend is! Daantje: jouw buik is echt HUGE! Tjee, hoe blijf je nog overeind? Ben je niet topzwaar? @all: hier gister heerlijk met mijn zusje wezen shoppen. Had ik volgens mij al bijna een half jaar niet meer gedaan! Lekker op een terras gezeten met een rose biertje en daarna lekker gewinkeld. Helaas is kleding shoppen nog niet echt aan mij besteed, pas nog niet in mijn ouwe kleding en al die strakke zomermode ziet er bij mij ook nog even niet uit. Wel bij prenatal een babybjorn gekocht. Ruben is er nog iets te klein voor, maar al wel even geprobeerd en hij vind het heerlijk (alles, zolang je hem maar niet neerlegt en bij hem weggaat, haha, tegen me aan hangen vindt hij heerlijk!) maar mijn zus liep op een gegeven moment met drie tassen kleding en ik met een prenatal tas en drie pakken pampers (van de etos-aanbieding) en toen voelde ik me zo'n tut! Gelukkig daarna nog een paar leuke schoenen gevonden (die passen tenminste altijd ) en dus toch nog wat voor mezelf geshopt. Was een heerlijke middag, maar ik was echt total loss nadien, ben gewoon niks meer gewend, hahaha.
hhaha WANNA! Heerlijk he zo'n dagje shoppen enje past nog niks........ ik heb 2 broeken bij c&a gekocht in maat 40 (normaal 36) want ik ben het wel beu om steeds in een trainingsbroek te lopen. Vraagje! Rick huilt nagenoeg altijd op het aankleedkussen. Das stampt ie met zijn beentjes en huilt ie vreselijk. Als ie nog slaperig is wil het wel meevallen, maar zodra hij wakkerder wordt dan begint het. Zou hij pijn hebben of zo?